Přibližně dva roky zbývají do chvíle, než se lodě vydají na cestu mezi přístavištěm u slovenské Skalice a Hodonínem. Aktuálně vznikající plavební komora Rohatec/Sudoměřice na Baťově kanálu umožní překonat více než dvouapůlmetrový spád a rozšířená říčka Radějovka se stane spojnicí s řekou Moravou.
Přibližně dva roky zbývají do chvíle, než se lodě vydají na cestu mezi přístavištěm u slovenské Skalice a Hodonínem. Aktuálně vznikající plavební komora Rohatec/Sudoměřice na Baťově kanálu umožní překonat více než dvouapůlmetrový spád a rozšířená říčka Radějovka se stane spojnicí s řekou Moravou.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Nová plavební komora Sudoměřice/Rohatec vzniká na Baťově kanálu. Deník byl v úterý na místě a zaměřil se na aktuální stav. Kanál má s následným rozšířením říčky Radějovky umožnit lodím od sezony 2026 plavbu z přístavu Skalica dalších sedm kilometrů až do Hodonína.
/PROGRAM/ Hlavní program k otevření letošní sezony na Baťově kanálu hostí přístav ve Veselí nad Moravou. Pořadatelé slibují vyžití nejen pro rodiny s dětmi. Akce s oficiálním odemčením kanálu se uskuteční 1. května od dvou hodin odpoledne.
Zahájení hlavní plavební sezóny Baťova kanálu je doslova na spadnutí. Povodí Moravy finišuje na sezónní zprovoznění této turisticky stále populárnější vodní cesty. Stát by se tak mělo tradičně na prvního máje.
Pokrok stavebních prací je patrný na jezu u Sudoměřic. V místě Baťova kanálu pokračuje kompletní oprava, dělníci se věnují také novému mostu a vybudování plavební komory. Podívejte se na video, které zachycuje postup do konce letošního března.
Nabito bylo o víkendu v přístavišti na Baťově kanále v Petrově. Stejně jako na další místa podél vodního toku vyrazil zástup cyklistů. Těm přálo velmi teplé počasí. Zavřeno ale zatím zůstává zázemí přístaviště ve Skalici.
/FOTOGALERIE/ Nový povrch a především větší bezpečí má zajistit lidem opravená lávka nad Baťovým kanálem u přístaviště ve Strážnici. Práce na její obnově mají finišovat tak, aby ji šlo využívat se začátkem nové turistické sezony.
/FOTO/ Stavbaři v těchto dnech prodlužují splavnost Baťova kanálu o poslední kilometr. Díky tomu lodě v budoucnu proplují z Otrokovic na Zlínsku až do Hodonína.
Už tradičním symbolem Velikonoc a jara se v Kyjově stává obří, zhruba dvoumetrová kraslice. V těchto dnech unikát vyniká o to víc díky kontrastu se žlutě kvetoucími narcisy. Obdivovat je mohou jak řidiči a cestující, tak i kolemjdoucí v centru okružní křižovatky pod vlkošským kopcem.
/VIZUALIZACE/ Ještě více turistů má do budoucna přilákat Baťův kanál. Ředitelství vodních cest jej postupně rozšiřuje. Pokročily třeba přípravy na stavbu nového plavebního okruhu mezi Veselím nad Moravou a Vnorovy na Hodonínsku. Ve Veselí propojí řeku Moravu a Baťův kanál.
/VIDEO/ Nové parkoviště pro pětapadesát aut je k vidění ve Veselí nad Moravou i při průjezdu po silnici I/54, a to nad přístavem u Baťova kanálu. Čtyři posty tady budou patřit elektroautům k nabíjení a dvojice parkovacích míst je vyhrazená invalidům.
S nástupem jarního počasí v Hodoníně stoupá počet cyklistů vyrážejících na výlety po okolí. Deník se ptal, které trasy mají místní lidé nejraději. Omezení jsou letos u Baťova kanálu, vizí je lepší napojení na Ratíškovice.
Před měsícem se chodcům uzavřela hojně využívaná lávka přes Baťův kanál nad přístavištěm ve Strážnici. K zákazu vstupu vedl havarijní stav přemostění a následný propad části dlažby. Opravy začnou v březnu.
/FOTO, VIDEO/ Dva pánské, dva dámské a tři pisoáry. To je stěžejní vybavení jediných každodenně přístupných toalet v Hodoníně, které jsou pro veřejnost k využití zdarma. Lidé je v případě potřeby najdou v přístavišti U Jezu. Podle provozovatele se jejich návštěvnost ze čtyřiačtyřiceti tisíc lidí v roce 2022 přehoupla loni už přes hranici padesáti tisíc hostů.
Na mezinárodní den obětí holocaustu navázali na konci uplynulého víkendu v Čejči. Odhalili tady pamětní desku čejčským Židům s nápisem Na památku židovských občanů. Od nedělního večera ji mohou lidé vidět na cihlové zdi základní školy.
/FOTO/ I když mrzlo, nebo je rtuť teploměru těsně nad nulou, v přístavu ve Veselí nad Moravou a jeho okolí je k vidění čilý stavební ruch. Na první pohled je znát, že přístav dostává novou dominantu ve tvaru lodi.
Havarijní stav lávky. Vstup zakázán. Tento nápis, a to z obou stran, varuje chodce, aby nevstupovali na korodující přemostění přes Baťův kanál ve Strážnici.
/MAPA, VIDEO/ Výrazného zásahu do rázu krajiny se obává vedení Rohatce či Sudoměřic na Hodonínsku. Příhraniční obce jsou proti snahám slovenské státní firmy postavit na dohled větrné stožáry s turbínami. Podnik chce u sousední Skalice vybudovat dva parky.
První mládě roku 2024 zaznamenali chovatelé v hodonínské zoo. Z vajíčka se gekon obrovský vylíhl 17. ledna po sto jedna dnech dnech inkubace přímo v teráriu.
/FOTOGALERIE/ V kluziště i hokejové hřiště se díky současným mrazům změnil přístav na Baťově kanálu ve Veselí nad Moravou na Hodonínsku. Na ledě jsou k vidění hokejisté a branky. Mola navíc slouží jako lavička či místo pro přezouvání bruslařů.
/VIDEO, VIZUALIZACE/ Už více než dva a půl roku po ničivém tornádu zeje S-centrum v Hodoníně prázdnotou. Sociální zařízení s péčí o sto čtyřicet penzistů často potřebující každodenní péči je zatím zabedněné s několika nasprejovanými nápisy.
/FOTO/ Rozšířený přístav ve Strážnici poprvé zamrzl. Loni slavnostně otevřený modernizovaný přístav poprvé pokryla souvislá vrstva ledu, která uvrhla kotvící lodě do nehybného zimního spánku.
/VIZUALIZACE/ Nová lávka přes řeku Moravu vznikne u Rohatce. Jihomoravský kraj nyní rozhodl, že na projekční přípravu její výstavby pošle milion korun. Slibuje si od toho růst cestovního ruchu.
Navzdory chladnému počasí v minulých dnech pokračuje stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice, stejně jako další úpravy koryta budoucí vodní cesty Baťova kanálu. Podívejte se na unikátní video ukazující, co je tam nového.
Bezmála 39 tisíc proplutí lodí a více než 180 tisíc cestujících. Co do návštěvnosti byla uplynulá sezona na Baťově kanálu velmi úspěšná. Množství lodí však vyžaduje také zvýšené náklady na údržbu vodní cesty. Povodí Moravy do ní v posledních letech investovalo přes 300 milionů korun. Aktuálně prochází modernizací například plavební komory ve Spytihněvi a Babicích.
Bezmála 39 tisíc proplutí lodí a více než 180 tisíc cestujících. Co do návštěvnosti byla uplynulá sezona na Baťově kanálu velmi úspěšná. Množství lodí však vyžaduje také zvýšené náklady na údržbu vodní cesty. Povodí Moravy do ní v posledních letech investovalo přes 300 milionů korun. Aktuálně prochází modernizací například plavební komory ve Spytihněvi a Babicích.
Letošní sezona na Baťova kanálu patří v novodobé historii vodní cesty mezi úspěšné. V hlavní plavební sezóně Povodí Moravy zaznamenalo na plavebních komorách více než osmatřicet tisíc proplutí lodí a v součtu komory proplavily bezmála sto dvaaosmdesát tisíc cestujících. Informoval o tom mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.
FOTO, VIDEO/ Vrcholilo léto a za nádherného slunečného počasí, krátce po poledni 8. září, měla být novinářská prohlídka továrny na výrobu letadel v Kunovicích završena letem nad Zlínským krajem.
Kroměřížští zastupitelé schválili požadavky, se kterými se město obrátí na Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) v souvislosti s chystanou stavbou veřejného přístavu a přístaviště v Kroměříži. Město bude požadovat například přemostění vjezdového kanálu – vybudování mostu pro vozidla a lávky pro pěší i cyklisty, nebo vybudování jednoho mostu, kde by byla automobilová doprava od chodců a cyklistů oddělena.
/FOTO/ Až do Hodonína bude do pár let splavný mezi turisty oblíbený Baťův kanál. Dělníci pokračují ve stavbě nové plavební komory Rohatec/Sudoměřice, součástí rozsáhlých změn je i oprava jezu a úprava navazujícího koryta Radějovky. Ředitelství vodních cest zveřejnilo nové fotografie z aktuálních prací.
Sjednotit a zefektivnit řízení rozvoje Baťova kanálu a posílit v něm roli krajů. Smlouvy, na jejichž základě Zlínský kraj a Jihomoravský kraj převezmou od 1. ledna 2024 od Agentury pro rozvoj turistiky práva a povinnosti zakladatele v obecně prospěšné společnosti Baťův kanál, podepsali hejtmani Radim Holiš a Jan Grolich. Stalo se tak v pondělí 16. října na radnici v Uherském Hradišti.
Generální opravu plavebních komor ve Spytihněvi a Veselí nad Moravou provede Povodí Moravy. Práce budou rozděleny do dvou let tak, aby od začátku května do konce září mohla probíhat plavba bez omezení. Plavební komora ve Spytihněvi projde kompletní opravou do konce dubna 2024. Práce na obou komorách vyjdou celkem na 47 milionů korun.
/MAPA/ S omezením musí počítat cyklisté, kteří využívají cyklotrasu podél Baťova kanálu, i ti, co jezdí po zelené turistické trase v úseku od přístaviště Skalica po hráz řeky Moravy. Od pondělí jsou uzavřené. A to včetně přechodu přes jez, jenž se nachází v těsné blízkosti přístaviště Skalica.
Vybudování přemostění budoucího průplavu, zajíždění MHD do Trávnických zahrádek a další opatření v dopravě požadovali Kroměřížané, kteří se v posledním zářijovém týdnu zúčastnili veřejného projednání k záměru Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) k vybudování přístavu a přístaviště v Kroměříži.
/TÉMA DENÍKU/ Hodonín, Kyjov a především Veselí nad Moravou. Ve všech třech městech jsou k vidění větší developerské projekty, které mění a modernizují tamní lokality. Deník zmapoval jejich aktuální stav.
Čilý stavební ruch panující na Kroměřížsku nejspíš neustane ani v příštích letech. Deník se proto podíval na očekávané stavby v regionu, které se připravují nebo se už staví. Nechybí mezi nimi nové byty, sportovní hala či přístavba v nemocnici. V přehledu se také dočtete, kdy budou stavby hotové, kdo do nich investoval nebo co v nich najdete, až poprvé otevřou své dveře.
O několik kilometrů se rozšíří v příštích letech mezi turisty oblíbený Baťův kanál. Ročně jej navštíví desítky tisíc lidí. Ředitelství vodních cest nyní připravuje možnosti, jak kanál ještě více zatraktivnit.
/FOTOGALERIE/ Dobrá zpráva pro milovníky jízdy po Baťově kanálu: silně využívaná frekventovaná vodní cesta se dočkala prodloužení. Ředitelství vodních cest ve čtvrtek oficiálně zahájilo stavbu nové plavební komory Rohatec/Sudoměřice.
/VIDEO/ Na cyklisty na trasách mezinárodního významu, jako jsou EuroVelo4 z Francie do Polska nebo po Moravské stezce, čeká na Hodonínsku jeden tvrdý oříšek. Musejí se totiž na jihu dostat přes řeku Moravu. To pro ně v současnosti znamená nutnost využít na několik stovek metrů frekventovanou státní silnici I/55. Cyklotrasy totiž vedou u Rohatce po tamním mostě přes Moravu.
Je to pět let, co Marek Jedlička z Hodonína jako první přeplaval celý Baťův kanál. Teď má před sebou ještě násobně větší výzvu, byť jde také o kanál. Společně s kolegy z plaveckého oddílu v Hodoníně se pokusí zdolat La Manche.
/FOTO/ Je jedinečná a je k mání jen na jihovýchodě Moravy. To je Krůtěná zmrzlina. Kromě domovského přístavu v Petrově se s ní mohou milovníci tohoto mraženého potěšení setkat od této sezony také ve Veselí nad Moravou. „Točenou zmrzlinu mají všude, Krůtěnou jenom u nás,“ tak zní motto Krůtěné zmrzliny.
Splavnění Baťova kanálu do Kroměříže je o krok blíže. Stát totiž získal souhlasné stanovisko v rámci řízení EIA, které posuzuje dopady stavby na životní prostředí. Konkrétně se zaobíralo výstavbou plavební komory v Bělově a rekreačního přístavu v Kroměříži.
Po celé letní prázdniny se Kroměřížané i návštěvníci města mohou plavit po řece Moravě dvanáctimístnou lodí Bruno společnosti Kroměřížská plavební, a to na trase z Kroměříže do Kvasic a zpět.
Po celé letní prázdniny se Kroměřížané i návštěvníci města mohou plavit po řece Moravě dvanáctimístnou lodí Bruno společnosti Kroměřížská plavební, a to na trase z Kroměříže do Kvasic a zpět.
Po zhruba pětaosmdesáti letech bude mít Baťův kanál novou plavební komoru. Prodloužením vodní cesty se lodě dostanou až do řeky Moravy, a po ní až do Hodonína. Nová komora Rohatec – Sudoměřice tak umožní plavidlům cestovat od Otrokovic až po Hodonín. Smlouvu o výstavbě tohoto vodního díla v pátek dopoledne podepsal ředitel republikového Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů se zástupci firem, které stavbu na hranicích obcí a republik vybudují.
Poprvé naplno a ještě zadarmo se v pátek otevřelo nové vícegenerační lanové centrum v přístavu ve Veselí nad Moravou. Na dohled Baťova kanálu vyrostlo 3D bludiště s dominantou v podobě modrobílého majáku, který s dalšími atrakcemi ve stylu vodního světa zaplavily především dovádějící děti.