Autobus s 35 dětmi přejel železniční trať a chystal se vjet do křižovatky v její těsné blízkosti, řízené světelnou signalizací. Semafor na křižovatce ukazoval červenou, takže zůstal stát. Jeho zadní část přitom stále zasahovala do kolejiště. To však neměl být problém, protože systémy řízení provozu na křižovatce a vlakové dopravy měly být vzájemně propojeny. Něco ale selhalo. A objevil se rozjetý vlak.
Předseda slovenského parlamentu Boris Kollár měl v Bratislavě vážnou autonehodu. Informoval o tom premiér Igor Matovič. Při nehodě byl kromě Kollára zraněn i jeho řidič, člen ochranky a další osoba. Předseda parlamentu je podle mluvčí Národní rady Michaely Jurcové při vědomí.
Dvě nehody nákladních vozidel ve čtvrtek zkomplikovaly dopravu na Rakovnicku. První se stala už dopoledne na silnici číslo šest u Kněževse, převrátil se tu kamion a skončil mimo komunikaci. Událost se naštěstí obešla bez zranění, na místo ale vyjela těžká vyprošťovací technika. A to i kvůli přeložení nákladu. Silnice bude podle policie uzavřená až do večerních hodin.
Opilý řidič nákladního auta ve středu odpoledne boural na jedné z hradeckých křižovatek. Od druhého nákladního auta si osmatřicetiletý řidič zřejmě nedržel dostatečný bezpečný odstup a jel před nehodou příliš rychle.
Policie vyšetřuje nehodu, která se stala ve středu kolem 16. hodiny na tříramenné křižovatce ulic Choceňská, Kpt. Poplera a Vladislavova ve Vysokém Mýtě.
Necelé tři týdny, 11. října, po vytrávení řeky Bečvy kyanidem přijal naše pozvání hydrobiolog Martin Rulík z Katedry ekologie a životního prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého z Olomouce, abychom se pokusili zjistit, zda je Bečva skutečně zcela mrtvou řekou.
Necelé tři týdny, 11. října, po vytrávení řeky Bečvy kyanidem přijal naše pozvání hydrobiolog Martin Rulík z Katedry ekologie a životního prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého z Olomouce, abychom se pokusili zjistit, zda je Bečva skutečně zcela mrtvou řekou.
U Urbanova na Jihlavsku v úterý bourali dva traktoristé. Nehoda je kuriózní svou absurditou. Jeden řidič byl totiž opilý a druhý neměl řidičské oprávnění na řízení traktoru. Oba vyvázli bez zranění.
Střet osobního vozu s kamionem a protržení palivové nádrže s únikem naty bylo příčinou středečního dopravního kolapsu v Chodové Plané. Tvořily se konony ve směru od Plané i Trstěnic.
Méně nehod na železnici se stalo oproti stejnému období loňského roku v Karlovarském kraji. Zvýšil se však počet mrtvých a zraněných. Při nehodách na železničních přejezdech je, ale i co se týká počtu zraněných a mrtvých, počet nižší.
Necelé tři týdny, 11. října, po vytrávení řeky Bečvy kyanidem přijal naše pozvání hydrobiolog doc. RNDr. Martin Rulík, PhD. z Katedry ekologie a životního prostředí Př.F.UP z Olomouce, abychom se pokusili zjistit, zda je Bečva skutečně zcela mrtvou řekou.
Havárii potrubí řeší od úterního rána dělníci ve Svatoplukově ulici v brněnských Židenicích. Od rána tam voda neteče ve dvaceti domech. Kvůli výkopovým pracem je na ulici omezený provoz.
Pětiletý zákaz řízení motorových vozidel a vyhoštění z České republiky. Takový verdikt si vyslechl osmačtyřicetiletý polský řidič kamionu u Okresního soudu ve Žďáře nad Sázavou. Přísný trest ho čekal poté, co opilý zavinil dopravní nehodu.
Vážná nehoda se stala v pondělí 19. října před půl devátou hodinou večer na silnici číslo 12 u obce Křečhoř. Srazila se tam dodávka s osobním autem. V místě se silným provozem byla kvůli nehodě dočasně uzavřená komunikace.
Každá věc má svůj příběh. I něco tak zdánlivě obyčejného, jako je sloup veřejného osvětlení. V našem případě je to sloup číslo 119 nacházející se u frekventované křižovatky u mostu přes řeku Odru v Ostravě-Petřkovicích.
Velké štěstí tentokrát stálo při účastnících nehod a havárií na silnicích Ústeckého kraje, u kterých od pátku 16. do neděle 18. října zasahovali policisté. Nikdo při událostech nepřišel o život ani nebyl těžce zraněn.
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
/FOTOGALERIE/ Jednadvacet domů je bez vody kvůli havárii vodovodu v Gajdošově ulici v brněnských Židenicích. Z kohoutku voda netekla od nedělního večera. Náhradní zásobování zajistily cisterny.
Šestadvacetiletá žena z Pelhřimovska v neděli 18. října nezvládla řízení, vjela na nezpevněnou krajnici a poté se s autem několika přetočila přes střechu. Přivolaní policisté navíc zjistili, že byla silně opilá. Měla však štěstí a z nehody vyvázla jen z lehkým zraněním.
Podle statistik Drážní inspekce i policie přibývá dopravních nehod na železnicích přejezdech přesto, že Správa železnic každoročně investuje do vyššího zabezpečení nebezpečných míst. Podívejte se, které jsou v Jihočeském kraji rizikové a proč?
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
Deset minut po čtvrté odpoledne dne 18. října 1990 vybuchl v Dole Barbora v Karviné mezi osmým a devátým patrem 40. sloje metan. "Na povrch nevyfáralo celkem třicet dva pracovníků," znělo první hlášení, které dostali báňští záchranáři. Dva z těchto dvaatřiceti mužů se podařilo ještě zachránit. Ostatní už jejich rodiny živé nespatřily.
Policisté se dennodenně setkávají s řidiči, kteří se kvůli mobilnímu telefonu nevěnují silničnímu provozu a bezpečnému řízení. Alarmující jsou i výsledky hloubkového šetření nehod Centra dopravního výzkumu, 43 % motoristů při průzkumu dopravních nehod přiznalo, že během jízdy někdy využívá mobil.
U havárie čtyř osobních aut nedaleko Rychnova nad Kněžnou na silnici 321 s odbočkou na Lokot zasahovaly ve čtvrtek před jednou hodinou odpoledne všechny složky integrovaného záchranného systému.
/FOTO/ Na silnici mezi Rybitvím a Lázněmi Bohdaneč unikaly v pátek ráno nebezpečné látky. Před 6. hodinou ranní se tam střetla dvě osobní auta s nákladním, které převáželo nebezpečné látky.
„Byl to mžik, snad setina vteřiny, když jsem ho uviděl. Najednou se tam objevil. Ta dodávka byla blízko, asi čtyřicet metrů. Dal jsem okamžitě ‚plný kotel‘, abych ujel,“ slova třiapadesátiletého řidiče autobusu MHD Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO) zazněla včera u zlínského Okresního soudu, kde byl obžalován z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti.
Hned k dvěma vážným dopravním nehodám došlo ve čtvrtek v oblasti sjezdu z dálnice D10 na Pražský okruh. Po čtvrté hodině ráno se zde převrátil kamion a po desáté hodině dopoledne se zde při řetězové havárii srazilo pět aut.
Obrovské drama. Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra vyrazil do Barcelony na třetí letošní podnik v prestižním evropském seriálu Lamborghini Super Trofeo se dvěma posádkami. Po dvou volných jízdách se však na startu objevila jen jedna z nich.
Tragická byla druhá polovina září na silnici na Červenohorském sedle. Během dvou dnů se zde staly dvě nehody motorkářů, jedna tragická. Podle policejních statistik nicméně počet nehod na kritickém úseku u letošní sezoně oproti loňsku klesl na polovinu. Navíc se chystají opatření, která mají dalším haváriím zabránit.
Jde o jeden z nejznámějších světových příběhů boje o přežití, k nimž ve 20. století došlo. V pátek 13. října 1972 se v Andách zřítilo letadlo s uruguajským ragbyovým týmem. Ze 45 lidí na palubě přežilo katastrofu bezprostředně 28. Všichni však byli uvězněni na svahu hory ve výšce 3600 metrů, uprostřed druhého nejrozsáhlejšího pohoří na světě.
Řidiči o uplynulém víkendu hodně bourali. U Olšových Vrat dokonce došlo k hromadné dopravní nehodě, při níž havarovalo hned pět vozidel. Celkem se při víkendových událostech zranilo jedenáct lidí.
Ve čtvrtek 11. října 1984 se z letiště Paškovskij v sovětském Krasnodaru vzneslo sedm minut po půl třetí ráno dopravní letadlo Tupolev Tu-154 se 179 lidmi na palubě. Letoun měl přistát v Omsku, kde prudce pršelo a zvedal se opar. Z mlhy a vodní tříště vyvstaly náhle obrysy údržbářské techniky. Pak přišel náraz.
Na 63. kilometru dálnice D10 ve směru Turnov - Praha zhruba na úrovni obce Březina došlo v sobotu odpoledne k havárii osobního auta Audi. To se ze zatím neznámých příčin převrátilo na střechu.
Řídili jste někdy v žabkách, sněhulích anebo dokonce bosi? Pak jste riskovali víc, než si možná myslíte. Na otázky týkající se bezpečné jízdy, například, jak se správně obout a obléct do auta nebo v čem je nebezpečná navigace, odpovídá Igor Sirota, tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu ČR.
Jestli se na nějaké skutečné plavidlo někdy opravdu hodila fráze „prokletá loď“, pak to byl velký osobní parník Achille Lauro. Na tuhle loď se prostě lepila smůla.