Snížit počet dopravních nehod a zlepšit průjezdnost hlavního tahu silnice z Prachatic na Volary chce Jihočeský kraj stavbou stoupacího pruhu na Libínské Sedlo. V úterý 26. března byla stavba oficiálně zahájena.
Letos se řidiči na Prachaticku musejí obrnit notnou dávkou trpělivosti. Správa a údržba silnic a Jihočeský kraj se chystají na rozsáhlé opravy silnic i mostů na silnicích druhých a třetích tříd.
Odvolací soud v Pardubicích znovu uložil podmíněné tresty pro čtyři muže obžalované kvůli tragickému pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Všichni byli odsouzeni na 1,5 roku vězení s podmíněným odkladem na dva roky.
/FOTO, VIDEO/ Miliardu korun spolkne rekonstrukce a modernizace Šmejkalky, nejstaršího českého dálničního mostu. Začala už v červnu 2023 budováním přístupových komunikací ve svažitém terénu a podle předpokladů investora, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), by měla definitivně skončit 28. ledna 2028.
Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Na celkové době rekonstrukce se však nic nemění, dopravní omezení na dálnici musí skončit do poloviny června 2027, řekl novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Úplná uzavírka při stavbě stoupacího pruhu na silnici z Prachatic na Libínské Sedlo sice nebude, ale i tak čeká šoféry směrující na Volary zdržení. Jezdit se bude kyvadlově a provoz bude řídit semafor. Stavba začíná 18. března.
/ROZHOVOR/ Přehnané jsou podle mluvčí stavebního koncernu Strabag SE Edity Novotné obavy lidí z Lhoty Rapotiny na Blanensku. Nelíbí se jim chystané přesunutí drtičky z kamenolomu blíže k obci. Mluvčí v rozhovoru pro Deník vysvětluje, jak bude nová technologie fungovat.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Zmínka o blízkém kamenolomu má na řadu lidí ze Lhoty Rapotiny na Blanensku stejný efekt jako pověstný červený hadr na býka. Naložené náklaďáky plné štěrku jim jezdí pod okny už brzy ráno. Průtah obcí i okolní silnice připomínají tankodrom. Místní mají teď velké obavy, že provoz lomu pocítí ještě silněji.
Nad Bečvou, železnicí, poli a soukromými objekty. Na posledním úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem bude čtrnáct mostů. Nejnáročnější je stavba silniční estakády měřící bezmála kilometr. Některé nosníky tohoto mostu váží sto tun a stavitelé je museli pokládat speciálním jeřábem.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Obchvat Frýdku-Místku má podle vyjádření frýdeckomístecké radnice násyp v pořádku. Městu to potvrdilo Ředitelství silnic a dálnic. Vyjádření od státního podniku získala radnice na základě uměle vyvolané tzv. kauzy o údajném výskytu nebezpečných látek v obchvatu.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Na stavbě stoupacího pruhu do Fefrů od Americké zatáčky začne Strabag pracovat už v pondělí 18. března. Podle informací vedoucího provozního střediska společnosti Strabagu v Prachaticích Josefa Pavlíka bude uzavírka silnice jen částečná. Jezdit se bude kyvadlově.
Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, ještě ani nezačala a už je vše trochu jinak. Vedle developerské společnosti Redstone podnikatele Richarda Morávka projevila zájem o výstavbu haly, anebo rekonstrukci stávajícího zimáku, stavební společnost Strabag. Od tržních konzultací ale odstupuje.
Malou vesničkou Želeč na Žatecku to vře, tamní obyvatelé sepisují petici. Nelíbí se jim, že za pár měsíců oprava mostu přes železniční trať uzavře jedinou silnici, která do Želče vede. Na místní čeká šestikilometrová objížďka po rozbitých polních cestách.
Cyklisté a chodci v kolejišti koridoru mezi Olomoucí a Štěpánovem. Pohled, ze kterého mrazí. Hazardu, kdy si lidé zkracují cestu přes jednu z nejfrekventovanějších železničních tratí, bude brzy konec.
VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.
VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.
O památné stromy na Prachaticku, přesněji na území obce s rozšířenou působností, chtějí Prachatičtí pečovat. Radní proto souhlasili s podáním žádosti o dotaci.
Už za pár týdnů se na trasu silnice Prachatice – Libínské Sedlo nastěhuje těžká technika. Strabag tam začne stavět stoupací pruh. Deníku to potvrdil vedoucí provozního střediska společnosti Strabag v Prachaticích Josef Pavlík.
Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.
Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.
V nejbližších dnech začne rekonstrukce první části Chebského mostu. Jde o opravu takzvaného Chebského mostu III, tedy úseku, který vede nad karlovarským průtahem. Je to vlastně předzvěst generální rekonstrukce, která má začít příští rok a Chebský most se tak na dlouhé měsíce, minimálně jeden rok, zcela uzavře. Původně měla být i tato etapa součástí té kompletní, ale nakonec byly práce rozděleny.
/VIDEO/ Extrémně náročnou akci mají za sebou železničáři a lidé ze stavební firmy Strabag. Týkala se železničního mostu mezi stanicemi Ústí západ a Střekov z roku 1954 pod Větruší. Obří kolový jeřáb Liebherr LG 1550, který stavěli několik dní, snesl v noci ze soboty na neděli jednu menší a jednu větší ocelovou konstrukci na podvalník kamionu pro těžký náklad. Na odstavné ploše se nyní bude konstrukce rozřezávat autogenem na menší kusy, které se sešrotují.
S dočasným omezením v dopravě a jízdou pouze v jednom pruhu v každém směru by měli od pondělí 12. února počítat řidiči projíždějící Pražskou ulicí. Důvodem je stavba nové lávky, která nahradí původní most.
Moderní hala místo ostudné plechárny. Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, povede město se dvěma zájemci.
Už před dvěma lety Jihočeský kraj rozhodl, že úzká silnice, která vede z Prachatic na Volary a dál na hraniční přechod Strážný je potřeba rozšířit. Dva roky příprav se vyplatily a letos bude cesta v jednom místě širší.
Po přeložce silnice mezi Přerovem a Bochoří začala v pondělí po deváté hodině ráno konečně jezdit auta. Provoz byl zpočátku rozpačitý a někteří řidiči se vyptávali na cestu. Během dopoledne se ale většina šoférů zorientovala a doprava zhoustla.
Od pondělí 15. ledna budou moci jezdit auta po nové přeložce silnice II/436 z Přerova na Bochoř, na jejíž zprovoznění už řidiči netrpělivě čekají. Jedná se o první dokončenou stavbu na rozestavěném úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. Deset kilometrů dlouhý úsek, jehož stavba začala před rokem, má být kompletně hotový v roce 2025.
Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.
Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.
/VIDEO, FOTO/ Na Masarykově nádraží v Praze dnes oficiálně začala jeho přestavba. Vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi kolejí budou vlaky přijíždět na kolejí devět. Bude také nový vestibul a odpočinková plocha. Hotovo má být v roce 2027 a přestavba vyjde na 3,39 miliardy korun.
Nejstarší pražské nádraží čeká rozsáhlá rekonstrukce. Správa železnic vybrala zhotovitele, kterými budou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celková renovace Masarykova nádraží bude stát téměř 3,5 miliardy korun.
/FOTOGALERIE/ Lávka pro pěší ve Špitálské ulici, která byla kvůli havarijnímu stavu od letošního ledna zavřená, už je po rekonstrukci opět v provozu. Dřevo nahradily železo a beton. Na jaře přijdou na řadu další příbramské lávky.
První etapa revitalizace Podmokel skončila pro stavební firmu Strabag velmi hlubokou ztrátou. Peníze během zakázky chtěla ušetřit z velké části na dlažbě, která neodpovídala projektové dokumentaci. I ta by ale byla technologicky dostačující. Před děčínským okresním soudem to ve středu 13. prosince řekli svědci v procesu s bývalým manažerem Strabagu Alexanderem L., který je obžalován z podvodu.
V Českém Těšíně skončily práce na modernizaci pětikilometrového úseku silnice II/648. Vozovka se modernizovala od křižovatky s Vělopolskou v Horním Žukově až po křižovatku Frýdecké ulice s Jablunkovskou.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal třetí předběžné opatření, které pražskému dopravnímu podniku zakazuje uzavřít smlouvu s vítězem tendru na druhou část stavby nové linky metra D. V samotné věci úřad zatím nerozhodl a předběžné opatření ani nijak nepředjímá výsledek správního řízení, řekl ČTK mluvčí úřadu Martin Švanda. Na vydání předběžného opatření upozornil server Seznam Zprávy.
Doladění krajnic, svodidel, úprava okolního terénu a sázení stromů. Tak to v těchto dnech vypadá na novém jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu. Na dlouho očekávanou stavbu vyjedou první auta v pondělí jedenáctého prosince.
Zvlněný asfalt před prachatickým železničním přejezdem na výpadovce na České Budějovice to má spočítané. Křižovatku silničáři nechají opravit. Uzavřená bude od úterý 21. od sedmi ráno do pátku 24. listopadu do pěti hodin odpoledne.
Renovace hned tří ulic začala ve Štětí v polovině listopadu. Nový „kabát" mají získat ulice Stračenská, Bezručovy sady a Horova. Obnovou mají projít nejen chodníky, úpravou mají projít také křižovatky, komunikace, parkovací zálivy a přechody pro chodce.
/VIDEO, FOTO/ Rekonstrukce Benešova mostu je za dveřmi. Ústecký kraj už vybral v konkurzu dodavatele a má konečně i definitivně jasno, kolik ho to bude stát. Opravy provede sdružení firem Metrostav TBR a Strabag. Celková cena za rekonstrukci přesáhne 519 milionů korun bez DPH, původně se hovořilo o 470 milionech. S DPH pak kraj za rekonstrukci „Benešáku“ zaplatí přes 628,6 milionu korun.
Čekání v nekonečných kolonách v polovině listopadu skončí. Uleví se všem motoristům, kteří museli v poslední době projíždět Rokytnicí. Po dvou měsících dopravních omezení kvůli stavbě okružní křižovatky se totiž doprava vrátí do obousměrného provozu.
Podél železničního koridoru mezi Olomoucí a Štěpánovem už jsou vidět bagry a další stroje. Začala stavba roky vyhlížené cyklostezky, která propojí Černovír a Březce.
Obchvat Bludova bude otevřen ještě letos. Avizovaný předvánoční termín potvrdil zástupce Ředitelství silnic a dálnic. O několik týdnů později by měl být zprovozněn i obchvat Chromče.
K větší bezpečnosti přispěje nová cyklostezka a opravená silnice mezi Novým Borem a Radvancem. Zhruba tříkilometrový úsek slavnostně otevřeli zástupci obcí a Libereckého kraje v pondělí 6. listopadu.
Strabag během příprav na revitalizaci Podmokel výrazně snížil nabídkovou cenu. Oproti té spočítané kalkulanty byla cena přihlášená do soutěže o téměř pětinu nižší. Například na dlažbách, které jsou jedním z předmětů sporu, měla být cena snížena o téměř třetinu. Zaznělo to v pondělí 6. listopadu během dalšího projednávání obžaloby proti tehdejšímu manažerovi Strabagu Alexandru L.
Prý před osmaosmdesáti lety padla vůbec první myšlenka na obchvat města Vlachovo Březí. Při otevírání obchvatu 30. října 2023 to zmínil vlachovobřezský starosta Lubomír Dragoun.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) informovalo, že v pondělí 30. října v podvečer skončily opravy průtahu Miličína na Benešovsku na silnici I/3 ve směru od Tábora na Prahu. Práce, které zde silničáři začali už 17. srpna, spočívaly nejen v rekonstrukci asfaltového povrchu a systému odvodnění, ale také ve vybudování nových prvků bezpečnosti silničního provozu. Přibyly vybočovací ostrůvky i radar čtecí registrační značky aut.