Atraktivní prostředí pro podnikatele a investory, lepší dopravní infrastruktura, spolupráce se zahraničními městy nebo technické vzdělání. To vše zaznělo na konferenci Okresní hospodářské komory v olomouckém Bea centru. Předmětem konference byl rozvoj Olomouce v následujících letech.
Brno /ANKETA/ - Problémy v dopravě představitelé města řeší pomalu a s náměstkem pro dopravu Matějem Hollanem se velmi špatně jedná. Tak zní hlavní výtky starostů brněnských městských částí vůči magistrátu. Zjistil to Brněnský deník Rovnost, který je všechny oslovil. Kromě dopravy jim vadí také tahanice o územní plán.
Mariánské Lázně - Před 2. světovou válkou bylo nejmodernější v republice, na konci války jeho velkou část zničila americká letadla a poté fungovalo s přestávkami jako letiště sportovní. Řeč je o letišti ve Sklářích v Mariánských Lázních.
Humpolec – Nové územní studie veřejného prostranství a jejich využití pro rozvoj města dostaly v Humpolci zelenou. Humpolečtí tak mohou mít jasnější představu o budoucí podobě města. Zastupitelé Humpolce se ve čtvrtek na zasedání seznámili s výsledky studií, které efektivně upravují pět vybraných lokalit, a jednohlasně je přijali.
Střední Čechy – Přes jeden a čtvrt milionu obyvatel má Středočeský kraj nyní – a během příštího desetiletí by se jejich počet mohl vyšplhat k půl druhému milionu. Mnozí z těch nových ovšem nebudou mluvit ryze „středočesky“; nářečí si přivezou se svých domovů z celé republiky. A pro leckteré bude čeština dokonce cizím jazykem.
Pečky - Parkovací místa na úkor zeleně nechceme. Tak se vyjádřili obyvatelé Peček, kteří dokonce sepsali petici proti kácení dřevin v městském parku sousedícím s fotbalovým hřištěm, sportovní halou a základní uměleckou školou.
Praha chystá změny územního plánu, díky kterým bude moci postavit dvě nové tramvajové tratě, rychlodráhu do Brna nebo rozšířit železniční dopravu v metropoli. Výhledově by tak mělo město například postavit východní tramvajovou tangentu z Jižního Města na Žižkov a jižní tangentu z Podolí do Michle nebo vysokorychlostní železnici do Brna.
Obyvatelé Malešic se v souvislosti s výstavbou překladiště obávají zhoršení životního prostředí, poškození obytné čtvrti a zatížení dopravní situace. Na petici "Ne překladišti Malešice" se proto sešlo 1866, které proti překladišti protestují. Zatupitelé na svém čtvrtečním jednání vzali petici a výhrady obyvatel v potaz a požadují logistickou studii projektu.
Zastupitelstvo hl. m. Prahy rozhodlo o odkupu zelených ploch v katastrálním území Křeslic. Jedná se zejména o zelené plochy v okolí svahů Pitkovického potoka a Botiče o celkové rozloze 148 tis. m2. Cena pozemků činí 12 168 740 Kč, přibližně 80,30 Kč/m2.
Pražští zastupitelé ve čtvrtek schválili novou koncepci, která počítá se vznikem tří desítek nových tramvajových tratí. První z nich by měly vzniknout do pěti let, další pak do roku 2030.
Pražští zastupitelé ve čtvrtek schválili novou koncepci, která počítá se vznikem tří desítek nových tramvajových tratí. První z nich by měly vzniknout do pěti let, další pak do roku 2030.
Chotěboř – O prodeji sporného pozemku v centru města rozhodli zastupitelé v Chotěboři. Pozemek využije jeho vlastník pro přístavbu budovy současného M-centra, kde jsou ordinace a lékárna. V nové přístavbě bude sklad léčiv a další prostory pro doktory, včetně ordinace jednoho zubaře. Obyvatelé sousedního domu jsou proti.
Skuhrov nad Bělou - Stavbaře při nástavbě a zateplení zdravotního střediska ve Skuhrově nad Bělou čekalo velké překvapení. V dřevěném obložení se usídlila poměrně velká kolonie Netopýra nejmenšího.
Boskovice – Demolice dvou tělocvičen u základní školy a propojení s budovou Jízdárny. S tím počítá nejnovější ze tří projednávaných variant stavby sportovní haly v Boskovicích. Bylo nutné prověřit variantu ve vztahu k územnímu plánu, dopravnímu řešení a finanční náročnosti odkupu pozemků a Jízdárny.
Třešť – Šest let trvalo, než se podařilo šestitisícové Třešti dokončit nový územní plán. Zastupitelé ho schválili na pondělním jednání zastupitelstva. Plán počítá s výstavbou pro rodinné bydlení nejen ve městě, ale i v místních částech. Nejvíce by se mohla rozrůst část Salavic. Územní plán by měl nabýt platnost na konci září letošního roku.
Bučovice - Denně jezdí přes Bučovice do práce. Tomu, že by měl obchvat kolem města někdy vzniknout, se Jakub Heža jen směje. „Jezdím po silnici I/50 asi pět let každý den. O tom, že povede obchvat kolem Bučovic, se jen mluví. Nevěřím tomu, že se dožiji stavby. Přitom by městu určitě vyřešila spoustu problémů,“ myslí si Heža.
Severovýchodní obchvat města Hranice, který má ulevit dopravě ve městě, je stále v řešení. Jedná se totiž o velice náročnou stavbu, která se musí důkladně naplánovat a hlavně se musí vyřešit odkup pozemků od dotčených majitelů, upravit územní plán a dořešit potřebná jednání s dotčenými orgány.
Zastupitelé městské části Praha 10 schválili v pondělí studii, podle které se má území Bohdalce a Slatin proměnit na čtvrť s několika desítkami tisíc obyvatel. Studie má sloužit jako základ pro připomínkování Metropolitního plánu a i pro další rozhodování o lokalitě.
Rokycany – Město zahájilo v současné době veřejné projednávání nového územního plánu. Další schůzka se koná ve středu 13. září od šestnácti hodin v sále restaurace Střelnice.
/INFOGRAFIKA/ Město se rozrůstá a autobusy, které zajišťují obsluhu na periferiích, už nezvládají jak nápor cestujících, tak počet aut na silnicích. A proto pražský magistrát společně s dopravním podnikem řeší problém prodlužováním některých tramvajových tratí a v budoucnu plánuje i nové.
Mikulov – O tisíc domácností by se do deseti let mohl rozšířit Mikulov. Umožňuje to územní plán a hlavně záměry developerů. Zájem o nové byty a domy je navzdory vysokým cenám.
Jižní Morava – Ve sporu o územní plán proti sobě stojí jihomoravské obce a města. Odpůrci jsou přitom ve výrazné menšině. Na straně kraje je nejen více měst a obcí, ale i některé firmy.
Bělá nad Radbuzou – Nová kaplička zdobí Bělou nad Radbuzou. Ze své vůle, svépomocí a na své náklady ji postavil místní obyvatel Stanislav Pivoňka. Nachází se na konci města u výjezdu na Čečín.
Rakovník /FOTOGALERIE/ – Kostelík sv. Jiljí na okraji Rakovníka je podle pověstí prý ještě starší než samotné město. Přitom bezprostřední okolí této historické a kulturní památky její významností neodpovídá. Nejen že kostelík sousedí s budovou mezinárodního obchodního řetězce. Za jeho zády v posledních letech vyrostlo několik bytových jednotek a nově také autobazar, a to v těsné blízkosti cenné hřbitovní zdi s kapličkami křížové cesty.
Větrný Jeníkov – Rekonstrukce chodníků, oprava zámku a nové parcely na okraji Větrného Jeníkova. To jsou tři hlavní priority nově zvoleného místostarosty Větrného Jeníkova Ivo Grubbauera.
Strakonice – Územní plán města v tuto chvíli vymezuje přibližně 1000 ha plochy na bydlení. Při běžné velikosti pozemku pro rodinné domy 1000 m2 mohlo by teoreticky ve Strakonicích vzniknout 1000 domů.
Strakonice – V několika objektech areálu Vajaxu v Předních Ptákovicích je drůbežárna. Provozovatelem je Agropodnik Hodonín, a.s., patřící do skupiny Agrofert a ten plánuje její činnost ukončit.
Vyhláškou zakázali herny na území města, přesto s nimi mají starosti. Jedna z nich se totiž plánuje usadit jen pár stovek metrů odtud, v katastru obce Skaštice, což se kroměřížské radnici nelíbí. Vedení města proto zahájilo vyjednávání o výměně katastrů tak, aby se průmyslová a obchodní zóna v Kaplanově ulici stala celá součástí Kroměříže.
Vleče se už téměř deset let, letos na podzim by však mohli kauzu těžby štěrkopísku v Chropyni rozseknout sami obyvatelé města v referendu. Vedení radnice jej vypsalo i přesto, že se bojí malého zájmu o hlasování.