Bukov, Velká Buková, Hořesedly nebo třeba Nesuchyně. V těchto a dalších obcích na Rakovnicku jsou uzavřeny komunikace z důvodu rekonstrukcí. Rakovnický deník proto řidičům přináší přehled uzavírek, úplných i částečných a kde je tedy třeba počítat se zpožděním.
/FOTO/ Na pomezí Ústeckého a Středočeského kraje se staví zhruba 20 kilometrů dálnice D6 Praha – Karlovy Vary. První úsek u Krupé, který naváže na hotovou dálnici mezi Prahou a Krušovicemi, chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznit letos v srpnu, zbylé dvě části, obchvaty Hořesedel a Hořoviček, v příštím roce.
/FOTO, VIDEO/ Na pomezí Středočeského a Ústeckého kraje vyrůstá dvacetikilometrový úsek dálnice Praha – Karlovy Vary. Mezi Krušovicemi a křižovatkou se silnicí I/27 Žatec – Plzeň stavbaři budují tři obchvaty. Prvním z těchto úseků D6, který má být zprovozněn na konci srpna, je přeložka u Krupé. Částí u Hořesedel a Hořoviček se řidiči dočkají v příštím roce. Intenzivní stavební činnost sebou přináší dopravní komplikace na trase Praha – Karlovy Vary i uzavření některých silnic nižších tříd v okolí staveb.
Všímáte si svého okolí? Samozřejmě ano. Ale poznáte i menší obce regionu podle fotografií, které pro vás zachytil hledáček redakčního fotoaparátu? Zkuste to s naším fotokvízem.
/VIDEO, FOTO/ Na stavbě D6 u Krupé došlo ve čtvrtek k betonáži posledních dvou polí nosné konstrukce levé části estakády, čímž se kompletně propojil tento úsek dálnice. Celá estakáda, tedy přemostění, která měří 805 metrů, má být hotová v únoru příštího roku. Celý šest a půl kilometrů dlouhý úsek u Krupé bude zprovozněn na konci srpna v roce 2024 a značně se tak uleví křižovatce u Krupé, která je suverénně nejvytíženější spojnicí na Rakovnicku.
/FOTOGALERIE/ Policejní hlídky z okresní hlídkové služby, obvodního oddělení Rakovník a Hořesedel se společně s preventistkou a krajským koordinátorem BESIP zapojili ve středu 23. srpna a ve čtvrtek 29. srpna do celorepublikového projektu s názvem „ Řídím, piju nealko pivo“! Policejní hlídky zastavovaly řidiče v obci Senomaty, Rakovník, Kněževes a Lubná.
/VIDEO/ Mezi Prahou a Karlovými Vary se aktuálně staví 21 kilometrů dálnice. Jde o úseky u Krupé, Hořesedel a Hořoviček. Současnou dálnici D6, jenž končí u Krušovic, protáhnou až na jesenickou křižovatku na hranici Středočeského a Ústeckého kraje. Zároveň u Kolešova vyrůstá oboustranná odpočívka s parkovišti pro 107 osobních a 62 nákladních aut.
/VIDEO/ Mezi Prahou a Karlovými Vary se aktuálně staví 21 kilometrů dálnice. Jde o úseky u Krupé, Hořesedel a Hořoviček. Současnou dálnici D6, jenž končí u Krušovic, protáhnou až na jesenickou křižovatku na hranici Středočeského a Ústeckého kraje. Zároveň u Kolešova vyrůstá oboustranná odpočívka s parkovišti pro 107 osobních a 62 nákladních aut.
/FOTOGALERIE/ Policejní preventistka společně s policisty Obvodního oddělení Hořesedly, dopravního inspektorátu a oddělení hlídkové služby zavítali do mateřských škol.Navštívili mateřskou školu v Nesuchyni, Kolešovicích a v Rakovníku.
Všímáte si svého okolí? Samozřejmě ano. Ale poznáte i menší obce regionu podle fotografií, které pro vás zachytil hledáček redakčního fotoaparátu? Zkuste to s naším fotokvízem.
Výstavba karlovarské dálnice D6 nabrala rychlé tempo. Mezi Prahou a Karlovými Vary se staví u Krupé a Hořesedel, v úterý 28. března Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) slavnostně zahájilo třetí úsek u Hořoviček na pomezí Středočeského a Ústeckého kraje.
S jarem čekají Rakovnicko další uzavírky a dopravní omezení. Kraj plánuje rekonstrukce silnic a mostů v regionu za desítky milionů korun. S dalšími stavbami počítají silničáři i obce.
/FOTOGALERIE/ Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v úterý 7. února výstavbu dalšího úseku dálnice D6 u Hořesedel. Devítikilometrový úsek by měl být dokončen v roce 2025. Výrazně odlehčí obci, která se zbaví veškeré tranzitní dopravy.
Výstavba dálnice D6 si vyžádá přesun výklenkové kaple blahoslaveného císaře Karla. Před deseti lety ji zachránila občanská sdružení. Další objekty, které výstavbě brání, půjdou k zemi.
/FOTO, VIDEO/ Nález sedm tisíc let starého sídliště prvních zemědělců, unikátní pece na keramiku a přibližně patnácti tisíc předmětů. Takové jsou výsledky loňského výzkumu archeologů v trase budoucí dálnice D6 Praha – Karlovy Vary u Hořoviček a Hořesedel. Oba úseky chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít budovat letos na jaře a právě archeologický průzkum stavebním pracím předcházel. Letos se bádání přesune o pár kilometrů dál, a to do trasy připravované dálnice mezi Petrohradem a Lubencem. Teď tam probíhá zjišťovací archeologický průzkum, který narazil na potencionálně zajímavé lokality.
/FOTO, VIDEO/ Nález sedm tisíc let starého sídliště prvních zemědělců, unikátní pece na keramiku a přibližně patnácti tisíc předmětů. Takové jsou výsledky loňského výzkumu archeologů v trase budoucí dálnice D6 Praha – Karlovy Vary u Hořoviček a Hořesedel. Oba úseky chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít budovat letos na jaře a právě archeologický průzkum stavebním pracím předcházel. Letos se bádání přesune o pár kilometrů dál, a to do trasy připravované dálnice mezi Petrohradem a Lubencem. Teď tam probíhá zjišťovací archeologický průzkum, který narazil na potencionálně zajímavé lokality.
Ve vysoké fázi rozestavěnosti a přípravy je dálnice D6. Ředitelství silnic a dálnic nedávno získalo další ze stavebních povolení na úsek Petrohrad – Lubenec na Podbořansku a zároveň vybralo firmu, která postaví navazující obchvat Hořoviček s jesenickou křižovatkou na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Spolu se sousedním obchvatem Hořesedel ho chce ŘSD začít stavět v příštím roce. Pokud proběhne výběr zhotovitele úseku Petrohrad – Lubenec bez komplikací, tak i ten.
Ve vysoké fázi rozestavěnosti a přípravy je dálnice D6. Ředitelství silnic a dálnic nedávno získalo další ze stavebních povolení na úsek Petrohrad – Lubenec na Podbořansku a zároveň vybralo firmu, která postaví navazující obchvat Hořoviček s jesenickou křižovatkou na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Spolu se sousedním obchvatem Hořesedel ho chce ŘSD začít stavět v příštím roce. Pokud proběhne výběr zhotovitele úseku Petrohrad – Lubenec bez komplikací, tak i ten.
Ve vysoké fázi rozestavěnosti a přípravy je dálnice D6. Ředitelství silnic a dálnic nedávno získalo další ze stavebních povolení na úsek Petrohrad – Lubenec na Podbořansku a zároveň vybralo firmu, která postaví navazující obchvat Hořoviček s jesenickou křižovatkou na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Spolu se sousedním obchvatem Hořesedel ho chce ŘSD začít stavět v příštím roce. Pokud proběhne výběr zhotovitele úseku Petrohrad – Lubenec bez komplikací, tak i ten.
Stavba dalších úseků dálnice D6 Praha – Karlovy Vary se přiblížila. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo důležité stavební povolení na úsek Petrohrad – Lubenec na jihu Ústeckého kraje a zároveň vybralo firmu, která postaví navazující obchvat Hořoviček s jesenickou křižovatkou na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Oba úseky včetně sousedního obchvatu Hořesedel chce ŘSD začít stavět v příštím roce, spolu s navazující částí u Krupé tak bude mezi Prahou a Karlovými Vary rozestavěná ucelená 33kilometrů dlouhá část dálnice.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo stavební povolení na další úsek dálnice D6 Praha – Karlovy Vary. Konkrétně jde o obchvat Hořesedel, součástí devítikilometrového úseku je mimoúrovňová křižovatka se silnicí Žatec – Rakovník mezi Svojetínem a Kněževsí. ŘSD zároveň vybralo zhotovitele, kterým je sdružení společností Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů, práce vyjdou na 1,9 miliardy korun.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo stavební povolení na další úsek dálnice D6 Praha – Karlovy Vary. Konkrétně jde o obchvat Hořesedel, součástí devítikilometrového úseku je mimoúrovňová křižovatka se silnicí Žatec – Rakovník mezi Svojetínem a Kněževsí. ŘSD zároveň vybralo zhotovitele, kterým je sdružení společností Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů, práce vyjdou na 1,9 miliardy korun.
Archeologický průzkum na budoucí trase dálnice D6 u Hořoviček a Hořesedel se chýlí ke konci. Archeologům se vedle několika zajímavých nálezů podařilo najít i jeden zcela unikátní: pec, patrně keramickou, která nemá ve střední Evropě obdoby.
/VIDEO/ Mezi Prahou a Karlovými Vary se má na D6 najednou stavět 33 kilometrů. V Česku se tak dlouhá část jedné dálnice buduje současně výjimečně. K rozestavěnému úseku u Krupé by na jaře příštího roku měly přibýt další dvě části ve středních Čechách u Hořesedel a Hořoviček a ještě v roce 2023 chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít s D6 mezi Petrohradem a Lubencem na jihu Ústeckého kraje.
/VIDEO/ Řidiče z Podbořanska a Žatecka, kteří pojedou za dva roky autem do Prahy, čeká rychlejší a pohodlnější cesta. V roce 2024 se otevře další část dálnice D6 Praha – Karlovy Vary u Krupé. Šest a půl kilometru dlouhý úsek se začal budovat letos v březnu a za půl roku stavba výrazně pokročila. Jak? Na to se můžete podívat na videu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Neprůjezdná zůstala v sobotu 8. října prakticky na celé dopoledne v místě hromadné nehody u obce Hořesedly frekventovaná silnice I/6, která je na Rakovnicku pokračováním zatím nedostavěné dálnice D6 na spojnici Prahy s Karlovými Vary. Podle údajů policie se východně od Hořesedel před půl desátou střetla čtyři osobní auta.
/FOTO, VIDEO/ Na pomezí Ústeckého a Středočeského kraje začala přestavba nebezpečné jesenické křižovatky. Místo, kde se kříží frekventované silnice I/6 Praha – Karlovy Vary a I/27 Žatec – Plzeň, je nepřehledné, často tam řidiči bourají.
Případem vloupání do chaty v Chrášťanech se zabývají policisté z obvodní oddělení Hořesedly. Zatím neznámý zloděj z chaty ukradl televizi a čtyři obrazy staré několik desítek let. Celkem způsobil škodu za více než půl milionu korun.
Velký úspěch slaví archeologové, kteří od března provádějí svůj výzkum poblíž budoucího úseku D6 v místě Hořesedel a Hořoviček, tedy jen asi dvacet kilometrů od Karlovarského kraje. Ve spodní partii se jim totiž podařilo zachytit sídliště prvních zemědělců z doby neolitu. Pozůstatky pocházejí z období neolitu 5500 až 4300 před naším letopočtem. Informovala o tom mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Dana Zikešová.
/FOTOGALERIE/ Bronzová ptačí spona, jehla s ouškem na šití, vzácný kostěný knoflík, ale i hrob nebo celý prostor na zpracování železa. Při záchranném výzkumu na staveništi budoucí dálnice D6 u Hořoviček a Hořesedel si archeologové v poledních týdnech a měsících připsali cenné nálezy.
/FOTOGALERIE/ Bronzová ptačí spona, jehla s ouškem na šití, vzácný kostěný knoflík, ale i hrob nebo celý prostor na zpracování železa. Při záchranném výzkumu na staveništi budoucí dálnice D6 u Hořoviček a Hořesedel si archeologové v poledních týdnech a měsících připsali cenné nálezy.
Sokolovská uhelná se podílí na stavbě další části dálnice na Prahu. Technika této společnosti, konkrétně SUAS Transportation Service, má totiž na starosti skrývání a transportování ornice při přípravě stavby úseků dálnice D6 u obcí Hořovičky a Hořesedly.
Mezi obcemi Krušovice a Krupá byla slavnostně zahájena stavba dalšího úseku dálnice s názvem Krupá přeložka v místě napojení na úsek dálnice D6 z Řevničova.
Dva týdny mohli čtenáři Rakovnického deníku rozhodovat, která z přihlášených obcí má nejhezčí obecní vánoční strom regionu. Prvenství nakonec vybojovalo s náskokem větším než osm stovek hlasů město Nové Strašecí, jehož strom získal 2219 hlasů. S 1405 hlasy obsadila druhé místo obec Petrovice, pomyslnou bronzovou pozici pak braly se 709 hlasy Hořesedly. Gratulujeme!