Kreativ

ŠTÍTEK: Strabag

Most Šmejkalka na dálnici D1.

Oprava Šmejkalky letos ještě provoz na D1 neomezí, stavbaři změnili postup prací

Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Na celkové době rekonstrukce se však nic nemění, dopravní omezení na dálnici musí skončit do poloviny června 2027, řekl novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Drtičku z kamenolomu přesunou blíž k obci. Ve Lhotě Rapotině mají obavy z hluku a prachu.

Drtičku z kamenolomu přesunou blíž k lidem. Ve Lhotě Rapotině mají obavy z hluku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Zmínka o blízkém kamenolomu má na řadu lidí ze Lhoty Rapotiny na Blanensku stejný efekt jako pověstný červený hadr na býka. Naložené náklaďáky plné štěrku jim jezdí pod okny už brzy ráno. Průtah obcí i okolní silnice připomínají tankodrom. Místní mají teď velké obavy, že provoz lomu pocítí ještě silněji.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky

VIDEO: Rozestavěná D1 u Přerova z výšky. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky.

VIDEO: Nová D1 u Přerova bude mít čtrnáct mostů. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky.

VIDEO: Nová D1 u Přerova bude mít čtrnáct mostů. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Zákaz průjezdu z Prachatic na Libínské Sedlo bude platit v době stavby stoupacího pruhu pro kamiony nad 15 tun.

Osobáky na Fefry projedou, kamiony musejí přes Vimperk

Na stavbě stoupacího pruhu do Fefrů od Americké zatáčky začne Strabag pracovat už v pondělí 18. března. Podle informací vedoucího provozního střediska společnosti Strabagu v Prachaticích Josefa Pavlíka bude uzavírka silnice jen částečná. Jezdit se bude kyvadlově.

Olomoucká "plecharéna" (vlevo) a vizualizace hokejové haly v projektu Nová Velkomoravská

Strabag odstoupil ze hry o novou halu v Olomouci. Je opět jen jediný zájemce

Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, ještě ani nezačala a už je vše trochu jinak. Vedle developerské společnosti Redstone podnikatele Richarda Morávka projevila zájem o výstavbu haly, anebo rekonstrukci stávajícího zimáku, stavební společnost Strabag. Od tržních konzultací ale odstupuje.

Stavebníci osazovali na silniční estakádu přes řeku Bečvu u Prechezy, která je nejnáročnější stavbou úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, poslední a nejtěžší nosník. 26. února 2024

Stavba estakády na D1 u Přerova pokročila. Takto se dostává přes Bečvu

VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.

Stavebníci v pondělí s pomocí speciálního jeřábu osazovali na silniční estakádu přes řeku Bečvu u Prechezy, která je nejnáročnější stavbou úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, poslední a nejtěžší nosník .

Přerov: Stavba estakády na D1 pokročila, speciální jeřáb osadil nejtěžší nosník

VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.

V září 2014 se zřítil most ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, o život přišli čtyři dělníci

Soud znovu rozhodne v kauze tragického pádu mostu ve Vilémově

Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.

V září 2014 se zřítil most ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, o život přišli čtyři dělníci

Soud znovu rozhodne v kauze tragického pádu mostu ve Vilémově

Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.

Chebský most se skládá ze tří částí. Nyní se začne opravovat ta část vedoucí nad průtahem.

Začíná první část opravy Chebského mostu. Hotová má být na konci prázdnin

V nejbližších dnech začne rekonstrukce první části Chebského mostu. Jde o opravu takzvaného Chebského mostu III, tedy úseku, který vede nad karlovarským průtahem. Je to vlastně předzvěst generální rekonstrukce, která má začít příští rok a Chebský most se tak na dlouhé měsíce, minimálně jeden rok, zcela uzavře. Původně měla být i tato etapa součástí té kompletní, ale nakonec byly práce rozděleny. 

V sobotu večer proběhla demontáž starého železničního železničního mostu, který v dubnu nahradí nová kovová konstrukce.

Noční manévry v Ústí: do šrotu vezli železniční most, v akci byl obří jeřáb

/VIDEO/ Extrémně náročnou akci mají za sebou železničáři a lidé ze stavební firmy Strabag. Týkala se železničního mostu mezi stanicemi Ústí západ a Střekov z roku 1954 pod Větruší. Obří kolový jeřáb Liebherr LG 1550, který stavěli několik dní, snesl v noci ze soboty na neděli jednu menší a jednu větší ocelovou konstrukci na podvalník kamionu pro těžký náklad. Na odstavné ploše se nyní bude konstrukce rozřezávat autogenem na menší kusy, které se sešrotují.

Ilustrační foto.

Po přeložce silnice na Bochoř začnou jezdit auta v pondělí

Od pondělí 15. ledna budou moci jezdit auta po nové přeložce silnice II/436 z Přerova na Bochoř, na jejíž zprovoznění už řidiči netrpělivě čekají. Jedná se o první dokončenou stavbu na rozestavěném úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. Deset kilometrů dlouhý úsek, jehož stavba začala před rokem, má být kompletně hotový v roce 2025.

Budoucí podoba Masarykova nádraží v Praze.

Chystaná proměna Masaryčky se líbí. Jaké omezení ale přinese pro cestující?

Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.

Budoucí podoba Masarykova nádraží v Praze.

Chystaná proměna Masaryčky v Praze se líbí. Přinese ale omezení pro cestující

Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.

Vizualizace rekonstrukovaného Masarykova nádraží.

Na Masarykově nádraží začala jeho rekonstrukce. Ta potrvá až do roku 2027

/VIDEO, FOTO/ Na Masarykově nádraží v Praze dnes oficiálně začala jeho přestavba. Vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi kolejí budou vlaky přijíždět na kolejí devět. Bude také nový vestibul a odpočinková plocha. Hotovo má být v roce 2027 a přestavba vyjde na 3,39 miliardy korun. 

Revitalizace Podmokel zaměstnává policii a soudy již několik let. Ilustrační foto

Kauza Podmokly: Obří ztrátu pro Strabag provázely neschválené nákupy materiálu

První etapa revitalizace Podmokel skončila pro stavební firmu Strabag velmi hlubokou ztrátou. Peníze během zakázky chtěla ušetřit z velké části na dlažbě, která neodpovídala projektové dokumentaci. I ta by ale byla technologicky dostačující. Před děčínským okresním soudem to ve středu 13. prosince řekli svědci v procesu s bývalým manažerem Strabagu Alexanderem L., který je obžalován z podvodu.

Prohlídka ražeb a infocentra prvního úseku metra D.

ÚOHS vydal třetí předběžné opatření zakazující uzavřít smlouvu na stavbu metra D

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal třetí předběžné opatření, které pražskému dopravnímu podniku zakazuje uzavřít smlouvu s vítězem tendru na druhou část stavby nové linky metra D. V samotné věci úřad zatím nerozhodl a předběžné opatření ani nijak nepředjímá výsledek správního řízení, řekl ČTK mluvčí úřadu Martin Švanda. Na vydání předběžného opatření upozornil server Seznam Zprávy.

Rekonstrukce Benešova mostu je za dveřmi.

Oprava Benešova mostu? Bude stát hodně přes půl miliardy, hotovo za 3,5 roku

/VIDEO, FOTO/ Rekonstrukce Benešova mostu je za dveřmi. Ústecký kraj už vybral v konkurzu dodavatele a má konečně i definitivně jasno, kolik ho to bude stát. Opravy provede sdružení firem Metrostav TBR a Strabag. Celková cena za rekonstrukci přesáhne 519 milionů korun bez DPH, původně se hovořilo o 470 milionech. S DPH pak kraj za rekonstrukci „Benešáku“ zaplatí přes 628,6 milionu korun.

Revitalizace Podmokel zaměstnává policii a soudy již několik let.

Kauza Podmokly: Výrazné snížení nabídkové ceny i velké emoce, zaznělo u soudu

Strabag během příprav na revitalizaci Podmokel výrazně snížil nabídkovou cenu. Oproti té spočítané kalkulanty byla cena přihlášená do soutěže o téměř pětinu nižší. Například na dlažbách, které jsou jedním z předmětů sporu, měla být cena snížena o téměř třetinu. Zaznělo to v pondělí 6. listopadu během dalšího projednávání obžaloby proti tehdejšímu manažerovi Strabagu Alexandru L.

Po silnici, která spojuje Prahu a České Budějovice, denně projede kolem sedmnácti tisíc aut, z toho pětinu tvoří nákladní vozy a kamiony. Za Miličínem je nájezd na dálnici D3.

Skončily opravy průtahu Miličína, cestu z Tábora na Prahu pustili dříve

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informovalo, že v pondělí 30. října v podvečer skončily opravy průtahu Miličína na Benešovsku na silnici I/3 ve směru od Tábora na Prahu. Práce, které zde silničáři začali už 17. srpna, spočívaly nejen v rekonstrukci asfaltového povrchu a systému odvodnění, ale také ve vybudování nových prvků bezpečnosti silničního provozu. Přibyly vybočovací ostrůvky i radar čtecí registrační značky aut.