Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal plnění smlouvy na nový mýtný systém mezi ministerstvem dopravy a konsorciem CzechToll/SkyToll. Zákaz ale začne platit až rok po právní moci rozhodnutí úřadu. To pravomocné není a lze proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu. ÚOHS to uvedl v tiskové zprávě. Stát proti rozhodnutí podá rozklad, přípravy nového mýta by podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) i CzechTollu rozhodnutí nemělo ohrozit.
Pětadvacet let poté, co zastupitelé ve Frýdku-Místku schválili jižní variantu obchvatu, vypukla výstavba druhé etapy stavby. Po celém obchvatu by se měli motoristé projet v červenci 2022.
Pětadvacet let poté, co zastupitelé ve Frýdku-Místku schválili jižní variantu obchvatu, vypukla výstavba druhé etapy stavby. Po celém obchvatu by se měli motoristé projet v červenci 2022.
V pátek 15. listopadu by letos měly skončit všechny práce na rekonstrukci vysočinských úseků dálnice D1. V úterý to v Jihlavě slíbil ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO). Neměla by se tak opakovat situace z loňského roku, kdy stavbaři dálnici v zimě neopustili, a ona pak byla po sněžení v prosinci několik dnů prakticky neprůjezdná.
Jihlava – V pátek 15. listopadu by letos měly skončit všechny práce na rekonstrukci vysočinských úseků dálnice D 1. V úterý to v Jihlavě slíbil ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO).
V případě mimořádných událostí na dálnici D1 na Vysočině by od listopadu měla být k dispozici odstavná místa pro 200 kamionů. Na 90. kilometru budou v pohotovosti dva sypače Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a modernizace některých úseků skončí před zimní přestávkou, někde už v polovině října. Opatření mají zabránit opakování loňské prosincové kalamity, kdy se v modernizovaném úseku dálnice D1 tvořily dlouhé kolony. Novinářům to dnes v Jihlavě řekli ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), hejtman Vysočiny Jiří Běhounek (za ČSSD) a zástupci ŘSD.
Stavba rychlostní silnice z Karlových Varů do Prahy pokračuje rychleji, než pesimisté předpokládali. V poslední době ale přibývá námitek z karlovarského regionu, co se týče jednotlivých parametrů.
Stavební povolení nabylo právní moci a zbylých 414 metrů prodloužené Rudné může být dokončených ještě letos. Firma Strabag se kvůli tomu vzdala některých zakázek a dnes nastoupila na staveniště.
Předsedou dozorčí rady Českých drah se stal ekonom Pavel Kysilka. Do funkce ho dnes zvolili ostatní členové rady, informoval mluvčí státního dopravce Radek Joklík. Kysilka ve funkci nahradil akademika Karla Pospíšila, který kandiduje do představenstva firmy. Jedním z prvních úkolů dozorčí rady pod vedením Kysilky bude v příštím týdnu volba členů představenstva skupiny.
Slavností u Panenského Týnce na Lounsku spojenou se symbolickým poklepáním kladívky na základní kámen začala v úterý 17. září výstavba další části dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem.
Slavností u Panenského Týnce na Lounsku spojenou se symbolickým poklepáním kladívky na základní kámen začala v úterý 17. září výstavba další části dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem.
Jižní Morava – Už jen 113 dnů zbývá, než se nový mýtný systém pro kamiony rozšíří na další úseky silnic první třídy. Přesto pokračují jednání mezi obcemi, kraji a ministerstvem dopravy. „Další setkání se uskuteční v průběhu září,“ potvrdila v pondělí mluvčí ministerstva Lenka Rezková. Jedná se o tom, jak zabránit případnému objíždění zpoplatněných úseků.
Námitkami firmy Kapsch k mýtnému tendru se bude muset zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Úřadu, jenž předtím řízení o námitkách Kapsche zastavil, to nařídil jeho předseda Petr Rafaj. Kapsch proti mýtnému tendru, který vyhrálo konsorcium CzechToll a SkyToll, podal loni námitky. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) úřad neuznal námitky Kapsche, Rafaj podle něj vyzval pouze k lepšímu odůvodnění jednoho z výroků.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) doporučil na post předsedy dozorčí rady Českých drah (ČD) bývalého viceguvernéra České národní banky a někdejšího generálního ředitele České spořitelny Pavla Kysilku (60). Ministr to uvedl dnes na twitteru. Dosavadním šéfem rady je akademik Karel Pospíšil. O předsedovi i dalších členech rady rozhoduje Řídící výbor ČD, který zastupuje ministerstvo dopravy. Pospíšil skončí k 10. září.
Karlovarský kraj – Hejtmance Karlovarského kraje Janě Mračkové Vildumetzové se zřejmě podařilo přesvědčit premiéra Andreje Babiše o navýšení rychlosti na rychlostní silnici do Karlových Varů.
Vlády České republiky a Polska dnes společně zasedly ve Varšavě. Během pracovního oběda jednaly o evropských tématech a vzájemné spolupráci obou států. Diskutovaly také o závěrech bilaterálních jednání jednotlivých ministrů, kterých s premiérem Andrejem Babišem do Varšavy přiletělo osm. Babiš také jednal s polským premiérem Mateuszem Morawieckým, mluvili o evropských tématech i nadcházejícím summitu zemí Visegrádu, který se 12. září uskuteční v Praze.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Obyčejní řidiči osobáků ze středních Čech – a dopravní firmy z Moravy. To jsou ti, kdo prý nejhůř doplatí na nedělní zákaz jízdy kamionů. V příspěvku k aktuálním debatám o rozšíření omezení pro kamiony to alespoň tvrdí Martin Felix ze sdružení dopravců Česmad Bohemia. A jeho slova rýsují vizi, že pokud dnes Středočeši opatření omezující kamiony vítají, optimistický úsměv by jim nakonec mohl zmrznout na tváři. Zvlášť pokud žijí v blízkosti Prahy nebo do hlavního města dojíždějí.
Zvát kamiony na hlavní tah spojující Říčany s Kutnou Horou? Ani nápad! To je postoj, který zcela jednoznačně chtějí dát najevo signatáři petice požadující opětovné zařazení hlavní komunikace I/2 mezi úseky silnic první třídy, které se stát chystá zpoplatnit pro nákladní dopravu (tedy vybírat mýtné podobně jako na dálnicích).
Vláda chce legislativně zakázat jízdu kamionů v neděli od půlnoci do 22:00, podobně jako je to jinde v Evropě. Teď mohou nákladní auta v neděli jezdit do 13:00. Kamiony budou mít ale nově možnost dokončit jízdu na cílové místo v Česku. Dohodli se na tom dnes premiér Andrej Babiš (ANO) s ministrem vnitra Janem Hamáčkem (ČSSD), ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO) a policejním prezidentem Janem Švejdarem. Babiš to řekl na tiskové konferenci po jednání. Sdružení autodopravců Česmad Bohemia rozšíření nedělního zákazu odmítá.
/FOTOGALERIE/ Vybudování podchodu a podjezdu, vyznačení nových přechodů pro chodce – a snad i výstavba kruhového objezdu. Takové by měly být odpovědi na dlouhodobé problémy obyvatel Miličína na Benešovsku, pro něž není snadné procházet napříč obcí.
Na tuzemských silnicích letos při dopravních nehodách zemřelo 48 motorkářů, dalších 228 bylo těžce zraněno. V posledních letech navíc počet obětí roste. Česku se tak stále nedaří naplňovat strategický plán na snižování obětí z řad motocyklistů. Na tiskové konferenci to řekl ministr dopravy Vladimír Kremlík. Besip v následujících týdnech spustí novou bezpečnostní kampaň zaměřenou právě na motorkáře.