Jako vlna tsunami se Evropou rozlévá nová verze koronaviru s označením omikron. A nevyhnula se ani jižní Moravě. Krajští hygienici k začátku týdne evidovali již 190 podezření na nákazu touto mutací.
"Po návštěvě partnerské školy v tureckém Izmiru v říjnu roku 2021 se žáci a učitelé ZŠ a MŠ Tábor, Husova 1570 vydali propagovat svou školu, město a vlast v rámci aktivit projektu Erasmus do Španělska," informovala Deník vyučující Mgr. Jana Bičišťová. Děkujeme za zaslaný příspěvek.
Do Nizozemí nepojede. Žďárská rychlobruslařka Martina Sáblíková se nezúčastní letošního mistrovství Evropy v Heerenveenu. Na soustředění v Itálii se zranila na tréninku. Po pádu a nárazu do mantinelu se pořezala bruslí na levém stehně, musela být ošetřena v nemocnici a zranění ji nepustí k účasti na kontinentálním šampionátu. Přečtěte si, co říká čtyřiatřicetiletá reprezentantka o nové situaci i vzhledem k únorové olympiádě.
Už i tak byl slavný, ovšem když do něj spisovatelka Agatha Christie zasadila děj své nejproslulejší detektivky, stal se Orient Express doslova legendou. Luxusní vlaky jezdící pod tímto názvem ovšem prakticky zmizely z kolejí v roce 2009. Nyní se legenda vrací. První soupravy Orient Express La Dolce Vita vyjedou v roce 2023, vagony nabídnou atmosféru Itálie šedesátých let minulého století.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
Předseda vládní krajně pravicové strany Liga Matteo Salvini se vyslovil pro návrat Itálie k jaderné energii. Strana je podle něj připravena sbírat podpisy pro referendum, které by tento krok umožnilo, informují tiskové agentury.
Papež František důrazně vyzval k ukončení násilí páchaného na ženách; takové činy označil za urážku Boha. Učinil tak při mši ve Svatopetrské bazilice v den, kdy si římskokatolická církev připomíná slavnost Panny Marie, informovala agentura Reuters.
Česko mezi zeměmi, které vyrábí kaviár z jeseterů? Může to znít neobvykle, ale je to tak. Navíc k tomu využívá šetrnou metodu: vědci z Fakulty rybářství a ochrany vod Jihočeské univerzity umějí tuto vyhlášenou pochoutku získávat, aniž by museli zabíjet jesetery.
Med s chilli, pepřem, česnekem nebo i čokoládou. Už když před pár lety začínal Pavel Štefka z Bohutic na Znojemsku točit první med, věděl, že chce experimentovat. Dnes za své medové výrobky sbírá ocenění.
Svět poprvé od počátku pandemie nemoci covid-19 překonal hranici milionu nově nakažených koronavirem za den. Vyplývá to z propočtů agentury AFP, která vycházela z průměrného přírůstku za uplynulých sedm dní.
Výuka na gymnáziu v Břeclavi se, podobně jako na ostatních školách v republice, musela odehrávat především na dálku. Břeclavské gymnázium to pojalo jako výzvu k zavedení inovativních forem a vzdělávacích metod. Výuka prostřednictvím internetu byla náročná, ale také poukázala na nutnost zvýšení digitální gramotnosti pedagogů a žáků.
Děkujeme Ljubě Stojanova-Stojčeva za pěkný příspěvek a jí i studentům blahopřejeme k velkému úspěchu.
Med s chilli, pepřem, česnekem nebo i čokoládou. Už když před pár lety začínal Pavel Štefka z Bohutic na Znojemsku točit první med, věděl, že chce experimentovat. Dnes za své medové výrobky sbírá ocenění.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
/FOTO, VIDEO/ Mandarinek se mi letos urodilo strašně málo. Vloni byla úroda rekordní, takže si rostliny potřebovaly odpočinout. Některé kvetly málo, jiné pozdě. A ty, co kvetly, často neudržely plod. Takže letošní úroda teď končí v sudu a bude z ní speciální kořalka, hodnotí své výpěstky zahradník Petr Broža z Moravce.
/FOTO, VIDEO/ Mandarinek se mi letos urodilo strašně málo. Vloni byla úroda rekordní, takže si rostliny potřebovaly odpočinout. Některé kvetly málo, jiné pozdě. A ty, co kvetly, často neudržely plod. Takže letošní úroda teď končí v sudu a bude z ní speciální kořalka, hodnotí své výpěstky zahradník Petr Broža z Moravce.
Británie za uplynulý den zaznamenala rekordních 129 471 případů nákazy covidem-19. Předchozí rekord ze Štědrého dne činil 122 186 případů. V Itálii za den přibylo 78 313 nových případů. Je to nejvyšší číslo od začátku pandemie. Dosavadní rekord byl 54 762. Varianta omikron už v Nizozemsku převládá, země má 9213 nově nakažených.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
/VIDEO/ Pražský developer a jeden z nejbohatších Čechů Radim Passer je veřejnosti znám hlavně jako tvůrce BB Centra v Michli. Je také jedním z nemnoha lidí na světě vlastnící vůz Bugatti Chiron. S ním se letos vydal do běžného provozu a dosáhl rychlosti 414 km/h.
Patří už ke zkušeným vytrvalcům. Na Dakaru se motocyklista Milan Engel objeví po osmé, přesto ho v lednu čeká určitý krok do neznáma. Poprvé totiž nastoupí do kategorie „Original by Motul“ vypsané pro jezdce bez asistence.
Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se společností Smartwings. Vyhlášení úpadku se domáhá pět zahraničních pilotů, podle nich jim letecká společnost dluží peníze za odstupné. Vyplývá to z informací zveřejněných v insolvenčním rejstříku, upozornil na to server Zdopravy.cz. Piloti se v návrhu domáhají dlužné mzdy v rozmezí zhruba 66 až 157 tisíc eur (asi 1,5 až čtyři miliony korun) za různě dlouhé období, většinou v loňském roce po vypuknutí pandemie koronaviru.
Neúprosně přibývající věk je hlavní příčinou toho, že přesně po 30 letech od svého založení ukončila svou organizovanou činnost Tradiční historická jednotka c. k. 73 pěšího pluku, založená a sídlící v Železnici u Jičína.
Rekordní výtěžek a s ním také velkou radost přinesl letošní 13. ročník tradiční dobročinné aukce jejím organizátorům z Diakonie Vsetín. Čtyřiačtyřicet dražebních položek bylo v Mramorovém sále vsetínského zámku vydraženo během dvou hodin za více než 210 tisíc korun.
Tradiční mládežnický turnaj Young Guns GBA Invitational 2021 spolupořádali na konci minulého týdne basketbalisté z Pelhřimova a Jindřichova Hradce. V kvalitní mezinárodní konkurenci vyhrál italský tým Stella Azzurra Rome před jindřichohradeckými Lions. Pelhřimovské Sojky skončily poslední.
Marie a Ladislav se seznámili na vysoké škole v Pardubicích, kde strávili celý život. Pan Ladislav učil na průmyslové škole a Marie byla odborná asistentka na univerzitě. Letos oslavili divamantovou svatbu.
Krádež mincí, a ne ledajakých, vyšetřují českobudějovičtí policisté. Dvojice neznámých mužů napálila prodejce historických mincí z období Rakouska–Uherska.
Patří mezi největší talenty v historii zlínského klubu. Když v roce 2013 coby šestnáctiletý dorostenec s velkou slávou přestupoval do slavného Juventusu, mnozí fanoušci i odborníci Romanu Mackovi předpovídali velkou kariéru, zářivou budoucnost.