Stavba jižního obchvatu Opavy pokračuje. Ředitelství silnic a dálnic v tomto týdnu zahájilo výstavbu dalšího úseku, tentokrát mezi Olomouckou a Hradeckou. Celý silniční okruh, který odvede tranzit z města a výrazně tím uleví centru, by měl být hotový v roce 2029.
Park u Klášterní ulice v Liberci čeká revitalizace, měl by se stát bezbariérově přístupným a díky různým úpravám by měl podle náměstka primátora Jiřího Janďourka doplnit krásný kout Liberce v návaznosti na opravenou přehradu. Rekonstrukce a úpravy čekají také ulice Čížkovu, Heřmánkovu a křižovatku ulic U Močálu a Na Žižkově. Také s nimi budou spojena nejrůznější dopravní omezení, zástupci města připouštějí, že v některých případech půjde s ohledem na další probíhající stavby ve městě o výzvu.
Firmě Luwex z Milevska na Písecku, která vyrábí vzduchotechniku a průmyslové filtry, stouply v roce 2023 tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží o 4,5 procenta na 529,6 milionu korun. Výrazně narostl čistý zisk, který se meziročně zvýšil z více než čtyř milionů korun na 12,8 milionu Kč.
Rekonstrukce zničené silnice z Frýdštejna na Jablonecku do Jílového přijde Liberecký kraj na 80 milionů korun. V soutěži se cenu podařilo snížit o více než 40 procent, projektanti původně náklady odhadli bezmála na 140 milionů korun. Kompletní rekonstrukce se týká úseku dlouhého bezmála 3,5 kilometru.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí v pondělí přípravné práce rekonstrukce dalšího mostu ve vytížené Rudné ulici v Ostravě. Chystá se zbourat a následně vybudovat nový most přes Místeckou ulici (silnici I/56) u Hornbachu ve Vítkovicích. Řidiči musí počítat s omezením, doprava bude v každém směru zúžena do jednoho pruhu. Stavba přijde zhruba na 82,2 milionu korun a hotova bude ve druhé polovině příštího roku. ČTK to sdělil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Na silnicích první třídy a také dálnici D8 na Litoměřicku se také letos chystá řada oprav. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), které o tyto komunikace pečuje, zveřejnilo plán investic pro rok 2025.
Práce na stavbě deset kilometrů dlouhého úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem běží i v zimních měsících. Intenzivně se pracuje především na betonáži silniční estakády, která překlenula železniční trať i řeku Bečvu. Podle ministerstva dopravy bude dálnice u Přerova zprovozněna 19. prosince.
Práce na stavbě deset kilometrů dlouhého úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, na jehož otevření už řidiči čekají jako na smilování, běží bez přestávky i v zimních měsících. Jak to teď vypadá na D1? Intenzivně se pracuje především na betonáži silniční estakády, která překlenula železniční trať, řeku Bečvu a areál Prechezy. Podle ministerstva dopravy bude dálnice u Přerova zprovozněna 19. prosince.
Práce na stavbě deset kilometrů dlouhého úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, na jehož otevření už řidiči čekají jako na smilování, běží bez přestávky i v zimních měsících. Jak to teď vypadá na D1? Proleťte se nad stavbou.
Práce na stavbě deset kilometrů dlouhého úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, na jehož otevření už řidiči čekají jako na smilování, běží bez přestávky i v zimních měsících. Jak to teď vypadá na D1? Intenzivně se pracuje především na betonáži silniční estakády, která překlenula železniční trať, řeku Bečvu a areál Prechezy. Podle ministerstva dopravy bude dálnice u Přerova zprovozněna 19. prosince.
Rekonstrukce mostu na státovce I/43 na výpadovce z Králík na Dolní Lipku, která byla přípravnými pracemi zahájena vloni na konci září a měla původně trvat pět měsíců, se nakonec protáhne až do srpna.
/FOTO, VIDEO, VIZUALIZACE/ Roky čekání, stovky jednání, odpor obcí i zemědělců. Obchvat Litomyšle má sice několik let zpoždění, ale konečně začíná jeho výstavba. „Tento projekt zažil asi vše, co se může stát. Jsem rád, že tady konečně stojíme a stavbu obchvatu zahajujeme,“ řekl v pondělí při poklepání základního kamene šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Desetikilometrový úsek dálnice D35 mezi Řídkým a Janovem, který jako obchvat obkrouží Litomyšl, má být hotový do srpna roku 2027.
Stavba provizorního přemostění přes Jílovský potok na silnici 13 v Jílovém, po kterém bude v jednom směru vedena doprava během stavby mostu v Mojžíři, pokračuje. Provoz v místě je řízený kyvadlově semafory.
/FOTO, VIDEO/ Typicky české, šlendriánské, nebo snad úmyslně naplánované. Takové reakce vzbuzuje mezi Ústečany situace okolo uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem, který měl být kvůli své rekonstrukci uzavřený už v loňském roce. Ústecký kraj v úterý oznámil, že se tak nestane ani během prvního letošního čtvrtletí.
Ne, tahle rekonstrukce jen tak nezačne. Dlouho plánovaná a nutná oprava ústeckého Benešova mostu odstartuje prvními pracemi nejdříve v dubnu, o dalším posunutí termínu informoval veřejnost Krajský úřad Ústeckého kraje v úterý odpoledne.
O 91 dní dříve oproti původnímu předpokladu skončí stavba dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, která v posledních týdnech nabývá na intenzitě. Na prohlídku stavebních objektů přijel v úterý do Přerova generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl, který potvrdil, že dojde k navýšení objemu financí o 72 milionů korun. V tuto chvíli na úseku D1 pracuje na dvě stě padesát dělníků, a to i o víkendech.
O 91 dní dříve oproti původnímu předpokladu skončí stavba dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, která v posledních týdnech nabývá na intenzitě. Na prohlídku stavebních objektů přijel v úterý do Přerova generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl, který potvrdil, že dojde k navýšení objemu financí o 72 milionů korun. V tuto chvíli na úseku D1 pracuje na dvě stě padesát dělníků, a to i o víkendech.
Práce na chybějícím úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem pokračují svižným tempem. Mimoúrovňová křižovatka Přerov - sever, kde se bude na D1 napojovat příjezd od Olomouce, doslova vyrůstá před očima. Postupuje také betonáž mostovky na estakádě, jež překlenula chemičku a řeku Bečvu.
Rychlým tempem pokračují práce na chybějícím kusu D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. Doslova před očima vyrůstá mimoúrovňová křižovatka (MÚK) Přerov - sever, kde se bude na D1 napojovat příjezd od Olomouce. Postupuje také betonáž mostovky na estakádě, jež překlenula chemičku a řeku Bečvu. Pro rozvoj města má zásadní význam i sto padesát metrů dlouhý most v Tovačovské ulici, který přímo napojí D1 na budoucí průmyslovou zónu.
Rychlým tempem pokračují práce na dálnici D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Doslova před očima vyrůstá mimoúrovňová křižovatka (MÚK) Přerov - sever, postupuje také betonáž mostovky na estakádě, jež překlenula chemičku a řeku Bečvu. Pro rozvoj města má zásadní význam i sto padesát metrů dlouhý most v Tovačovské ulici, který přímo napojí D1 na budoucí průmyslovou zónu.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výběr dodavatele druhé části pražského metra D, kterým bylo sdružení firem vedené společností Subterra. Pražský dopravní podnik (DPP) podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek a musí znovu vybrat vítěze tendru. Rozhodnutí není pravomocné, je možné proti němu podat rozklad. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik se s rozhodnutím seznamuje, při výběru nicméně postupoval stejně jako při zakázce na první část linky D.
Antimonopolní úřad (ÚOHS) zrušil výběr dodavatele pro druhou část pražského metra D, těmi byly společnosti Subterra a Hochtief. Rozhodnutí úřadu není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek a musí znovu vybrat vítěze tendru.
Řidiči na frekventovaném tahu silnice I/55 ve směru z Přerova na Říkovice a Břest se musejí v sobotu 1. února připravit na omezení. Dopravu na tomto úseku budou od sedmi hodin ráno do pěti odpoledne řídit kyvadlově pracovníci stavby. Důvodem je pokládka nosníků na dálničním mostě.
Řidiči na frekventovaném tahu silnice I/55 ve směru z Přerova na Říkovice a Břest se musejí v sobotu 1. února připravit na omezení. Dopravu na tomto úseku budou od sedmi hodin ráno do pěti odpoledne řídit kyvadlově pracovníci stavby. Důvodem je pokládka nosníků na dálničním mostě.
Dlouho očekávaná zásadní rekonstrukce mostu Ervína Špindlera v Roudnici nad Labem je tu. Stavební firmy na něm začnou pracovat už za pár týdnů. Pro běžnou dopravu by měl být řadu měsíců zcela uzavřený.
/FOTOGALERIE/ Demolice v Nádražní ulici v Mělníku, kterou pokračuje loni zahájená rekonstrukce, srovná se zemí tři bývalé drážní nemovitosti. Podílí se na ní těžká technika, bagry a nákladní vozy, které odvážejí tuny suti. Kyvadlový provoz kolem místa prací není nepřetržitý. „Doprava je tam na semafory pouze v nezbytných časech, snažíme se v co největší míře využívat časy mimo ranní a odpolední dopravní špičku,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.
/VIDEO/ Nové byty pro rodiny i pro důchodce. Výstavba v lokalitě Holásky na jihu Brna v městské části Tuřany se rozšiřuje. Stavební stroje obsadily prostor mezi poli a rodinnými domy mezi ulicemi K Jezerům, Tomáše Krumla a Výmlatiště. Vyroste tam čtyřiaosmdesát městských bytů pro důchodce, osmasedmdesát bytů pro rodiny a mateřská škola.
V minulém týdnu začala rekonstrukce mostů na Rudné ulici vedoucí přes Polaneckou ulici v Ostravě-Svinově. Demolice první části mostu je v plném proudu a řidiči se tak musí potýkat s dopravním omezením, kdy jsou oba směry na Rudné svedeny do jednoho jízdního pruhu. Na trase ale před jarem začnou další dvě demolice a dvě rekonstrukce mostních konstrukcí. Hotovo má být do jara příštího roku.
Sportcentrum Sluneta letos nabízí zajímavé sportovní příběhy. Řadí se mezi ně i rezerva ústeckých basketbalistů, která zatím proplouvá Severočeskou ligou bez ztráty kytičky. V jejím dresu září také Pavel Houška a Adam Žampach, dva bývalí reprezentanti a ligoví hráči v dresu Ústí.
/FOTO/ Mezi Dřínovem a Drchkovem na Kladensku skončila před několika dny oprava silnice i kompletní uzavírka, která trvala zhruba půl roku. Náklady na rekonstrukci dosáhly téměř 34 milionů korun. Úsek mohou řidiči využívat, ale zbývá ještě dokončit kolaudaci, řekla ČTK mluvčí středočeských krajských silničářů Petra Kučerová.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Řidiči v Ostravě si musí od začátku roku obalit nervy trpělivostí. Od úterý 7. ledna začaly přípravné práce k bourání a opravám mostu v Rudné ulici vedoucí na Polaneckou ulicí v Ostravě-Svinově. Už během prvního dne se na Rudné tvořily kolony v obou směrech. Projekt za 95,6 milionu korun by měl být dokončen před létem v roce 2026.
Nejvyšší soud odmítl dovolání Michala Hejkala, jednoho z odsouzených v kauze tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Dostal podmíněný trest. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění. Nejvyšší soud rozhodl koncem loňského roku bez veřejného jednání. Výsledek sdělila mluvčí soudu Gabriela Tomíčková.
/FOTO, VIDEO/ Dvě kolínské cyklostezky jsou téměř dokončené. Jak na sídlišti v ulicích Masarykova a Benešova, tak na Třídvorské ulici už totiž zbývají doladit jen úplné detaily. Chodci a cyklisté tak mohou nové milionové stavby využívat.
Stavba posledního úseku dálnice D1 u Přerova díky rychlejšímu tempu stavebních prací skončí zhruba s tříměsíčním předstihem v závěru roku 2025, zprovoznění je v plánu v prosinci.
Plocha v Třebízského ulici před plzeňským zimním stadionem dostala novou podobu. Prostor v místě starých turniketů, které se již delší dobu nevyužívaly, je nyní nově vydlážděn.
Oprava vozovky a chodníků v Dobrovského ulici v Plzni na Borech skončila. Se završení rekonstrukce byl upraven i dopravní režim. Trolejbusy teď nově mají při křížení Klatovské ulice přednost před automobily.
Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020. Vyplývá to z rozhodnutí soudu zveřejněného na úřední desce NSS. Potvrdil tím stanovisko Krajského soudu v Brně i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). U úřadu tendr na první etapu metra D napadla společnost Eurovia CS.
/DOPLNĚNO VYJÁDŘENÍ FY SKANSKA/ Nečekané zdržení čeká dálniční obchvat Litomyšle, který se měl začít stavět ještě letos a který je posledním nerozestavěným úsekem D35 mezi Pardubicemi a Svitavami. Desetikilometrový úsek dálnice kolem ucpaného města provázejí komplikace a zdržení od počátku příprav, kvůli sporům s ekology a odporu okolních vesnic se měnila i trasa. Teď je problém jiný: Vítězství sdružení stavebních firem Strabag Silnice a Firesta-Fišer napadla druhá v pořadí Skanska. Úsek se tak začne stavět až příští rok, po vyřešení sporu.
/DOPLNĚNO VYJÁDŘENÍ FY SKANSKA/ Nečekané zdržení čeká dálniční obchvat Litomyšle, který se měl začít stavět ještě letos a který je posledním nerozestavěným úsekem D35 mezi Pardubicemi a Svitavami. Desetikilometrový úsek dálnice kolem ucpaného města provázejí komplikace a zdržení od počátku příprav, kvůli sporům s ekology a odporu okolních vesnic se měnila i trasa. Teď je problém jiný: Vítězství sdružení stavebních firem Strabag Silnice a Firesta-Fišer napadla druhá v pořadí Skanska. Úsek se tak začne stavět až příští rok, po vyřešení sporu.
Dvě stě metrů dlouhý chodník i s osvětlením a třicet pět nových parkovacích míst. Novinka, která určitě potěší obyvatele prachatického sídliště. Každé místo na parkování navíc je skvělé. V Prachaticích parkoviště chybí.
Rožnov pod Radhoštěm chce zkrátit dopravní omezení a uzavírky spojené se stavebními pracemi ve městě. Efektivita pracovních postupů, flexibilita zahájení stavebních prací, délka pracovních směn s ohledem na co nejkratší dobu realizace byly předmětem diskuze vedení rožnovské radnice se zástupci stavebních firem v rámci předběžných tržních konzultací.
Ředitelství silnic a dálnic začne začátkem příštího roku se stavbou provizorního přemostění na silnici 13 v Jílovém. Most dlouhý 27 metrů povede šikmo přes Jílovský potok, hned vedle stávajícího mostu.
Oprava místní komunikace v Rajmonově ulici je hotová. Původní nezpevněnou cestu dělníci upravili do požadovaných sklonů, následně byla doplněna štěrkodrtí a zakončena pokládkou dvou vrstev asfaltového betonu.
/FOTO, VIDEO/ Letošní etapa rekonstrukce Třídvorské ulice se do konce roku nestihne. Stavební firma Strabag už letos otevřela nový kruhový objezd, nicméně nájezdová ramena na Ovčáreckou ulici zůstanou přes Vánoce uzavřená. A ještě mnohem déle.
Stavební společnosti Metrostav TBR a STRABAG SIS se prostřednictvím tohoto prohlášení chtějí vyjádřit k informacím, které se minulý týden objevily v médiích a skutečnostem, které zazněly na dnešním zasedání zastupitelstva města Ústí nad Labem.
Další odklad oznámení termínu uzavření Benešova mostu v Ústí nad Labem přišel v pondělí 2. prosince. Na jednání zastupitelstva měli podle dřívějších prohlášení městských i krajských politiků stavaři představit harmonogram prací. Nestalo se tak, stavební firmy stále čekají na kolaudaci lávky a schválení objízdných tras. Jak se zároveň reportér Deníku přesvědčil v úterý 3. prosince, lávku by nyní nebylo možné pohodlně užívat. Vede k ní totiž od chodníku u krajského soudu bahnitá cesta, která je jen s obtížemi schůdná.
Opava má našlápnuto k tomu, aby se podle všeho stala prvním městem v Česku s kompletním silničním obchvatem. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vysoutěžilo firmu, která postaví další část jižního obchvatu.