Kreativ

ŠTÍTEK: Strabag

Začala rekonstrukce části D5 u Plzně. Během ní je doprava svedena vždy do jednoho tubusu tunelu Valík, kterým se projíždí obousměrně

Polovina Valíku je uzavřená. Velká oprava D5 začala

Až 30 tisíc vozidel denně, z toho velkou část těžkých nákladních aut, musí v těchto dnech zvládnout jeden jediný tubus tunelu Valík. Ten je součástí dálničního obchvatu Plzně a v jeho druhé části, stejně jako na dalších osmi kilometrech dálnice D5 v úseku mezi sjezdem na České Budějovice u Černic a mostem přes Radbuzu u Lhoty, probíhá kompletní výměna povrchu.

Součástí mostu je i stezka pro cyklisty a chodce.

Starou Bělou a Polanku nad Odrou propojila nová cyklotrasa

Zbrusu nového cyklistického propojení se dočkali cyklisté na cyklistické trase mezi Starou Bělou a Polankou nad Odrou. Při rekonstrukci mostu přes řeku Odru, na ulici Na Lukách v Polance nad Odrou, bylo vybudováno i nové cyklistické propojení obou městských obvodů.

Křižovatka U Stopařky ve Vitějovicích. Místo častých dopravních nehod.

Kruháč U Stopařky bude, Jihočeský kraj vybral stavitele

Slib Jihočeského kraje, že se ještě letos pustí do úpravy přehledné, ale podle statistik nehodovost nebezpečné křižovatky U Stopařky ve Vitějovicích se pomalu, ale jistě naplňuje. Rada Jihočeského kraje před pár dny schválila stavební firmu, která se pustí do práce.

Ministr dopravy Martin Kupka si spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem a zástupci stavby v pátek prohlédli rozestavěný úsek dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem.

Ministr dopravy v Přerově: Věříme, že budou auta jezdit po dálnici v roce 2026

Jaro roku 2026 je podle ministra dopravy Martina Kupky reálným termínem, kdy by mohla začít jezdit po dálnici D1 mezi Přerovem a Říkovicemi auta. Šéf rezortu dopravy spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem a zástupci firmy Strabag si v pátek prohlédli rozestavěný úsek a ocenili tempo, jakým stavba postupuje. Problém nedostatku kameniva, o kterém se v poslední době nahlas mluví mezi stavaři v celé republice, se úseku D1 u Přerova netýká.

Ministr dopravy Martin Kupka na rozestavěném úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. 3. května 2024

Ministr na rozestavěné D1 u Přerova: Vše se daří. Řekl termín dokončení

Jaro roku 2026 je podle ministra dopravy Martina Kupky reálným termínem, kdy by mohla začít jezdit po dálnici D1 mezi Přerovem a Říkovicemi auta. Šéf rezortu dopravy spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem a zástupci firmy Strabag si v pátek prohlédli rozestavěný úsek a ocenili tempo, jakým stavba postupuje. 

Práce na stavbě mostního provizoria u Dolan.

U Dolan bude semafor, do Vlachova Březí jen po objížďce

Jaro opravdu začíná. Opravy silnic na Prachaticku se rozjíždějí na plné obrátky. Nezbývá než to vydržet. Na silnici jen pár kilometrů u Dolan na Čkyňsku vzniká provizorní silnice přes Horosedelský potok. Most, který až dosud sloužil jako jediná možná komunikace, musí totiž jihočeská Správa a údržba silnic opravit.

Prohlídka stavby Dvoreckého mostu.

Dvorecký most je komplikovaná stavba, řekl stavbyvedoucí Metrostavu

Stavba Dvoreckého mostu, který vzniká mezi Prahou 4 a 5, je komplikovaná z konstrukčního hlediska i geologickými podmínkami. Na prohlídce stavby to ČTK řekl stavbyvedoucí Petr Koukolík z firmy Metrostav, která ve sdružení s firmami Strabag a Firesta Fisher pro hlavní město most staví. Po vyřešení komplikací daných geologickými podmínkami nicméně již podle něho stavba pokračuje dobře a měla by být dokončená v termínu, tedy příští rok na podzim.

Most Šmejkalka na dálnici D1.

Oprava Šmejkalky letos ještě provoz na D1 neomezí, stavbaři změnili postup prací

Rekonstrukce dálničního mostu Šmejkalka mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi letos ještě provoz na dálnici D1 neomezí. Stavbaři změnili postup prací, první omezení řidiči pocítí až příští rok v květnu. Sondy odhalily nižší pevnost betonu oblouků, bylo tak nutné změnit technické řešení a prodloužit práce pod mostem. Na celkové době rekonstrukce se však nic nemění, dopravní omezení na dálnici musí skončit do poloviny června 2027, řekl novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.

Drtičku z kamenolomu přesunou blíž k obci. Ve Lhotě Rapotině mají obavy z hluku a prachu.

Drtičku z kamenolomu přesunou blíž k lidem. Ve Lhotě Rapotině mají obavy z hluku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Zmínka o blízkém kamenolomu má na řadu lidí ze Lhoty Rapotiny na Blanensku stejný efekt jako pověstný červený hadr na býka. Naložené náklaďáky plné štěrku jim jezdí pod okny už brzy ráno. Průtah obcí i okolní silnice připomínají tankodrom. Místní mají teď velké obavy, že provoz lomu pocítí ještě silněji.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky

VIDEO: Rozestavěná D1 u Přerova z výšky. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky.

VIDEO: Nová D1 u Přerova bude mít čtrnáct mostů. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Stavba D1 Říkovice-Přerov, únor 2024. Pohled z výšky.

VIDEO: Nová D1 u Přerova bude mít čtrnáct mostů. Proleťte se nad celou trasou

Stavebníky, kteří pracují na posledním úseku dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, čeká letos náročný rok. Intenzivně se bude pracovat především na mostních objektech, kterých je celkem čtrnáct. Nejnáročnější je stavba kilometr dlouhé silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, areál chemičky Precheza a železnici.

Zákaz průjezdu z Prachatic na Libínské Sedlo bude platit v době stavby stoupacího pruhu pro kamiony nad 15 tun.

Osobáky na Fefry projedou, kamiony musejí přes Vimperk

Na stavbě stoupacího pruhu do Fefrů od Americké zatáčky začne Strabag pracovat už v pondělí 18. března. Podle informací vedoucího provozního střediska společnosti Strabagu v Prachaticích Josefa Pavlíka bude uzavírka silnice jen částečná. Jezdit se bude kyvadlově.

Olomoucká "plecharéna" (vlevo) a vizualizace hokejové haly v projektu Nová Velkomoravská

Strabag odstoupil ze hry o novou halu v Olomouci. Je opět jen jediný zájemce

Jednání, která by měla do jediného extraligového města bez druhé ledové plochy přinést zásadní změnu, ještě ani nezačala a už je vše trochu jinak. Vedle developerské společnosti Redstone podnikatele Richarda Morávka projevila zájem o výstavbu haly, anebo rekonstrukci stávajícího zimáku, stavební společnost Strabag. Od tržních konzultací ale odstupuje.

Stavebníci osazovali na silniční estakádu přes řeku Bečvu u Prechezy, která je nejnáročnější stavbou úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, poslední a nejtěžší nosník. 26. února 2024

Stavba estakády na D1 u Přerova pokročila. Takto se dostává přes Bečvu

VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.

Stavebníci v pondělí s pomocí speciálního jeřábu osazovali na silniční estakádu přes řeku Bečvu u Prechezy, která je nejnáročnější stavbou úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, poslední a nejtěžší nosník .

Přerov: Stavba estakády na D1 pokročila, speciální jeřáb osadil nejtěžší nosník

VIDEO/FOTOGALERIE/ Musí do sebe zapadnout jako puzzle nebo kostky lega. Osazení nejtěžšího nosníku silniční estakády, která překlene řeku Bečvu, ale i areál chemičky Precheza a železnici, se stalo v pondělí historickým milníkem stavby dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem. Nosník osazoval speciální jeřáb s nosností 750 tun.

V září 2014 se zřítil most ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, o život přišli čtyři dělníci

Soud znovu rozhodne v kauze tragického pádu mostu ve Vilémově

Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.

V září 2014 se zřítil most ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, o život přišli čtyři dělníci

Soud znovu rozhodne v kauze tragického pádu mostu ve Vilémově

Odvolací soud v Pardubicích musí znovu otevřít kauzu tragického pádu mostu ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Michalem Hejkalem, Milanem Macurou, Jurajem Noskem a Františkem Lízalem. Zároveň ale odmítl dovolání odsouzeného Romana Bednaříka. ČTK to zjistila z justičních databází. Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění.

Chebský most se skládá ze tří částí. Nyní se začne opravovat ta část vedoucí nad průtahem.

Začíná první část opravy Chebského mostu. Hotová má být na konci prázdnin

V nejbližších dnech začne rekonstrukce první části Chebského mostu. Jde o opravu takzvaného Chebského mostu III, tedy úseku, který vede nad karlovarským průtahem. Je to vlastně předzvěst generální rekonstrukce, která má začít příští rok a Chebský most se tak na dlouhé měsíce, minimálně jeden rok, zcela uzavře. Původně měla být i tato etapa součástí té kompletní, ale nakonec byly práce rozděleny. 

V sobotu večer proběhla demontáž starého železničního železničního mostu, který v dubnu nahradí nová kovová konstrukce.

Noční manévry v Ústí: do šrotu vezli železniční most, v akci byl obří jeřáb

/VIDEO/ Extrémně náročnou akci mají za sebou železničáři a lidé ze stavební firmy Strabag. Týkala se železničního mostu mezi stanicemi Ústí západ a Střekov z roku 1954 pod Větruší. Obří kolový jeřáb Liebherr LG 1550, který stavěli několik dní, snesl v noci ze soboty na neděli jednu menší a jednu větší ocelovou konstrukci na podvalník kamionu pro těžký náklad. Na odstavné ploše se nyní bude konstrukce rozřezávat autogenem na menší kusy, které se sešrotují.

Ilustrační foto.

Po přeložce silnice na Bochoř začnou jezdit auta v pondělí

Od pondělí 15. ledna budou moci jezdit auta po nové přeložce silnice II/436 z Přerova na Bochoř, na jejíž zprovoznění už řidiči netrpělivě čekají. Jedná se o první dokončenou stavbu na rozestavěném úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. Deset kilometrů dlouhý úsek, jehož stavba začala před rokem, má být kompletně hotový v roce 2025.

Budoucí podoba Masarykova nádraží v Praze.

Chystaná proměna Masaryčky se líbí. Jaké omezení ale přinese pro cestující?

Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.

Budoucí podoba Masarykova nádraží v Praze.

Chystaná proměna Masaryčky v Praze se líbí. Přinese ale omezení pro cestující

Spíš jen drobnější omezení, která se dotknou cestujících, ohlašuje Správa železnic v souvislosti se zásadní modernizací Masarykova nádraží v centru Prahy. Přestavba nádraží, které je mimo jiné klíčové pro obyvatele řady středočeských regionů při každodenním dojíždění do hlavního města, byla symbolickým poklepáním na kolejnici zahájena ve čtvrtek 11. ledna – a protáhne se na tři roky. Hotovo by mělo být v první polovině roku 2027.

Vizualizace rekonstrukovaného Masarykova nádraží.

Na Masarykově nádraží začala jeho rekonstrukce. Ta potrvá až do roku 2027

/VIDEO, FOTO/ Na Masarykově nádraží v Praze dnes oficiálně začala jeho přestavba. Vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi kolejí budou vlaky přijíždět na kolejí devět. Bude také nový vestibul a odpočinková plocha. Hotovo má být v roce 2027 a přestavba vyjde na 3,39 miliardy korun.