Ještě větší komfort pro cestující, kteří zamíří z Brna přímou vlakovou linkou na letiště ve Vídni. Představitelé Brna pro ně nachystali zvýhodněné parkování u Zetoru v Líšni a navazující bezplatný autobus na hlavní nádraží. Novinka začne fungovat od 1. února. Zatím v pilotním režimu do 10. června. „Od zavedení zvýhodněného parkovacího tarifu spojeného s bezplatným odvozem na nádraží si slibujeme zvýšení atraktivity této linky pro cestující zejména v okolí Brna,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
Pro milovníky nostalgie ráj, pro cestující naopak trauma. Pohled na vozový park českých železnic vyvolává rozpaky. Zatímco na vytíženějších koridorech lze vídat modernější vlaky, hlavně na lokálních tratích jsou stále lokomotivy či vagony s „rokem narození“ ze 70. let minulého století.
Z další části železniční stanice Praha-Smíchov začnou příští rok s největší pravděpodobností mizet koleje. Demolice čeká i na lávku pro pěší. Důvodem je plánovaná výstavba nové čtvrti soukromým developerem. O velkou změnu půjde zejména pro RegioJet, který zde dosud má své zázemí pro obraty souprav z Prahy.
/VIDEO/ Žlutý vlak stojí na nástupišti ve stanici letiště Schwechat. Přede dveřmi do vozů stojí stevardky a stevardi a ochotně odpovídají na dotazy cestujících v češtině i v cizím jazyce. Poradí i těm, kteří svůj spoj hledají doposud marně. Je neděle krátce před čtvrt na deset večer a do odjezdu přímého vlakového spoje směrem do Brna zbývá pár minut.
Radní Ústeckého kraje rozdali tento týden další pokuty dopravcům za neplnění jejich povinností, celkem musí jednotlivé společnosti zaplatit 253 tisíc korun.
/FOTO, VIDEO/ Nový jízdní řád platný od 11. prosince přinesl nepříjemnou změnu na lince U5 Ústí nad Labem – Bílina. Vlaky ve všední dny přestaly stavět na zastávce Koštov.
První přímý vlak měl jet v neděli ve čtvrt na deset večer z vídeňského letiště přes Břeclav do Brna. Nakonec ale vůbec nevyjel. Na vině byla sněhová kalamita. "V čas odjezdu, to znamená ve 21:15 odjížděla z letiště Schwechat náhradní autobusová doprava, která vezla cestující přímo do Brna. Náhradní doprava přijela do Brna bez zpoždění," řekla Deníku v pondělí mluvčí RegioJetu, který toto spojení zajišťuje, Alexandra Janoušek Kostřicová.
Vlaky na tuzemské železnici začnou ode dneška jezdit podle nového jízdního řádu. Vedle změny času odjezdů většiny spojů bude nejvýraznější novinkou zrychlení vlaků na některých trasách, například z Prahy do Českých Budějovic nebo do Ostravy. Dopravci chystají i spuštění některých nových spojů. Vyplývá to z informací dopravců pro ČTK. S novým jízdním řádem zároveň někteří zdraží jízdenky, u ČD se ceny zvýší o 15 procent.
České dráhy se rozhodly zrušit rychlíky 640/641 Hukvaldy, které spojují ráno Olomouc a Bohumín a večer v opačném směru. První přímý vlak z Olomouce do Ostravy tak pojede až v 8 hodin ráno. V opačném směru naopak poslední přímý už ve 21:10.
Moderní jednotky PESA, které mají zkvalitnit dopravu v Ústeckém kraji, se týkají jen části tratí. Železniční doprava přes Litoměřice se zásadního zkvalitnění nedočká.
Kterým lokalitám se obyvatelé Litoměřic raději vyhýbají? Je to například vlakové nádraží nebo diskotéka Luna. Reportér Deníku se do těchto pocitově nebezpečných míst vydal.
První přímý vlak z vídeňského letiště do Brna vyjede v neděli 11. prosince o čtvrt na deset večer. Z Brna opačným směrem vyrazí další den těsně po tři čtvrtě na čtyři ráno. V tyto časy pak bude linka pravidelně jezdit až do poloviny února vždy v pondělí, středu, pátek a neděli. Poté až do léta bude vlak jezdit denně.
Historicky první přímé železniční spojení Loun a Ústí nad Labem, prodloužení páteřní linky z Děčína až do Kadaně, nástupy nových dopravců nebo nové vlaky a autobusy. Některé linky budou mít také nové trasování. To jsou největší změny v krajské veřejné dopravě, za kterou hejtmanství příští rok zaplatí přibližně 2,5 miliardy korun.
Rakouští železničáři o půlnoci vstoupili do jednodenní stávky. Zasaženy byly i mezinárodní spoje včetně těch mezi Rakouskem a Českou republikou či Německem. Stávka se projevovala i zvýšeným provozem na rakouských silnicích. V Linci situaci ještě dál zkomplikovala akce klimatických aktivistů z hnutí Letzte Generation (Poslední generace), kteří se přilepili k vozovce na jednom z dálničních přivaděčů.
Už třetí srážka vlaku s člověkem za posledních šest dnů přibrzdila železniční dopravu na hlavním koridoru z Prahy do Brna. V pátek zhruba půl hodiny po poledni vstoupil do kolejiště na železničním přejezdu nedaleko Starého Kolína před rychlík muž, kterého zatím policisté neidentifikovali.
Získat odškodné za zpoždění vlaku je nyní o dost jednodušší. Největší tuzemský dopravce České dráhy totiž představil novinku ve své aplikaci pro chytré telefony s názvem Můj vlak. Pokud si cestující zakoupí jízdenku on-line, v případě, že se vlak zpozdí o více než hodinu, získá poměrnou část svých peněz zpět. Nemusí přitom vyplňovat žádný formulář či vyřizovat žádost na pokladně ve stanici.
Příští týden se cestující připraví od úterý až do neděle na vlakovou výluku na trase z Přerova přes Vyškov do Brna. Potrvá vždy od půl osmé ráno do půl druhé odpoledne. Změnám se přizpůsobí lidé využívající linky R8, R12 a S71. „Autobusy náhradní dopravy už pro ně máme zajištěné,“ potvrdila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. To stejné platí i pro společnost RegioJet.
Ministerstvo dopravy se opět po roce snaží zajistit rychlíky na Vysočinu. „Jedná se o linku R9 z Prahy přes Havlíčkův Brod s rozvětvením na Brno a Jihlavu,“ informoval server Zdopravy.
/VIDEO/ Vlakvedoucí Adéla za sebou zavírá dveře jednoho z vagonů spoje RegioJet, který vyjíždí ve středu dvanáct minut před desátou hodinou dopoledne z brněnského hlavního nádraží. Vlak se dává do pohybu až na její pokyn. Když vyjede ze stanice má žena za úkol projít celou soupravu, v tomto případě pět vagonů. „Klidně i dvakrát než vlak zastaví v další stanici, pokud to stihneme. Pořád běháte tam a zpátky," povídá mladá žena.
Pouze autobusy a o desítky minut déle než obvykle nyní cestují lidé mezi Brnem, Adamovem a Blanskem. Od 11. prosince se začátkem platnosti nového jízdního řádu roční vlaková výluka skončí. Modernizace železniční trati v tomto úseku se totiž blíží do finiše.
Až čtyřicet nových řidičů autobusů by přivítal brněnský dopravní podnik. Nové zaměstnance na tuto pozici však shání dopravce složitě. „Hotoví řidiči s platným řidičským oprávněním skupiny D na trhu práce nejsou. Dříve toto oprávnění získávali třeba na vojně, což teď už není. Navíc starší řidiči odchází do důchodu,“ popsal generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Doprava na železničních koridorech v Česku zrychlí. Částečně už letos, větší část pak přijde na řadu příští rok. Cestující na delší vzdálenosti ušetří i několik desítek minut. Nejprve to pocítí cestující na trase Praha – České Budějovice, později i na nejznámější trati spojující hlavní město s Moravou. Nový jízdní řád začne platit za zhruba půldruhého měsíce, konkrétně od 11. prosince.
Policisté žádají veřejnost o pomoc s objasněním události, která se stala ve středu 21. září před desátou hodinou dopolední. Na železniční trati poblíž nádražní zastávky Obrnice došlo k vykolejení osobního vlaku společnosti RegioJet, a to na lince mezi Mostem a Žatcem. Spoj vyjel ze železniční stanice Most s pravidelným odjezdem v čase 9.35 hodin.
Hlava na hlavě, desítky kufrů a stovky nedočkavých cestujících. Tak vypadala v pátek odpoledne situace před brněnským hlavním nádražím, odkud se lidé snažili odjet z Brna směrem do Bohumína náhradní autobusovou dopravou.
Měli se do autobusů nacpat hlava nehlava. Cestující, kteří se do nich nedostali, měli smůlu a museli čekat. Vlna kritiky se v minulých dnech snesla na organizaci náhradní autobusové dopravy na lince R8 mezi Brnem a Kojetínem. A to poté, co se stovky cestujících v dopravní špičce snažily vměstnat do přeplněných vozů. Podle společnosti RegioJet, která vlaky mezi Brnem a Bohumínem provozuje, se ale situace dotkla pouze několika málo lidí a kapacita autobusů byla dle nich dostatečná.
V Brně nasednou do vlaku a vystoupí až na vídeňském letišti. Pohodlnější přímé vlakové spojení pro cestující mířící za prací nebo na dovolenou zajistí město Brno od 11. prosince. Záměr schválili tento týden brněnští radní. Provozovatelem spojů bude soukromý dopravce RegioJet, který uspěl v soutěži na úkor Gepard Expressu.
Přívoz mezi Malými a Velkými Žernoseky zatím není zařazený do aplikace Dopravy ústeckého kraje DÚKapka. O zařazení se jedná, ale zatím si na loď připravte hotovost.
Quo vadis, RegioJet? I tak by se daly vznešeně nazvat výtky cestujících vůči jednomu z tuzemských železničních dopravců, přestože sami používají mnohem peprnější výrazy. Deníku se množí připomínky s nespokojeností na trase mezi Prahou a Ostravou (Havířovem).
Letošní jubilejní pětadvacátá světová přehlídka uměleckých ohňostrojů Regiojet Ignis Brunensis na brněnské přehradě je minulostí. Fotograf Ivo Svoboda zachytil úvodní i závěrečný ohňostroj mezinárodní soutěže, kterou nakonec vyhráli ohňostrůjci ze Švédska. Děkujeme za možnost zveřejnění krásných fotografií.
Letošní jubilejní pětadvacátá světová přehlídka uměleckých ohňostrojů Regiojet Ignis Brunensis na brněnské přehradě je minulostí. Fotograf Ivo Svoboda zachytil úvodní i závěrečný ohňostroj mezinárodní soutěže, kterou nakonec vyhráli ohňostrůjci ze Švédska. Děkujeme za možnost zveřejnění krásných fotografií.
/VIDEO/ Ohňostrůjci ze Švédska se stali absolutním vítězem jubilejní pětadvacáté světové přehlídky uměleckých ohňostrojů Regiojet Ignis Brunensis na brněnské přehradě. Jednalo se o poslední soutěžní ohňostroj letošní mezinárodní soutěže. Z reproduktorů zněla Beethovenova Osudová ale i bývalé švédské duo Roxette.
Ohňostrůjci ze Švédska se stali absolutním vítězem jubilejní pětadvacáté světové přehlídky uměleckých ohňostrojů Regiojet Ignis Brunensis na brněnské přehradě. Jednalo se o poslední soutěžní ohňostroj letošní mezinárodní soutěže. Z reproduktorů zněla Beethovenova Osudová ale i bývalé švédské duo Roxette.
Oblohu nad Brněnskou přehradou ve středu rozzářil ohňostroj v podání chorvatských ohňostrůjců, který byl součástí světové přehlídky RegioJet Ignis Brunensis. Dnes svůj ohňostroj představí Česko s Německem a nebude chybět ani dronová show Elementy. Festival ohňostrojů se letos koná už po pětadvacáté.
Zákulisí areálu, kde se modernizují a opravují lokomotivy a vlaky pro zákazníky doma i v zahraničí, měly možnost si prohlédnout odhaduji tisíce natěšených návštěvníků, včetně bývalých i současných zaměstnanců. Za fotografie velmi děkujeme Lence Hoffmannové.
/FOTOGALERIE/ Jen několik metrů chybělo, aby se o železničním přejezdu v Nádražní ulici ve Studénce opět mluvilo jako o místu, kde se odehrála další tragédie. Policisté šetří další případ, kdy na červeně blikající přejezd vjelo auto. Jednalo se zřejmě o polskou dodávku. Událost se stala krátce před třináctou hodinou v pondělí 6. června.
Jen několik metrů chybělo, aby se o železničním přejezdu v Nádražní ulici ve Studénce opět mluvilo jako o místu, kde se odehrála další tragédie. Policisté šetří další případ, kdy na červeně blikající přejezd vjelo auto. Jednalo se zřejmě o polskou dodávku. Událost se stala krátce před třináctou hodinou v pondělí 6. června.
Tragicky skončil střet vlaku společnosti RegioJet s člověkem v Klášterské ulici v Tišnově na Brněnsku. Událost se stala v pondělí před půl čtvrtou odpoledne.
/FOTOGALERIE/ Další případ, kdy na červeně blikající železniční přejezd v Nádražní ulici ve Studénce vjelo auto, prošetřují policisté z Obvodního oddělení ve Studénce. Událost se stala krátce před třináctou hodinou v pondělí 6. června.
Policisté z obvodního oddělení ve Studénce prošetřují další případ, kdy na červeně blikající železniční přejezd v Nádražní ulici vjelo auto. K události došlo v pondělí 6. června krátce před třináctou hodinou.
Evropská komise (EK) obvinila České dráhy (ČD) a rakouského železničního dopravce ÖBB, že uzavřeli tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého provozovatele RegioJet. Komise uvedla, že český podnik s rakouským uzavřely tajná ujednání s cílem narušit hospodářskou soutěž na trhu osobní železniční dopravy, oběma proto zaslala takzvané prohlášení o námitkách. Unijní úřady případ vyšetřovaly šest let. České dráhy na dotaz ČTK odmítly, že uzavřely kartelovou dohodu. Majitel RegioJet Radim Jančura uvedl, že si počká na konec vyšetřování a přihlásí se o náhradu škody.
Turistická sezona naplno odstartovala a tisíce Čechů se opět vydají do zahraničí. Mezi tradiční evropské bašty patří oblíbené Chorvatsko, pobřeží Bulharska, ale také i řecké ostrovy. Dopravci i letos přicházejí se speciálními nabídkami. Už tradičně vypravil RegioJet přímý vlakový spoj do chorvatského Splitu. Ovšem ani konkurence nezahálí. Například České dráhy letos vyrážejí k Baltu. Deník připravil přehled nejžádanějších tras a akčních cenových nabídek.
V rekordní letní turistickou sezonu doufají v Chorvatsku. Přispět k tomu mají i Češi, které Jadran láká převážně mořem a dostupností. Na peněžence pobyt dovolenkáři pocítí více, přestože oproti loňsku ušetří za covidové testy. Ještě před plánovaným zavedením eura v Chorvatsku zdražily služby, potraviny i pivo v restauraci.
Letošní první vlak RegioJetu s dovolenkáři dorazil v nové sezoně do Chorvatska v sobotu dopoledne. Cestu z Prahy do města Rijeky protáhla zhruba o půlhodinu na více než osmnáct hodin i výluka na Vysočině.
Z vídeňského letiště na dovolenou odlétají v létě mnozí Jihomoravané. Už za pár dní budou mít přepravu až k letadlu jednodušší. Až na letiště ve Schwechatu budou jezdit z Brna a Břeclavi přímé vlaky. Soukromý dopravce RegioJet už spustil prodej jízdenek. První spoj vyjede 16. června.
Až na vídeňské letiště přímým vlakem. Takové pohodlí si budou už brzy dopřávat lidé z Vysočiny. Soukromý dopravce RegioJet už spustil prodej jízdenek. Vlaky mířící bez přestupu z Prahy až do Schwechatu, budou zastavovat v Havlíčkově Brodě a Žďáru nad Sázavou.
Až na vídeňské letiště přímým vlakem. Takové pohodlí si budou už brzy dopřávat lidé z Vysočiny. Soukromý dopravce RegioJet už spustil prodej jízdenek. Vlaky mířící bez přestupu z Prahy až do Schwechatu, budou zastavovat v Havlíčkově Brodě a Žďáru nad Sázavou.