Kreativ

ŠTÍTEK: nehoda

Křižovatkový sjezd směrem k Bánovu z frekventované silnice I/50 se ve středu 14. května kolem 11. hodiny dopoledne stal místem dopravní nehody motorkáře s osobním automobilem.

Motorkář je po srážce s osobním autem u Bánova s těžkými zraněními v nemocnici

Křižovatkový sjezd směrem k Bánovu z frekventované silnice I/50 se ve středu 14. května kolem 11. hodiny dopoledne stal místem dopravní nehody motorkáře s osobním automobilem. První byli u zraněného profesionální hasiči a vzápětí policisté. Společně mu do příjezdu zdravotnických záchranářů poskytovali předlékařské ošetření.

Dítě na kole - ilustrační foto.

KOMENTÁŘ: Děti nejsou nesmrtelné. My za volantem to musíme vědět především

Protože nechci vypadat jako „ubrblaný dědek“, i když už se dá říct, že na to mám věk, rozhodl jsem se, že nebudu nijak komentovat to, co vidím na silnici, ale i to, co vidím u silnice. Nevydržel jsem to však dlouho. Přečetl jsem si o tom, jak čtyřletý chlapec na odrážedle vjel před rozjetou dodávku. Její řidič ho srazil a chlapec utrpěl vážná zranění. Nechci tuto nehodu blíže rozebírat, protože jsem ji neviděl. Jen chci napsat to, co mě v této souvislosti napadlo a co by podle mého názoru mohlo pomoci k tomu, aby se takové nehody nestávaly.

Regionální dopravní konference se konala 30. května v Kinosále Velkého světa techniky v Ostravě-Vítkovicích.

Nehodové pasti v Moravskoslezském kraji: Experti varují před 10 rizikovými úseky

V Moravskoslezském kraji se nachází několik dopravně rizikových míst, která si zaslouží zvýšenou pozornost. Na Regionální dopravní konferenci v Ostravě odborníci diskutovali o deseti nejnebezpečnějších úsecích, včetně okružní křižovatky v Opavě, která drží nelichotivý rekord v počtu nehod. Konference přinesla návrhy na zlepšení bezpečnosti těchto rizikových míst na silnicích, což je důležíté pro zvýšení bezpečnosti na silnicích v regionu a snížení počtu nehod. Které křižovatky a a úseky cest na severní Moravě patří mezi nejnehodovější a co se tedy s nimi bude dělat?    

Vážná nehoda se stala opět na úseku starého hradeckého tahu mezi Kolajemi a Opočnicí.

Opět vážná nehoda u Poděbrad. Vůz zničený nárazem do mostku, přiletěl vrtulník

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Úsek starého hradeckého tahu mezi Kolajemi a Opočnicí jako by byl zakletý. Ještě v čerstvé paměti mají všichni nehodu z před pár dnů, kdy řidič narazil do skupinky čtyř lidí stojících lidí u odstavených aut. Dva na místě zemřeli, dva byli vážně zraněni. Na stejném úseku, jen asi o dvě stě metrů blíž k čerpačce u Kolají, se v sobotu před polednem stala další vážná nehoda. A znovu musel přiletět na místo vrtulník.

Francouzský komik Coluche miloval motorky. Na snímku je Yamaha 750 OW31, se kterou 29. září 1985 dosáhl rychlostního rekordu na letmý kilometr.

Komik Coluche byl hvězdou i rychlostním rekordmanem. Jeho život ukončila nehoda

Miloval úspěch a jako každý herec i potlesk publika. Měl však ještě jednu velkou vášeň – motocykly. Francouzský komik Coluche se dokonce stal držitelem rychlostního rekordu v jízdě na jeden letmý kilometr, který ustanovil v roce 1985 a který vydržel celých osm let. Překonal ho až v roce 1993 motocyklový závodník Loris Capirossi. Jízda na milované motorce se však Colucheovi stala osudnou.

Smrtící úsek na Rudné. Kritické místo se dočká bezpečnostních úprav. Ilustrační foto

Top 5 rizikových míst v kraji. Opava figuruje hned na třech pozicích

Silnice I/11 Rudná v Ostravě patří mezi nejrizikovější cesty v Moravskoslezském kraji. Jeden z jejich úseků nacházející se poblíž bývalé kunčické huti se v aktuálním žebříčku nebezpečných míst umístil dokonce na třetím místě. V posledních pěti letech zde došlo k 39 nehodám, které si vyžádaly tři lidské životy. Podle informací Deníku se zde plánuje instalace středových svodidel a úsekové měření rychlosti, což by mělo zvýšit bezpečnost této dlouhodobě problematické komunikace. Další tři vysoce riziková místa se podle statistik nacházejí přímo ve slezské metropoli.

Smrtící úsek na Rudné. Kritické místo se dočká bezpečnostních úprav. Ilustrační foto

Smrtící úsek na Rudné. Kritické místo se dočká bezpečnostních úprav

Silnice I/11 Rudná v Ostravě patří mezi nejrizikovější cesty v Moravskoslezském kraji. Jeden z jejich úseků nacházející se poblíž bývalé kunčické huti se v aktuálním žebříčku nebezpečných míst umístil dokonce na třetím místě. V posledních pěti letech zde došlo k 39 nehodám, které si vyžádaly tři lidské životy. Podle informací Deníku se zde plánuje instalace středových svodidel a úsekové měření rychlosti, což by mělo zvýšit bezpečnost této dlouhodobě problematické komunikace.

Regionální dopravní konference se konala 30. května v Kinosále Velkého světa techniky v Ostravě-Vítkovicích.

Tady opatrně. Známe nejrizikovější místa na cestách v Moravskoslezském kraji

Znáte v Moravskoslezském kraji místo, kde se za posledních pět let stalo neuvěřitelných 79 dopravních nehod? Skutečně existuje. Je to velká okružní křižovatka na silnici I/11 poblíž obchodní zóny v Opavě. Nejen o ní diskutovali 30. května odborníci z řad policie, BESIPu a dalších institucí na Regionální dopravní konferenci v Ostravě. 

Sražený cyklista nehodu bohužel nepřežil. Ilustrační foto

Cyklisté bourají častěji, než ukazují čísla. Mnoho nehod nikdo nehlásí

S příchodem jara se na silnicích zvyšuje počet cyklistů, což přináší i nárůst počtu jejich nehod. Policie apeluje na dodržování bezpečnostních pravidel a opatrnost, stejně jako na zodpovědnost. Jak často jezdci bourají, ale nikdo přesně neřekne: policisté se dozví jen o vážnějších případech.

Nehoda elektrokoloběžky s osobním automobilem mohla být fatální, pokud by mladík neměl integrální přiblu.

Integrální přilba zachránila život sedmnáctiletému koloběžkáři. Pád byl děsivý

Jedna vteřina nepozornosti a z elektrické koloběžky letěl několik metrů vzduchem. Mladému jezdci z Hradce Králové zachránila život přilba – bez ní by podle záchranářky mohl utrpět smrtelné zranění. Případ zároveň upozorňuje na nová pravidla: pro některé typy elektrokoloběžek je nutné mít nejen přilbu, ale i řidičák a pojištění.

Jarní motorkářská sezóna začíná. Ilustrační foto.

Nepozornost a rychlost zabíjí. Nejvíce nehod motorek se stává v sobotu odpoledne

S příchodem jara se na silnicích zvyšuje počet motorkářů, což bohužel vede i k nárůstu nehod. Statistiky ukazují, že nejvíce nehod se během jara stává v květnu, přičemž víkendové dny jsou nejrizikovější. Klíčovými faktory jsou způsob jízdy, nedání přednosti a nepřiměřená rychlost. Bezpečnost na silnicích závisí na vzájemném respektu a opatrnosti všech účastníků provozu. Ve kterých regionech se stává nejvíce nehod motorkářů a jak se jim dá předcházet?