Ode dneška začínají na železnici jezdit vlaky podle nového jízdního řádu. Největší změnou je výměna dopravců na některých tratích, například mezi Ústím nad Labem a Kolínem, kde místo Českých drah začíná jezdit RegioJet. U většiny linek se pouze upraví čas odjezdu, případně mírně i jejich trasa. Na kolejích budou také desítky nových vlaků. S prodejem jízdenek začali dopravci už během podzimu.
Kdykoliv a kdekoliv si zatelefonovat, připojit se na internet. V dnešním světě pro většinu lidí naprostá samozřejmost. Jenže i v 21. století jsou v Česku místa, odkud si nezavoláte. Nejde jen o odlehlé oblasti, signál mobilního telefonu stále vypadává i při cestách vlakem, včetně hlavních koridorů. Ty jsou podle dat Českého telekomunikačního úřadu (ČTU) již z osmdesáti procent pokryté, ale nestačí to. Důvodem je špatná prostupnost signálu do interiéru vlaku. „Železniční vagón se chová jako Faradayova klec. I kdyby trať byla krásně pokrytá, přesto si obtížně zavoláte,“ říká předsedkyně Rady ČTÚ Hana Továrková.
Už jen poslední hodiny zbývají do začátku platnosti nového jízdního řádu na železnici. S ním přijde na rychlíkové lince R23 i změna dopravce. České dráhy 12. prosince nově nahradí soupravy společnosti RegioJet.
Se změnou jízdních řádů čeká na cestující v Nymburce a Lysé nad Labem překvapení. Od neděle 12. prosince začne společnost RegioJet provozovat rychlíky na trati Ústí nad Labem - Mělník - Lysá nad Labem - Nymburk - Kolín místo Českých drah. Osm rychlíků v jednom a osm v opačném směru linky R23 tak denně bude zajišťovat nový provozovatel.
Prodloužení jízdních dob vlaků na trase mezi Prahou a Brnem zhruba o půl hodiny, ale i nové zastávky mezinárodních expresů na Vysočině. To přinese změna jízdních řádů od dvanáctého prosince. Přetrasování dálkových spojů přes Vysočinu je spojeno s omezenou kapacitou hlavního koridoru přes Pardubice a Českou Třebovou kvůli stávajícím výlukám a nově roční výlukou mezi Brnem a Blanskem.
Deset nových spojů denně. To s sebou přináší novinka, která čeká na vlakové cestující, kteří vystupují v Havlíčkově Brodě a Žďáře nad Sázavou. Od dvanáctého prosince tam začnou stavět vlaky společnosti Regiojet.
Nejen běžné řidiče, kteří vlastní auto s moderním dieslovým motorem, znepokojují zprávy o tenčících se zásobách technické močoviny, tzv. AdBlue, která se přidává do naftových motorů s certifikací od Euro 5 výše. Její nedostatek dělá vrásky na čele také firmám v Moravskoslezském kraji - majitelům dopravních společností, kteří provozují nákladní i osobní dopravu, firmám svážejícím odpad, podnikům technických služeb, dopravním podnikům či firmám zajišťujícím zimní údržbu komunikací.
/FOTOGALERIE/ RegioJet slaví deset let na kolejích. Začínal mezi Prahou a Havířovem a se třemi páry spojů, dnes denně vypraví přes 200 vlaků. Další expanze míří hlavně do Polska.
/FOTOGALERIE/ RegioJet slaví deset let na kolejích. Začínal mezi Prahou a Havířovem a se třemi páry spojů, dnes denně vypraví přes 200 vlaků. Další expanze míří hlavně do Polska.
Dopravce RegioJet a výrobce železniční techniky polská společnost PESA Bydgoszcz představily na veletrhu kolejové techniky v polském Gdaňsku první elektrickou jednotku PESA 654 RegioJet. Osobní vlaky v zeleno – žluté kombinaci, odpovídající zbarvení Dopravy Ústeckého kraje, vyrazí na linky v regionu.
Rekonstrukce budovy hlavního vlakového nádraží v Žatci se odsouvá. Plánované opravy zkomplikoval fakt, že se poměrně rozsáhlý objekt stal nedávno kulturní památkou, práce navíc budou komplikovanější a rozsáhlejší, než se původně očekávalo. A také nákladnější.
Společnost RegioJet má již definitivně jisté, že od prosincové změny jízdního řádu převezme po Českých drahách provoz na rychlíkové lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem.
Dlouho se zdálo, že autobusová doprava je pro RegioJet postupně vymírajícím byznysem. Nyní dopravce překvapil oznámením nové linky: od 29. srpna začne jezdit nově mezi Prahou a Teplicemi. Na nové trase bude konkurovat Arrivě, která zde dlouhodobě jezdí.
RegioJet se musel vypořádat s novou komplikací u své železniční linky mezi Českem a Chorvatskem. Na trati mezi Koprivnicou a Záhřebem ve středu došlo ke srážce dvou nákladních vlaků, kvůli kterým je neprůjezdná. Cestující tak musejí počítat s tím, že část cesty pojedou autobusy.
Ti, kteří někdy cestovali vlakem po Česku, s největší pravděpodobností alespoň jednou seděli na sedadlech, které už 30 let vyrábí firma Ivana Boruty BORCAD. Ve svém oboru patří mezi největší světové hráče. Dodává sedadla i do mnoha zemí po celém světě. V minulosti vyráběla firma BORCAD ve Fryčovicích zhruba dvacet tisíc sedadel do vlakových souprav za rok. V současnosti je to okolo padesáti tisíc.
Ti, kteří někdy cestovali vlakem po Česku, s největší pravděpodobností alespoň jednou seděli na sedadlech, které už 30 let vyrábí firma Ivana Boruty BORCAD. Ve svém oboru patří mezi největší světové hráče. Dodává sedadla i do mnoha zemí po celém světě. V minulosti vyráběla firma BORCAD ve Fryčovicích zhruba dvacet tisíc sedadel do vlakových souprav za rok. V současnosti je to okolo padesáti tisíc.
Z Brna nebo Břeclavi do Budapešti mohou vyrazit Jihomoravané od neděle také vlakem společnosti RegioJet. Spoje budou jezdit dvakrát denně v každém směru, od června do září třikrát.
Pláže u moře v Chorvatsku zůstávají na začátku června stále poloprázdné. Tamní podnikatelé ale věří, že se je letos podaří zaplnit, také díky českým turistům. „Jezdí sem tradičně už od šedesátých let, mnohdy celé generace jedné rodiny. Tak čekáme, že přijedou i nyní,“ doufá šéf regionální turistické centrály ve Splitu Joško Stella.
/REPORTÁŽ/ Údery na dveře kupé a povely v hrdelní maďarštině. To vzbudilo v hluboké noci na sobotu turisty, kteří vyjeli na dovolenou do Chorvatska první speciální soupravou vypravenou z Prahy k Jaderskému moři. Na maďarsko-chorvatských hranicích je totiž čekala již téměř pozapomenutá kontrola cestovních dokladů, a to postupně od celníků obou zemí.
Pasažérů jedoucích vlakem postupně přibývá a zvyšuje se i počet spojů. Šestnáctkrát denně v každém směru opět od pátku jezdí rychlíky RegioJetu na lince R8 mezi Brnem, Přerovem a Bohumínem.
Od pátku 21. května opět jezdí vlaky RegioJet v plném rozsahu na lince R8 Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín a zpět. RegioJet se vrátil k téměř plnému rozsahu provozu svých vlakových spojů.
Chystáte se o víkendech a dovolené prozkoumávat krásy České republiky ze sedla kola? Milovníků cyklistiky v posledních letech stále přibývá a koronavirová krize jen podpořila její nebývalý boom. Pokud je ale cílová destinace s vámi vyhlédnutými cyklostezkami daleko, potřebujete se tam dostat snadno a rychle i se svým kolem.
Cestovní kanceláře hlásí zvýšenou poptávku po tradičních letních pobytech u moře. Některé z nich se ovšem obtíženě vzpamatovávají z loňské covidové sezony.
České dráhy od 7. května 2021 ještě více posílí spojení na páteřní trase mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí, Ostravou a Bohumínem. Posílení vlakových spojů na stejné trase chystá i společnost RegioJet.
Obrovský zájem mají lidé o cestu vlakem na letní dovolenou do Chorvatska. Soukromý dopravce RegioJet registruje už téměř dvacet tisíc prodaných jízdenek.
RegioJet se rychle vrací k původnímu rozsahu spojení, která byla v provozu před omezeními spojená s pandemií Covid 19. Už minulý víkend během nedělí špičky opět nabídl například mezi Ostravskem a Prahou až 11 vozové soupravy, vlakové spoje na trase Praha – Košice a zpět vezly 10 vozů.
Od tohoto týdne zastavují některé vlakové spoje RegioJet jedoucí na trasách z Prahy do Brna, Bratislavy a Vídně také v Kolíně. Počet spojů RegioJet ve stanici Kolín navíc od prosince dále posílí, až začne na základě výběrového řízení provozovat RegioJet rychlíky na lince R23 na trase Kolín - Lysá nad Labem - Ústí nad Labem a zpět.
Čtyři lokomotivy včetně strojvedoucích jsou k dispozici nákladním dopravcům nepřetržitě od půlnoci na úterý v úseku mezi brněnskými Maloměřicemi a Kutnou Horou. „Zavedení postrkové služby zajistí provezení těžkých nákladních vlaků po trati přes Vysočinu, která je v některých úsecích sklonově velmi náročná,“ sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Modernizace části hlavního železničního koridoru a stanic ve východních Čechách od tohoto týdne na dlouhou dobu ovlivní i jízdy expresů mezi Prahou a Ostravou. Ty už po Velikonocích upravily jízdní doby i časy odjezdů.
Modernizace části hlavního železničního koridoru a stanic ve východních Čechách od tohoto týdne na dlouhou dobu ovlivní i jízdy expresů mezi Prahou - Olomoucí a Ostravou. Ty už po Velikonocích upravily jízdní doby i časy odjezdů.
/ANKETA/ Ani v době koronavirové pandemie a při pokračujících omezeních neztrácejí Jihomoravané dobrou náladu a vymýšlejí různé aprílové legrácky. Deník Rovnost zmapoval ty nejvtipnější.
Tuzemskou železnici čeká od úterý 6. dubna jedna z největších mimořádných změn v historii. Důvodem je zahájení stavebních prací v úseku Brandýs nad Orlicí a také další pokrok s modernizací úseku Poříčany – Velim a uzlu Pardubice. Na jednom z nejvytíženějších úseků české železnice dojde k omezení provozu na jednu kolej.
Lidé pracující v podnicích s 250 a více zaměstnanci se mají od středy nechat otestovat na covid 19. Od pátku budou mít stejnou povinnost i ti, kteří dělají ve firmách s více než 49 pracovníky. Tento krok vlády má pomoci zastavit šíření epidemie.
Velká výzva je před chomutovskými basketbalistkami, které si letos zahrají Final Four nejvyšší soutěže a obrovským lákadlem je fakt, že to bude v jejich domovské hale.
Přesně měsíc po ligovém utkání vyrazily Levhartice znovu do Ostravy, kde je tentokrát čekalo čtvrtfinále RENOMIA Českého poháru. V případě vítězství by chomutovské basketbalistky postoupily na závěrečný turnaj, což se také povedlo. Po výhře 63:46 si tedy soubor Tomáše Eisnera zahraje na domácí palubovce RENOMIA Final Four.
„Nezastavujeme, máme tu pandemii.“ Tuto větu rozhodně od dnešní půlnoci neuslyší cestující, kteří budou mířit či projíždět uzavřeným Trutnovskem vlakem nebo autobusem. Žádný ze zdejších dopravců žádné výjimečné opatření nechystá.
Vláda dnes z důvodu vážné situace v souvislosti s koronavirovou pandemií přistoupila uzavření okresů Cheb, Sokolov a Trutnov. Na dodržování omezení pohybu bude dohlížet policie, která vyšle do akce 580 mužů a žen.
Vláda dnes z důvodu vážné situace v souvislosti s koronavirovou pandemií přistoupila uzavření okresů Cheb, Sokolov a Trutnov. Na dodržování omezení pohybu bude dohlížet policie, která vyšle do akce 580 mužů a žen.
Vláda dnes z důvodu vážné situace v souvislosti s koronavirovou pandemií přistoupila uzavření okresů Cheb, Sokolov a Trutnov. Na dodržování omezení pohybu bude dohlížet policie, která vyšle do akce 580 mužů a žen.
Vzhledem k trvajícím omezením souvisejícím s epidemickou situací otevře Kulturní dům Kopřivnice další výdejní okénko. Po knihovně, jejíž okénko pro výdej knih funguje od minulého týdne, chce tímto způsobem přiblížit lidem také služby informačního centra.
Paradoxní situace je v těchto dnech k vidění na brněnském hlavním nádraží. Zatímco cestující s jízdenkou do vlaků RegioJetu mohou počkat na spoj ve vlastní čekárně dopravce, speciální prostory ČD Lounge konkurenčních Českých drah umístěné téměř naproti jsou kvůli neuspokojivé epidemické situace zavřené.
Minimální změny. Počet spojů označených EuroCity, InterCity, Railjet a RegioJet, kterými mohou Boskovičtí cestovat z nedaleké Skalice nad Svitavou, zůstává oproti loňskému roku podle nového jízdního řádu stejný.
Budova hlavního vlakového nádraží v Žatci a přilehlý dřevěný sklad se staly nemovitými kulturními památkami. Na seznam je odborníci zapsali kvůli jejich stavebně historické hodnotě.
Vládou vyhlašený nouzový stav a různá opatření proti šíření nového typu koronaviru stoply kulturní akce na Žatecku a Lounsku. I přes všechny zákazy lze podnikat výlety, běhat v přírodě či se začíst do nějaké knihy.
Infocentrum Louny momentálně poskytuje pouze služby, které se týkají prodeje jízdenek, tedy dobíjení kupónů MHD, prodej jízdních řádů a jízdenek na autobusová a vlaková spojení RegioJet CZ a FlixBus .
Budou cestující z Všetat a Mělníka jezdit do Kolína nebo Ústí nad Labem vlaky Českých drah, nebo vyzkoušejí na této trati péči soukromého dopravce? Ministerstvo dopravy aktuálně vybírá ze čtyř zájemců o provoz linky R23 Kolín-Ústí nad Labem. Kromě Mělnicka a Kolínská jezdí tento vlak také přes Nymburk, Poděbrady či Lysou na Labem.