Křižovatka silnic I/21 a II/199 u města Bor v Části Nová Hospoda patří mezi deset nejnebezpečnějších míst v Plzeňském kraji z pohledu počtu dopravních nehod a jejich následků. Podle aktuálních analýz a statistických dat zde došlo za posledních pět let ke dvanácti dopravním nehodám s dvanácti zraněnými. Nejčastější příčinou je zde nedání přednosti v jízdě.
Nehoda tramvaje s dodávkou v Zenklově ulici způsobila chaos a zpoždění na lince číslo 10. Cestující museli neplánovaně měnit své trasy, zatímco se řešila situace na místě. Incident ukazuje, jak i drobné kolize mohou ovlivnit městskou dopravu a narušit denní plány stovek lidí.
Na Litoměřicku se každý den odehrají v průměru čtyři dopravní nehody. Vyplývá to z dlouhodobých statistik, které na začátku listopadu zveřejnil Portál nehod.
Téměř přesně tři roky trvalo Drážní inspekci zpracování závěrečné zprávy o tragické nehodě lanovky na Ještěd. V rozsáhlém materiálu nešli inspektoři jen po hlavní příčině, ale i dalších důvodech nehody. Výsledkem je i zjištění o systémovém pochybení Drážního úřadu. Generální inspektor Jan Kučera v rozhovoru popisuje, proč vyšetřování trvalo tak dlouho i to, jakým tlakům musel čelit.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
V pondělí krátce po desáté dopoledne došlo k nehodě na frekventované křižovatce Palackého třídy a ulic V Kolonii a Dr. Ant. Dvořáka. Za nehodu může řidič, který nedobrzdil při příjezdu od nádraží za dodávkou.
Dopravní policisté z České Lípy žádají veřejnost o spolupráci v souvislosti s dvěma nehodami, ke kterým došlo v uplynulých týdnech. V jednom případě pátrají po vozidle, které ke konci října olejem znečistilo vozovku v Kamenickém Šenově. Na kluzkém povrchu následně havaroval motorkář a zranil se.
Listopadové datum jednoznačně ukazuje, že nastal čas plískanic, mrholení a mlhavého počasí. A právě hustá mlha o víkendu ukázala řidičům na silnicích svou záludnost. Byla místa, kde se držela po celý den. Hlavně večer ze soboty na neděli byl ve znamení nehod. Na dálnici D3 na Táborsku dokonce hned jedenáct aut mělo poškozenou pneumatiku poté, co jejich řidiči najeli na ostrý předmět.
Na železničním přejezdu vybaveném pouze výstražnými kříži nedaleko Červené Vody se v sobotu odpoledne srazil osobní vlak s traktorem. Naštěstí šlo jen o lehčí nehodu, nikdo při ní nebyl zraněn. Vlak jel z Ústí nad Orlicí do Štítů a byl prázdný. 59letý traktorista po nehodě nadýchal 1,5 promile alkoholu.
V okolí Budějovické došlo k rozsáhlé havárii vodovodu, která výrazně ovlivnila dopravu v Praze. Řidiči i cestující MHD musí počítat s odklony a změnami tras autobusových linek, jako jsou 118, 124 či 193. Dopravní podnik hl. m. Prahy informuje, že omezení potrvají do odvolání.
Nehodové pondělí na silnicích Ústecka. Mlha, omrzlice a mrholení komplikovaly dopravu, řidiči museli být zejména ráno a dopoledne při řízení obzvláště opatrní. Dopravní policisté řešili od rána přes desítku karambolů a posileny byly výjezdové dopravní skupiny.
Nejvíce nehod se zvěří se od dubna do září stalo ve Středočeském kraji. Počet takových nehod blíží ke dvou tisícům. Celková škoda způsobená těmito nehodami byla vyčíslena na téměř 94 milionů korun. Přímo na Příbramsku se za sledované období stalo 116 střetů se zvěří. Na jaře po bylo o 15 nehod méně.
/PŘEHLEDNĚ/ Také tentokrát jsme pro vás připravili týdenní souhrn zajímavostí z Vyškovska. Připomeneme mimo jiné i dokončení měsíce trvající modernizace dálnice D46 u Vyškova, mapu nehod v regionu nebo zajímavé odchovy v bošovické zoo.
Dva lidé se zranili při havárii auta, která se stala v pátek 8. listopadu kolem osmé hodiny ranní v Novém Městě na Moravě. Padesátiletá řidička jela po ilici Soškova směrem od Pohledce.
Prudký náraz, rozbité auto a škoda za desítky tisíc. Pokud se nestane nic horšího. Srážku se zvěří má za sebou jen od letošního dubna do konce září téměř osm set motoristů. Olomoucký kraj patří mezi jedny z nejhorších v České republice, škody už přesáhly 30 milionů korun. Která silnice v kraji je nejvíce riziková?
/PŘEHLEDNĚ/ Unikly vám některé události z uplynulých dnů na Žďársku? Připomínáme jízdu opilých řidičů v Novém Městě a Ostrově nad Oslavou, výluku na železnici a zdražení vodného a stočného.
Odbočování vlevo v křižovatce, rychlost, sjezd či nájezd na dálnici, velké množství motorkářů v serpentinách anebo zbytečný kruhový objezd. Takové názory zazněly při setkání, které nedávno spolupořádal v Karlových Varech Deník a Portál nehod.
Nebezpečnou situaci na dálnici D3 z Českých Budějovic na Prahu řešili v sobotu večer policisté. Na 90. kilometru ležel neznámý předmět, do něhož ve velmi husté mlze několik řidičů najelo a poškodilo si vůz.
Odbočování vlevo v křižovatce, rychlost, sjezd či nájezd na dálnici, velké množství motorkářů v serpentinách anebo zbytečný kruhový objezd. Takové názory zazněly při setkání, které spolupořádal Deník a Portál nehod. Bylo při něm ukázáno deset nejrizikovějších míst v našem kraji. Dochází na nich k častým nehodám s velkými škodami, a co je ještě horší i k vážným zraněním. Drtivou většinu lze najít na dálnici D6 mezi Karlovými Vary a Chebem. Jsou ale i místa, která ohrožují řidiče přímo ve městech. Na Sokolovsku jich je mezi deseti vybranými lokalitami hned šest. Přímo v Sokolově je pak takovým místem křižovatka u soudu.
Japonští technici ve čtvrtek dokončili počáteční test odebírání materiálu ze tří reaktorů roztavených v jaderné elektrárně Fukušima po havárii na jaře roku 2011. Vláda tvrdí, že 880 tun velmi radioaktivního materiálu odveze do roku 2051. Experti odhadují, že práce potrvají déle.
Houkání vlaků, jízda krokem a po nehodě zbylé závory zvednuté. Seriál ničení závor nepozornými řidiči v Chodové Plané pokračuje dalším dílem. Tentokrát došlo k nehodě ve směru od centra městysu a vozidlo srazilo a zcela zdemolovalo pravou závoru i se sloupkem.
Řidiči do 24 let jsou na silnicích nejrizikovější a zároveň nejohroženější skupinou. K nedostatečným zkušenostem se přidává větší ochota riskovat a svou roli hrají i auta, která tito lidé provozují. Často jde o starší ojetiny ve špatném technickém stavu a s chybějícími bezpečnostními systémy.
/FOTO/ K dopravní nehodě, při které jen zázrakem nebyl nikdo zraněn, došlo ve středu 6. listopadu večer v Uhlířských Janovicích. Řidička polské národnosti způsobila usedla za volant, ačkoliv tam po požití alkoholických nápojů neměla co dělat. Následky na sebe nenechaly dlouho čekat.
Bezprostřední příčinou pádu kabiny lanovky na Ještědu v Liberci po přetržení tažného lana před třemi lety bylo, že byla lanová dráha provozována bez prvků zajišťujících automatickou aktivaci brzdy. V minulosti byly totiž v rozporu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací dráhy neoprávněně odstraněny. V závěrečné zprávě k vyšetřování pádu to v pátek oznámila Drážní inspekce.
Bezprostřední příčinou pádu kabiny lanovky na Ještědu v Liberci po přetržení tažného lana před třemi lety bylo, že byla lanová dráha provozována bez prvků zajišťujících automatickou aktivaci brzdy. V minulosti byly totiž v rozporu s právními předpisy, normami a technickou dokumentací dráhy neoprávněně odstraněny. V závěrečné zprávě k vyšetřování pádu to v pátek oznámila Drážní inspekce.
Odbočování vlevo v křižovatce, rychlost, sjezd či nájezd na dálnici, velké množství motorkářů v serpentinách anebo zbytečný kruhový objezd. Takové názory zazněly při setkání, které spolupořádal Deník a Portál nehod. Bylo při něm ukázáno deset nejrizikovějších míst v našem kraji. Dochází na nich k častým nehodám s velkými škodami a, co je ještě horší, i k vážným zraněním. Drtivou většinu lze najít na dálnici D6 mezi Karlovými Vary a Chebem. Jsou ale i místa, která ohrožují řidiče přímo ve městech či při vjezdu do nich. Na Chebsku je takovým místem okružní křižovatka před Aší při jízdě směrem od Chebu.
Kde na Chomutovsku najdeme nejkritičtější místo, které dlouhodobě vykazuje vyšší počet dopravních nehod a zranění? Překvapivě se nejedná o některý z úseků I/ 13, ale silnici třetí třídy u Údlic. Vyplývá to z dat Portálu nehod, shromážděných za posledních pět let.
/FOTO/ Nedávné otevření nového úseku dálnice D7 u Chlumčan přineslo řidičům nejen rychlejší jízdu mezi Prahou a Louny, ale i bezpečnější. Zmizela dvě místa, kde se často bouralo. Nejnebezpečnějším místem na silnicích regionu je nyní jiná lokalita.
U kuriózní havárie popelářského auta zasahovali ve čtvrtek odpoledne v obci Poteč hasiči z Valašských Klobouk.Popelářské auto tam sjelo mimo cestu a narazilo do třech stromů.
Prokletá I/52, nešťastné výjezdy a nájezdy na D2 a zrádná centra měst. Podívejte se, kde bylo na Břeclavsku od loňského prosince do letošního listopadu nejvíce havárií podle policejního projektu Mapa dopravních nehod.
Frýdecko-místečtí policisté hledají řidiče vozidla Škoda Octavia Combi, který se srazil s vozem Škoda Superb na kruhovém objezdu silnic D48 a I/56, nezastavil a z místa nehody ujel.
/FOTO/ Dopravní nehoda se stala ve čtvrtek před jednou hodinou odpolední v Hodoníně. V ulici Lipová alej srazilo osobní auto cyklistku. Co ke střetu vedlo, řeší aktuálně policie. K místu kolize vyjela i záchranka a hasiči. Ti měli ve stejném městě práci také o den dříve, kdy zcela shořela dodávka.
Na silnicích v okrese Most dochází k nejmenšímu počtu dopravních nehod v celém Ústeckém kraji. Zatímco například v okrese Ústí nad Labem evidují za posledních třináct let téměř 26 tisíc karambolů, na Mostecku je toto číslo téměř poloviční. Přesto i zde najdeme rizikové úseky, které si zaslouží zvýšenou pozornost řidičů.
Teplicko patří mezi okresy Ústeckého kraje, kde dochází k velkému počtu dopravních nehod. Dlouhodobá statistika ukazuje, že tento region zaznamenal mezi lety 2010 a 2023 celkem 18 446 dopravních nehod, což je výrazný podíl v rámci kraje. Data od Portálu nehod dokládají, že i zde se řidiči často pohybují na hraně pravidel silničního provozu, přičemž Teplice figurují mezi okresy s nadprůměrnou nehodovostí v kraji.
/MAPY/ Nebezpečné úseky silnic a dálnic si mohou v těchto dnech vyhledat také řidiči na Vyškovsku. Umožňuje jim to speciální policejní online mapa, která zahrnuje nehody od roku 2010 až po současnost. V regionu ukazuje nejrizikovější dopravní úseky i z hlediska smrtelných nehod. Se smutnou statistikou vyčnívá třeba silnice I/50 mezi Bučovicemi a Slavkovem u Brna.
/FOTO, VIDEO/ Řídí, ale špatně, a leckdy za hranou zodpovědnosti. Okres Ústí nad Labem je podle dlouhodobého měření regionem, ve kterém dochází k největšímu počtu dopravních nehod v celém Ústeckém kraji, za posledních třináct let na Ústecku došlo k téměř 26 tisícům karambolům. A nejen to, hned dvě křižovatky v centru města patří mezi nejrizikovější úseky napříč severočeskými okresy.
V minulém týdnu došlo v Ústeckém kraji ke 138 dopravním nehodám a haváriím. Při nehodách nezemřela žádná osoba, jedna osoba utrpěla těžké zranění a 22 osob se zranilo lehce. Hmotná škoda byla odhadnuta na 8 421 000 korun.
Představení deseti nejrizikovějších míst na silnicích Kraje Vysočina, kde podle analýz a statistických dat za posledních pět let došlo k nejvyššímu počtu nehod, bylo hlavní částí Regionální dopravní konference, která se konala na konci října v Jihlavě. Účastníci akce hledali ke každému z těchto míst řešení, jak ho zlepšit, aby se v dané lokalitě riziko nehod minimalizovalo. Jaká jsou nejkritičtější místa na cestách na Vysočině a co s nimi půjde dělat?
Prudký náraz, rozbité auto a škoda za desítky tisíc. Pokud se nestane nic horšího. Srážku se zvěří má za sebou jen od letošního dubna do konce září téměř osm set motoristů. Olomoucký kraj patří mezi jedny z nejhorších v České republice, škody už přesáhly 30 milionů korun. Která silnice v kraji je nejvíce riziková?
Prudký náraz, rozbité auto a škoda za desítky tisíc. Pokud se nestane nic horšího. Srážku se zvěří má za sebou jen od letošního dubna do konce září téměř osm set motoristů. Olomoucký kraj patří mezi jedny z nejhorších v České republice, škody už přesáhly 30 milionů korun. Která silnice v kraji je nejvíce riziková?
V krátké době po sobě na nymburském vodovodním potrubí došlo opět k havárii. Konkrétně k prasklému potrubí vedle Boleslavské třídy. Proto dnes znovu v části Nymburka nepoteče voda. Podle prvních předpokladů by suché kohoutky měly zůstat od 11 do 13 hodin. Vodovody a kanalizace Nymburk však upozorňují, že doba oprav, a tedy přerušení dodávek vody, se může protáhnout.