Kreativ

ŠTÍTEK: RegioJet

Dopravce RegioJet představil luxusní salónek na Hlavním nádraží v Praze.

Káva i zmrzlina. RegioJet představil v Praze svou luxusní čekárnu

Lidé cestující vlakem, kteří mají rádi pohodlí, se mohou těšit na další novinku. Zatímco České dráhy nedávno představily nejmodernější soupravu ComfortJet, menší dopravce RegioJet přichází s něčím jiným. Cestující z Hlavního nádraží v Praze budou moci vyčkat na svůj vlak v nejluxusnějším salónku. Navíc útrata jde na účet dopravce.

České dráhy představily nejmodernější vlak v tuzemsku - ComfortJet. Přilákat má další cestující

České dráhy představily nejmodernější vlak. ComfortJet má nalákat cestující

Státní dopravce České dráhy se chlubí rekordním tempem modernizace. A pocítit to mají především cestující. Ještě před létem by se měli svézt nejmodernějším tuzemským vlakem z flotily ČD - ComfortJetem. V průběhu roku budou nasazené ve větším počtu i nové regionální soupravy. Pozadu nezůstávají ani další dopravci. 

Brigády na Vlčí hoře. Dobrovolníci pomáhají s obnovou rozhledny.

Rok od požáru na Vlčí hoře: Dobrovolníci pomáhají s obnovou rozhledny

Dnes, ve čtvrtek 4. dubna, je tomu přesně rok, kdy rozhlednu a přilehlou chatu na Vlčí hoře zachvátil požár. Chatu se hasičům zachránit nepodařilo, věž rozhledny ale před řáděním živlu ochránili. Na její obnovu se složili dárci a prostřednictvím sbírky na Donio poslali bezmála 600 tisíc korun. Brzy se přidala i pomoc v podobě dobrovolnických brigád v rámci projektu Stezky z lásky, aby na rozhledně mohli lidé v květnu oslavit 135 let od jejího otevření.

Mobilní a internetový signál ve vlaku. Ilustrační snímek

Z vlaku si kvůli signálu lidé občas ani nezavolají. Zlepšit to mají opakovače

Chytrý telefon a neustálé připojení k internetu. V posledních letech pro většinu lidí samozřejmé spojení umožňuje být neustále v kontaktu s rodinou, přáteli, ale také vyřizovat pracovní záležitosti. Jenže pracovat při cestování vlakem může být problém. Konstrukce vagónů totiž nepouští dovnitř mobilní signál. 

Zelená je místní částí Málkova. I ji rozděluje rušná silnice I/ 13.

Čtyři pruhy, zčásti jiná trasa: I/ 13 mezi Chomutovem a Kláštercem se změní

Přípravy čtyřmiliardové investice se pomalými krůčky posouvají. Záměr zkapacitnit úsek „třináctky“ mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří a v části trasy vybudovat přeložku už prošel zjišťovacím řízením ohledně vlivů na životní prostředí (EIA). Ministerstvo k němu v uplynulých dnech vydalo závěr, podle něhož je třeba záměr dopracovat s ohledem na evropsky významné lokality a chráněného brouka.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Vlak. Ilustrační foto

Konec Honeckerovy pomsty. Ústecký kraj podepsal smlouvu s RegioJetem

Nové vlaky, jasně definované povinnosti dopravce, ale také výrazně vyšší pokuty při jejich neplnění. Ústecký kraj uzavřel smlouvu na provozování vlaků na páteřních linkách elektrické trakce. Jednotky RegioJetu tak budou v Ústeckém jezdit například mezi Děčínem a Kadaní od prosince 2026 až do prosince 2041. Kromě výrazně nižší ceny nová smlouva přináší také výrazně vyšší maximální výši pokut za neplnění smluvních podmínek, ty se nově mohou vyšplhat až na 70 milionů korun.

Nových spojů se dočkají cestující z Brna do Prahy. Ilustrační foto: Deník/Drahomír Stulír

Přeplněné vlaky mezi Brnem a Prahou: dopravce přidává od dubna nové spoje

Často zaplněné bývají vlakové spoje mezi Brnem a Prahou, které vypravuje společnost RegioJet. A není to pouze případ konkrétních dní. Například ve čtvrtek okolo desáté hodiny dopoledne byl podle kontroly redakce na webu dopravce vyprodaný spoj vyjíždějící z Brna po desáté hodině i ten po dvanácté. Posledních pár míst bylo volných i ve vlaku, který vyjížděl z Brna po druhé hodině odpoledne.

Českým drahám chybí v současné době 160 strojvedoucích. Ilustrační snímek

V Česku ubývá strojvedoucích. Lidi nedokáže nalákat ani vyšší mzda

Železniční doprava v Česku zaznamenává nárůst na popularitě. Mnozí cestující ji dávají přednost před jiným způsobem přepravy. Jen v loňském roce největší tuzemský dopravce České dráhy přepravil 164,4 milionu cestujících. To je o 7,3 milionu lidí více než v roce 2022. Jenže dopravci se potýkají zásadním problémem - nedostatkem strojvedoucích. Hrozí, že v budoucnu nebude mít kdo soupravy řídit. 

Ilustrační foto.

ÚOHS zrušil rozhodnutí, které povoluje výluku na trati Lipník - Drahotuše

Předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o povolení výluky na trati mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou, kterou považují dopravci za „bezohlednou“. Svaz osobních železničních dopravců SVOD Bohemia, který hájí zájmy velkých dopravců - Českých drah, společností RegioJet, Leo Express, Arriva vlaky nebo AŽD Praha, kritizuje nejen délku výluky, ale zpochybnil i nutnost této stavby.

Správa železnic zahájí renovaci historické budovy žateckého nádraží.

Budovu vlakového nádraží v Žatci čeká proměna. Práce konečně brzy začnou

/FOTO, VIDEO/ Správa železnic (SŽ) po několika měsících dokončila výběrové řízení na firmu, která provede rozsáhlou rekonstrukci památkově chráněné budovy hlavního vlakového nádraží v Žatci. Stavební práce v hodnotě bezmála 99 milionů korun provede společnost Chládek & Tintěra. Do konce příštího roku projde obnovou nejen střecha a fasáda, ale také odbavovací hala a toalety pro cestující, ke zvýšení komfortu cestujících přispěje nový výtah. Tento týden dojde ve stanici k předání staveniště. Rekonstrukci budovy nádraží připravovala SŽ několik let, z různých důvodů s ní začne až letos.

Vlaková doprava. Ilustrační snímek

Vyšší ceny i modernější vlaky. Na české železnici začíná platit nový jízdní řád

Od neděle začínají vlaky na české železnici jezdit podle nového jízdního řádu. Vedle zvýšení cen jízdenek Českých drah (ČD) o 9,5 procenta čeká cestující postupné nasazení modernějších vlakových souprav v regionální dopravě. Více spojů do Polska, Rakouska a na Slovensko zařazují České dráhy a RegioJet. Ve vnitrostátní dálkové dopravě České dráhy významnější změny v časech odjezdů a příjezdů, délce jízdy, trasách ani řazení vlaků nechystají. 

Deník Rovnost sledoval práci vlakvedoucího ve vlaku RegioJetu mezi Brnem a Břeclaví.

Dopravce zkracuje cestovní dobu vlaků z Brna do Prahy. O třináct minut

/FOTO/ Kratší dobu stráví od desátého prosince lidé ve vlaku při cestě z Brna do Prahy. Soukromý dopravce RegioJet informoval, že s novým jízdním řádem se zkrátí cestovní doba z druhého největšího města v republice do největšího o třináct minut na dvě hodiny a osmadvacet minut.

Vlaky společnosti RegioJet. Ilustrační foto. Foto: RegioJet

Vlaky RegioJet přestávají od neděle zastavovat v České Třebové

Většina vlaků společnosti RegioJet přestane od nedělní změny jízdních řádů zastavovat v České Třebové. Město na nový jízdní řád soukromého dopravce doplatí jako jediné české město. Stavět tu budou jen vybrané spoje do Prahy, v opačném směru na Ostravu žádný. 

Desítky lidí si nenechaly ujít jízdu moderním vlakem na trati z Děčína do Krupky po Kozí dráze. Jízdy zajistila společnost Student Agency se svojí dceřinou společností RegioJet.

Nové elektrické jednotky za tři roky? RegioJet slibuje, že termín stihne včas

Místo modrých panterů zelené Pesy. Místo Českých drah RegioJet. Tak by měla vypadat páteřní železniční doprava v elektrické trakci v Ústeckém kraji za tři roky. Podle RegioJetu, který vyhrál tendr na provoz vlaků, má již výrobu nových více než dvou desítek elektrických jednotek zasmluvněnou a tři roky na jejich výrobu budou stačit. Nyní běží odvolací lhůty pro podání námitek. Pokud je žádný z dopravců nepodá, kraj je připraven podepsat smlouvu co nejdříve.

Mapa dojezdové vzdálenosti hromadnou dopravou ukazuje, za jak dlouho se lidé dostanou do centra Brna. Červená je do hodiny, žlutá do dvou hodin a zelená do tří hodin.

MAPA: Chcete do centra Brna? Porovnejte si, odkud a jak dlouho trvá lidem cesta

Dopravní dostupnost a čas. Ať už při cestách do zaměstnání, škol, na vyšetření do nemocnic nebo třeba za zábavou na oblíbených vánočních trzích. A kolik času to lidem zabere. Deník Rovnost na základě informací z Datového portálu města Brna vám ukazuje, odkud a za jak dlouho se lidé v Jihomoravském kraji dostanou veřejnou hromadnou dopravou, tedy vlaky a autobusy, do krajského města Brna. Podívejte se na rozdíly mezi jednotlivými místy.

Před třemi lety opustily palubu autobusů RegioJet oblíbené stevardky, které se staraly o pohodlí pasažérů. Žlutý dopravce teď plánuje jejich návrat

RegioJet vrací do autobusů stevardky. Kávu ale lidem nosit nebudou

Před třemi lety opustily palubu autobusů RegioJet oblíbené stevardky, které se staraly o pohodlí pasažérů. Žlutý dopravce teď plánuje jejich návrat. Místo fyzického palubního personálu však sází na virtuální asistenci. Jiným dopravcům k pohodlí a informovanosti cestujících stačí moderní technologie.

Zastávka pro autobusy se nachází u viaduktu Křenová v Brně.

První den výluky vlaků: pobíhání, zmatek. Komplikace začnou vždy v Brně, zaznívá

/VIDEO/ Zastávka u viaduktu Křenová vedle haly brněnského hlavního nádraží se plní lidmi s kufry a taškami a střídá se tu jeden autobus za druhým. Vlaky do Přerova nahrazuje silniční doprava a ulice se rychle plní lidmi. Některé autobusy odjíždějí kompletně plné, jiné pro změnu poloprázdné. Nejeden z cestujících přibíhá na poslední chvíli a snaží se ještě nastoupit.

Opravy povrchu silnice ve Zvonařce a Opuštěné potrvají do konce srpna.

Opravy Zvonařky a Opuštěné v Brně: podívejte, jak to vypadalo první pracovní den

/FOTO, VIDEO/ Štrúdl aut pomalu se táhnoucí centrem Brna, trolejbusy nabírající větší a větší zpoždění a omezení pro chodce. V ulicích Zvonařka a Opuštěná začali dělníci v sobotu opravovat povrch silnice. K několika dopravním uzavírkám na silnici I/42 se tak přidala další a v pondělní ranní špičce, první pracovní den při omezeních, se zde tvořily kolony.

Pokud si cestující zakoupí jízdenku on-line, v případě, že se vlak zpozdí o více než hodinu, získá poměrnou část svých peněz zpět. Ilustrační snímek

Nová pravidla pro železnice v EU: Jaká práva teď mají cestující, co kompenzace

Už téměř dva měsíce platí v Evropské unii nová pravidla na železnici. Cestující získali sice více práv, ovšem nárok na kompenzace v případě zpoždění či zrušeného spoje už nemusí mít všichni. Dopravce je nemusí vyplácet v případě, že došlo k přerušení cestování takzvaně z vyšší moci, tedy kvůli počasí nebo pandemii. Zkrátila se i minimální lhůta pro žádost o asistenční službu pro handicapované cestující.

Výluka na železnici. Ilustrační foto.

Vlaky nahradí busy. Cestující čeká výluka na trati mezi Přerovem a Nezamyslicemi

/AKTUALIZOVÁNO/ Na několikadenní omezení z důvodu výluky se musejí od středy 9. srpna připravit cestující na železniční trati 300 Přerov - Brno, a to v úseku mezi Přerovem a Kojetínem. Po dobu výluky nahradí všechny osobní vlaky v úseku Přerov - Nezamyslice autobusové spoje. Výluka začíná ve středu 9. srpna v 8.20 hodin a skončí v pondělí 14. srpna v 16.40 hodin.

Vlaky RegioJetu jezdily z Brna a Břeclavi do Chorvatska v turistické sezoně už loni.

Méně vlaků z Břeclavi do Chorvatska? Lepší dodržování řádů, tvrdí dopravce

Cestu vlakem z Brna a Břeclavi až do Chorvatska využívají v těchto dnech Jihomoravané. Nejvytíženější jsou podle firmy RegioJet především páteční a sobotní spoje. „Největší zájem je především o páteční spoje do Chorvatska a sobotní spoje zpět do České republiky. Klientům, kteří nákup jízdenek teprve zvažují, doporučujeme využívat úterní a středeční spoje," uvedla manažerka mezinárodních projektů soukromého dopravce Tereza Ptáčková.