Kreativ

ŠTÍTEK: Praha

Opravy na dálnici D8.

Omezení v místě oprav dálnice D8 mění svoji podobu. Na měsíc

Dopravní omezení na dálnici D8, kde se od počátku července opravuje její frekventovaný úsek v blízkosti Prahy, projde o víkendu změnou. Ke konci dospěly práce v pravé části jízdního pásu ve směru od Prahy na Mělnicko a dále k Ústí nad Labem a stěhovat se budou do protisměru: do pásu pro jízdu k hlavnímu městu. Tam se má začít pracovat od pondělka, a to konkrétně mezi dálničními kilometry 11,25 a 5,26.

Ilustrační foto.

Praha odmítá jednotnou taxu za odpad

Praha se snaží přesvědčit vládu, aby změnila výklad legislativy ohledně výpočtu poplatků za komunální odpad. Podle dosavadní vládní interpretace novely zákona o místních poplatcích by totiž uživatelé černých popelnic měli platit jednotnou sazbu za odevzdané litry odpadu. Představitelé metropole to považují za nelogické a neférové.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Stavba nového parkoviště na nádraží Praha-Hostivař.

Na nádraží Praha-Hostivař začala stavba nového parkoviště

/FOTOGALERIE/ Začala stavba nového záchytného parkoviště u nádraží Praha-Hostivař. Parkoviště bude sloužit primárně cestujícím, kteří budou dále pokračovat vlakem. Stavbu plánuje Technická správa komunikací (TSK) dokončit koncem tohoto roku.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Erich Novák na dětském oddělení.

Zemřel bývalý primář mladoboleslavské dětské nemocnice Erich Novák

Erich Novák, dlouholetý primář mladoboleslavské dětské nemocnice a významný český pediatr, zemřel doma obklopen svými blízkými, v pátek 27. srpna 2021 ve věku 87 let. Zarmouceni nebyli jenom jeho nejbližší, ale všichni lidé, kteří ho znali zblízka – ať již spolupracovníci z nemocnice, jeho bývalí pacienti a jejich rodiče, jeho odchovanci dětští lékaři či lidé z okruhu mladoboleslavského evangelického sboru, jehož byl členem.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.

Ilustrační foto.

Před 600 lety přitáhli k Žatci křižáci. U města utrpěli porážku

Masakr v Chomutově, vyplenění Roudnice nad Labem, obléhání Litoměřic, útok na Most, zničení sbírek kláštera v Postoloprtech s nevyčíslitelnou historickou hodnotou. Husité v první polovině roku 1421 na severu Čech nemilosrdně poráželi své odpůrce a rozšiřovali vliv a državy.

Vlak, České dráhy, vagon, cestující. Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).

Vlak, České dráhy, vagon, cestující. Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).

Vlak, České dráhy, vagon, cestující. Ilustrační foto.

Kdo sveze cestující vlakem ve třicátých letech? Rozhodování se už chystá

Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).

Tragická nehoda na silnici I/6 v úseku U Střelnice.

Na silnici smrti zatím zůstanou tři pruhy. Řidiče bude hlídat radar

Na nebezpečném úseku v Karlových Varech I/6 zvaném U Střelnice, který dostal kvůli pěti srpnovým úmrtím označení Silnice smrti, se zatím dva pruhy realizovat nebudou. Otázkou je, zda k tomu silničáři vůbec někdy přístoupí. Už v nejbližších dnech tam ale bude umístěno měřící zařízení.

Deník Extra

Seznamte se s okresními redaktory. Najdete je na titulce zářijového Deníku Extra

Žijí vedle vás, věnují se tématům, které se vás týkají, řeší problémy, které vás trápí. Deník má redaktorky a redaktory v každém okrese, a ti vám tak denně přinášejí zpravodajství a zajímavosti z vašeho nejbližšího okolí. Kdo je právě ten váš okresní reportér, zjistíte z titulní strany Deníku Extra, který vychází už tuto sobotu 11. září.

Vydírání v Praze 9.

Bál se o svůj život, čtveřice mužů v Praze přepadla mladého sportovce

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Poklidný návrat ze sportovního tréninku domů překazili osmnáctiletému chlapci čtyři muži, kteří ho vydíráním donutili vybrat z bankomatu peníze. Ty mu následně ukradli. Událost se stala v Praze 9 v Parku přátelství poblíž Vysočanské ulice ve středu 16. června po jedenácté hodině večer.

Ilustrační snímek

Zrekonstruovanou část D1 čeká další oprava. Ve vozovce se objevily trhliny

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.

Klub Metro music bar v Brně. Ilustrační foto.

Nechte lidi tančit, žádají brněnské hudební kluby, obrátily se dokonce i na soud

Čtyři hudební kluby z Brna a Prahy žádají Nejvyšší správní soud, aby zrušil část mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví, které reguluje například tanec v klubech či diskotékách. Návrh společně podávají Fléda, Kabinet múz a Metro z Brna s pražskou MeetFactory, oznámil PR manažer Flédy Martin Brzobohatý.

Autobusové nádraží Černý Most.

Autobusový terminál na Černém Mostě čekají výrazné změny na úrovni 21. století

Zásadní proměnou projde cestování z Mladoboleslavska do Prahy a zpět. Autobusový terminál na Černém Mostě čekají výrazné změny, které ocení i cestující na dálkových trasách: nejen směrem na Liberec, Jablonec nad Nisou, Náchod, Semily či Turnov, ale například i na Bedřichov, Harrachov, Malou Úpu, Pec pod Sněžkou, Trutnov - nebo dokonce Lipno nad Vltavou.

Nabídka nového bydlení na severním okraji Zahradního Města se rozroste o bezmála 140 bytů.

Další nevzhledný kout Prahy se dočká proměny. Tentokrát na Zahradním Městě

/VIZUALIZACE/ Už v průběhu příštího roku by se na pražském Zahradním Městě, v prostoru vymezeném ulicemi Šalvějová, Želivecká a Ostružinová, měla rozeběhnout výstavba nového bytového projektu. Pozemek, který je dnes domovem náletové zeleně a pozůstatků bývalého průmyslového areálu, se tak postupně promění v místo určené nejen k bydlení, ale i relaxaci.

Marek Schoř (vlevo) a Jaroslav Holeček z badmintonového klubu Panteři Kladno.

Kladenský Panter zasahuje, bude bojovat o badmintonové tituly

Sportovní klub Panteři Kladno založili před šesti lety hráči a trenéři badmintonu Jaroslav Holeček, Marek Schoř a Václav Fridrich. Hlavním sportem klubu je badminton, ve kterém během školního roku probíhají pravidelné tréninky dětí a mládeže, a také tréninky starších hráčů. V létě pak Panteři pořádají herně-kondiční soustředění, především pro mládež. Mimo to se účastní různých lokálních sportovních akcí s otevřeným startovním polem.

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).

Ilustrační foto.

Autobus přijede na zavolání. Středočeský kraj chce testovat novinku v dopravě

Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).