Kreativ

ŠTÍTEK: Itálie

Jan Šrail na loňské Jizerské 50.

Italskou novinku ovládli seveřané. Šrail maraton doběhl pětatřicátý

Laufař Jan Šrail z Nové Hůrky u Prášil má za sebou druhý závod letošního ročníku Visma Ski Classics, prestižního seriálu dálkových běhů na lyžích. Po prologu ve švédském Orsa Grönklittu, kde jednatřicetiletý borec oblékající barvy Vltava Fund Ski Teamu obsadil skvělé 23. místo, skončil Šrail v sobotním Pustertaler Ski Marathonu v Itálii pětatřicátý.

Studenti, studium - Ilustrační foto

Erasmus nejsou jen mejdany. Zahraniční studenti pomáhají ekonomice

Za více než třicetiletou existenci programu Erasmus vyjelo do zahraničí za studiem nebo stáží více než devět milionů studentů. Vyjet mohou ale i absolventi, učitelé a další. Výjezdy prospívají nejen studentům samotným, ale i české ekonomice a také společnosti.

Fotograf Jiří Baran v akci.

Nikdy neuděláte stejný záběr, a to mě na tom baví, říká fotograf Jiří Baran

Region - K fotografování se dostal díky okolí, ve kterém vyrůstal. I přesto, že se svým aparátem sjezdil nejeden kout České republiky a podepsaný je i pod řadou snímků ze zahraničí, jsou Beskydy dodnes jeho srdcovka. „Nikdy neuděláte stejný záběr, a to mě na tom baví,“ řekl Deníku v rozhovoru fotograf z Frenštátu pod Radhoštěm Jiří Baran.

Covidové oddělení jednotky intenzivní péče v trutnovské nemocnici.

Omikron i více testů. V Česku poprvé za 14 dní přibylo přes 10 tisíc nakažených

Laboratoře v Česku v úterý odhalily 10 169 případů koronaviru. Poprvé za dva týdny tak přibylo více než deset tisíc nakažených. Minulé úterý byl nárůst zhruba o tisíc případů nižší. V nemocnicích je s covidem 2854 pacientů, z toho 506 v těžkém stavu. Opět vzrostlo incidenční číslo. Na 100 tisíc obyvatel připadá v posledních sedmi dnech 368 nakažených, o deset více než v úterý. Vyplývá to z údajů ministerstva zdravotnictví.

Alena Šeredová se s Alessandrem seznámila na lyžovačce v Dolomitech

Alena Šeredová: Svatba? Dávám našemu životu volnou cestu

Když před více než dvaceti lety začala jezdit pracovně do Itálie, ani v nejmenším by ji nenapadlo, že tam zůstane žít, vdá se, rozvede se, porodí tři děti, najde novou lásku… Jenže člověk míní, život mění. Modelka a moderátorka Alena Šeredová (43) s námi zavzpomínala na všechny důležité okamžiky svého života a prozradila, zda se provdá za otce své dcery Vivienne Charlotte, podnikatele Alessandra Nasiho, se kterým nyní žije v Turíně. Rozhovor přinesl přední tuzemský společenský magazín Story.

Táborští žáci ve ve španělském Ibi

Husovka propagovala Tábor ve španělském Ibi

"Po návštěvě partnerské školy v tureckém Izmiru v říjnu roku 2021 se žáci a učitelé ZŠ a MŠ Tábor, Husova 1570 vydali propagovat svou školu, město a vlast v rámci aktivit projektu Erasmus do Španělska," informovala Deník vyučující Mgr. Jana Bičišťová. Děkujeme za zaslaný příspěvek.

Martina Sáblíková

Komplikace pro Sáblíkovou. Po zranění v Itálii musí vynechat mistrovství Evropy

Do Nizozemí nepojede. Žďárská rychlobruslařka Martina Sáblíková se nezúčastní letošního mistrovství Evropy v Heerenveenu. Na soustředění v Itálii se zranila na tréninku. Po pádu a nárazu do mantinelu se pořezala bruslí na levém stehně, musela být ošetřena v nemocnici a zranění ji nepustí k účasti na kontinentálním šampionátu. Přečtěte si, co říká čtyřiatřicetiletá reprezentantka o nové situaci i vzhledem k únorové olympiádě.

Na koleje se vrátí legendární vlaky Orient Express. Pod názvem Orient Express La Dolce Vita přenesou cestující do atmosféry 60. let v Itálii. Centrálním nádražím se stane římské Termini.

Legendární Orient Express se vrací na koleje. Nabídne atmosféru Itálie 60. let

Už i tak byl slavný, ovšem když do něj spisovatelka Agatha Christie zasadila děj své nejproslulejší detektivky, stal se Orient Express doslova legendou. Luxusní vlaky jezdící pod tímto názvem ovšem prakticky zmizely z kolejí v roce 2009. Nyní se legenda vrací. První soupravy Orient Express La Dolce Vita vyjedou v roce 2023, vagony nabídnou atmosféru Itálie šedesátých let minulého století.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara.

Kněz a řidič autobusu Michal Prívara: Jsem rád za volantem, když vychází slunce

/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.

Třída 4.A a vítězným projektem.

Břeclavští gymnazisté mají národní cenu. Učili se na dálku nápaditě

Výuka na gymnáziu v Břeclavi se, podobně jako na ostatních školách v republice, musela odehrávat především na dálku. Břeclavské gymnázium to pojalo jako výzvu k zavedení inovativních forem a vzdělávacích metod. Výuka prostřednictvím internetu byla náročná, ale také poukázala na nutnost zvýšení digitální gramotnosti pedagogů a žáků.  Děkujeme Ljubě Stojanova-Stojčeva za pěkný příspěvek a jí i studentům blahopřejeme k velkému úspěchu.