
Komentář: Zaslouží si obdiv, poděkování, podporu
Tachovský dětský sbor vedený Josefem Brabencem a Dechový orchestr mladých pod taktovkou Josefa Kadlece skvěle reprezentují naše okresní město.
Tachovský dětský sbor vedený Josefem Brabencem a Dechový orchestr mladých pod taktovkou Josefa Kadlece skvěle reprezentují naše okresní město.
Dle titulku by se mohlo zdát, že budu psát o svátku svaté Kateřiny, který je uvedený v kalendáři až 25. listopadu. Mým tématem jsou ale dušičky. Za vzpomínky děkujeme Pavlu Kyselákovi.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Úterní vernisáží ve výstavní síni Městského muzea Zbiroh se začátkem v sedmnáct hodin začíná expozice věnovaná policejním symbolům v pěti kontinentech.
Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.
/FOTO/ Po covidovém vysílení přišel úspěch. Začínající podnik v Mostě obstál v těžké době a získal uznání za pivo, služby i prostor.
Minipivovar Most se otevřel loni v září, ale po měsíci provozu musel prodávat jen z okénka kvůli celostátním proticovidovým opatřením. Následovala doba plná nejistoty a otázek, co bude dál. Ředitel Martin Trčka tehdy s vážným výrazem ve tváři v prázdné pivovarské restauraci Deníku vysvětloval, jak složité bude krizí proplout.
Kateřina Ješíková z Chodova na Sokolovsku propadla před 15 lety kouzlu pletení z přírodního materiálu zvaného pedig.
Chcete si nechat opravit auto? Tak počítejte s tím, že si nejenom připlatíte, ale také nějakou dobu počkáte. Důvodem je souhra zpřetrhaných dodavatelských řetězců, přetížená logistika a nedostatek náhradních dílů. A to včetně těch osazených čipy.
Den 2. listpadu patří zesnulým. Tento den a celý začátek měsíce je každoročně spjat s návštěvami hrobů našich zesnulých na hřbitovech a vzpomínkami na ně. Dnešní příspěvek pana Kyseláka taktéž pojednává o tomto svátku, lidově řečeném dušičky. Děkujeme.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
„Prvních pár dní jsem se trochu styděl, ale pak jsem se otrkal a už pět let byste v mém šatníku hledali nohavice marně,“ vypráví Jan Pávek, majitel žamberské šicí dílny. Na zakázku v ní vyrábí brašny pro drsné motorkáře, taktické bundy, výbavu pro policisty a mnoho dalšího. Portfolio teď doplňuje revolučním kouskem – sukněmi pro muže.
Jak ze dvou jiných světů se jeví čtvrteční zprávy týkající se mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Zatímco její oficiální informační kanály připomínají, že v rámci koncernu Volkswagen firma s okamžitou platností převzala celosvětovou odpovědnost za modulární platformu MQB-A0, určenou pro konstrukci různých modelů aut s uplatněním na trzích s potenciálem růstu (za něž se považují například Indie, Rusko, Afrika či země v Latinské Americe nebo regionu ASEAN v jihovýchodní Asii včetně Vietnamu nebo Thajska), odbory upozorňují, že jejich podniková rada se zabývala kritickou situací ve firmě.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Dalšímu omezování výroby se ani v následujících týdnech nevyhne kvasinský závod společnosti Škoda Auto. Automobilový průmysl zasáhl nedostatek čipů, a tak se na odstavných plochách hromadí tisíce a tisíce nedokončených aut. V jejich obří parkoviště se proměnilo i hradecké letiště. Situace by se mohla zklidnit po opětovném rozběhnutí výroby polovodičů. Jenže k tomu může dojít až v druhé polovině příštího roku. Firmy závislé na zakázkách automobilek hledají náhradní programy.
Na dekorativní kosmetiku si nepotrpí, coby herečka si jí v práci užila dost. Eva Josefíková ovšem miluje vůně, a i když to bez parfému zkoušela během putování s krosnou po Asii, jakmile sestoupila z hor do města, parfém si koupila.
/FOTO/ V parku mezi mosteckým Sputnikem a knihovnou se na stromech objevila výstava. Barevné plakáty s texty vypráví příběhy lidí, kteří sbírají či zpracovávají bavlnu, ale kvůli nerovnému zacházení žijí s nízkou mzdou v nedůstojných podmínkách.
Porodnice v Trutnově obnovila provoz po dlouhých čtrnácti měsících v pátek 1. října a hned první den se tam narodily dvě děti. Jedna z maminek rodila dokonce už poosmé. "V Náchodě jsme měli pacientku, která rodila devatenáctkrát, z toho měla jednou dvojčata," říká nový primář gynekologicko-porodnického oddělení v Trutnově Jan Kestřánek. Ten blíže specifikoval, jak bude porodnice přistupovat k alternativním porodům.
/FOTOGALERIE/ Stromy v Kozím rohu nedaleko školy v Čisté v Tyršově ulici ozdobilo čtrnáct panelů, které jsou součástí výstavy Život v bavlně. Ta je zde k vidění od 2. do 9. října a je volně přístupná pro děti i širokou veřejnost. Jejím tématem jsou důstojné podmínky práce. Expozice poukazuje na pěstování bavlny v Indii.
Nejhorší místo, kde si můžete v Asii sednout do letadla, je Indonésie. K tomuto výsledku došla před časem mezinárodní internetová databáze Aviation Safety Network, mapující od ledna 1996 letecké nehody a únosy letadel po celém světě. K jedné z katastrof, potvrzujících tuto tragickou bilanci, došlo právě před 30 lety, 5. října 1991. Jejími oběťmi se stali zejména příslušníci speciálních vzdušných sil.
Originální návštěva. Byli tam ministři, hejtmani, primátoři, dokonce i premiér. V pátek večer ale dorazil do kempu Žralok nečekaný host v podobě německého dobrodruha Michaela Rinderleho s jeho oslím parťákem Vaillantem. Plumlovská zastávka je jednou z mnoha na předlouhé cestě na Dálný východ.
Originální návštěva. Byli tam ministři, hejtmani, primátoři, dokonce i premiér. V pátek večer ale dorazil do kempu Žralok nečekaný host v podobě německého dobrodruha Michaela Rinderleho s jeho oslím parťákem Vaillantem. Plumlovská zastávka je jednou z mnoha na předlouhé cestě na Dálný východ.
Člověk a podzemní svět – tak zní název nové knihy berounského autora Michala Hejny. Ten ji představí čtenářům při slavnostním křtu v berounském Muzeu Českého krasu ve čtvrtek 30. září od 17 hodin.
Vladimír Kořínek z Krnova je původní profesí výpravčí. Je také známý cestovatel, knihkupec a nakladatel. Procestoval přes 50 zemí na pěti kontinentech, než v roce 2013 poprvé navštívil Srí Lanku. Našel zde nový domov a vybudoval přímořský turistický komplex Ladja Beach Resort.
Profesionální fotograf a kameraman, grafik, cestovatel Miloš Šálek vystavuje od středy na městském úřadě v Trutnově sérii snímků Putování Barmou. Výstava potrvá do 17. listopadu. Přibližuje zemi jihovýchodní Asie s 55 miliony obyvatel, která se v současnosti jmenuje Myanmar. Barma je dřívější název. Na 8. listopadu chystá Miloš Šálek promítání v Uffu.
Ministr zahraničních věcí Tchaj-wanu: Covid jsme zvládli, můžeme pomoci
Jednatřicetiletý Jiří Lhota vařil v Anglii, Skotsku i Bělorusku. V současnosti dělá nájemného, osobního kuchaře, ale i lektora vaření. Objednat si ho lze domů na narozeniny, slavnostní večeři, grilování a třeba také svatbu.
Jiří Thomayer z Chodova přesně ví, kdy vychází a zapadá slunce. V tu dobu totiž začnou jeho papoušci, které má na zahradě, křičet. Amazoňani také silně ohlašují každou návštěvu, která k nim zavítá. „Když spustí, je to pořádný rachot,“ řekl chovatel.
/ROZHOVOR/ Na začátku října oslaví osmdesátiny a zároveň třicetileté výročí svého příchodu do Jičína. Cestovatel a světoběžník Ivan Pírko o sobě říká, že byl vždycky trochu neposeda, a krátce před srazem svého Klubu přátel hor promluvil o tom, proč letošní kulatiny neslaví na treku v Nepálu jako ty předchozí, proč si oblíbil poutě a kolik kilometrů nachodil za loňský karanténní rok.