V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který mířil na Moravu, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Vlaky na hlavním koridoru směr Morava a Slovensko nejezdí.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě byli podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Místo nehody ve čtvrtek ráno ohledali i policisté, prověřují podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který měl zastavovat mimo jiné i v Zábřehu na Moravě, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Podle Drážní inspekce se škoda odhaduje na více než 110 milionů korun (nákladní vlak 50, expres 60, trať 300 tisíc). Provoz na trati je veden po jedné traťové koleji sníženou rychlostí.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který mířil mimo jiné i do Olomouce, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
Bezmála milion Čechů zamíří letos do Chorvatska. Tři čtvrtiny z nich ke své cestě využijí automobil. Jsou však i tací, kteří dávají přednost autobusu či vlaku. Zatímco v minulých letech vozily vlakem rekreanty k Jadranu dvě společnosti, letos se na jih vydají jen soupravy Českých drah. RegioJet totiž od letošního roku sází na luxusní autobusy.
I když se pokrytí železničních koridorů mobilním signálem podle posledního měření Českého telekomunikačního úřadu zlepšilo, cestující to nepociťují. Mobilní signál totiž nedokáže proniknout přes železo a pokovaná skla dovnitř vozů. Řešením je instalace takzvaných opakovačů. Na jejich pořízení mohou dopravci požádat o dotaci.
/PŘEHLEDNĚ/ Unikly vám některé události uplynulého týdne na Vyškovsku? Nevadí, připravili jsme pro vás týdenní souhrn aktualit. Vracíme se například ke Slavnostem piva, které po dva dny ovládly Masarykovo náměstí ve Vyškově. Začaly samosběry jahod, v uplynulých dnech však také na Vyškovsku pokročily práce silničářů na modernizaci dálnice D46. Přečtěte si více.
Přímým autobusem z Brna mohou cestovat milovníci dovolené u moře v letní sezoně do chorvatského Splitu. První spoj vypraví soukromý dopravce RegioJet už za necelé dva týdny, v pátek 31. května.
/FOTO, VIDEO/ V kabině se strojvedoucím absolvoval reportér Brněnského deníku Rovnost cestu vlakem RegioJetu. Ve středu jel rychlíkem linky R8 mezi Brnem a Přerovem v obou směrech.
Jen několik měsíců od vyhlášení vítěze tendru na provozování elektrických páteřních vlaků oznámila společnost RegioJet zásadní změnu. Původně počítala s nasazením polských jednotek Pesa, nyní ale uzavřela smlouvu na dodávku vlaků se Škoda Transportation. Na kolejích v Ústeckém kraji tak zůstanou cestujícím dobře známé RegioPantery, byť v modernější podobě.
Tragická nehoda se stala v úterý 30. dubna na železničním přejedu v Olomouci-Holici. Rychlík 812 Moravan směřující z Olomouce přes Přerov a Břeclav do Brna srazil osobu v kolejišti.
Tragická nehoda se stala v úterý ráno na železničním přejezdu na okraji Olomouce. Rychlík Moravan směřující z Olomouce na Přerov tam srazil ženu v kolejišti.
Lidé cestující vlakem, kteří mají rádi pohodlí, se mohou těšit na další novinku. Zatímco České dráhy nedávno představily nejmodernější soupravu ComfortJet, menší dopravce RegioJet přichází s něčím jiným. Cestující z Hlavního nádraží v Praze budou moci vyčkat na svůj vlak v nejluxusnějším salónku. Navíc útrata jde na účet dopravce.
Státní dopravce České dráhy se chlubí rekordním tempem modernizace. A pocítit to mají především cestující. Ještě před létem by se měli svézt nejmodernějším tuzemským vlakem z flotily ČD - ComfortJetem. V průběhu roku budou nasazené ve větším počtu i nové regionální soupravy. Pozadu nezůstávají ani další dopravci.
Dnes, ve čtvrtek 4. dubna, je tomu přesně rok, kdy rozhlednu a přilehlou chatu na Vlčí hoře zachvátil požár. Chatu se hasičům zachránit nepodařilo, věž rozhledny ale před řáděním živlu ochránili. Na její obnovu se složili dárci a prostřednictvím sbírky na Donio poslali bezmála 600 tisíc korun. Brzy se přidala i pomoc v podobě dobrovolnických brigád v rámci projektu Stezky z lásky, aby na rozhledně mohli lidé v květnu oslavit 135 let od jejího otevření.
Chytrý telefon a neustálé připojení k internetu. V posledních letech pro většinu lidí samozřejmé spojení umožňuje být neustále v kontaktu s rodinou, přáteli, ale také vyřizovat pracovní záležitosti. Jenže pracovat při cestování vlakem může být problém. Konstrukce vagónů totiž nepouští dovnitř mobilní signál.
Přípravy čtyřmiliardové investice se pomalými krůčky posouvají. Záměr zkapacitnit úsek „třináctky“ mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří a v části trasy vybudovat přeložku už prošel zjišťovacím řízením ohledně vlivů na životní prostředí (EIA). Ministerstvo k němu v uplynulých dnech vydalo závěr, podle něhož je třeba záměr dopracovat s ohledem na evropsky významné lokality a chráněného brouka.
K vážnému úrazu vyrazili ve čtvrtek 14. března večer záchranáři do centra Rumburku, kde ošetřovali po pádu z okna 52letého muže. Kromě záchranářů na místo vyrazili profesionální i dobrovolní hasiči.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Často zaplněné bývají vlakové spoje mezi Brnem a Prahou, které vypravuje společnost RegioJet. A není to pouze případ konkrétních dní. Například ve čtvrtek okolo desáté hodiny dopoledne byl podle kontroly redakce na webu dopravce vyprodaný spoj vyjíždějící z Brna po desáté hodině i ten po dvanácté. Posledních pár míst bylo volných i ve vlaku, který vyjížděl z Brna po druhé hodině odpoledne.
Železniční doprava v Česku zaznamenává nárůst na popularitě. Mnozí cestující ji dávají přednost před jiným způsobem přepravy. Jen v loňském roce největší tuzemský dopravce České dráhy přepravil 164,4 milionu cestujících. To je o 7,3 milionu lidí více než v roce 2022. Jenže dopravci se potýkají zásadním problémem - nedostatkem strojvedoucích. Hrozí, že v budoucnu nebude mít kdo soupravy řídit.
S omezením musí počítat cestující od soboty do pondělí na vlakových linkách mezi Břeclaví a Bratislavou. Spoje soukromého dopravce RegioJet, které jezdí mezi Prahou a Bratislavou, nahradí v úseku Břeclav - Bratislava autobusy.
Předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o povolení výluky na trati mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou, kterou považují dopravci za „bezohlednou“. Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia, který hájí zájmy velkých dopravců - Českých drah, společností RegioJet, Leo Express, Arriva vlaky nebo AŽD Praha, kritizuje nejen délku výluky, ale zpochybnil i nutnost této stavby.
Modernizace vozového parku na českých železnicích nabírá na obrátkách. V letošním roce se cestující dočkají nových vlaků, které mají zvýšit komfort cestování. České dráhy letos do obměny investují přes 18 miliard korun. Pozadu nezůstávají ani další železniční dopravci.
Knihkupectví nebo lékárna už funguje v pravém křídle výpravní budovy na brněnském hlavním nádraží. Stavbaři dokončují rekonstrukci této části historického objektu.
Provozovatele vlaků na nejvytíženějších linkách S2 a S3 hledá Jihomoravský kraj. Jedná se o spojení mezi Brnem a Blanskem, Brnem a Tišnovem nebo Brnem a Hustopečemi.
/FOTOGALERIE, ANKETA/ Už slouží! Společnost RegioJet v pondělí 5. února spustila v Česku provoz dlouho očekávaného čínského vlaku pod názvem Sirius. Cestující se mohou novým strojem svézt na rychlíkové trati z Ústí nad Labem přes Litoměřice a Štětí až do Kolína. Zkušební provoz by měl trvat déle než tři měsíce.
Už slouží! Společnost RegioJet v pondělí 5. února spustila v Česku provoz dlouho očekávaného čínského vlaku pod názvem Sirius. Cestující se mohou novým strojem svést na rychlíkové trati Ústí nad Labem - Kolín. Zkušební provoz by měl trvat déle než tři měsíce.
/FOTOGALERIE, ANKETA/ Už slouží! Společnost RegioJet v pondělí 5. února spustila v Česku provoz dlouho očekávaného čínského vlaku pod názvem Sirius. Cestující se mohou novým strojem svézt na rychlíkové trati Ústí nad Labem - Kolín. Zkušební provoz by měl trvat déle než tři měsíce.
Po čtyřech sezonách letos do Chorvatska nevyjedou přímé vlaky RegioJetu. Společnost je v létě nahradí posílenými autobusovými denními linkami. Jednosměrná cesta z Prahy do Splitu začíná bez koruny na tisícovce.
Autobusy z Prahy a Brna mohou lidé cestovat v letní sezoně do oblíbených přímořských destinací v Chorvatsku. Soukromý dopravce RegioJet už zahájil předprodej jízdenek.
/FOTO, VIDEO/ Správa železnic (SŽ) po několika měsících dokončila výběrové řízení na firmu, která provede rozsáhlou rekonstrukci památkově chráněné budovy hlavního vlakového nádraží v Žatci. Stavební práce v hodnotě bezmála 99 milionů korun provede společnost Chládek & Tintěra. Do konce příštího roku projde obnovou nejen střecha a fasáda, ale také odbavovací hala a toalety pro cestující, ke zvýšení komfortu cestujících přispěje nový výtah. Tento týden dojde ve stanici k předání staveniště. Rekonstrukci budovy nádraží připravovala SŽ několik let, z různých důvodů s ní začne až letos.
Radnice v Ústí nad Orlicí se nesmířila s úplným ukončením zastavování rychlíků ve městě, které přinesl nový jízdní řád, a rozhodla se zaplatit si aspoň dva páry z nich. Informoval o tom server zdopravy.cz. Ročně to radnici vyjde na tři čtvrtě milionu korun. Část z toho ale zaplatili soukromí dárci.
Od neděle začínají vlaky na české železnici jezdit podle nového jízdního řádu. Vedle zvýšení cen jízdenek Českých drah (ČD) o 9,5 procenta čeká cestující postupné nasazení modernějších vlakových souprav v regionální dopravě. Více spojů do Polska, Rakouska a na Slovensko zařazují České dráhy a RegioJet. Ve vnitrostátní dálkové dopravě České dráhy významnější změny v časech odjezdů a příjezdů, délce jízdy, trasách ani řazení vlaků nechystají.
/FOTO/ Kratší dobu stráví od desátého prosince lidé ve vlaku při cestě z Brna do Prahy. Soukromý dopravce RegioJet informoval, že s novým jízdním řádem se zkrátí cestovní doba z druhého největšího města v republice do největšího o třináct minut na dvě hodiny a osmadvacet minut.
Většina vlaků společnosti RegioJet přestane od nedělní změny jízdních řádů zastavovat v České Třebové. Město na nový jízdní řád soukromého dopravce doplatí jako jediné české město. Stavět tu budou jen vybrané spoje do Prahy, v opačném směru na Ostravu žádný.
/FOTO, VIDEO/ S omezeními musí počítat cestující v příštích měsících na vlakovém nádraží v brněnském Králově Poli. Ve středu oficiálně začala rozsáhlá rekonstrukce nádražní budovy, kolejí i nástupišť. Stavba za zhruba tři miliardy potrvá dva roky. Ve stávající podobě slouží nádraží zhruba sedmdesát let.
Místo modrých panterů zelené Pesy. Místo Českých drah RegioJet. Tak by měla vypadat páteřní železniční doprava v elektrické trakci v Ústeckém kraji za tři roky. Podle RegioJetu, který vyhrál tendr na provoz vlaků, má již výrobu nových více než dvou desítek elektrických jednotek zasmluvněnou a tři roky na jejich výrobu budou stačit. Nyní běží odvolací lhůty pro podání námitek. Pokud je žádný z dopravců nepodá, kraj je připraven podepsat smlouvu co nejdříve.
/FOTO/ Otazníky zůstávají nad vyšetřováním příčiny dopravního kolapsu, který nastal minulý týden v blízkosti vlakového nádraží v Blansku. Ačkoliv Správa železnic nechce událost příliš komentovat, podle informací Deníku hrozilo velké nebezpečí.
Dopravní dostupnost a čas. Ať už při cestách do zaměstnání, škol, na vyšetření do nemocnic nebo třeba za zábavou na oblíbených vánočních trzích. A kolik času to lidem zabere. Deník Rovnost na základě informací z Datového portálu města Brna vám ukazuje, odkud a za jak dlouho se lidé v Jihomoravském kraji dostanou veřejnou hromadnou dopravou, tedy vlaky a autobusy, do krajského města Brna. Podívejte se na rozdíly mezi jednotlivými místy.
Celkem 12 813 cestujících přepravila společnost Gepard Express od jedenáctého června do konce letošního srpna z brněnského hlavního nádraží vlakem na vídeňské letiště. Na toto spojení částečně přispívá město Brno. Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla se tato linka osvědčila.
Před třemi lety opustily palubu autobusů RegioJet oblíbené stevardky, které se staraly o pohodlí pasažérů. Žlutý dopravce teď plánuje jejich návrat. Místo fyzického palubního personálu však sází na virtuální asistenci. Jiným dopravcům k pohodlí a informovanosti cestujících stačí moderní technologie.
/VIDEO/ Zastávka u viaduktu Křenová vedle haly brněnského hlavního nádraží se plní lidmi s kufry a taškami a střídá se tu jeden autobus za druhým. Vlaky do Přerova nahrazuje silniční doprava a ulice se rychle plní lidmi. Některé autobusy odjíždějí kompletně plné, jiné pro změnu poloprázdné. Nejeden z cestujících přibíhá na poslední chvíli a snaží se ještě nastoupit.