Praktická žena - Kreativ

10 rad jak vyzrát na zimu

Vydáno: 25. 01. 2012 00:00

Naše tělo i pleť to nemají v zimě jednoduché. Halíme se, balíme, mažeme… Co opravdu pomáhá? Máme pro vás deset rad, jak ve špatném počasí zvítězit nad unavenou pletí a poškozenými vlasy.

Rada první: relaxujte a spěte

Dopřejte si relaxaci v koupeli s mořskou nebo karlovarskou solí, která pokožce dodá minerály, uvolní napětí svalů a blahodárně působí na klouby. Vhodné jsou i relaxační bylinkové koupele – zbavují napětí, stresu a naladí do pohody. Po koupeli použijte výživné mléko nebo olej, na obličej peeling a pak výživný krém odpovídající typu pleti. Pokožka se prokrví, bude lépe dýchat a regenerace buněk se urychlí. Dejte spánku alespoň šest hodin denně.

Rada druhá: větrejte a choďte

Vzhledem k topení a zavřeným oknům je v bytě méně kyslíku. Krátké pravidelné vyvětrání bytu nám prospěje, jen si musíme vytipovat ten nejlepší čas, kdy nebývá ve městech velký provoz, časně ráno a pozdě večer je doprava znatelně slabší. „Průvan" v bytě pár minut denně prospěje našemu tělu, mysli i pokožce. Pokud není venku inverze a smog, choďte na procházky. Pejskaři to mají snazší, chodí pravidelně, ostatní se musí přinutit jinak. Procházky vám dodají chybějící kyslík a pohyb vám jenom prospěje. Pomohou i krémy a kosmetika s obsahem kyslíku.

Rada třetí: změňte jídelníček

Zařaďte do svého jídelníčku čerstvé zeleninové a ovocné saláty, jídla připravujte na olivovém oleji, nezapomeňte na obiloviny a přísun vitaminu D. „Déčko" je obsaženo v rybím mase, mléčných výrobcích či vejcích. Z rostlinných výrobků ho najdeme v banánech, avokádu a obilných klíčcích. Jestliže se kvůli práci nepravidelně stravujete, přiberte na pomoc ještě potravinové doplňky, které vám doporučí v lékárnách. Zvykněte si (a přesvědčte rodinu), že zdravá kuchyně nemusí být fádní.

Rada čtvrtá: hodně pijte

Nedostatek tekutin způsobuje vysychání kůže i vlasů. Taková pokožka pak nedokáže přijímat živiny v dostatečném množství a neporadí si ani s vylučováním škodlivých látek. Naše rada k pití se ovšem vztahuje na vodu – nejlépe neperlivou. Zapomeňte na alkohol – do zdravého pitného režimu prostě nepatří.

Rada pátá: volte zimní krémy

Do mrazu si raději pořiďte mastnější výživné a tzv. zimní krémy (např. Winter Cream, Winter Care s arctic komplexem a UVA a UVB filtrem).

Rada šestá: pamatujte na rty

Rtěnky používejte vyživující, nezapomínejte na ochranu rtů pomocí placenty, jeleního loje apod., aby se vaše rty v mrazu nevysušovaly a nepraskaly. Ochranou vaší pleti se také může stát make-up. Volte světlejší odstíny, s tmavým podkladem nebudete působit přirozeně.

Rada sedmá: chraňte si ruce

Ruce jsou často vystavovány chladu. Proto vždy noste teplé rukavice a ruce pravidelně ošetřujte vyživujícími a ochrannými krémy. Ty vám pomohou i v péči o nehty.

Rada osmá: pečujte o nohy

Po většinu dne máte nohy v botách, nezapomínejte, že také potřebují pozornou péči. Po příchodu domů je proto osprchujte, osušte a natřete zvláčňujícím krémem. Prostor mezi prsty ošetřete prostředkem proti potivosti, případně proti mykózám.

Rada devátá: mějte pod čepicí

Pokud chcete mít krásné, zdravé a lesklé vlasy, pak jim věnujte pozornost, třebaže je kryjete před nepříznivým počasím čepicí. V zimě péče o vlasy nezahrnuje pouze kvalitní šampony, masky a kondicionéry. Vlasy také trpí nedostatkem vitaminů a pestré stravy, snižuje se tím jejich regenerační schopnost. Stejně jako pleť a svalstvo, potřebují vlasy přísun kyslíku, živin a energie. Může vám pomoci některý komplex minerálů a vitaminů, který podporuje jejich zdárný růst. Volte kvalitní šampon s neutrálním pH, bohatý na vitaminy a bílkoviny. Při mytí hlavy pokožce dopřejte masáž, která ji prokrví. Čepice, šátky a šály volte z lehkých a prodyšných materiálů – nebudou vlasy elektrizovat a zabráníte tak jejich zvýšenému lámání.

Rada desátá: šetřte své zdraví

Pleť netrpí jen střídáním vlhka a sucha či mrazu a tepla. Působí na ni třeba kouření (i pasivní), protože nikotin má vliv na stahování cév, tím se pleť špatně vyživuje, hrubne a objevují se v ní hluboké vrásky. Kdyby tohle varování bylo na krabičkách „dámských" značek, ubylo by kuřaček… Vyhýbejte se také stresovým situacím a odpočívejte, tělo si to zaslouží.

Tukožroutská dieta aneb Jak rychle shodit nadbytečná kila