Benzín i nafta díky snížení spotřební daně zlevnily až o 1,80 koruny. Přesto jsou pohonné hmoty tak drahé, že mezi krajskými městy se ve většině případů vyplatí nechat auto doma a zamířit na nádraží. A to i tehdy, pokud se na cestu vypraví dvě dospělé osoby bez nároku na některou ze slev na jízdném.
Mezi nabídkami Českých drah a Arrivy bude vybírat ministerstvo dopravy provozovatele rychlíkové linky R27 Olomouc – Krnov – Ostrava. Začal takzvaný rozstřel, který rozhodne o dopravci na této trati od letošního prosince do konce roku 2027.
Z Brna na vídeňské letiště přímým vlakem mohou v budoucnu cestovat lidé z jihu Moravy. Představitelé Brna a Jihomoravského kraje se snaží o zřízení nové linky se zastávkami v Břeclavi a na vídeňském hlavním nádraží.
V železniční stanici Libice nad Cidlinou došlo ve středu před jedenáctou dopoledne k tragédii. Místem projížděl rychlík od Prahy a v kolejišti smetl muže. Vlak se podařilo zastavit zhruba po sto metrech. Muž, jehož identitu zatím policisté neznají, utrpěl devastující poranění a na místě zemřel.
Železniční osobní dopravci se chystají na velikonoční svátky. Tedy ne, že by si doma pletli pomlázky, čekají je spíš perné dny dopravní špičky. Alespoň si mohou částečně pokrýt ztráty z předchozích měsíců, kdy jim výpadky tržeb způsobila pandemie koronaviru.
Léto bez dovolené v Chorvatsku si již mnoho Čechů dnes ani nedokáže představit. Stejně jako loni jim ale také letos cestu na dovolenou u Jadranu zkomplikuje byrokracie spojená s koronavirovou pandemií. Chorvatské úřady totiž budou chtít po turistech před vstupem do země předložit potvrzení dokládající, že od nich nehrozí nákaza. V aktuálním „semaforu“ ministerstva zdravotnictví je Chorvatsko ostatně zařazeno do tmavě červené kategorie, tedy země s velmi vysokým rizikem nákazy.
Na brněnském hlavním nádraží od neděle začínají a končí vlaky linky R8 mířící přes Vyškov do Ostravy a Bohumína a jedoucí opačným směrem. Kvůli výluce tak vynechají zastávku Brno-Královo Pole. Informoval o tom soukromý dopravce RegioJet.
Cestování hromadnou dopravou podraží. Stát totiž redukuje některé slevy na jízdném. Od dubna už nebude hradit ze svého tři čtvrtiny ceny jízdenky, ale pouze polovinu. Zdražování se týká hlavně důchodců nebo žáků a studentů. Nepopulární krok vládní koalice obhajuje nutností šetřit. Státu by měl přinést zhruba dvě miliardy korun.
Několikrát denně mají v budoucnu jezdit přímé vlaky mezi Brnem a vídeňským letištěm. O zřízení nové linky se snaží představitelé města Brna a Jihomoravského kraje. Počítají i se zastávkou v Břeclavi. V pondělí večer o tomto plánu brněnský radní Petr Kratochvíl jednal i ministrem dopravy Martinem Kupkou.
Strašlivou válku obě ženy sice vyměnily za mír, ale obavy o život nejbližších je ochromuje dál. Z rozbombardovaného Charkova se ve středu ocitly v bezpečí matka s dcerou Nataša a Daryna Deinekovy, které přijely humanitárním vlakem Regiojet z ukrajinsko-polských hranic do Prahy a odtud hned zamířily vlakem do Českých Budějovic.
Je pondělí večer a z Hlavního nádraží v Praze odjíždí na polsko-ukrajinské hranice humanitární vlak pro další stovky válečných uprchlíků. Až se za dva dny z haličského města Přemyšl vrátí, doveze i běžence, kteří budou hledat bezpečný domov i u nás v Českých Budějovicích.
Až k Jadranu se opět dostanou cestující z jihu Moravy vlakem. Soukromý dopravce RegioJet tento týden už spustil prodej jízdenek. Milovníci dovolené u moře se z Brna nebo Břeclavi dostanou přes chorvatské hlavní město Záhřeb až do Rijeky a Splitu. Návazné autobusy pak napojí celé jadranské pobřeží včetně pravidelného spojení až do Dubrovníku.
"Putinovská agrese na Ukrajině se mnou cloumá. Prožívám to velmi osobně. Možná i proto, že podobnými hrůzami bratrovražedné války si prošel před více než 70 lety můj táta, moji prarodiče a celá naše řecká rodina. Jako by se mi to teď ozývalo někde v genech," říká Jannis Samaras, majitel a šéf nápojového impéria Kofola.
"Putinovská agrese na Ukrajině se mnou cloumá. Prožívám to velmi osobně. Možná i proto, že podobnými hrůzami bratrovražedné války si prošel před více než 70 lety můj táta, moji prarodiče a celá naše řecká rodina. Jako by se mi to teď ozývalo někde v genech," říká Jannis Samaras, majitel a šéf nápojového impéria Kofola.
Již poněkolikáté vyjedou vlaky od společnosti RegioJet z České republiky do Chorvatska. Nově si do nich vcelku bez problémů budou moci nastoupit i obyvatelé Vysočiny. Nějakou dobu zastavují na stanicích v Havlíčkově Brodě a Žďáru nad Sázavou.
V pátek ráno dorazil do Prahy už čtvrtý humanitární vlak Českých drah se ženami, dětmi a seniory z ukrajinského Čopu. Vlak přivezl 606 osob, mezi nimi 253 dětí.
Na pražské hlavní nádraží dorazil ve čtvrtek další vlak s uprchlíky z Ukrajiny. Vlak nejprve při cestě na ukrajinské hranice vezl humanitární pomoc, kterou zajistila společnost Člověk v tísni.
Tak je to tady. Žluté autobusy RegioJet už zase jezdí, a hlavně staví na místech, jako dřív. Od soboty obnovily svůj bývalý provoz a přepravují cestující v jižních Čechách bez omezení. To znamená, že lidé z Českého Krumlova, Budějovic a Písku mohou využívat autobusy RegioJet ke svým cestám i v rámci kraje.
Senioři a studenti se konečně dozvěděli zprávu, které se z náznaků politiků už pár týdnů obávali. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) po středečním jednání vlády potvrdil, že stát od dubna výrazně sníží slevy na jízdném. Zatímco dosud sleva, kterou mohou využívat, činí 75 procent ceny jízdenky, nově bude pouze na polovinu jízdného.
Dva nákladní vlaky se srazily v noci na pátek srazily v Prosenicích na Přerovsku. Škoda se odhaduje na 21 milionů. Doprava na hlavním koridoru mezi Olomoucí a Ostravskem byla přerušená, spoje využijí náhradní autobusové dopravy. Některé vlaky pojedou odklonem či během výluky vůbec nevyjedou.
Cestující, kteří využívali žluté autobusy RegioJet při cestě z Českého Krumlova do Českých Budějovic a zpět, si mohou oddechnout. Oblíbená linka se vrátí zpět.
/FOTO/ Velkou proměnou prochází železniční doprava v Ústeckém kraji. Nové jednotky a soupravy na severočeské koleje vyšlou ještě v tomto roce jak dominantní České dráhy, tak i například RegioJet. Ten by navíc měl spustit linku do Amsterodamu.
České dráhy posílí před Vánoci dálkové vlaky o několik tisíc míst. Nejvíce posilových vozů dopravce přidá na linkách expresů z Prahy na Ostravsko, východ Moravy a dále na Slovensko, delší soupravy ale pojedou i do ostatních směrů z hlavního města. Dráhy zároveň vyčlení záložní vozy pro operativní posílení nejvytíženějších spojů. Posílené vlaky budou jezdit i po Novém roce. Informovaly o tom České dráhy. Vlaky průběžně posiluje i RegioJet.
České dráhy posílí před Vánoci dálkové vlaky o několik tisíc míst. Nejvíce posilových vozů dopravce přidá na linkách expresů z Prahy na Ostravsko, východ Moravy a dále na Slovensko, delší soupravy ale pojedou i do ostatních směrů z hlavního města. Dráhy zároveň vyčlení záložní vozy pro operativní posílení nejvytíženějších spojů. Posílené vlaky budou jezdit i po Novém roce. Informovaly o tom České dráhy. Vlaky průběžně posiluje i RegioJet.
Nespokojenost cestujících vyvolala informace, že od poloviny prosince žluté autobusy RegioJet, známé také jako Student Agency, nebudou na lince Český Krumlov – České Budějovice – Praha nabírat lidi, kteří jedou z Českého Krumlova do Českých Budějovic. A opačným směrem je zase nevezmou z Českých Budějovic do Českého Krumlova.
Místa ve vlacích se před Vánoci zaplňují. Takřka vyprodaná je již velká část spojů z Česka na Slovensko, velký zájem je také o cesty z Prahy na Ostravsko, Valašsko a do krajských měst. Dopravci proto budou v následujících dnech posilovat spoje o další vozy. Vyplývá to z aktuálních informací dopravců pro ČTK.
Skauti, ale i zástupci farností nebo obcí čekali v sobotu ráno na nádraží na vlak společnosti RegioJet, který dopravil do Přerova Betlémské světlo. Plamínek, jenž putuje napříč Evropou, je symbolem míru, lásky a přátelství. Skautští kurýři ho každoročně rozvážejí po celém Česku.
Ode dneška začínají na železnici jezdit vlaky podle nového jízdního řádu. Největší změnou je výměna dopravců na některých tratích, například mezi Ústím nad Labem a Kolínem, kde místo Českých drah začíná jezdit RegioJet. U většiny linek se pouze upraví čas odjezdu, případně mírně i jejich trasa. Na kolejích budou také desítky nových vlaků. S prodejem jízdenek začali dopravci už během podzimu.
Kdykoliv a kdekoliv si zatelefonovat, připojit se na internet. V dnešním světě pro většinu lidí naprostá samozřejmost. Jenže i v 21. století jsou v Česku místa, odkud si nezavoláte. Nejde jen o odlehlé oblasti, signál mobilního telefonu stále vypadává i při cestách vlakem, včetně hlavních koridorů. Ty jsou podle dat Českého telekomunikačního úřadu (ČTU) již z osmdesáti procent pokryté, ale nestačí to. Důvodem je špatná prostupnost signálu do interiéru vlaku. „Železniční vagón se chová jako Faradayova klec. I kdyby trať byla krásně pokrytá, přesto si obtížně zavoláte,“ říká předsedkyně Rady ČTÚ Hana Továrková.
Už jen poslední hodiny zbývají do začátku platnosti nového jízdního řádu na železnici. S ním přijde na rychlíkové lince R23 i změna dopravce. České dráhy 12. prosince nově nahradí soupravy společnosti RegioJet.
Se změnou jízdních řádů čeká na cestující v Nymburce a Lysé nad Labem překvapení. Od neděle 12. prosince začne společnost RegioJet provozovat rychlíky na trati Ústí nad Labem - Mělník - Lysá nad Labem - Nymburk - Kolín místo Českých drah. Osm rychlíků v jednom a osm v opačném směru linky R23 tak denně bude zajišťovat nový provozovatel.
Prodloužení jízdních dob vlaků na trase mezi Prahou a Brnem zhruba o půl hodiny, ale i nové zastávky mezinárodních expresů na Vysočině. To přinese změna jízdních řádů od dvanáctého prosince. Přetrasování dálkových spojů přes Vysočinu je spojeno s omezenou kapacitou hlavního koridoru přes Pardubice a Českou Třebovou kvůli stávajícím výlukám a nově roční výlukou mezi Brnem a Blanskem.
Deset nových spojů denně. To s sebou přináší novinka, která čeká na vlakové cestující, kteří vystupují v Havlíčkově Brodě a Žďáře nad Sázavou. Od dvanáctého prosince tam začnou stavět vlaky společnosti Regiojet.
Nejen běžné řidiče, kteří vlastní auto s moderním dieslovým motorem, znepokojují zprávy o tenčících se zásobách technické močoviny, tzv. AdBlue, která se přidává do naftových motorů s certifikací od Euro 5 výše. Její nedostatek dělá vrásky na čele také firmám v Moravskoslezském kraji - majitelům dopravních společností, kteří provozují nákladní i osobní dopravu, firmám svážejícím odpad, podnikům technických služeb, dopravním podnikům či firmám zajišťujícím zimní údržbu komunikací.
/FOTOGALERIE/ RegioJet slaví deset let na kolejích. Začínal mezi Prahou a Havířovem a se třemi páry spojů, dnes denně vypraví přes 200 vlaků. Další expanze míří hlavně do Polska.
/FOTOGALERIE/ RegioJet slaví deset let na kolejích. Začínal mezi Prahou a Havířovem a se třemi páry spojů, dnes denně vypraví přes 200 vlaků. Další expanze míří hlavně do Polska.
Dopravce RegioJet a výrobce železniční techniky polská společnost PESA Bydgoszcz představily na veletrhu kolejové techniky v polském Gdaňsku první elektrickou jednotku PESA 654 RegioJet. Osobní vlaky v zeleno – žluté kombinaci, odpovídající zbarvení Dopravy Ústeckého kraje, vyrazí na linky v regionu.
Rekonstrukce budovy hlavního vlakového nádraží v Žatci se odsouvá. Plánované opravy zkomplikoval fakt, že se poměrně rozsáhlý objekt stal nedávno kulturní památkou, práce navíc budou komplikovanější a rozsáhlejší, než se původně očekávalo. A také nákladnější.
Společnost RegioJet má již definitivně jisté, že od prosincové změny jízdního řádu převezme po Českých drahách provoz na rychlíkové lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem.
Dlouho se zdálo, že autobusová doprava je pro RegioJet postupně vymírajícím byznysem. Nyní dopravce překvapil oznámením nové linky: od 29. srpna začne jezdit nově mezi Prahou a Teplicemi. Na nové trase bude konkurovat Arrivě, která zde dlouhodobě jezdí.
RegioJet se musel vypořádat s novou komplikací u své železniční linky mezi Českem a Chorvatskem. Na trati mezi Koprivnicou a Záhřebem ve středu došlo ke srážce dvou nákladních vlaků, kvůli kterým je neprůjezdná. Cestující tak musejí počítat s tím, že část cesty pojedou autobusy.
Ti, kteří někdy cestovali vlakem po Česku, s největší pravděpodobností alespoň jednou seděli na sedadlech, které už 30 let vyrábí firma Ivana Boruty BORCAD. Ve svém oboru patří mezi největší světové hráče. Dodává sedadla i do mnoha zemí po celém světě. V minulosti vyráběla firma BORCAD ve Fryčovicích zhruba dvacet tisíc sedadel do vlakových souprav za rok. V současnosti je to okolo padesáti tisíc.
Ti, kteří někdy cestovali vlakem po Česku, s největší pravděpodobností alespoň jednou seděli na sedadlech, které už 30 let vyrábí firma Ivana Boruty BORCAD. Ve svém oboru patří mezi největší světové hráče. Dodává sedadla i do mnoha zemí po celém světě. V minulosti vyráběla firma BORCAD ve Fryčovicích zhruba dvacet tisíc sedadel do vlakových souprav za rok. V současnosti je to okolo padesáti tisíc.
Z Brna nebo Břeclavi do Budapešti mohou vyrazit Jihomoravané od neděle také vlakem společnosti RegioJet. Spoje budou jezdit dvakrát denně v každém směru, od června do září třikrát.