Kreativ

ŠTÍTEK: Asie

Fotograf Miloš Šálek přiblíží atraktivní Myanmar.

POZVÁNKA NA PŘEDNÁŠKU: Fotograf Miloš Šálek přiblíží atraktivní Myanmar

Profesionální fotograf a kameraman, grafik, cestovatel a spolupracovník Deníku Miloš Šálek přiblíží zájemcům dnes 8. listopadu od 19 hodin v Uffu atraktivní putování asijským státem Myanmar (země se dříve jmenovala Barma). Navštívil během ní královské město Inwa, moře s plážemi v Ngapali, sloní kemp, zlatokopeckou dílnu a spoustu dalších atraktivních míst. Bude tedy o čem vyprávět.

Bílovice-Lutotín, říjen 2021

Nejzajímavější je okolí Romže, říká starosta Bílovic-Lutotína. Co plánují?

Společná historie Bílovic-Lutotína se začala psát počátkem šedesátých let minulého století. Leží sedm kilometrů severozápadním směrem od Prostějova po stranách údolí, kterým protéká říčka Romže. Údolím prochází železniční trať se zastávkou v Lutotíně. Trať vede z Prostějova směrem na Konici a dále na Chornici v Pardubickém kraji. Koresponduje s pradávnou komunikační trasou, konkrétně s prostějovsko-konickou větví západovýchodní stezky, která byla součástí dálkové magistrály, spojující západ Evropy s jejím východem a pokračovala přes střední Asii do Číny.

Koňská čelist nalezená na vykopávkách v Ginnerupu, Dánsko, červen 2021

Kůň domácí má jediného předka. Do Evropy přišel později, než se předpokládalo

Desítky miliard dat potřebovali vědci k objasnění původu koně domácího. Rozsáhlý tým badatelů z řady zemí světa včetně ČR pod vedením Ludovica Orlanda z francouzského Národního centra pro vědu a výzkum došel k závěru, že dnešní domácí koně mají jediného předka a pocházejí z oblasti dolní Volhy a Donu. Ukázalo se také, že tito koně se do střední Evropy nedostali s migrační vlnou lidí z kultury jámové, jak se předpokládalo, ale až později.

Milan Václavík podával na kroměřížském výstavišti restované červy. Známý český kuchař se dlouhodobě soustředí na exotické maso a hmyz.

Připravuje smažené tarantule či hady. V Kroměříži nabízel restované červy

Jedním z lákadel na sobotní entomologické burze v Kroměříži byl stánek známého kuchaře Milana Václavíka. Ten na výstavišti připravoval k ochutnání restované červy. Hmyz ale není tím jediným, na co se specializuje. Jeho doménou je totiž příprava nejrůznějších exotických pochutin – od cvrčků, přes krokodýly až po hady.

Škoda Auto poté, co prakticky zastavila výrobu.

Zaměstnanci Škody Auto po dvou týdnech odstávky nastupují do práce

Minulostí se s koncem nejen týdne, ale i měsíce stane dvoutýdenní odstávka výroby ve Škodě Auto, vynucená především nedostatkem čipů do palubní elektroniky dovážených z Asie. Většina provozů nejen v mladoboleslavském závodě, ale i v Kvasinách a ve Vrchlabí najíždí na běžný provoz. Konkrétně od noční směny, která začíná v neděli od 22. hodiny, uvedla mluvčí firma Kamila Biddle. 

O síle bylinek radí bylinkářka Jarmila Podhorná

Nepodceňujte účinky koření. Dobře poslouží na talíři i v domácí lékárničce

Používáme je denně v kuchyni při dochucování jídel a často si ani neuvědomujeme, že koření může mít příznivý vliv nejen na chuť našich pokrmů, ale také na naše zdraví. Bylinky jako oregano, tymián nebo hřebíček byly v minulosti důležitou součástí domácí lékárničky. Neuškodí si jejich léčivé vlastnosti připomenout, při různých zdravotních obtížích nám pak místo cesty do lékárny bude stačit jen sáhnout do vlastního záhonu či police v kuchyni.

Andrea Tůmová a Štěpán Kadlec.

Není poleno jako Pol eno. Dřevěné figurky prodávají po celém světě

Zajíc, jelen, nosorožec, liška a řada dalších. Nejedná se o výčet obyvatel zvířecí říše, ale o broušená zvířátka z různých druhů dřeva pod značkou jablonecké firmy Pol Eno. Hlavním autorem myšlenky a designu je Andrea Tůmová (AT), která má architektonické studio a navrhuje domy. O výrobu se stará designér a konstruktér hraček v Detoe Albrechtice Štěpán Kadlec (ŠK).

Andrea Tůmová a Štěpán Kadlec.

Není poleno jako Pol eno. České duo vyrábí figurky z dřevěného odpadu

Zajíc, jelen, nosorožec, liška a řada dalších. Nejedná se o výčet obyvatel zvířecí říše, ale o broušená zvířátka z různých druhů dřeva pod značkou jablonecké firmy Pol Eno. Hlavním autorem myšlenky a designu je Andrea Tůmová (AT), která má architektonické studio a navrhuje domy. O výrobu se stará designér a konstruktér hraček v Detoe Albrechtice Štěpán Kadlec (ŠK).

Vůz policie - ilustrační foto.

Klienty připravili o více než dvě miliardy. Policie postaví manažery před soud

Více než 2,3 miliardy korun měli podle policistů Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) vylákat od klientů manažeři společnosti J.O. Investment s.r.o. a použít je pro soukromé účely, např. na nákup nemovitostí. Policisté chtějí čtyři obviněné postavit před soud, nyní podali státnímu zástupci Vrchního státního zastupitelství v Praze návrh na podání obžaloby.

Z Kvasin.

Kvasiny oddychují. Automobilka omezila výrobu

/FOTOGALERIE/ Přes vesnici sem tam projede auto, ale jinak tu vládne nezvyklý klid. Je ale jen zdánlivý. Místní automobilka omezila letos provoz už několikrát a nejinak tomu bude do konce roku. Místní zpomalení tohoto kolosu pociťují především v hustotě dopravy, která jinak působí kvůli chybějícím obchvatům velké problémy na zdejších silnicích. Jak pak současnou situaci vnímají sami zaměstnanci? "Pokud běží výplata, je to dobré," tvrdí.

Nejnovější výzkumy odhalily další temnou stránku pandemie. Rekordně narostl počet vražd a domácího násilí.

Dopady pandemie: Rekordně narostl počet vražd a domácího násilí

Na první pohled vše vypadá jasně. Karantény, omezení pohybu a pobyty doma se promítly do poklesu zločinnosti. Pokud příležitost dělá zloděje, pak bylo v posledních dvou letech takových příležitostí určitě méně. Jenže celkový pokles kriminality je pouze tou zřejmější a optimističtější částí statistik. Nejnovější výzkumy odhalily další temnou stránku pandemie.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro sedm set

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro 700

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.

Tvrdý dopad nedostatku čipů: Škoda Auto prakticky zastavila výrobu

Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.

Minipivovar Most

Mostecké pivo vyhrálo zlatou pečeť. O novém minipivovaru psali i v Asii

Minipivovar Most se otevřel loni v září, ale po měsíci provozu musel prodávat jen z okénka kvůli celostátním proticovidovým opatřením. Následovala doba plná nejistoty a otázek, co bude dál. Ředitel Martin Trčka tehdy s vážným výrazem ve tváři v prázdné pivovarské restauraci Deníku vysvětloval, jak složité bude krizí proplout.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Pánské sukně šije Jan Pávek sám, vylepšuje je podle svých uživatelských zkušeností

Gatím dal sbohem, nosí jen sukně. Je to svoboda, říká tvůrce moderního kiltu

„Prvních pár dní jsem se trochu styděl, ale pak jsem se otrkal a už pět let byste v mém šatníku hledali nohavice marně,“ vypráví Jan Pávek, majitel žamberské šicí dílny. Na zakázku v ní vyrábí brašny pro drsné motorkáře, taktické bundy, výbavu pro policisty a mnoho dalšího. Portfolio teď doplňuje revolučním kouskem – sukněmi pro muže.