Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Prezident Miloš Zeman. Svým vystupováním na veřejnosti rozděluje společnost, přitom by měl být vzorem. Třeba pro děti a mládež. A co učitelé, kteří častokrát vykládají žákům o ústavě, občanských právech či parlamentním systému naší země v učebnách, jejichž stěny zdobí portrét Miloše Zemana? Jak se na něj dívají oni? Nepřistoupí po nedělním projevu k jeho sundání? Deník oslovil v rozsáhlé anketě desítky ředitelů škol a zjistil, že v mnoha třídách visí na zdech jiný Čech než současný prezident. Jan Amos Komenský.
Současná školní budova ve Valašské Polance byla jako dvoustupňová spádová základní škola dokončená a slavnostně otevřená v roce 1974. Její zbudování tehdy přišlo na sedmnáct milionů korun.
/FOTOGALERIE/ Je tady další díl seriálu Deníku. Pojďte s námi na procházku po vesnicích, vesničkách i městech Karvinska a Těšínského Slezska. Prozradíme, jak se žije v různých „koutech“ okresu. Pokud hledáte místo, kde je minimum průmyslu, všude do větších měst v okolí je to kousek a příjemně se tu bydlí, musí vás napadnout Rychvald.
/FOTOGALERIE/ Je tady další díl seriálu Deníku. Pojďte s námi na procházku také po vesnicích, vesničkách i městech Karvinska a Těšínského Slezska. Prozradíme, jak se žije v různých „koutech“ okresu. Pokud hledáte místo, kde je minimum průmyslu, všude do větších měst v okolí je to kousek a příjemně se tu bydlí, musí vás napadnout Rychvald.
/FOTO/ Téměř pět desítek žáků Základní školy speciální Frýdlant se ve středu 21. dubna 2021 zapojilo v rámci mezinárodního Dne Země do úklidu Frýdlantu.
Výstavbu nové základní školy jako reakci na rychle rostoucí počet obyvatel chystají Holubice na Vyškovsku. „Máme k dispozici vhodný pozemek na zelené louce. V územním plánování je už upravený pro stavbu základky. Zatím jsme ve fázi přípravy studie,“ potvrdil starosta Petr Hanák.
Do kladenských základních škol nastoupí v příštím školním roce 709 prvňáčků. Nejvíce dětí se zapsalo do školy v Norské ulici a nejméně jich v září dorazí do zařízení ve Školské ulici.
Téměř pět desítek žáků Základní školy speciální Frýdlant se ve středu 21. dubna 2021 zapojilo v rámci mezinárodního Dne Země do úklidu Frýdlantu. Celkem se jim podařilo v různých lokalitách města sesbírat pět 120 litrových plastových pytlů odpadků.
Na čtvrtečním jednání se vláda dohodla, že povolí otevření školek v Plzeňském, Karlovarském a Královehradeckém kraji, protože mají týdenní incidenci onemocnění covid-19 na úrovni 100 případů na 100 tisíc obyvatel. Děti z mateřských škol, včetně předškoláků, nebudou mít v těchto krajích povinnost nosit roušky a nebude zde probíhat ani testování.
Dvě třídy na Vysočině po týdnu testů už zavřel covid. Konkrétně je to ve škole v Oudoleni na Havlíčkobrodsku a v základní škole Rošického v Jihlavě. Kraj Vysočina chce přísnější testy.
Fakt, že někteří rodiče odmítají antigenní testování stěrem z přední části nosu u dětí, potvrzují i ředitelé škol na Jindřichohradecku. Rodičů odpůrců však není mnoho. Testy žáků vychází většinou od počátku testování na Jindřichohradecku negativně.
Složité přecházení ze školy až do kulturního domu kvůli chybějící tělocvičně, ale i nedostatečné zázemí pro sportovce v obci. Takový je hlavní důvod, proč se v Radslavicích rozhodli postavit novou sportovní halu.
Pro mimořádně intelektově nadané děti (MiND) bude od školního roku 2021/2022 sloužit 4. základní škola na sídlišti Vajgar v Jindřichově Hradci. Ta je totiž jedinou partnerskou školou v Jihočeském kraji, která je zapojená v programu pro tyto děti v nadačním fondu Qiido. Cílem spolupráce je vyhledávat takzvané MiND žáky a dobře je vést vzděláváním.
Před týdnem začalo na základních školách testování žáků prvních stupňů na covid. Přestože z jeho průběhu panovaly obavy, nakonec se ukázalo, že děti vše zvládají téměř samy. Rodičů, kteří by své ratolesti odmítli kvůli testům poslat do školy, je jen minimum.
Před týdnem začalo na základních školách testování žáků prvních stupňů na covid. Přestože z jeho průběhu panovaly obavy, nakonec se ukázalo, že děti vše zvládají téměř samy. Rodičů, kteří by své ratolesti odmítli kvůli testům poslat do školy, je jen minimum.
Přes jednatřicet tisíc testovaných žáků. Z toho jedenáct s pozitivním antigenním testem. Více než deset tisíc zaměstnanců a z nich osm pozitivních na koronavirus. Čísla, která v pondělí zveřejnila hygiena, jsou podobná jako minulý týden při startu plošného testování na školách v Jihomoravském kraji. „Do dnešního dne jsme uzavřeli na základních školách pět tříd a jednu třídu v mateřské škole,“ informovala za jihomoravskou hygienu ředitelka odboru hygieny dětí a mladistvých Marcela Hadámková.
Tisíce školáků na Vysočině mají za sebou první týden testování antigenními testy na covid. Podle podle informací Kraje Vysočina není situace tak idylická. Po týdnu bylo pozitivních celkem 13 testů.
Praktická výuka ve středních školách a v posledních ročnících vysokých škol se zřejmě obnoví od pondělí 26. dubna. Ministr školství Robert Plaga (za ANO) ČTK řekl, že to dnes navrhne vládě. S obnovením praktické výuky od příštího týdne počítá i návrh mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví, který má ČTK k dispozici. S otevřením školek chce ministerstvo školství v souladu s doporučeními epidemiologů podle Plagy počkat, až bude přibývat méně než 100 případů nakažených s covidem-19 na 100 tisíc obyvatel za sedm dní. Situace v jednotlivých okresech se nyní liší, někde je výskyt nemoci i trojnásobný.
Žáci z prvního stupně se sice vrátili do školy, ale rotují. Týden ve škole, týden doma na distanční výuce. Výjimku mají malotřídky, kde rotovat nemusí, protože se vejdou do počtu 75 dětí. Ve Svitavách nemusí ale rotovat ani nejmenší děti v jedné z velkých škol. Dvě školní budovy jsou větší starost, ale v současné době i velká výhoda.
/FOTOGALERIE/ Pojďte s námi na procházku po vesnicích, vesničkách i městech Novojičínska. Seznámíme vás s tím, jak se žije nejen v odlehlých obcích směrem k Beskydům, ale i na dalších místech okresu. Představíme také osobnosti místního společenského života či zajímavosti. Dnes pokračujeme v Pustějově.
Florbal Chomutov v rámci dlouhodobé strategie rozvoje florbalu systematicky buduje síť partnerských základních škol, na kterých mimo jiné organizuje své kroužky.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Velvarská základní škola pod vedením ředitele Petra Doška se snaží být vždy o krok napřed a sledovat trendy, zejména co se týká moderních vyučovacích metod prostřednictvím informačních technologií. Do výuky tu před několika lety zapojili mezi prvními v širším měřítku tablety a nejmladší žáci si procvičují logické a analytické myšlení prostřednictvím robotických stavebnic. Další škola zamýšlí nakoupit.
Narodil jsem se 18. 3. 1946 v Městci Králové. Po základní škole, kterou jsem začal navštěvovat v Činěvsi, po přestěhování s rodiči ukončil v roce 1960 v Libici nad Cidlinou pokračovalo studium na Střední všeobecně vzdělávací škole (dnešní gymnázium). Maturitu jsme složil v roce 1963. Další maturitní zkoušku jsem absolvoval v roce 1971 po ukončení večerního studia na Střední průmyslové škole strojní. Potom následovalo studium na Lidové konzervatoři Středočeského krajského kulturního střediska – obor režie, zakončené závěrečnou zkouškou v roce 1980. Další vzdělávání jsem absolvoval na Stavební fakultě ČVUT ukončené obhajobou a státní zkouškou v roce 1991.
Základní školy v Libereckém kraji mají za sebou dvoje testování žáků antigenními testy na přítomnost onemocnění covid-19. Pozitivních výsledků bylo minimum.
V Základní škole v Besednici se učitelé rozhodli, že žákům zpestří on-line výuku a pokusí se i v on-line prostřední představit dětem zajímavé projekty. V rámci výuky vznikly besedy a exkurze, to vše on-line. Výuku to nejen zpestřilo, ale žáci se mohli seznámit se zajímavými lidmi, projekty a dokonce i s divadlem trochu jinak.
Devátým rokem vede Miroslava Bukovská Základní školu Ivana Sekaniny v Ostravě-Porubě, a přestože se pyšní čerstvým titulem pedagogická osobnost roku 2021, s podobnou situací se ve své kariéře ještě nesetkala.
Budoucí školáci mají za sebou zápisy do prvních tříd základních škol zřizovaných městem. Ve dnech 9. a 10. dubna bylo zapsáno celkem 479 dětí, to je o 20 více než předchozí rok.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Rizikové chování, hledání pomoci, ale i vytváření bezpečné atmosféry a zdravých vztahů v dětských kolektivech. To vše by měly pomoci změnit a zlepšit peníze, které Středočeský kraj posílá rovným pěti desítkám školských zařízení na takzvanou primární prevenci. V rámci cílených dotací na ni rozděluje přes 1,6 milionu korun. Podporu dostanou většinou střední školy - ale i základní nebo dětské domovy.
Žáci prvního stupně nastoupili v pondělí do škol s podmínkou testování a nošení roušek. Ministerstvo rozdalo školám antigenní testy určené pro samotestování výtěrem z okraje nosu, v Hořicích ale testují děti zdravotníci, a to výtěrem z úst.
Základní škola Edvarda Beneše v Písku v pondělí opět přivítala školáky. Do lavic se ale vrátily pouze dvě stovky dětí z prvního stupně. Aby se mohli školáci znovu učit ve škole, museli pod dohledem učitelů absolvovat testy na covid. Děti se budou povinně testovat vždy v pondělí a ve čtvrtek.
Dětský smích a hlasy rozezněly v pondělí po dlouhé době interiéry mateřských a základních škol. Ráno se ale radost z nástupu do škol mísila s nervozitou kvůli povinnému testování dětí. Nervozita vládla hlavně mezi rodiči, kterým se pochopitelně testování dětí ve škole dvakrát do týdne nijak moc nezamlouvá.
Větší důsledky bude mít podle manuálu ministerstva školství čtvrteční testování. Jeden pozitivní výsledek pošle domů celou třídu. V pondělí stejný výsledek znamená karanténu jen pro pozitivně testovaného. Otevření škol přivedlo na přechody strážníky a dobrovolníky.
Až v pondělí 12. dubna prvňáci ze Základní školy Střelské Hoštice poprvé viděli svoji třídu. Od 1. září 2020 se totiž učili v areálu školy v přírodě. Důvodem tohoto odloučení byla rozsáhlá rekonstrukce ZŠ.