Možná jste to někdy sami zahlédli. Fiat 500 nebo Volkswagen Up!, jehož záď opticky „levituje“ nad zemí a místo zadních kol jsou jen výplně blatníků. Při bližším pohledu se pak takové auto začne jevit jako tříkolka, kterou také legislativně je. Prazvláštní úprava má však svoje sofistikované opodstatnění – za volant takového vozu totiž mohou usednout již šestnáctiletí řidiči, byť jen málo lidí o této možnosti ví, a ještě méně ji využívá.
Valíte sto třicet na Prahu a najednou na dálnici u Ševětína chlap. A stopuje. Žádný bláznivý sen, ale realita. Přesně takovou situaci policistům ve středu 3. dubna 2024 odpoledne popsalo na tísňovou linku hned několik řidičů.
Dálnice D35 u Olomouce je od sobotního rána obousměrně uzavřená kvůli demolici starého mostu. Ten musel ustoupit dostavbě západního obchvatu Olomouce. Na osmikilometrový úsek D35 se auta opět vrátí v neděli po 13. hodině.
Za volant kamionu usedl opilý a vyjel s ním na dálnici. Policisté viníka odhalili na sto devatenáctém kilometru ve Velkém Beranově na Jihlavsku při silniční kontrole.
Oprava dálnice, která byla původně plánovaná už na loňský rok, konečně začíná. Nejen silnice k přivaděči dálnice D5 u Nové Hospody, ale také část samotné dálnice D5 mezi kilometry 136,150 a 144,200 se začne opravovat už v úterý 2. dubna.
/VIZUALIZACE, VIDEO/ Několik desítek pracovních míst přinese nové středisko správy a údržby dálnice, které v příštím roce vyroste u Lubence na Podbořansku. Zajistí údržbu D6 Praha – Karlovy Vary, v jeho areálu vzniknou prostory pro dálniční oddělení policie. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybírá zhotovitele stavby, která by se měla rozjet začátkem příštího roku.
Na 138. kilometru D1 ve směru na Brno došlo v sobotu 30. března k dopravní nehodě, při které nákladní vozidlo narazilo do středových svodidel. Při tom se vysypal náklad převážené zeleniny, a to do obou směrů dálnice. Oznámení o nehodě přijala policie krátce před třetí hodinou ráno.
Je to otázka, na kterou nezná odpověď mnoho řidičů. Proč elektromobily nemusí platit dálniční známku stejně jako auta na klasický pohon? Elektromobily přece také jezdí po dálnicích a „ničí“ silnice stejně jako auta na běžný benzinový nebo naftový pohon. Ne-li více, protože jsou těžší. Je to nespravedlivé?
/VIZUALIZACE, VIDEO/ Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos spustí stavbu dálnice D7 Praha – Chomutov mezi Slaným a Panenským Týncem na Lounsku na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Všechny tři úseky v celkové délce 17 kilometrů mají být hotové nejpozději v roce 2027, v místě se během zimy kácely stromy, došlo na skrývku zeminy a začal záchranný archeologický výzkum. Zároveň běží výběrová řízení na zhotovitele. Po dokončení vznikne celistvý úsek dálnice mezi Prahou a Louny.
/FOTO, VIDEO/ Kolem tří stovek stromů vykácí specializovaná firma do konce dubna v bezprostřední blízkosti dálnice D10. Na trase od Prahy po Mladou Boleslav, a to obousměrně, hrozí stromy pádem a mohly by ohrozit bezpečný provoz na dálnici. „My samozřejmě nic takového riskovat nechceme, proto k této akci přistupujeme,“ řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
/VIZUALIZACE/ Ředitelství silnic a dálnic vyhlásilo výběrové řízení na nejkontroverznější a nejspornější úsek dálnice D35, ohledně kterého se vedly letité spory, podepisovalo se hned několik memorand a měnil se projekt, a to 10kilometrovou část kolem Litomyšle. Na trase obchvatu města už začal záchranný archeologický výzkum, samotná stavba by měla začít na konci letošního roku, hotovo má být v roce 2027. Projeďte se po dálničním obchvatu Litomyšle už nyní ve vizualizaci.
/VIZUALIZACE, VIDEO/ Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos spustí stavbu dálnice D7 Praha – Chomutov mezi Slaným a Panenským Týncem na Lounsku na hranici Ústeckého a Středočeského kraje. Všechny tři úseky v celkové délce 17 kilometrů mají být hotové nejpozději v roce 2027, v místě se během zimy kácely stromy, došlo na skrývku zeminy a začal záchranný archeologický výzkum. Zároveň běží výběrová řízení na zhotovitele. Po dokončení vznikne celistvý úsek dálnice mezi Prahou a Louny.
/VIZUALIZACE, VIDEO/ Několik desítek pracovních míst přinese nové středisko správy a údržby dálnice, které v příštím roce vyroste u Lubence na Podbořansku. Zajistí údržbu D6 Praha – Karlovy Vary, v jeho areálu vzniknou prostory pro dálniční oddělení policie. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybírá zhotovitele stavby, která by se měla rozjet začátkem příštího roku.
Víkendová demolice dálničního mostu u Řehořova byla pro místní velkou událostí. Přímo na místě se jich v noci ze soboty na neděli sešlo kolem stovky a rozhodně říkají, že pro ně zbouráním nadjezdu nic nekončí. „Máme toho dost, chceme nový most,“ skandovali místní rozhodně.
Co se stalo dnes na D1? Tak se možná budou ptát řidiči, kteří budou v neděli projíždět po hlavním silničním tahu mezi Prahou a Brnem. Odpovědí je demolice mostu u Řehořova, která se odehrála o předešle noci a provoz na dálnici na dvanáct hodin zastavila. Deník se akce zúčastnil, nejdříve byl mezi místními na kopci, následně se zástupci ŘSD dole u těžké techniky.
První omezení v dopravě přinesla koncem února zahájená stavba chybějící částí západního obchvatu Olomouce, dálnice D35 Křelov–Slavonín. Od soboty je u Křelova zcela uzavřená silnice III/5709. Využívají ji motoristé směřující na Topolany a dál na Hněvotín nebo Těšetice. Neprojede se rok.
Středočeská část dálnice D3, která má spojit nyní fungující úsek severojižní silniční tepny na Táborsku s hlavním městem (konkrétně dosavadní ukončení při pomezí Táborska a Benešovska s Pražským okruhem) by měla začít sloužit za šest let. S předpokládaným uvedením do provozu se nyní počítá v roce 2030.
Od pátečního večera se na dálnici D1 omezí doprava u Řehořova na Vysočině kvůli demolici nevyhovujícího mostu. Provoz kolem 126. kilometru dálnice v obou směrech se úplně zastaví v noci ze soboty na neděli.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce zahájit stavbu 19,6 km dlouhého úseku dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova na začátku druhé poloviny příštího roku. Na trase dálnice už vykoupilo 70 procent pozemků a podalo žádost o stavební povolení. Deníku to řekl ředitel ŘSD Radek Mátl. Důležitou novinkou je čtvrteční rozsudek Nejvyššího správního soudu v Brně, ke kterému se odvolal majitel pozemků v Hajnici Petr Holubec. Na úseku D11 Trutnov - hranice s Polskem čeká ŘSD na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), u kterého si stěžuje sdružení vedené firmou z Metrostavu.
Za opilým řidičem, který jel v pondělí večer po dálnici D5 v protisměru, vyrazilo několik policejních hlídek. Zastavit se jej podařilo na 108. kilometru nedaleko Ostrova u Stříbra.
Už se to blíží. Dostavba dálnice D4 vstoupila do poslední stavební sezony a řidiči pomalu vyhlíží rychlejší a pohodlnější cestování na trase Písek - Praha. Ještě letos ale bude třeba vydržet mírná omezení.
Už se to blíží. Dostavba dálnice D4 vstoupila do poslední stavební sezony a řidiči pomalu vyhlíží rychlejší a pohodlnější cestování na trase Písek - Praha. Ještě letos ale bude třeba vydržet mírná omezení.
Rychlostní silnice jako nejpravděpodobnější místo, kde se může přihodit dopravní nehoda? Ale kdeže. Mnohem větší riziko je ve městech. Tedy na místech, která většina řidičů zná mnohem lépe a také proto si někdy nedávají tolik pozor. Právě provozu na silnicích byl věnován další díl videocastu Deník s nadhledem, do kterého přijal pozvání expert na bezpečnost dopravy Miroslav Charouz z BESIPu.
Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Na celkové době rekonstrukce se však nic nemění, dopravní omezení na dálnici musí skončit do poloviny června 2027, řekl novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Patnáct mezinárodně uznávaných tvůrců ukazuje až do 24. března každý večer od 18 do 22 hodin třináct míst v Řeznu ve fasinujícím způsobem v mezinárodním festivalu světelného umění re.light.
Dubnový začátek stavby tunelu Homole na chystané dálnici D35 z Ostrova, kde dálnice nyní končí, k Vysokému Mýtu, je ohrožen. Výběr konsorcia Eurovie, které tendr na stavbu vyhrálo stedjně jako na celý zmíněný úsek dálnice, napadl druhý nejúspěšnější uchazeč, stavební holding Metrostav. Teoreticky by to mohlo výstavbu pozdržet o celé měsíce. To by ale mohlo znamenat, že by tento úsek byl z trasy dálnice do Svitav otevřen až jako úplně poslední.
Největší proměnu dopravy za dlouhé desítky let zažijí koncem roku České Budějovice. Do provozu bude uvedeno třicet kilometrů nové dálnice D3 až ke Kaplici - nádraží. Hlavně z Dlouhé louky a ze Strakonické ulice by měly zmizet tisíce vozidel. Jak dnes vypadá stavba dálnice, se můžete podívat ve fotogalerii.
Královéhradeckým krajem postupuje dálnice D35 a od severu pomalu míří k Hradci Králové. Aktuálně se staví úsek mezi Hořicemi a Sadovou, ještě letos začne stavba navazující části až do Plotiště u Hradce Králové. Během následujících čtyř let pak ŘSD postaví zbylé úseky mezi Hořicemi a Jičínem.
/VIDEO/ Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo významný krok k zahájení jedné z největších dopravních staveb v Ústeckém kraji za poslední roky. Po deseti měsících od vyhlášení výběrového řízení vypršely několikrát prodlužované lhůty pro podání nabídek na stavbu 12 kilometrů dálnice D6 Praha – Karlovy Vary mezi jesenickou křižovatkou a Lubencem. ŘSD jich obdrželo šest, nejvýhodnější s cenou necelých tři a půl miliardy korun podalo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
První informace hovořily o tom, že zchátralý dálniční most u Řehořova půjde k zemi ještě loni na podzim. Následně se termín posunul na letošní leden a pak na duben. Deník nyní zjistil, že most má jít k zemi víkend před Velikonoci.
Výstavba dálnice D35 od Litomyšle ke Svitavám je v plném proudu, dál k Moravské Třebové a Mohelnici je však k prvnímu kopnutí do země ještě daleko. Poslední dva úseky dálnice se mají stavět formou projektu PPP (pozn. redakce: partnerství soukromého a privátního sektoru - Private-public partnership). Kdo posledních 35 kilometrů dálnice D35 postaví, není stále jasné. Není však ani vyloučené, že u těchto dvou úseků půjde ministerstvo dopravy klasickou cestou a nebude soukromníka hledat.
Výstavba dálnice D35 od Litomyšle ke Svitavám je v plném proudu, dál k Moravské Třebové a Mohelnici je však k prvnímu kopnutí do země ještě daleko. Poslední dva úseky dálnice se mají stavět formou projektu PPP (pozn. redakce: partnerství soukromého a privátního sektoru - Private-public partnership). Kdo polsedních 35 kilometrů dálnice D35 postaví, není stále jasné. Není však ani vyloučené, že u těchto dvou úseků půjde ministerstvo dopravy klasickou cestou a nebude soukromníka hledat.
Výstavba dálnice D35 od Litomyšle ke Svitavám je v plném proudu, dál k Moravské Třebové a Mohelnici je však k prvnímu kopnutí do země ještě daleko. Poslední dva úseky dálnice se mají stavět formou projektu PPP (pozn. redakce: partnerství soukromého a privátního sektoru - Private-public partnership). Kdo polsedních 35 kilometrů dálnice D35 postaví, není stále jasné. Není však ani vyloučené, že u těchto dvou úseků půjde ministerstvo dopravy klasickou cestou a nebude soukromníka hledat.
Berounská radnice si nechala zpracovat analýzu, kolik aut projede průměrně městem v pracovní dny. Měření probíhalo za pracovní týden, tedy od pondělí do pátku, v únoru loňského roku. Z analýzy vyplynulo, že nejhorší situace panuje na dvou křižovatkách ve městě. Na radnici, kraji i státu nyní je situaci s nadbytkem aut řešit.
/FOTO, VIDEO/ Se stovkami kubíků betonu se v těchto dnech pracuje na dálnici D10 u Kosmonos. Začala tam totiž betonáž mostních opěr, které jsou jedním z podstatných základů přestavované mimoúrovňové křižovatky. Práce si vyžádaly dopravní omezení.
Skupina Prague-Brikule, která svými kejklemi a vylomeninami se silnými auty naposledy nadzvihla řadu obyvatel Jičína, kde řádila na historickém náměstí, plánuje při jedné ze svých jízd navštívit Plzeň. Chystá se na to město a policie?
U Olomouce začala dlouho očekávaná stavba chybějící části západního obchvatu krajského města, jehož provizorní napojení na rondel u Globusu je známým neuralgickým bodem automapy Česka. Dokončením tříkilometrového úseku se špunt odstraní a uleví se projíždějícím motoristům i Olomouci. Po zkompletovaném obchvatu by měli řidiči jezdit za 26 měsíců.
Lidé žijicí v Opatovci u Svitav si stěžují na zablácené silnice od těžkých nákladních aut a bagrů na stavbě blízké dálnice D35. Největší problémy se znečištěním se týkají okresky přes Starý Valdek do Opatovce, podél níž se dálnice staví a která slouží jako jedna z hlavních příjezdových cest na stavbu. Na vině je hlavně blátivé únorové počasí. Hejtmanství nyní přišlo s pozitivní zprávou, problém se začne urgentně řešit.
Jízda po dálnicích v Česku se prodraží. Od března vzroste cena za roční kupón o osm stovek. Přesto mohou řidiči ušetřit, do konce února mohou nakupovat za „staré“ ceny. Novinkou bude jednodenní dálniční známka. Jaká je platnost dálničních známek? Jaké jsou ceny? Deník přináší nejdůležitější informace.
U Olomouce začala dlouho očekávaná stavba chybějící části západního obchvatu krajského města, jehož provizorní napojení na rondel u Globusu je známým neuralgickým bodem automapy Česka. Dokončením tříkilometrového úseku se špunt odstraní a uleví se projíždějícím motoristům i Olomouci. Po zkompletovaném obchvatu by měli řidiči jezdit za 26 měsíců.
/FOTO, VIDEO/ Bagry a buldozery se zakusují do krajiny lemující mezinárodní silnici E55 u hranic s Rakouskem, nákladní auta převážejí tisíce kubíků zeminy. U Dolního Dvořiště roste nejjižnější úsek dálnice D3 z Nažidel do Dolního Dvořiště. Po svém dokončení D3 propojí Prahu s rakouskou rychlostní silnicí S10 a dálnicí A7, resp. A1. Podívejte se, jak to na stavbě vypadá.
/VIZUALIZACE/ Až do konce příštího roku bude kvůli stavbě dálnice D35 kolem Vysokého Mýta uzavřena turisty a místními navštěvovaná knířovská poutní stezka, dálnice ji totiž bude křížit a bude bezmála dva roky staveništěm. Uzavírka začne v pondělí 4. března. Podívejte se videovizualizaci na dálnici kolem Mýta i s plánovaným nadchodem poutní cesty nad autostrádou.
Neosvětlený kamion kličkující ze strany na stranu. A za volantem sedmatřicetiletý řidič, který se před jízdou notně posilnil alkoholem. Při dechové zkoušce, kterou ani na několik desítek pokusů nebyl s to pořádně provést, mu policisté naměřili 2,52 promile. Řidiče, který takto svou jízdou ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu na dálnici D5 ve směru z Rozvadova na Prahu, obvinili ze zločinu obecné ohrožení.
/VIDEO/ Neskutečný hazard předvedl cizinec, který tento týden ráno s více než třemi promile alkoholu řídil kamion mířící po dálnici z Ostravy na Olomouc. Většina lidí by v takovém stavu jen s obtížemi vnímala okolní svět. Profesionální motorista si však troufl usednout za volant…
/VIDEO/ Neskutečný hazard předvedl cizinec, který tento týden ráno s více než třemi promile alkoholu řídil kamion mířící po dálnici z Ostravy na Olomouc. Většina lidí by v takovém stavu jen s obtížemi vnímala okolní svět. Profesionální motorista si však troufl usednout za volant…