Kreativ

ŠTÍTEK: RegioJet

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června.

Kde je nejbezpečnější místo ve vlaku? Co se zavazadlem? Expert na dopravu radí

Tragická srážka vlaku RegioJet a nákládní soupravy v Pardubicích opět rozproudila debaty o bezpečnosti vlakové dopravy v Česku. A to nejen z hlediska technického stavu železnice, ale také o zabezpečení cestujících v samotných vlacích a jejich vagonech. Podle experta na dopravu a pedagoga Pardubické univerzity Iva Drahotského příliš možností, jak svoje bezpečí zvýšit, cestující sami nemají. „V případě srážky vlaků nejsou obvykle nijak dopředu varováni, neví, že k nebezpečí dojde,“ říká Drahotský. Hlavní je proto udělat všechno, aby ke srážce vůbec nedošlo.

Nehoda Regiojetu s nákladním vlakem v Pardubicích.

Srážka vlaků v Pardubicích ochromila dopravu. Problémy jsou i na silnicích

Kvůli srážce osobního vlaku RegioJet a nákladní soupravy na pardubickém nádraží kolabuje doprava ve velké části České republiky. Cestující mezi Prahou a Brnem musí počítat s výrazným zpožděním. Pardubice jsou totiž významným železničním uzlem a odklonové trasy prakticky neexistují. S komplikacemi je nutné počítat i na silnicích.

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června

Kdo mohl za srážku vlaků? RegioJet jel na červenou. Nejhůře dopadl první vagón

Inspektoři Drážní inspekce od rána vyšetřují tragickou nehodu expresního a nákladního vlaku v Pardubicích. Podle ministra dopravy Martina Kupky došlo k projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Podle Drážní inspekce může vyšetřování trvat několik měsíců. Nejhorší zranění a oběti na životech byly mezi cestujícími v prvním vagonu rychlíku. Mezi oběťmi jsou dvě ukrajinské občanky. 

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června.

Tragédie zpozdila spoje, lidé čekají na svůj vlak v Pardubicích i hodiny

Až tříhodinové zpoždění měly dopoledne vlaky projíždějící přes Pardubice kvůli noční tragické srážce vlaků. Cestující si často stěžovali na špatné informace od dopravců. Místem nehody začaly vlaky projíždět před devátou dopoledne. Na místě teď probíhá vyprošťování vlaků.

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června.

Inspekce: RegioJet projel na červenou. Mezi mrtvými jsou dvě Ukrajinky

Drážní inspekce šetří okolnosti čelní srážky vlaků v Pardubicích, která si vyžádala čtyři oběti a desítky zraněných. Podle prvotního zjištění projel vlak RegioJet na červenou. Mezi mrtvými jsou dvě ženy ukrajinské národnosti. Provoz vlaků je omezený, na místě neštěstí probíhají odklízecí práce. Cestující musí počítat se zdržením. Výsledky šetření budou známy v řádech měsíců.

Sražený rychlík a nákladní vlak v Pardubicích. Fotografie z rána 6. června.

Inspekce: RegioJet projel na červenou. Mezi mrtvými jsou Ukrajinky a Slovenky

Drážní inspekce šetří okolnosti čelní srážky vlaků v Pardubicích, která si vyžádala čtyři oběti a desítky zraněných. Podle prvotního zjištění projel vlak RegioJet na červenou. Mezi mrtvými jsou dvě ženy ukrajinské národnosti a dvě Slovenky. Provoz vlaků je omezený, na místě neštěstí probíhají odklízecí práce. Cestující musí počítat se zdržením. Výsledky šetření budou známy v řádech měsíců.

Místo nehody, kde se srazily rychlík a nákladní vlak. Ráno 6. června.

Majitel RegioJetu slíbil po noční srážce vlaků podporu a odškodnění

Na místě noční tragédie v Pardubicích je přítomen i majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. RegioJet zřídil krizovou linku pro dotazy veřejnosti. „Chci za sebe a RegioJet vyjádřit obrovskou lítost nad touto tragickou událostí, zejména pak nad ztrátou lidských životů. Hlubokou soustrast všem jejich blízkým,“ uvedl Radim Jančura.

Tragická nehoda v Pardubicích

Strašidelné, popsal svědek srážku vlaků. Na místě se objevil i hyenismus

U nově vybudované zastávky v centru východočeských Pardubic se před středeční půlnocí čelně srazil noční rychlík s nákladním vlakem. Co se na místě dělo po tragické události, Deníku popsali očití svědci. „Vypadalo to strašidelně, nikdo nevěděl, co se děje,“ říká jeden z nich. Na místo se přišla podívat řada lidí z okolí. Tragickou událost natáčeli, své záběry nabízeli novinářům.

Srážka vlaků u Pardubic.

Srážka vlaků v Pardubicích: v noci na pátek pojedou vlaky z Prahy jinudy

Po tragické nehodě, která se stala v noci ze středy na čtvrtek 6. června, kdy se srazil mezinárodní expres RegioJetu mířící z Prahy do ukrajinského Čopu s nákladním vlakem společnosti ČD Cargo, cestující se setkali s omezením provozu vlaků. Jinak tomu nebylo ani v Praze. V noci na pátek se dálková doprava vyhne Kolínu a Pardubicím a pro řadu spojů z Prahy to tak znamená změnu trasy.

Srážka vlaků u Pardubic.

Srážka vlaků v Pardubicích: V noci na pátek se dálkové spoje vyhnou Kolínu

Provoz na hlavním železničním koridoru v Pardubicích je omezen po noční srážce vlaků. Ve středu ve 22:45 se ve stanici srazil mezinárodní expres RegioJetu mířící z Prahy do ukrajinského Čopu s nákladním vlakem společnosti ČD Cargo. Čtyři lidé zahynuli, zhruba dvacet dalších bylo zraněno. Během čtvrtka jezdily vlaky mezi Kolínem a Prahou a Kolínem a Pardubicemi se zpožděním. V noci na pátek se dálková doprava vyhne Kolínu úplně.

Nehoda Regiojetu s nákladním vlakem v Pardubicích

V Pardubicích se srazil nákladní vlak s rychlíkem. Zemřeli čtyři lidé

V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Podle Drážní inspekce se škoda odhaduje na více než 110 milionů korun (nákladní vlak 50, expres 60, trať 300 tisíc). Provoz na trati je veden po jedné traťové koleji sníženou rychlostí.

Nehoda Regiojetu s nákladním vlakem v Pardubicích.

Noční tragédie v Pardubicích. Při střetu dvou vlaků zemřeli čtyři lidé

V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě byli podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Místo nehody ve čtvrtek ráno ohledali i policisté, prověřují podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.

Letecký pohled na dopravu čekající u mýtných bran v Dugopolje v Chorvatsku v letním období

Jak se letos dostat do Chorvatska? Vlaků ubylo, u auta je důležitá výhodná trasa

Bezmála milion Čechů zamíří letos do Chorvatska. Tři čtvrtiny z nich ke své cestě využijí automobil. Jsou však i tací, kteří dávají přednost autobusu či vlaku. Zatímco v minulých letech vozily vlakem rekreanty k Jadranu dvě společnosti, letos se na jih vydají jen soupravy Českých drah. RegioJet totiž od letošního roku sází na luxusní autobusy.

Mobilní a internetový signál ve vlaku? Někde stále velký problém - Ilustrační foto

Z vlaku si cestující někde ani nezavolají. Situaci mají zlepšit opakovače

I když se pokrytí železničních koridorů mobilním signálem podle posledního měření Českého telekomunikačního úřadu zlepšilo, cestující to nepociťují. Mobilní signál totiž nedokáže proniknout přes železo a pokovaná skla dovnitř vozů. Řešením je instalace takzvaných opakovačů. Na jejich pořízení mohou dopravci požádat o dotaci. 

Sledování hokeje s pivem v ruce. Lidé ve Vyškově si užili slavnosti zlatého moku

Uplynulý týden na Vyškovsku: Slavnosti piva i vážná nehoda motorkáře

/PŘEHLEDNĚ/ Unikly vám některé události uplynulého týdne na Vyškovsku? Nevadí, připravili jsme pro vás týdenní souhrn aktualit. Vracíme se například ke Slavnostem piva, které po dva dny ovládly Masarykovo náměstí ve Vyškově. Začaly samosběry jahod, v uplynulých dnech však také na Vyškovsku pokročily práce silničářů na modernizaci dálnice D46. Přečtěte si více.

Nové vlaky RegioJetu pro Ústecký kraj dodá místo Pesy Škoda Transportation.

Změna, místo polských české vlaky. RegioJet nahradí Pesu jednotkami od Škody

Jen několik měsíců od vyhlášení vítěze tendru na provozování elektrických páteřních vlaků oznámila společnost RegioJet zásadní změnu. Původně počítala s nasazením polských jednotek Pesa, nyní ale uzavřela smlouvu na dodávku vlaků se Škoda Transportation. Na kolejích v Ústeckém kraji tak zůstanou cestujícím dobře známé RegioPantery, byť v modernější podobě.

Dopravce RegioJet představil luxusní salónek na Hlavním nádraží v Praze.

Káva i zmrzlina. RegioJet představil v Praze svou luxusní čekárnu

Lidé cestující vlakem, kteří mají rádi pohodlí, se mohou těšit na další novinku. Zatímco České dráhy nedávno představily nejmodernější soupravu ComfortJet, menší dopravce RegioJet přichází s něčím jiným. Cestující z Hlavního nádraží v Praze budou moci vyčkat na svůj vlak v nejluxusnějším salónku. Navíc útrata jde na účet dopravce.

České dráhy představily nejmodernější vlak v tuzemsku - ComfortJet. Přilákat má další cestující

České dráhy představily nejmodernější vlak. ComfortJet má nalákat cestující

Státní dopravce České dráhy se chlubí rekordním tempem modernizace. A pocítit to mají především cestující. Ještě před létem by se měli svézt nejmodernějším tuzemským vlakem z flotily ČD - ComfortJetem. V průběhu roku budou nasazené ve větším počtu i nové regionální soupravy. Pozadu nezůstávají ani další dopravci. 

Brigády na Vlčí hoře. Dobrovolníci pomáhají s obnovou rozhledny.

Rok od požáru na Vlčí hoře: Dobrovolníci pomáhají s obnovou rozhledny

Dnes, ve čtvrtek 4. dubna, je tomu přesně rok, kdy rozhlednu a přilehlou chatu na Vlčí hoře zachvátil požár. Chatu se hasičům zachránit nepodařilo, věž rozhledny ale před řáděním živlu ochránili. Na její obnovu se složili dárci a prostřednictvím sbírky na Donio poslali bezmála 600 tisíc korun. Brzy se přidala i pomoc v podobě dobrovolnických brigád v rámci projektu Stezky z lásky, aby na rozhledně mohli lidé v květnu oslavit 135 let od jejího otevření.

Mobilní a internetový signál ve vlaku. Ilustrační snímek

Z vlaku si kvůli signálu lidé občas ani nezavolají. Zlepšit to mají opakovače

Chytrý telefon a neustálé připojení k internetu. V posledních letech pro většinu lidí samozřejmé spojení umožňuje být neustále v kontaktu s rodinou, přáteli, ale také vyřizovat pracovní záležitosti. Jenže pracovat při cestování vlakem může být problém. Konstrukce vagónů totiž nepouští dovnitř mobilní signál. 

Zelená je místní částí Málkova. I ji rozděluje rušná silnice I/ 13.

Čtyři pruhy, zčásti jiná trasa: I/ 13 mezi Chomutovem a Kláštercem se změní

Přípravy čtyřmiliardové investice se pomalými krůčky posouvají. Záměr zkapacitnit úsek „třináctky“ mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří a v části trasy vybudovat přeložku už prošel zjišťovacím řízením ohledně vlivů na životní prostředí (EIA). Ministerstvo k němu v uplynulých dnech vydalo závěr, podle něhož je třeba záměr dopracovat s ohledem na evropsky významné lokality a chráněného brouka.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Nových spojů se dočkají cestující z Brna do Prahy. Ilustrační foto: Deník/Drahomír Stulír

Přeplněné vlaky mezi Brnem a Prahou: dopravce přidává od dubna nové spoje

Často zaplněné bývají vlakové spoje mezi Brnem a Prahou, které vypravuje společnost RegioJet. A není to pouze případ konkrétních dní. Například ve čtvrtek okolo desáté hodiny dopoledne byl podle kontroly redakce na webu dopravce vyprodaný spoj vyjíždějící z Brna po desáté hodině i ten po dvanácté. Posledních pár míst bylo volných i ve vlaku, který vyjížděl z Brna po druhé hodině odpoledne.

Českým drahám chybí v současné době 160 strojvedoucích. Ilustrační snímek

V Česku ubývá strojvedoucích. Lidi nedokáže nalákat ani vyšší mzda

Železniční doprava v Česku zaznamenává nárůst na popularitě. Mnozí cestující ji dávají přednost před jiným způsobem přepravy. Jen v loňském roce největší tuzemský dopravce České dráhy přepravil 164,4 milionu cestujících. To je o 7,3 milionu lidí více než v roce 2022. Jenže dopravci se potýkají zásadním problémem - nedostatkem strojvedoucích. Hrozí, že v budoucnu nebude mít kdo soupravy řídit. 

Ilustrační foto.

ÚOHS zrušil rozhodnutí, které povoluje výluku na trati Lipník - Drahotuše

Předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o povolení výluky na trati mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou, kterou považují dopravci za „bezohlednou“. Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia, který hájí zájmy velkých dopravců - Českých drah, společností RegioJet, Leo Express, Arriva vlaky nebo AŽD Praha, kritizuje nejen délku výluky, ale zpochybnil i nutnost této stavby.