
VIDEO: Strojvedoucí RegioJetu stihl před tragickou srážkou vlak zastavit
Vyšetřování srážky vlaků, ke které došlo ve středu v noci v Pardubicích, dál pokračuje. Na videu z průmyslové kamery je vidět, že strojvedoucí RegioJetu stihl vlak zastavit.
Vyšetřování srážky vlaků, ke které došlo ve středu v noci v Pardubicích, dál pokračuje. Na videu z průmyslové kamery je vidět, že strojvedoucí RegioJetu stihl vlak zastavit.
Tragická srážka vlaku RegioJet a nákládní soupravy v Pardubicích opět rozproudila debaty o bezpečnosti vlakové dopravy v Česku. A to nejen z hlediska technického stavu železnice, ale také o zabezpečení cestujících v samotných vlacích a jejich vagonech. Podle experta na dopravu a pedagoga Pardubické univerzity Iva Drahotského příliš možností, jak svoje bezpečí zvýšit, cestující sami nemají. „V případě srážky vlaků nejsou obvykle nijak dopředu varováni, neví, že k nebezpečí dojde,“ říká Drahotský. Hlavní je proto udělat všechno, aby ke srážce vůbec nedošlo.
Středeční srážka rychlíku RegioJet s nákladním vlakem v Pardubicích, která si vyžádala čtyři lidské životy, není výjimečná. Jen za poslední dekádu došlo na železnici v Česku k několika podobným událostem vlakových souprav. Deník přináší jejich přehled.
Kvůli srážce osobního vlaku RegioJet a nákladní soupravy na pardubickém nádraží kolabuje doprava ve velké části České republiky. Cestující mezi Prahou a Brnem musí počítat s výrazným zpožděním. Pardubice jsou totiž významným železničním uzlem a odklonové trasy prakticky neexistují. S komplikacemi je nutné počítat i na silnicích.
V sobotu 1. června si Osice na Hradecku po roce opět připomněly výročí narození svého slavného rodáka Františka Škroupa. Konalo se zde Škroupovo hudební odpoledne, které návštěvníkům nabídlo pestrý program.
Inspektoři Drážní inspekce od rána vyšetřují tragickou nehodu expresního a nákladního vlaku v Pardubicích. Podle ministra dopravy Martina Kupky došlo k projetí návěstidla zakazujícího jízdu. Podle Drážní inspekce může vyšetřování trvat několik měsíců. Nejhorší zranění a oběti na životech byly mezi cestujícími v prvním vagonu rychlíku. Mezi oběťmi jsou dvě ukrajinské občanky.
Až tříhodinové zpoždění měly dopoledne vlaky projíždějící přes Pardubice kvůli noční tragické srážce vlaků. Cestující si často stěžovali na špatné informace od dopravců. Místem nehody začaly vlaky projíždět před devátou dopoledne. Na místě teď probíhá vyprošťování vlaků.
Noční tragická srážka vlaků v Pardubicích ovlivnila i ranní spoje z Brna. Cestující mířící Českými drahami z jihu Moravy do Čech a naopak na trase několikrát přestupovali. Některé ranní spoje Regiojetu byly zrušené. U Pardubic je stále omezený provoz, vlaky jezdí se zpožděním.
Velkou vlnu solidarity vyvolalo železniční neštěstí v Pardubicích mezi místními obyvateli. Jedni nabízeli cestujícím z havarovaného vlaku nocleh, další zase občerstvení.
Drážní inspekce šetří okolnosti čelní srážky vlaků v Pardubicích, která si vyžádala čtyři oběti a desítky zraněných. Podle prvotního zjištění projel vlak RegioJet na červenou. Mezi mrtvými jsou dvě ženy ukrajinské národnosti. Provoz vlaků je omezený, na místě neštěstí probíhají odklízecí práce. Cestující musí počítat se zdržením. Výsledky šetření budou známy v řádech měsíců.
Drážní inspekce šetří okolnosti čelní srážky vlaků v Pardubicích, která si vyžádala čtyři oběti a desítky zraněných. Podle prvotního zjištění projel vlak RegioJet na červenou. Mezi mrtvými jsou dvě ženy ukrajinské národnosti a dvě Slovenky. Provoz vlaků je omezený, na místě neštěstí probíhají odklízecí práce. Cestující musí počítat se zdržením. Výsledky šetření budou známy v řádech měsíců.
Drážní hasiči se připravují na uvolnění trati, na které stojí v Pardubicích sražené vlaky. Na místě už je nehodový jeřáb. Podle hasičů bude zásah komplikovaný a těžko se dá odhadnout, jak dlouho potrvá.
Na místě noční tragédie v Pardubicích je přítomen i majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. RegioJet zřídil krizovou linku pro dotazy veřejnosti. „Chci za sebe a RegioJet vyjádřit obrovskou lítost nad touto tragickou událostí, zejména pak nad ztrátou lidských životů. Hlubokou soustrast všem jejich blízkým,“ uvedl Radim Jančura.
U nově vybudované zastávky v centru východočeských Pardubic se před středeční půlnocí čelně srazil noční rychlík s nákladním vlakem. Co se na místě dělo po tragické události, Deníku popsali očití svědci. „Vypadalo to strašidelně, nikdo nevěděl, co se děje,“ říká jeden z nich. Na místo se přišla podívat řada lidí z okolí. Tragickou událost natáčeli, své záběry nabízeli novinářům.
Svědci popisují situaci po střetu rychlíku s nákladním vlakem v Pardubicích. „Vypadalo to strašidelně, nikdo nevěděl, co se děje," říká jeden z nich. Na místo se přišla podívat řada lidí z okolí. Tragickou událost natáčeli, své záběry nabízeli novinářům.
Po tragické nehodě, která se stala v noci ze středy na čtvrtek 6. června, kdy se srazil mezinárodní expres RegioJetu mířící z Prahy do ukrajinského Čopu s nákladním vlakem společnosti ČD Cargo, cestující se setkali s omezením provozu vlaků. Jinak tomu nebylo ani v Praze. V noci na pátek se dálková doprava vyhne Kolínu a Pardubicím a pro řadu spojů z Prahy to tak znamená změnu trasy.
Provoz na hlavním železničním koridoru v Pardubicích je omezen po noční srážce vlaků. Ve středu ve 22:45 se ve stanici srazil mezinárodní expres RegioJetu mířící z Prahy do ukrajinského Čopu s nákladním vlakem společnosti ČD Cargo. Čtyři lidé zahynuli, zhruba dvacet dalších bylo zraněno. Během čtvrtka jezdily vlaky mezi Kolínem a Prahou a Kolínem a Pardubicemi se zpožděním. V noci na pátek se dálková doprava vyhne Kolínu úplně.
V Pardubicích ve středu v noci došlo k tragickému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě byli čtyři mrtví a více než dvě desítky zraněných. Nemocnice Pardubického kraje kvůli události spustily traumaplán.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který mířil mimo jiné i do Olomouce, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Podle Drážní inspekce se škoda odhaduje na více než 110 milionů korun (nákladní vlak 50, expres 60, trať 300 tisíc). Provoz na trati je veden po jedné traťové koleji sníženou rychlostí.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě byli podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Místo nehody ve čtvrtek ráno ohledali i policisté, prověřují podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který mířil na Moravu, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných. Vlaky na hlavním koridoru směr Morava a Slovensko nejezdí.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který měl zastavovat mimo jiné i v Zábřehu na Moravě, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
V Pardubicích ve středu večer došlo k vážnému střetu rychlíku RegioJet, který měl projíždět mimo jiné i přes Hranice, s nákladním vlakem. Na místě jsou podle mluvčí záchranné služby čtyři mrtví a 26 zraněných.
Bezmála milion Čechů zamíří letos do Chorvatska. Tři čtvrtiny z nich ke své cestě využijí automobil. Jsou však i tací, kteří dávají přednost autobusu či vlaku. Zatímco v minulých letech vozily vlakem rekreanty k Jadranu dvě společnosti, letos se na jih vydají jen soupravy Českých drah. RegioJet totiž od letošního roku sází na luxusní autobusy.
I když se pokrytí železničních koridorů mobilním signálem podle posledního měření Českého telekomunikačního úřadu zlepšilo, cestující to nepociťují. Mobilní signál totiž nedokáže proniknout přes železo a pokovaná skla dovnitř vozů. Řešením je instalace takzvaných opakovačů. Na jejich pořízení mohou dopravci požádat o dotaci.
/PŘEHLEDNĚ/ Unikly vám některé události uplynulého týdne na Vyškovsku? Nevadí, připravili jsme pro vás týdenní souhrn aktualit. Vracíme se například ke Slavnostem piva, které po dva dny ovládly Masarykovo náměstí ve Vyškově. Začaly samosběry jahod, v uplynulých dnech však také na Vyškovsku pokročily práce silničářů na modernizaci dálnice D46. Přečtěte si více.
Přímým autobusem z Brna mohou cestovat milovníci dovolené u moře v letní sezoně do chorvatského Splitu. První spoj vypraví soukromý dopravce RegioJet už za necelé dva týdny, v pátek 31. května.
/FOTO, VIDEO/ V kabině se strojvedoucím absolvoval reportér Brněnského deníku Rovnost cestu vlakem RegioJetu. Ve středu jel rychlíkem linky R8 mezi Brnem a Přerovem v obou směrech.
Jen několik měsíců od vyhlášení vítěze tendru na provozování elektrických páteřních vlaků oznámila společnost RegioJet zásadní změnu. Původně počítala s nasazením polských jednotek Pesa, nyní ale uzavřela smlouvu na dodávku vlaků se Škoda Transportation. Na kolejích v Ústeckém kraji tak zůstanou cestujícím dobře známé RegioPantery, byť v modernější podobě.
Tragická nehoda se stala v úterý 30. dubna na železničním přejedu v Olomouci-Holici. Rychlík 812 Moravan směřující z Olomouce přes Přerov a Břeclav do Brna srazil osobu v kolejišti.
Tragická nehoda se stala v úterý ráno na železničním přejezdu na okraji Olomouce. Rychlík Moravan směřující z Olomouce na Přerov tam srazil ženu v kolejišti.
Lidé cestující vlakem, kteří mají rádi pohodlí, se mohou těšit na další novinku. Zatímco České dráhy nedávno představily nejmodernější soupravu ComfortJet, menší dopravce RegioJet přichází s něčím jiným. Cestující z Hlavního nádraží v Praze budou moci vyčkat na svůj vlak v nejluxusnějším salónku. Navíc útrata jde na účet dopravce.
Státní dopravce České dráhy se chlubí rekordním tempem modernizace. A pocítit to mají především cestující. Ještě před létem by se měli svézt nejmodernějším tuzemským vlakem z flotily ČD - ComfortJetem. V průběhu roku budou nasazené ve větším počtu i nové regionální soupravy. Pozadu nezůstávají ani další dopravci.
Dnes, ve čtvrtek 4. dubna, je tomu přesně rok, kdy rozhlednu a přilehlou chatu na Vlčí hoře zachvátil požár. Chatu se hasičům zachránit nepodařilo, věž rozhledny ale před řáděním živlu ochránili. Na její obnovu se složili dárci a prostřednictvím sbírky na Donio poslali bezmála 600 tisíc korun. Brzy se přidala i pomoc v podobě dobrovolnických brigád v rámci projektu Stezky z lásky, aby na rozhledně mohli lidé v květnu oslavit 135 let od jejího otevření.
Nová smlouva umožňuje Českým drahám od prosince letošního roku nasadit desítky let staré soupravy za ceny nových vlaků.
Chytrý telefon a neustálé připojení k internetu. V posledních letech pro většinu lidí samozřejmé spojení umožňuje být neustále v kontaktu s rodinou, přáteli, ale také vyřizovat pracovní záležitosti. Jenže pracovat při cestování vlakem může být problém. Konstrukce vagónů totiž nepouští dovnitř mobilní signál.
Přípravy čtyřmiliardové investice se pomalými krůčky posouvají. Záměr zkapacitnit úsek „třináctky“ mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří a v části trasy vybudovat přeložku už prošel zjišťovacím řízením ohledně vlivů na životní prostředí (EIA). Ministerstvo k němu v uplynulých dnech vydalo závěr, podle něhož je třeba záměr dopracovat s ohledem na evropsky významné lokality a chráněného brouka.
K vážnému úrazu vyrazili ve čtvrtek 14. března večer záchranáři do centra Rumburku, kde ošetřovali po pádu z okna 52letého muže. Kromě záchranářů na místo vyrazili profesionální i dobrovolní hasiči.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.
Často zaplněné bývají vlakové spoje mezi Brnem a Prahou, které vypravuje společnost RegioJet. A není to pouze případ konkrétních dní. Například ve čtvrtek okolo desáté hodiny dopoledne byl podle kontroly redakce na webu dopravce vyprodaný spoj vyjíždějící z Brna po desáté hodině i ten po dvanácté. Posledních pár míst bylo volných i ve vlaku, který vyjížděl z Brna po druhé hodině odpoledne.
Železniční doprava v Česku zaznamenává nárůst na popularitě. Mnozí cestující ji dávají přednost před jiným způsobem přepravy. Jen v loňském roce největší tuzemský dopravce České dráhy přepravil 164,4 milionu cestujících. To je o 7,3 milionu lidí více než v roce 2022. Jenže dopravci se potýkají zásadním problémem - nedostatkem strojvedoucích. Hrozí, že v budoucnu nebude mít kdo soupravy řídit.
S omezením musí počítat cestující od soboty do pondělí na vlakových linkách mezi Břeclaví a Bratislavou. Spoje soukromého dopravce RegioJet, které jezdí mezi Prahou a Bratislavou, nahradí v úseku Břeclav - Bratislava autobusy.
Předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o povolení výluky na trati mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou, kterou považují dopravci za „bezohlednou“. Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia, který hájí zájmy velkých dopravců - Českých drah, společností RegioJet, Leo Express, Arriva vlaky nebo AŽD Praha, kritizuje nejen délku výluky, ale zpochybnil i nutnost této stavby.
Modernizace vozového parku na českých železnicích nabírá na obrátkách. V letošním roce se cestující dočkají nových vlaků, které mají zvýšit komfort cestování. České dráhy letos do obměny investují přes 18 miliard korun. Pozadu nezůstávají ani další železniční dopravci.
Knihkupectví nebo lékárna už funguje v pravém křídle výpravní budovy na brněnském hlavním nádraží. Stavbaři dokončují rekonstrukci této části historického objektu.
Provozovatele vlaků na nejvytíženějších linkách S2 a S3 hledá Jihomoravský kraj. Jedná se o spojení mezi Brnem a Blanskem, Brnem a Tišnovem nebo Brnem a Hustopečemi.