Kruháč u Stopařky, pruh na Fefry, opravy hlavní trasy na hraniční přechod Strážný. To je jen malý výčet prací, které během léta musejí stihnout stavební firmy na prachatických silnicích.
Až 30 tisíc vozidel denně, z toho velkou část těžkých nákladních aut, musí v těchto dnech zvládnout jeden jediný tubus tunelu Valík. Ten je součástí dálničního obchvatu Plzně a v jeho druhé části, stejně jako na dalších osmi kilometrech dálnice D5 v úseku mezi sjezdem na České Budějovice u Černic a mostem přes Radbuzu u Lhoty, probíhá kompletní výměna povrchu.
Zbrusu nového cyklistického propojení se dočkali cyklisté na cyklistické trase mezi Starou Bělou a Polankou nad Odrou. Při rekonstrukci mostu přes řeku Odru, na ulici Na Lukách v Polance nad Odrou, bylo vybudováno i nové cyklistické propojení obou městských obvodů.
Chvíle, kdy dělníky potkáme na každém kilometru silnice, přišla. Z Prachatic směrem na Volary provoz řídí semafor. Staví se tam stoupací pruh od Americké zatáčky. Pendleři už si zvykli, že musejí vyrazit do práce o pár minut dřív.
Protesty obyvatel Želče přinesly ovoce. Místo dlouhé objízdné trasy po polních cestách během rekonstrukce místního mostu se dočkají provizorního přemostění. Toto řešení zajistí plynulý průjezd vozidel a zkrátí dojezdové časy pro záchranné služby.
Více než čtyři stovky vozidel pojme v budoucnu parkovací dům, jehož stavbu zahájilo město Plzeň v areálu bývalých kasáren a pivovaru na Světovaru nedaleko technologického centra TechTower.
Slib Jihočeského kraje, že se ještě letos pustí do úpravy přehledné, ale podle statistik nehodovost nebezpečné křižovatky U Stopařky ve Vitějovicích se pomalu, ale jistě naplňuje. Rada Jihočeského kraje před pár dny schválila stavební firmu, která se pustí do práce.
Jaro roku 2026 je podle ministra dopravy Martina Kupky reálným termínem, kdy by mohla začít jezdit po dálnici D1 mezi Přerovem a Říkovicemi auta. Šéf rezortu dopravy spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem a zástupci firmy Strabag si v pátek prohlédli rozestavěný úsek a ocenili tempo, jakým stavba postupuje. Problém nedostatku kameniva, o kterém se v poslední době nahlas mluví mezi stavaři v celé republice, se úseku D1 u Přerova netýká.
Jaro roku 2026 je podle ministra dopravy Martina Kupky reálným termínem, kdy by mohla začít jezdit po dálnici D1 mezi Přerovem a Říkovicemi auta. Šéf rezortu dopravy spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem a zástupci firmy Strabag si v pátek prohlédli rozestavěný úsek a ocenili tempo, jakým stavba postupuje.
S počátkem května se naplno rozběhnou práce na celkové rekonstrukci ulice Čs. armády v Bruntálu. Protože je tato akce součástí investice do přípravy nové obytné lokality Za Mlékárnou, budou práce probíhat s různými přestávkami po několik následujících měsíců.
Jaro opravdu začíná. Opravy silnic na Prachaticku se rozjíždějí na plné obrátky. Nezbývá než to vydržet. Na silnici jen pár kilometrů u Dolan na Čkyňsku vzniká provizorní silnice přes Horosedelský potok. Most, který až dosud sloužil jako jediná možná komunikace, musí totiž jihočeská Správa a údržba silnic opravit.
Stavba Dvoreckého mostu, který vzniká mezi Prahou 4 a 5, je komplikovaná z konstrukčního hlediska i geologickými podmínkami. Na prohlídce stavby to ČTK řekl stavbyvedoucí Petr Koukolík z firmy Metrostav, která ve sdružení s firmami Strabag a Firesta Fisher pro hlavní město most staví. Po vyřešení komplikací daných geologickými podmínkami nicméně již podle něho stavba pokračuje dobře a měla by být dokončená v termínu, tedy příští rok na podzim.
V Libchavách začnou v pondělí dopravní komplikace kvůli celoplošné opravě vozovky na průtahu státovky I/14 a rekonstrukci přihlehlého chodníku. Provoz bude řízen kyvadlově. Opravy úseku frekventované silnice od Dolních Libchav až do Pasek potrvají do konce června.
Snížit počet dopravních nehod a zlepšit průjezdnost hlavního tahu silnice z Prachatic na Volary chce Jihočeský kraj stavbou stoupacího pruhu na Libínské Sedlo. V úterý 26. března byla stavba oficiálně zahájena.
Letos se řidiči na Prachaticku musejí obrnit notnou dávkou trpělivosti. Správa a údržba silnic a Jihočeský kraj se chystají na rozsáhlé opravy silnic i mostů na silnicích druhých a třetích tříd.
Odvolací soud v Pardubicích znovu uložil podmíněné tresty pro čtyři muže obžalované kvůli tragickému pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Všichni byli odsouzeni na 1,5 roku vězení s podmíněným odkladem na dva roky.
/FOTO, VIDEO/ Miliardu korun spolkne rekonstrukce a modernizace Šmejkalky, nejstaršího českého dálničního mostu. Začala už v červnu 2023 budováním přístupových komunikací ve svažitém terénu a podle předpokladů investora, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), by měla definitivně skončit 28. ledna 2028.
Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Na celkové době rekonstrukce se však nic nemění, dopravní omezení na dálnici musí skončit do poloviny června 2027, řekl novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Úplná uzavírka při stavbě stoupacího pruhu na silnici z Prachatic na Libínské Sedlo sice nebude, ale i tak čeká šoféry směrující na Volary zdržení. Jezdit se bude kyvadlově a provoz bude řídit semafor. Stavba začíná 18. března.
/ROZHOVOR/ Přehnané jsou podle mluvčí stavebního koncernu Strabag SE Edity Novotné obavy lidí z Lhoty Rapotiny na Blanensku. Nelíbí se jim chystané přesunutí drtičky z kamenolomu blíže k obci. Mluvčí v rozhovoru pro Deník vysvětluje, jak bude nová technologie fungovat.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Zmínka o blízkém kamenolomu má na řadu lidí ze Lhoty Rapotiny na Blanensku stejný efekt jako pověstný červený hadr na býka. Naložené náklaďáky plné štěrku jim jezdí pod okny už brzy ráno. Průtah obcí i okolní silnice připomínají tankodrom. Místní mají teď velké obavy, že provoz lomu pocítí ještě silněji.
Nad Bečvou, železnicí, poli a soukromými objekty. Na posledním úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem bude čtrnáct mostů. Nejnáročnější je stavba silniční estakády měřící bezmála kilometr. Některé nosníky tohoto mostu váží sto tun a stavitelé je museli pokládat speciálním jeřábem.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Obchvat Frýdku-Místku má podle vyjádření frýdeckomístecké radnice násyp v pořádku. Městu to potvrdilo Ředitelství silnic a dálnic. Vyjádření od státního podniku získala radnice na základě uměle vyvolané tzv. kauzy o údajném výskytu nebezpečných látek v obchvatu.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.
Na stavbě stoupacího pruhu do Fefrů od Americké zatáčky začne Strabag pracovat už v pondělí 18. března. Podle informací vedoucího provozního střediska společnosti Strabagu v Prachaticích Josefa Pavlíka bude uzavírka silnice jen částečná. Jezdit se bude kyvadlově.
Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, ještě ani nezačala a už je vše trochu jinak. Vedle developerské společnosti Redstone podnikatele Richarda Morávka projevila zájem o výstavbu haly, anebo rekonstrukci stávajícího zimáku, stavební společnost Strabag. Od tržních konzultací ale odstupuje.
Malou vesničkou Želeč na Žatecku to vře, tamní obyvatelé sepisují petici. Nelíbí se jim, že za pár měsíců oprava mostu přes železniční trať uzavře jedinou silnici, která do Želče vede. Na místní čeká šestikilometrová objížďka po rozbitých polních cestách.
Cyklisté a chodci v kolejišti koridoru mezi Olomoucí a Štěpánovem. Pohled, ze kterého mrazí. Hazardu, kdy si lidé zkracují cestu přes jednu z nejfrekventovanějších železničních tratí, bude brzy konec.
VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.
VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.
O památné stromy na Prachaticku, přesněji na území obce s rozšířenou působností, chtějí Prachatičtí pečovat. Radní proto souhlasili s podáním žádosti o dotaci.
Už za pár týdnů se na trasu silnice Prachatice – Libínské Sedlo nastěhuje těžká technika. Strabag tam začne stavět stoupací pruh. Deníku to potvrdil vedoucí provozního střediska společnosti Strabag v Prachaticích Josef Pavlík.
Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.
Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.
V nejbližších dnech začne rekonstrukce první části Chebského mostu. Jde o opravu takzvaného Chebského mostu III, tedy úseku, který vede nad karlovarským průtahem. Je to vlastně předzvěst generální rekonstrukce, která má začít příští rok a Chebský most se tak na dlouhé měsíce, minimálně jeden rok, zcela uzavře. Původně měla být i tato etapa součástí té kompletní, ale nakonec byly práce rozděleny.
/VIDEO/ Extrémně náročnou akci mají za sebou železničáři a lidé ze stavební firmy Strabag. Týkala se železničního mostu mezi stanicemi Ústí západ a Střekov z roku 1954 pod Větruší. Obří kolový jeřáb Liebherr LG 1550, který stavěli několik dní, snesl v noci ze soboty na neděli jednu menší a jednu větší ocelovou konstrukci na podvalník kamionu pro těžký náklad. Na odstavné ploše se nyní bude konstrukce rozřezávat autogenem na menší kusy, které se sešrotují.
S dočasným omezením v dopravě a jízdou pouze v jednom pruhu v každém směru by měli od pondělí 12. února počítat řidiči projíždějící Pražskou ulicí. Důvodem je stavba nové lávky, která nahradí původní most.
Moderní hala místo ostudné plechárny. Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, povede město se dvěma zájemci.
Už před dvěma lety Jihočeský kraj rozhodl, že úzká silnice, která vede z Prachatic na Volary a dál na hraniční přechod Strážný je potřeba rozšířit. Dva roky příprav se vyplatily a letos bude cesta v jednom místě širší.
Po přeložce silnice mezi Přerovem a Bochoří začala v pondělí po deváté hodině ráno konečně jezdit auta. Provoz byl zpočátku rozpačitý a někteří řidiči se vyptávali na cestu. Během dopoledne se ale většina šoférů zorientovala a doprava zhoustla.
Od pondělí 15. ledna budou moci jezdit auta po nové přeložce silnice II/436 z Přerova na Bochoř, na jejíž zprovoznění už řidiči netrpělivě čekají. Jedná se o první dokončenou stavbu na rozestavěném úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. Deset kilometrů dlouhý úsek, jehož stavba začala před rokem, má být kompletně hotový v roce 2025.
Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.
Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.
/VIDEO, FOTO/ Na Masarykově nádraží v Praze dnes oficiálně začala jeho přestavba. Vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi kolejí budou vlaky přijíždět na kolejí devět. Bude také nový vestibul a odpočinková plocha. Hotovo má být v roce 2027 a přestavba vyjde na 3,39 miliardy korun.