Dopravní omezení na dálnici D8, kde se od počátku července opravuje její frekventovaný úsek v blízkosti Prahy, projde o víkendu změnou. Ke konci dospěly práce v pravé části jízdního pásu ve směru od Prahy na Mělnicko a dále k Ústí nad Labem a stěhovat se budou do protisměru: do pásu pro jízdu k hlavnímu městu. Tam se má začít pracovat od pondělka, a to konkrétně mezi dálničními kilometry 11,25 a 5,26.
Praha se snaží přesvědčit vládu, aby změnila výklad legislativy ohledně výpočtu poplatků za komunální odpad. Podle dosavadní vládní interpretace novely zákona o místních poplatcích by totiž uživatelé černých popelnic měli platit jednotnou sazbu za odevzdané litry odpadu. Představitelé metropole to považují za nelogické a neférové.
/FOTOGALERIE/ Nečekaně průjezdná je nyní dálnice D5 mezi Berounem a Prahou – u Chrášťan na Praze-západ: v místě opravovaných mostů se jede bez omezení. Práce zde prozatím skončily.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
/FOTOGALERIE/ Začala stavba nového záchytného parkoviště u nádraží Praha-Hostivař. Parkoviště bude sloužit primárně cestujícím, kteří budou dále pokračovat vlakem. Stavbu plánuje Technická správa komunikací (TSK) dokončit koncem tohoto roku.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Erich Novák, dlouholetý primář mladoboleslavské dětské nemocnice a významný český pediatr, zemřel doma obklopen svými blízkými, v pátek 27. srpna 2021 ve věku 87 let. Zarmouceni nebyli jenom jeho nejbližší, ale všichni lidé, kteří ho znali zblízka – ať již spolupracovníci z nemocnice, jeho bývalí pacienti a jejich rodiče, jeho odchovanci dětští lékaři či lidé z okruhu mladoboleslavského evangelického sboru, jehož byl členem.
V úterý 7. září začala v Galerii Špejchar v Chomutově výstava 100 retrospektiva, která představuje tvorbu akademického malíře a grafika Vladimíra Šavela (14. listopadu 1921 v Kopistech – 4. srpna 2006 v Teplicích).
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy). I když tato smlouva bude upravovat pravidla spolupráce až do roku 2029, středočeský radní Petr Borecký (STAN) již nyní uvažuje o novém výběrovém řízení – byť na platnosti současné smlouvy nic měnit nemíní.
Masakr v Chomutově, vyplenění Roudnice nad Labem, obléhání Litoměřic, útok na Most, zničení sbírek kláštera v Postoloprtech s nevyčíslitelnou historickou hodnotou. Husité v první polovině roku 1421 na severu Čech nemilosrdně poráželi své odpůrce a rozšiřovali vliv a državy.
Masakr v Chomutově, vyplenění Roudnice nad Labem, obléhání Litoměřic, útok na Most, zničení sbírek kláštera v Postoloprtech s nevyčíslitelnou historickou hodnotou. Husité v první polovině roku 1421 na severu Čech nemilosrdně poráželi své odpůrce a rozšiřovali vliv a državy.
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).
Většinu osobních vlaků na středočeských železničních tratích provozují České dráhy. Plyne to ze smluv o zajišťování dopravní obslužnosti s desetiletou platností, jež s touto společností uzavřeli představitelé Středočeského kraje a Prahy v roce 2019 (rychlíky pak objednává stát prostřednictvím ministerstva dopravy).
Na nebezpečném úseku v Karlových Varech I/6 zvaném U Střelnice, který dostal kvůli pěti srpnovým úmrtím označení Silnice smrti, se zatím dva pruhy realizovat nebudou. Otázkou je, zda k tomu silničáři vůbec někdy přístoupí. Už v nejbližších dnech tam ale bude umístěno měřící zařízení.
První zářijový víkend se na venkovním areálu táborského bazénu uskutečnil turnaj mladších žáků ve vodním pólu Memoriál Honzy Fuky. Slunečné víkendové počasí jen umocnilo povedenou událost.
Žijí vedle vás, věnují se tématům, které se vás týkají, řeší problémy, které vás trápí. Deník má redaktorky a redaktory v každém okrese, a ti vám tak denně přinášejí zpravodajství a zajímavosti z vašeho nejbližšího okolí. Kdo je právě ten váš okresní reportér, zjistíte z titulní strany Deníku Extra, který vychází už tuto sobotu 11. září.
Olomoučtí bojovníci z oddílu Muay Thai prožívají úspěšné týdny. Na republikový úspěch Michaely Hlaváčikové navázali zdatně tři bojovníci na GCF Olomouc, kteří zvítězili ve všech svých duelech.
První veřejný olympijský běh odstartoval v roce 1987 Emil Zátopek. K Praze se přidávala další města. V současné době v určený den startuje 80 závodů v celé republice. Různá místa, jiní běžci, olympijská myšlenka. To je heslo, které se zamlouvá všem.
Finalistky soutěže Nej sestřička si užily plavbu po Vltavě. Té se zúčastnili také majitel a ředitel společnosti Batist Medical Tomáš Mertlík a moderátor Leoš Mareš.
Nizozemská metoda sledování covidu-19 v odpadních vodách doputovala do škol v Praze 9 a Praze-Lysolajích. Účinnost metody se ukáže po třech měsících pilotního testování.
Změna v očkování proti koronaviru byla ve středních Čechách poklidná; rušení velkých očkovacích center se obešlo bez komplikací. Deníku to potvrdil krajský radní pro oblast zdravotnictví Pavel Pavlík (ODS).
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Poklidný návrat ze sportovního tréninku domů překazili osmnáctiletému chlapci čtyři muži, kteří ho vydíráním donutili vybrat z bankomatu peníze. Ty mu následně ukradli. Událost se stala v Praze 9 v Parku přátelství poblíž Vysočanské ulice ve středu 16. června po jedenácté hodině večer.
Na mnoha historicky významných cestách leží Kamenice u Jihlavy. Daleko to není na dálnici mezi Prahou a Brnem, významné jsou i spojnice Polné a Třebíče nebo Jihlavy a Měřína. Všechny přitom procházejí katastrem Kamenice.
Do kina? Do divadla? Na koncert? Na festival dobrého jídla a pití? V nabídce na prakticky cokoliv, na co si jen vzpomenete. Podívejte se, jaké víkendové akce tu jsou pro vás.
Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.
S týdenním předstihem skončí oprava dvoukilometrového úseku dálnice D1 u Brna mezi exity Brno-jih a Brno-centrum ve směru na Prahu. Původně tam mělo omezení trvat až do 20. září.
Čtyři hudební kluby z Brna a Prahy žádají Nejvyšší správní soud, aby zrušil část mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví, které reguluje například tanec v klubech či diskotékách. Návrh společně podávají Fléda, Kabinet múz a Metro z Brna s pražskou MeetFactory, oznámil PR manažer Flédy Martin Brzobohatý.
Zásadní proměnou projde cestování z Mladoboleslavska do Prahy a zpět. Autobusový terminál na Černém Mostě čekají výrazné změny, které ocení i cestující na dálkových trasách: nejen směrem na Liberec, Jablonec nad Nisou, Náchod, Semily či Turnov, ale například i na Bedřichov, Harrachov, Malou Úpu, Pec pod Sněžkou, Trutnov - nebo dokonce Lipno nad Vltavou.
/VIZUALIZACE/ Už v průběhu příštího roku by se na pražském Zahradním Městě, v prostoru vymezeném ulicemi Šalvějová, Želivecká a Ostružinová, měla rozeběhnout výstavba nového bytového projektu. Pozemek, který je dnes domovem náletové zeleně a pozůstatků bývalého průmyslového areálu, se tak postupně promění v místo určené nejen k bydlení, ale i relaxaci.
Devátý ročník Festivalu vědy, nyní VědaFestu, začal ve středu 8. září naživo a potrvá do neděle 31. října online. Nabídne to nejzajímavější ze světa přírodních, technických a společenských věd i praktické využití vědy v každodenním životě.
Sportovní klub Panteři Kladno založili před šesti lety hráči a trenéři badmintonu Jaroslav Holeček, Marek Schoř a Václav Fridrich. Hlavním sportem klubu je badminton, ve kterém během školního roku probíhají pravidelné tréninky dětí a mládeže, a také tréninky starších hráčů. V létě pak Panteři pořádají herně-kondiční soustředění, především pro mládež. Mimo to se účastní různých lokálních sportovních akcí s otevřeným startovním polem.
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).
Na obzoru nejsou jen změny na železnici v podobě rušení lokálek a jejich částečného nahrazení autobusy. Ve středočeské veřejné dopravě se chystají i další novinky. Středočeský kraj míní testovat „autobusy na zavolání“ – a dokonce chce vyzkoušet i zapojení lokálních taxislužeb do systému dopravní obslužnosti. V rámci setkání středočeských radních se starosty na to v úterý upozornil krajský radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN).