Kreativ

ŠTÍTEK: havárie

Dopravní nehoda na Šébru. Ilustrační foto.

Nejnebezpečnějším místem na Děčínsku je Šébr a zatáčka v Ludvíkovicích

/DATA/ Jednoznačně nejnebezpečnější silnice na Děčínsku je ta vedoucí přes Šébr na Šluknovsku na Českou Lípu. Vyplývá to z dat České asociace pojišťoven. Pokud se sečtou údaje z děčínské i českolipské části silnice I/9, jde o několik desítek nehod za poslední dva roky. Havárie si vyžádaly více než dvě desítky zraněných.

Srážka dvou osobních vozů u Doksan. Jeden z vozů skončil v poli. Snímek ze začátku května 2022

Nebezpečné úseky silnic na Litoměřicku: sjezd z D8 u Doksan a v okolí Lovosic

/DATA/ Patnáct dopravních nehod a šestnáct zraněných lidí. To je bilance posledních dvou let na silnici II/608 u výjezdu z dálnice u Doksan. Na Litoměřicku je toto místo vůbec nejrizikovějším co do počtu zraněných či mrtvých. Vyplývá to z dat České asociace pojišťoven, která má Deník k dispozici. Nejčastější příčinou havárií je tam podle záznamů nedání přednosti v jízdě.

Křižovatka před Kadaní a Kláštercem nad Ohří je místem častých nehod.

Nejkritičtější místa Chomutovska? Křižovatka před Kláštercem a kruhák u Otvic

/DATA/ Když je řeč o křižovatce před Kláštercem nad Ohří a Kadaní, mnohý si vzpomene na mrazivé snímky převráceného autobusu a skoro tři desítky zraněných lidí. Jednalo se o zaměstnance porcelánky, kteří se vraceli z výletu. Od havárie uteklo šest let. Stejná křižovatka ale stále patří k nejkritičtějším místům na Chomutovsku. Úseků častých kolizí je na silnici I/13 více. Patří k nim kruhový objezd u otvické nákupní zóny, za Vysokou Pecí a silnice podél pesvického letiště.

Silnice I/15 mezi Mostem a Lovosicemi u Želkovic na severu Lounska. Na trase je řada zatáček a nepřehledných úseků.

Kde se v okrese Louny nejvíc bourá? U Libčevsi, na dálnici D7 a u Blšan

/DATA/ Asi tři kilometry od Libčevsi na severu Lounska jede po silnici I/15 Most – Lovosice 75letý řidič s osobním vozem Škoda Fabia, nezvládá levotočivou zatáčku a sjíždí ze silnice do ovocného sadu. Zatímco on zůstává nezraněn, jeho manželka při nehodě umírá. V jinou dobu a o kousek dál se střetávají dvě osobní auta. Na místo se sjíždějí záchranáři, tři zraněné ženy odvážejí sanitky a vrtulník do nemocnic.

Dopravní nehoda na dálnici u Bystřan. Ilustrační foto.

Toto jsou prokletá místa na Teplicku, kde by měli řidiči ubrat plyn

/DATA/ V posledních dvou letech přibylo u silnic v teplickém regionu 12 pomníčků. Polovina z těchto smrtelných nehod se stala vloni. Dalších 500 lidí skončilo po nehodě s těžkým či lehkým zraněním v nemocnici. Každé z těchto pietních míst vypráví svůj vlastní tragický příběh. Z údajů, které Deník získal od Asociace českých pojišťoven, lze vyčíst úseky silnic, kde se za poslední dva roky stalo v teplickém regionu nejvíce nehod. Pro řidiče to jsou prokletá místa.

Dopravní nehoda na silnici u Dlouhého Mostu. Ilustrační foto.

Řidiči na silnicích závodí. I proto je průtah Libercem nejrizikovější v kraji

/DATA/ Hodiny ukazovaly krátce před devátou večer, když se ozvala rána a zvuk mačkajících se plechů. Kousek od Dlouhého Mostu, na silnici I/35, právě havarovala dvě osobní auta. Na místě je pět zraněných lidí, z toho někteří vážně. Policie uzavírá silnici a odklání dopravu na několik hodin jinudy. V kalendáři je datum 2. května tohoto roku. A právě se stala další z mnoha nehod na jednom z nejrizikovějších úseků silnic na Liberecku.

Nehoda u Čáslavska. Ilustrační foto.

Víte, kde se bourá nejvíce na Pelhřimovsku? Na dálnici D1

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Auto jedoucí od Prahy prorazilo svodidla a vjelo do protisměru. Takový byl začátek letošních Velikonoc na třiaosmdesátém kilometru dálnice D1. Úsek u Humpolce patří k nejvíce kritickým na vytížené spojnici Prahy a Brna. Na podzim to bude navíc třicet let od havárie, po které zemřel místopředseda federálního parlamentu Alexandr Dubček.

Dubnová nehoda tří aut u Citonic měla tragické následky.

Nejkritičtější místa na silnici na Znojemsku? Jsou dokonce v centru města

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Celkem čtyři nehody s pěti zraněnými. To je bilance posledních dvou let na křižovatce v dolní části Znojma. Křížení hlavního tahu městem z ulice Dukelských bojovníku směrem ke koupališti Louka na Melkusovu ulici vyhodnotil server České asociace pojišťoven jako nejrizikovější místo v okrese Znojmo. „Hlavní příčinou nehod je nedání přednosti v jízdě a průjezd na červenou,“ uvedl autor statistik Michal Janko.

Nehoda na dálnici D1 u Osové Bítýšky. Ilustrační foto.

Nejvíce nehod na Žďársku? Na dálnici D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Nejvíc se bourá na dálnici D1. Platí to i v rámci žďárského okresu. Konkrétně jde o úsek mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Podle statistik České asociace pojišťoven se za poslední dva roky v místě stalo šestapadesát dopravních nehod a dvacet lidí při nich utrpělo zranění. "Úsek je za mě bez problému. Já jezdím POdle předpisů a nikdy jsem na tomto místě komplikace neměl,“ konstatoval řidič Jan Cach, který jezdí po dálnici D1 často.

Křižovatka na silnici I/43 poblíž Sebranic je ve statistikách na druhém místě nehodovosti na Blanensku. Má ji nahradit kruhový objezd.

Kde se nejvíc bourá na Blanensku? V zatáčce pod Šebrovem a na I/43 u Sebran

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Silnici druhé třídy číslo 379 mezi Blanskem a Šebrovem-Kateřinou lemuje řada křížků, věnců a svíček. V minulosti tam zahynulo několik lidí, vesměs motorkářů. Podle statistik České asociace pojišťoven za uplynulé dva roky patří jedna z tamních prudkých zatáček k místu s největším počtem dopravních nehod na Blanensku. Těch se tam za toto období stalo patnáct a zranilo se při nich čtrnáct lidí. Celkovou škodu vyčíslily pojišťovny v hodnotě více než milion a půl korun.

Nejnebezpečnějšími místy Hradecka zůstávají silnice s hustým provozem.

INFOGRAFIKA: Na Hradecku se nejvíc bourá na přetížených státovkách

/PROKLIKEJTE SI DATA O NEHODOVOSTI AŽ K ÚROVNI OBCÍ/ Na Hradecku se nejčastěji bourá na silnicích prvních tříd. Vůbec nejhorší pak byla ještě nedávno jednička mezi Hradcem Králové a Jaroměří. To se změnilo s otevřením dálnice k Jaroměři. Překvapivě často ale stále umírají lidé na staré „pražské“ silnici na Chlumec nad Cidlinou.

V letošním roce přibyl  jeden pomníček – na silnici I/33 mezi sjezdem z dálnice D11 a Jaroměří došlo k čelnímu střetu osobního vozidla Škoda a dodávky Peugeot.

Karambolový rekord loňského roku na Náchodsku - 10 bouraček za jeden den

/INFOGRAFIKA/ Křižovatkou jen kousek od přehrady Rozkoš frčí po I/33 od Náchoda k Jaroměři nebo v opačném směru jeden automobil za druhým. Vjet na hlavní silnici od České Skalice nebo od obce Spyta vyžaduje často hodně trpělivosti a pro sváteční řidiče se tento úkol může jevit jako hodně náročný. 

Život mladé ženy si  vyžádala nehoda osobního a nákladního auta na silnici číslo I/55. Ilustrační foto.

Rychlost i ignorace stopky, řidiči nejvíc bourali u Žarošic i Hodonína

/INTERAKTIVNÍ MAPA/  Celkem devět nehod s osmi zraněnými. To je bilance posledních dvou let na úseku silnice první třídy číslo 54 v katastru Žarošic. Tuto část státní silnice ve Ždánickém lese vyhodnotil server České asociace pojišťoven jako nejrizikovější v celém hodonínském okrese. „Hlavní příčinou nehod je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky,“ uvedl autor statistik, datový specialista Deníku Michal Janko.

Lidský život si vyžádala dopravní nehoda na silnici I/35 mezi Býští a Kolibou.

Nejvíc nehod je v centru Pardubic. Řidiči porušují rychlost a nedávají přednost

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA O NEHODOVOSTI V OKRESE/ Na Pardubicku se nejvíce nehod stává přéímo v krajském městě. Kritická místa se nacházejí na Dašické, Sukově nebo Palackého třídě. V centru Pardubic se řidiči plně nevěnují řízení nebo nedají přednost při odbočování. Za častý přestupek policisté označují také telefonování za jízdy, to je podle expertů stejně nebezpečné jako sednout za volant opilý. Mimo město policisté nejvíce nehod řeší u Dražkovic, Doubravic nebo Počapelských Chalup.

Ilustrační foto

Nehodová mapa Rychnovska má svá černá místa. Kde se bát nejvíc?

/INFOGRAFIKA/ Příliš vysoká rychlost, to bylo za poslední dva roky nejčastější příčinou nehod na Rychnovsku. Alespoň podle údajů České asociace pojišťoven. Kdo by však čekal, že nejhorší bilanci zraněných budou mít města a obce ležící na vůbec nejvytíženějších tazích I/14 a I/11, byl by překvapen.

Odbočka z I/16 na Lužany patří k nejnehodovějším místům v jičínském okrese.

Nejrizikovějším místem na silnicích Jičínska je křižovatka Na Špici na I/16

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Křižovatka na státovce I/16 s odbočkou na Lužany patří dlouhodobě k nejnehodovějším úsekům silnic na Jičínsku. Za poslední dva roky se na sto metrech v místě, kterému se říká Na Špici, stalo celem jedenáct dopravních nehod, z nichž většinu zapříčinilo nerespektování přednosti v jízdě.

Při střetu dvou dodávek na silnici z Líšnice do Pastvin bylo zraněno šest osob, zemřel pes.

Ťukance i fatální nehody. Víme, kde se na Orlickoústecku nejvíce bourá

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA NEHODOVOSTI V OKRESE/ Dvanáct dopravních nehod za dva roky, které se navíc neobešly bez vážných zranění – to je smutná statistika silnice II/312 mezi obcemi Líšnice a Pastviny. V celém orlickoústeckém okrese se jedná o úsek, kde řidiči v posledních dvou letech nejčastěji havarovali. Vyplývá to z dat České asociace pojišťoven. 

Nehoda u Jeníkova. Ilustrační foto.

Nejhorší silnice na Brodsku s nejvíce nehodami je osmatřicítka

Sedm dopravních nehod a deset zraněných za dva roky. To je silnice první třídy číslo 38 na obchvatu kolem Golčova Jeníkova. Vyrovná se jí jen opačný konec za Havlíčkovým Brodem směrem na Štoky. Tam statistika České asociace pojišťoven uvádí osm nehod a deset zraněných. Ve všech případech jsou důvody havárií nedání přednosti v jízdě a nepřizpůsobení rychlosti situaci na silnici.

Dopravní nehody na Strakonicku.

Podívejte se, kde na Strakonicku řidiči nejčastěji bourají

Strakonickým profesionálním hasičem je Robert Matulka mnoho let. Zároveň je také vyšetřovatelem nehod a požárů. „Za ty roky jsme toho já i další kluci viděli strašně moc. Ale asi nikdy nezapomenu na nehodu nedaleko Vodňan u obce Malovice před 12 lety,“ vzpomíná. Při srážce tatry naložené živicí a osobním vozem zemřeli tři lidé. „Byl to hrozný pohled, protože náraz mrtvé doslova roztrhal na kusy,“ popsal své pocity.

K této nehodě došlo v září roku 2016. Vyžádala si jedno lehké zranění.

Křižovatka od Tří Bubnů byla nejrizikovější v okrese. S obchvatem nehody ustaly

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA NEHODOVOSTI NA CHRUDIMSKU/ Nehodové mapě Chrudimska dlouhé roky vévodilo křížení silnice I/17 od Chrudimi na Hrochův Týnec a úzké propojky od Tří Bubnů. Bouralo se tam ještě před výstavbou první etapy obchvatu města a nehod ještě přibylo s jeho otevřením v roce 2015. Zakleté místo. Až v posledním půl roce, od prosincového otevření druhé části obchvatu, se tu nestal jeden jediný karamobol. 

Brno 3.2.2021 - křižovatka na R43 Kuřim Podlesí

Problémová křižovatka u Ostrovačic? Před úpravou tam bylo ještě více nehod

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Místem projíždí denně tisíce řidičů, problémy mají především s odbočením vlevo. Ať už když míří od Ostrovačic na Brno, nebo od Rosic do Ostrovačic. Křižovatka silnic číslo I/23 a II/602 je z pohledu nehod se zraněními nejrizikovějším místem na Brněnsku. Za poslední dva roky se tam stalo dvaadvacet srážek aut, devatenáct lidí se při nich zranilo. Nejčastější příčinou je to, že jeden z řidičů nedal přednost v jízdě jinému. Vyplývá to z údajů České asociace pojišťoven.

Tragická nehoda dodávky a osobního auta u Stonařova. Ilustrační foto.

Kde se bouralo nejvíc na Jihlavsku? Na dálnici D1

/INTERAKTIVNÍ MAPA/ Hromadná nehoda, ve které skončilo 231 aut, škody vyšplhaly k částce téměř třicet milionů korun a odhadem dvacet tisíc lidí zůstalo uvězněných v kolonách až na sedmnáct hodin. Taková byla bilance největší hromadné nehody v české historii, ke které došlo v březnu 2008 na dálnici D1 u Jihlavy.

Křižovatka ulic Opavská a Martinovská, 24. května 2022 v Ostrava.

Kde se nejvíce bourá? Toto jsou nejnebezpečnější místa v Moravskoslezském kraji

/FOTOGALERIE/ Komplikované křižovatky, nepřehledné úseky, opravovaná místa, ale také výjezdy z obchodních center a zdravotnických zařízení bývají místy častých dopravních nehod. Vyplývá to z údajů České asociace pojišťoven (ČAP), které má Deník k dispozici. Obsahují informace o haváriích za loňský rok. Podrobně je mapována i situace v Moravskoslezském kraji.

Stroj Boeing 747-209B společnosti China Airlines, který se 23. května 2002 zřítil do Tchajwanského průlivu.

Děsivá nehoda byla dlouho záhadou. Letadlo se rozpadlo přímo ve vzduchu

Na počátku všeho stála drobná nehoda, na konci pak letecká katastrofa s více než dvěma stovkami obětí. Před dvaceti lety došlo k děsivé nehodě letu 611 společnosti China Airlines. Stroj se ve vzduchu z ničeho nic doslova rozpadl na několik kusů a ty pak z velké výšky spadly do moře. Příčina nehody dlouho zůstávala záhadou. Vysvětlení nakonec bylo obrovským šokem.

Ilustrační foto

Dopravní nehody v kraji: Závažné jsou újmy na životech, zdraví i hmotné škody

Na dálnicích se sice stane jen menší podíl z dopravních nehod, které řeší středočeští dopravní policisté, avšak jejich následky bývají obzvlášť citelné. Neznamená to přitom jen neprůjezdné hlavní tahy v místech, která představují „křižovatku republiky“, s odklony provozu na rychle se ucpávající objízdné trasy s dlouhým zdržením v kolonách. Závažné jsou u těchto nehod také újmy na životech i zdraví a hmotné škody.

Ilustrační foto

Dopravní nehody v kraji: Závažné jsou újmy na životech, zdraví i hmotné škody

Na dálnicích se sice stane jen menší podíl z dopravních nehod, které řeší středočeští dopravní policisté, avšak jejich následky bývají obzvlášť citelné. Neznamená to přitom jen neprůjezdné hlavní tahy v místech, která představují „křižovatku republiky“, s odklony provozu na rychle se ucpávající objízdné trasy s dlouhým zdržením v kolonách. Závažné jsou u těchto nehod také újmy na životech i zdraví a hmotné škody.