Kreativ

ŠTÍTEK: Ředitelství silnic a dálnic

Z budoucí objízdné trasy vedoucí přes Botanickou ulici do ulic 17. listopadu a Akademika Heyrovského.

Kudy do školy? Kvůli rekonstrukci hradecké Milety budou řidiči muset na objížďky

/FOTO, VIDEO/ Prodrat se ranními kolonami a ještě najít místo na zaparkování, třeba jen na deset minut, to patří ke každodennímu martýriu rodičů dopravující své děti do Speciálních škol v Hradci Králové. Míst k zaparkování je v blízkosti nedostatek. V sousedství jsou totiž další školy, školní jídelna, podnikatelské centrum… Řidičů, kteří takto musí objet celý areál třeba i vícekrát, než se nějaké místo náhodou uvolní, není málo. Od dubna se navíc uzavřela pro ně důležitá část Hradecké ulice, kterou sem každé ráno míří. A to kvůli zahájení první etapy rekonstrukce křižovatky Mileta. Projeli a prošli jsme trasu objíždky pro řidiče mířící do ulice 17. listopadu či Akademika Heyrovského.

Silnice I/13 mezi Karlovými Vary a Ostrovem.

Čtyřpruh, ale i trojpruh. O hlavním tahu z Ostrova na Chomutov není rozhodnuto

Snad ještě do letošních prázdnin by mělo ministerstvo dopravy rozhodnout, jakou podobu bude mít rychlostní silnice, která spojí Karlovarský kraj s Ústeckým. Konkrétně jde o komunikaci s označením I/13, která vede z Ostrova na Chomutov. Snahy o vybudování této rychlostní silnice jsou dlouhé roky a termín se stále posouvá. Podoba I/13 měla být totiž podle plánů známá už před dvěma lety, a to má tato komunikace na ministerstvu prioritu.

Ilustrační foto

ŘSD už ví, za kolik postaví dvanáct kilometrů dálnice na Podbořansku

/VIDEO/ Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo významný krok k zahájení jedné z největších dopravních staveb v Ústeckém kraji za poslední roky. Po deseti měsících od vyhlášení výběrového řízení vypršely několikrát prodlužované lhůty pro podání nabídek na stavbu 12 kilometrů dálnice D6 Praha – Karlovy Vary mezi jesenickou křižovatkou a Lubencem. ŘSD jich obdrželo šest, nejvýhodnější s cenou necelých tři a půl miliardy korun podalo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů.

Polská stavební společnost Budimex postaví v Polsku 74 km rychlostní silnice S10. Bude na to mít 39 měsíců.

Budimex získal další obří dálniční zakázku: 74 kilometrů za 39 měsíců

Největší polská stavební firma Budimex SA, která v Česku vyhrála výběrová řízení na stavbu dálnic D11 z Trutnova na hranice s Polskem a D35 u Litomyšle, získala další velkou zakázku. V Polsku uspěla v tendrech na vybudování pětice úseků nové polské rychlostní silnice S10. Jejich celková délka měří 74 kilometrů, Budimex je má postavit za 39 měsíců. Nová autostráda má v budoucnu propojit Štětín, Bydhošť, Toruň a vést až do Varšavy.

Na staveništi D3 u hranic s Rakouskem, v jehož blízkosti vedla demarkační linie, probíhá archeologický a pyrotechnický průzkum.

Válečná munice na stavbě D3 nepřekvapila. Kope se v sousedství demarkační čáry

Ve středu 6. března vyrazila policie k nálezu munice na stavbě dálnice D3 u Dolního Dvořiště, na dohled hranic s Rakouskem. Neobjevil ji ale pracovník stavby, jak se objevilo v některých zprávách, byla odhalena při plánovaném průzkumu. Archeologové, pyrotechnici i stavbaři zároveň varují amatérské hledače, aby se místu vyhnuli, pátráním by totiž porušili zákon.

Vizualizace dálnice D35 v úseku Džbánov - Litomyšl

Dálnice mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí se začne stavět v druhém dubnovém týdnu

/VIZUALIZACE, UPŘESNĚNY INFORMACE O TERMÍNU ZPROVOZNĚNÍ/ Obstrukce konkurenčních českých firem se nekonaly, Ředitelství silnic a dálnic podepsalo s polským stavebním gigantem Budimex smlouvu o výstavbě osmikilometrového úseku dálnice D35 ze Džbánova u Vysokého Mýta k Řídkému u Litomyšle. Informovalo tom včera ŘSD na síti X. Stavba potrvá 34 měsíců, hotovo tak bude na přelomu let 2026 a 2027.

Patrový autobus Neoplan N122 sjel u Nažidel 8. března večer, kolem 20.20, ze sedmimetrového srázu, přetočil se přes střechu a zůstal ležet na levém boku. Zpátky na vozovku ho druhý den vytáhla těžká technika

Výročí tragické nehody u Nažidel: Z pohledu na pomník z balvanů dodnes mrazí

Nažidla. Při vyslovení tohoto jména si jen málokdo v Česku nevzpomene na jednu z nejtragičtějších a zároveň nejznámějších nehod na českých silnicích, která obrátila život vzhůru nohama mnoha rodinám. 8. března 2003 u malé osady na Českokrumlovsku nedaleko hranic s Rakouskem havaroval patrový autobus a o život přišlo dvacet lidí.

Patrový autobus Neoplan N122 sjel u Nažidel 8. března večer, kolem 20.20, ze sedmimetrového srázu, přetočil se přes střechu a zůstal ležet na levém boku. Zpátky na vozovku ho druhý den vytáhla těžká technika.

21 let od tragické nehody u Nažidel. Z pohledu na pomník z balvanů dodnes mrazí

Nažidla. Při vyslovení tohoto jména si jen málokdo v Česku nevzpomene na jednu z nejtragičtějších a zároveň nejznámějších nehod na českých silnicích, která obrátila život vzhůru nohama mnoha rodinám. 8. března 2003 u malé osady na Českokrumlovsku nedaleko hranic s Rakouskem havaroval patrový autobus a o život přišlo, ať na místě, nebo později, dvacet lidí.

Výtluky na Třídě 1. máje v Hranicích. Problematický úsek v lokalitě u Slávie provizorně opravil vlastník silnice - krajská Správa a údržba silnic začátkem března. Foto ze 7. března 2024.

VIDEO: Město Hranice už bojuje s výtluky. Důkladné opravy silnic začnou v dubnu

Kolísavé teploty, které během zimy střídaly mrazy a oblevy, se podepsaly také na stavu silnic v Hranicích. Některé jsou plné děr a výtluků. Město začalo s provizorním spravováním, na rozsáhlé opravy se ale teprve chystá. O mnoho úseků ve městě se stará kraj a Ředitelství silnic a dálnic, ne všechny silnice v Hranicích jsou totiž v jeho vlastnictví.

Přijímací zkoušky. Ilustrační foto: Deník/Libor Plíhal

Ďáblovo číslo a devítka navíc. Střední školy na Vysočině sečetly přihlášky

Menší zájem žáků o strojírenské obory a naopak větší poptávka po informačních technologiích a elektrotechnice. Ze statistik Kraje Vysočina také vyplývá, že žáci při podávání přihlášek na střední školy měli letos častěji zájem o vzdělávání na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou či Jihlavě. Táhnou i obory na školách v Havlíčkově Brodě či Třebíči.

Mostu u chrudimského Tesca

Pardubice a Chrudim čeká dopravní peklo. Blíží se uzavírky dvou hlavních průtahů

Pardubice a sousední Chrudim se letos stanou pro řidiče městy nočních můr. Dvě nejfrekventovanější městské ulice v obou sídlech čekají výrazná dopravní omezení. Po pardubickém Wonkově mostě, který spojuje centrum s Polabinami a v červnu začne jeho rekonstrukce, projede denně 33 tisíc aut, o polovinu menší provoz je pak na mostě na městském okruhu v Chrudimi u Tesca, který bude 18. března dokonce zcela uzavřen. 

Mostu u chrudimského Tesca

Pardubice a Chrudim čeká dopravní peklo. Blíží se uzavírky dvou hlavních průtahů

Pardubice a sousední Chrudim se letos stanou pro řidiče městy nočních můr. Dvě nejfrekventovanější městské ulice v obou sídlech čekají výrazná dopravní omezení. Po pardubickém Wonkově mostě, který spojuje centrum s Polabinami a v červnu začne jeho rekonstrukce, projede denně 33 tisíc aut, o polovinu menší provoz je pak na mostě na městském okruhu v Chrudimi u Tesca, který bude 18. března dokonce zcela uzavřen. 

Oprava mostu uzavře trasu z Chebu.

Oprava mostu na hrázi přehrady Jesenice uzavře hlavní trasu z Chebu

Hlavní trasa z Chebu směrem na Mariánské Lázně bude o letních prázdninách zcela uzavřena. Důvodem je oprava mostu u hráze na jesenické přehradě. Omezení začnou řidičům na této trase mnohem dříve, ale budou jen částečná. Ředitelství silnic a dálnic zároveň zajistilo objízdnou trasu. Ta bude jak pro osobní tak nákladní dopravu.

Výstavba žďárského obchvatu začne brzy

ŘSD vybralo firmu, která postaví obchvat Žďáru. Víme, kdy práce začnou

Čekání je u konce. Ředitelství silnic a dálnic vybralo firmu, která postaví obchvat Žďáru nad Sázavou. Ve výběrovém řízení řešilo nabídky od šesti možných kandidátů. Nakonec vybralo firmu, podle které by stavba měla stát více než sto dvanáct milionů korun. Na Vysočině jde pro silničáře letos o největší projekt.

Obchvat začne na křižovatce ulic Chelčického a Jihlavská.

VIDEO: Obchvat Žďáru. Podívejte se, v jakých místech vznikne

/FOTO, VIDEO/ Žádné zbytečné ježdění přes centrum města nebo čekání v dlouhých kolonách. Ve Žďáře nad Sázavou brzy začne výstavba obchvatu města. Jde o největší letošní projekt na Vysočině z pohledu Ředitelství silnic a dálnic. Deník zajel na místa, kde stavba vznikne, a zmapoval je. Pro podrobnosti o tom, kudy trasa přesně povede, se podívejte také do galerie a na video.

Královéhradecký kraj je bezpečný region, shodla se bezpečnostní rada kraje. Bilancovala nad uplynulým rokem

Náš kraj je bezpečný region, shodla se bezpečnostní rada

Poprvé v roce 2024 zasedala Bezpečnostní rada Královéhradeckého kraje. Pravidelné jednání svolal hejtman Martin Červíček, který s řediteli složek integrovaného záchranného systému či řediteli hradecké fakultní nemocnice a krajské hygienické stanice diskutoval témata bezpečnosti v regionu a společně se také ohlédli za rokem 2023.

Stavba dálnice D35 kolem Vysokého Mýta, počátek března 2024

Stavba dálnice kolem Vysokého Mýta ve fotkách. Dělají se skrývky a přeložky sítí

/FOTO/ Na stavbě dálničního obchvatu Vysokého Mýta pokračují práce podle harmonogramu, pochlubilo se ŘSD na síti X. "Aktuálně v celé délce trasy probíhají skrývky ornice, odkop zářezu, realizace štěrkových pilot. Pracuje se na přeložkách CETIN, vodovodu a probíhají přípravné práce pro přeložky plynovodů," uvedlo. Podívejte se v aktuálních fotkách.

Vražda. Ilustrační snímek.

U malého nádraží v Chrudimi chtěl muž zavraždit bezdomovce, hrozí mu 18 let

Pokus o vraždu se ve čtvrtek večer stal u malého vlakového nádraží v Chrudimi, které slouží jako útočiště bezdomovců. 25letý muž tady brutálně napadl 54letého muže, kopal ho do hlavy, hrudníku a použil i nůž. Napadený byl poté nalezen u nádraží, s těžkými zraněními převezen do hradecké fakultní nemocnice a pachatel, který byl poblíž zadržen, skončil ve vazbě. Je obviněn z pokusu o vraždu.

Druhým nejfrektovanějším místem se ukázala být křižovatka ulic Lidická a Pražská, kde projíždí přes 16 000 aut denně

Víte, kde v Berouně jezdí nejvíc aut? Spočítaly je chytré semafory

Berounská radnice si nechala zpracovat analýzu, kolik aut projede průměrně městem v pracovní dny. Měření probíhalo za pracovní týden, tedy od pondělí do pátku, v únoru loňského roku. Z analýzy vyplynulo, že nejhorší situace panuje na dvou křižovatkách ve městě. Na radnici, kraji i státu nyní je situaci s nadbytkem aut řešit.

Most v Napajedlech je uzavřen.

Most v Napajedlech je uzavřen. Dopravní kolaps se nekonal

V neděli odpoledne se uzavřela pro pěší i motoristy spojnice břehů řeky Moravy v Napajedlech. První pracovní dny se proto mnoho obyvatel města vydalo na cestu do práce s obavami. Na jedné straně řeky totiž leží centrum města a obytná část, na druhém břehu pak autobusové a vlakové nádraží, hlavní silnice směrem do Uherského Hradiště a sídlo největšího zaměstnavatele, společnosti Fatra. Otázkou pro mnohé bylo - způsobí uzavření mostu dopravní peklo s nekonečnými komplikacemi? 

Začala rekonstrukce ulice Volyňská ve Strakonicích. Pozor na dopravní mezení.

Peklo pro šoféry ve Strakonicích začalo. Volyňská ulice je zavřená

Už v pondělí 4. března budou zahájeny práce na plánované opravě ulice Volyňská. „Po společném projednávání ŘSD, města Strakonice a SÚS Jihočeského kraje bylo rozhodnuto, že stavební činnost bude probíhat ve dvou sezónách za finanční účasti jak ŘSD, tak města Strakonice,“ řekla za ŘSD České Budějovice Adam Koloušek.

Jednání o křižovatce Humpolec - Rozkoš.

V Humpolci pod Rozkoší postaví okružní křižovatku. Kvůli bezpečnosti

Auta se řítí vysokou rychlostí z kopce od humpolecké místní části Rozkoš směrem do města. Kamiony mají problém v opačném směru a v zimě vyjet prudký kopec. To má být do šesti let minulostí. Dopravu od Rozkoše zbrzdí nová okružní křižovatka, kterou se na silnici číslo 34 chystá vybudovat Ředitelství silnic a dálnic ve spolupráci s městem. V místě vznikne protihluková stěna a v řešení je snížení nejvyšší povolené rychlosti.

Mýtné brány z Chorvatských dálnic jen tak nezmizí.

Chorvatsko bez mýtných bran a kolon? Řidiči se dočkají, ale ne v blízké době

Od loňského vstupu Chorvatska do Schengenského prostoru již sice turisté nemusí čekat zdlouhavě na hranicích, ale zato jim stále hrozí kolony u mýtných bran. A minimálně ještě dva roky tomu tak bude. I když se Hrvatske autoceste (obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic) snaží co nejrychleji přejít na elektronické vybírání mýta, plán na jeho zavedení od konce letošního roku nevyjde. Realistický je dle něj až rok 2026.