Kreativ

ŠTÍTEK: RegioJet

Z Ústí do Liberce? Stát doplácel za každý kilometr 140 korun

Liberec – Doposud tajné informace o ztrátových linkách Českých drah se rozhodlo zveřejnit Ministerstvo dopravy na popud společnosti RegioJet. Podle dostupných informací doplatil stát na ztrátové rychlíky v roce 2010 více jak čtyři miliardy korun. Mezi nejztrátovějšími spoji se objevuje třeba i linka Ústí nad Labem – Liberec.

Z Ústí do Liberce? Stát doplácel za každý kilometr 140 korun

Liberec – Doposud tajné informace o ztrátových linkách Českých drah se rozhodlo zveřejnit Ministerstvo dopravy na popud společnosti RegioJet. Podle dostupných informací doplatil stát na ztrátové rychlíky v roce 2010 více jak čtyři miliardy korun. Mezi nejztrátovějšími spoji se objevuje třeba i linka Ústí nad Labem – Liberec.

Odvolejte šéfa Českých drah Žaludu, vyzval ministra dopravy Jančura

Praha – Majitel RegioJetu Radim Jančura požaduje odchod šéfa Českých drah Petra Žaludy. Na dnešním setkání s novináři vyzval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru (ODS), aby ředitele ČD odvolal. Podle Jančury Žaluda manipuloval s informacemi, které se týkají rozdělování dotací na jednotlivé dálkové linky, a zhoršil prý hospodářskou situaci národního železničního dopravce. České dráhy to popírají, ministerstvo dopravy se nevyjádřilo.

Nejvíc ztrátová železniční trať? Z Ostravy do Olomouce

Praha – Nejztrátovější rychlíkovou tratí v Česku je trať Ostrava-Krnov-Olomouc. Stát na ni Českým drahám doplácí 225 Kč za každý ujetý kilometr, celkem 157 milionů korun za rok. Nejvíc stát dotuje dálkovou linku Německo – Děčín – Praha – Brno – Břeclav – Rakousko, kde celková dotace dosahuje 625 milionů korun ročně.

Vlaky RegioJet loni přepravily 1,13 milionu cestujících

Brno - Vlaky splečnosti RegioJet, která patří do skupiny Student Agency, přepravily loni v prvním úplném roce provozu na trati z Prahy přes Ostravu do Žiliny 1,13 milionu cestujících. Obsazenost spojů dosáhla 84,6 procenta. V tiskové zprávě to dnes uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. České dráhy budou mít údaje za loňský rok až za měsíc.

Leo Express od ledna rozšíří provoz o další dva spoje

Praha – Železniční dopravce Leo Express od ledna rozšíří svůj pravidelný provoz o další dva spoje na celkem deset. Na Nový rok začne fungovat odpolední spoj z Prahy ve směru na Ostravu. O den později pak přibude linka z Bohumína přes Ostravu do Prahy. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Leo Express od ledna rozšíří provoz o další dva spoje

Praha – Železniční dopravce Leo Express od ledna rozšíří svůj pravidelný provoz o další dva spoje na celkem deset. Na Nový rok začne fungovat odpolední spoj z Prahy ve směru na Ostravu. O den později pak přibude linka z Bohumína přes Ostravu do Prahy. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Na Nový rok zbývají ve vlacích a autobusech poslední volná místa

Praha - Na Nový rok zůstávají ve vlacích a autobusech poslední volná místa. Lidé, kteří se v tomto termínu budou vracet z dovolených, by proto neměli s nákupem jízdenek otálet. Místa v nejvytíženějších časech jsou vyprodaná a postupně se prodávají i místa v posilových spojích, které dopravci do harmonogramu na první den v novém roce zařadili.

Jančura mění strukturu Student Agency. Ze společnosti bude holding

Brno – Společnost Student Agency Radima Jančury změní od ledna příštího roku svoji strukturu na holdingové uspořádání. Majitel to zdůvodnil rekordní expanzí a předpokladem dalšího rozvoje jak v železniční dopravě, tak v dalších oblastech podnikání. Česká legislativa totiž v rámci stávající skupiny neumožňuje zakládání dalších společnosti, uvedl v tiskové zprávě mluvčí Aleš Ondrůj.

České dráhy letos pravděpodobně zvýší provozní zisk i tržby

Praha - Tržby Českých drah (ČD) letos meziročně vzrostou zhruba o 250 milionů korun. Provozní zisk železničního přepravce vzroste asi na 2,5 miliardy korun. V nedělním diskusní pořadu České televize Otázky Václava Moravce to řekl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Leo Express vyjel do Ostravy v ostrém režimu, zatím má osm spojů

Praha – Nový konkurent Českých drah, společnost Leo Express, dnes poprvé vyjel v ostrém režimu. Zatím bude ale mezi Prahou a Bohumínem vypravovat osm spojů v obou směrech namísto původně plánovaných šestnácti. Ještě v pátek měl totiž vyzkoušené teprve tři soupravy z pěti. U zbylých dvou stále odstraňoval technické problémy. ČTK to řekl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Dráhy mění jídelníček. Sází na teplá jídla a biopotraviny

Praha – S novým jízdním řádem se ve vlacích Českých drah obmění od 10. prosince také jídelníček. Cestující budou mít možnost si teplá jídla vybírat ze stálého jídelního lístku. Jako novinku jídelní vozy dopravce už od října nabízejí pokrmy připravované ze surovin od českých ekofarmářů. Od ledna pak bude ve vlacích Pendolino k dispozici on-line objednávání. Novinářům to dnes řekl Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing společnosti JLV, která ve spojích drah poskytuje gastronomické služby.

Leo Express má technické problémy, pojede jen polovina spojů

Praha – Vlaky železničního dopravce Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. září proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství. Na dnešním setkání s novináři to řekl majitel společnosti Leoš Novotný. Dopravce zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Co nabízí dopravce na Pardubicku nového? Unikátní vlakový portál

Pardubice/Praha - Pár minut po půl dvanácté se na čtvrtém nástupišti pardubického vlakového nádraží setkaly dva symboly postupné privatizace železničních tratí v České republice. Na jedné koleji stál žlutý vlak RegioJet, na druhou právě přijížděla švýcarská souprava společnosti Leo Express vyvedená ve zlatočerných barvách.

Leo Express začal jezdit mezi Prahou a Ostravou

Železniční dopravce Leo Express dnes začal jezdit na trati mezi Prahou a Ostravou, kde bude konkurovat vlakům Českých drah a firmy RegioJet. První ranní spoj z hlavního města do Slezska nebyl příliš využitý. Obsazeno bylo asi 30 míst, řekl mluvčí firmy Petr Kopáček.

LeoExpress už jezdí z Olomouce. Takto to v něm vypadá

Olomouc, Praha /VIDEO, FOTO/ – Na minutu přesně přijel v úterý na pražské hlavní nádraží spoj společnosti LEO Express, který vyrazil z Ostravy v 9.11 hodin. V Olomouci na černozlatou soupravu, která bude do pátku 16. prosince jezdit v pilotním provozu, čekalo zhruba dvacet lidí.

Leo Express začal jezdit mezi Prahou a Ostravou

Praha/Ostrava - Železniční dopravce Leo Express dnes začal jezdit na trati mezi Prahou a Ostravou, kde bude konkurovat vlakům Českých drah a firmy RegioJet. První ranní spoj z hlavního města do Slezska nebyl příliš využitý. Obsazeno bylo asi 30 míst, řekl mluvčí firmy Petr Kopáček.

Leo Express uvedl, že dodal Drážnímu úřadu chybějící dokumenty

Praha – Leo Express v sobotu uvedl, že doložil Drážnímu úřadu poslední dokumenty nutné k zahájení pilotního provozu. Dopravce dodal, že tak může od 13. do 16. listopadu zkušebně jezdit s cestujícími mezi Prahou a Ostravou. Vyjádření Drážního úřadu se ČTK nepodařilo získat.

Chybějící zkoušky doložíme do 12. listopadu, slíbil Leo Express

Praha – Leo Express chce dodat potřebné dokumenty pro spuštění zkušebního provozu s cestujícími do 12. listopadu. Zároveň věří, že se mu podaří s cestujícími vyjet ještě před 9. prosincem, kdy začne platit nový jízdní řád. V tiskové zprávě to dnes uvedl dopravce, který plánuje pravidelné spojení mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem.

Leo Express zveřejnil ceník. Cesta z Prahy do Ostravy vyjde na 290 korun

Praha /INFOGRAFIKA/ -Jedna železniční trasa a tři dopravci. Přesně to se má už příští týden stát mezi Prahou a Ostravou. Kromě Českých drah a RegioJetu by na ní totiž už 7. listopadu mohly vyjet vlaky další společnosti. Jsou to zlatočerné vagony Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Zatím čekají na schválení Drážního úřadu, ceny jízdenek jsou však už od čtvrtka jasné.

Leo Express zveřejnil ceník. Cesta z Prahy do Ostravy vyjde na 290 korun

Jedna železniční trasa a tři dopravci. Přesně to se má už příští týden stát mezi Prahou a Ostravou. Kromě Českých drah a RegioJetu by na ní totiž už 7. listopadu mohly vyjet vlaky další společnosti. Jsou to zlatočerné vagony Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Zatím čekají na schválení Drážního úřadu, ceny jízdenek jsou však už od čtvrtka jasné.

Leo Express vyjede 7. listopadu. Zatím dvakrát denně

Praha – Společnost Leo Express plánuje na trati mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem spustit zkušební provoz s cestujícími od 7. listopadu, tedy zhruba měsíc před začátkem platnosti nového jízdního řádu. Zahájení provozu ale musí schválit Drážní úřad. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. Drážní úřad plánovaný termín zpochybnil.

Soud zamítl návrh RegioJetu ve sporu s Českými drahami

Brno - Krajský soud v Brně zamítl návrh železniční dopravní společnosti RegioJet na vydání předběžného opatření ve správním řízení, které vede od ledna Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) s Českými drahami (ČD). ÚOHS podezřívá ČD ze zneužití dominantního postavení na trase Praha-Ostrava. Úřad zatím nerozhodl. RegioJet podle svého mluvčího Aleše Ondrůje chtěl, aby soud úřadu stanovil termín, do kdy má rozhodnout. Podle něj má soud na stole ještě další žalobu na nečinnost ÚOHS, o které dosud nerozhodl.

Jančura neuspěl. Soud odmítl jeho podnět proti Českým drahám

Brno – Krajský soud v Brně zamítl návrh železniční dopravní společnosti RegioJet na vydání předběžného opatření ve správním řízení, které vede od ledna Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) s Českými drahami (ČD). ÚOHS podezřívá ČD ze zneužití dominantního postavení na trase Praha-Ostrava. Úřad zatím nerozhodl. RegioJet podle svého mluvčího Aleše Ondrůje chtěl, aby soud úřadu stanovil termín, do kdy má rozhodnout. Podle něj má soud na stole ještě další žalobu na nečinnost ÚOHS, o které dosud nerozhodl.

Leo Express nabídne cestujícím lacinější pronájem automobilu

Železniční dopravce Leo Express, který nejpozději v prosinci plánuje zahájit provoz na trati mezi Prahou a Ostravskem, vsadil na kombinaci vlaku a dopravy automobilem. Cestujícím bude nabízet možnost výhodnějšího pronájmu vozidla, které mu přistaví na nádraží v Praze nebo v Ostravě, dohodl se na tom s autopůjčovnou Sixt.

Leo Express nabídne cestujícím lacinější pronájem automobilu

Praha - Železniční dopravce Leo Express, který nejpozději v prosinci plánuje zahájit provoz na trati mezi Prahou a Ostravskem, vsadil na kombinaci vlaku a dopravy automobilem. Cestujícím bude nabízet možnost výhodnějšího pronájmu vozidla, které mu přistaví na nádraží v Praze nebo v Ostravě, dohodl se na tom s autopůjčovnou Sixt.

Leo Express nabídne cestujícím lacinější pronájem automobilu

Praha – Železniční dopravce Leo Express, který nejpozději v prosinci plánuje zahájit provoz na trati mezi Prahou a Ostravskem, vsadil na kombinaci vlaku a dopravy automobilem. Cestujícím bude nabízet možnost výhodnějšího pronájmu vozidla, které mu přistaví na nádraží v Praze nebo v Ostravě, dohodl se na tom s autopůjčovnou Sixt. Půjčit auto si budou moci cestující při objednání jízdenky na internetu nebo během jízdy u stevarda, uvedl majitel Leo Expressu Leoš Novotný.