Kreativ

ŠTÍTEK: Asie

Vůz policie - ilustrační foto.

Klienty připravili o více než dvě miliardy. Policie postaví manažery před soud

Více než 2,3 miliardy korun měli podle policistů Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) vylákat od klientů manažeři společnosti J.O. Investment s.r.o. a použít je pro soukromé účely, např. na nákup nemovitostí. Policisté chtějí čtyři obviněné postavit před soud, nyní podali státnímu zástupci Vrchního státního zastupitelství v Praze návrh na podání obžaloby.

Z Kvasin.

Kvasiny oddychují. Automobilka omezila výrobu

/FOTOGALERIE/ Přes vesnici sem tam projede auto, ale jinak tu vládne nezvyklý klid. Je ale jen zdánlivý. Místní automobilka omezila letos provoz už několikrát a nejinak tomu bude do konce roku. Místní zpomalení tohoto kolosu pociťují především v hustotě dopravy, která jinak působí kvůli chybějícím obchvatům velké problémy na zdejších silnicích. Jak pak současnou situaci vnímají sami zaměstnanci? "Pokud běží výplata, je to dobré," tvrdí.

Nejnovější výzkumy odhalily další temnou stránku pandemie. Rekordně narostl počet vražd a domácího násilí.

Dopady pandemie: Rekordně narostl počet vražd a domácího násilí

Na první pohled vše vypadá jasně. Karantény, omezení pohybu a pobyty doma se promítly do poklesu zločinnosti. Pokud příležitost dělá zloděje, pak bylo v posledních dvou letech takových příležitostí určitě méně. Jenže celkový pokles kriminality je pouze tou zřejmější a optimističtější částí statistik. Nejnovější výzkumy odhalily další temnou stránku pandemie.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro sedm set

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Ilustrační foto.

Z 25 tisíc Škodováků, kteří zůstali doma, nebude práce jen pro 700

Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.

Tvrdý dopad nedostatku čipů: Škoda Auto prakticky zastavila výrobu

Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.

Minipivovar Most

Mostecké pivo vyhrálo zlatou pečeť. O novém minipivovaru psali i v Asii

Minipivovar Most se otevřel loni v září, ale po měsíci provozu musel prodávat jen z okénka kvůli celostátním proticovidovým opatřením. Následovala doba plná nejistoty a otázek, co bude dál. Ředitel Martin Trčka tehdy s vážným výrazem ve tváři v prázdné pivovarské restauraci Deníku vysvětloval, jak složité bude krizí proplout.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Ilustrační foto.

Dosud omezovaná výroba ve Škodě Auto se má prakticky zastavit

Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.

Pánské sukně šije Jan Pávek sám, vylepšuje je podle svých uživatelských zkušeností

Gatím dal sbohem, nosí jen sukně. Je to svoboda, říká tvůrce moderního kiltu

„Prvních pár dní jsem se trochu styděl, ale pak jsem se otrkal a už pět let byste v mém šatníku hledali nohavice marně,“ vypráví Jan Pávek, majitel žamberské šicí dílny. Na zakázku v ní vyrábí brašny pro drsné motorkáře, taktické bundy, výbavu pro policisty a mnoho dalšího. Portfolio teď doplňuje revolučním kouskem – sukněmi pro muže.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Škodováci musí čekat leccos: pobyt doma i převoz do jiného závodu

Jak ze dvou jiných světů se jeví čtvrteční zprávy týkající se mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Zatímco její oficiální informační kanály připomínají, že v rámci koncernu Volkswagen firma s okamžitou platností převzala celosvětovou odpovědnost za modulární platformu MQB-A0, určenou pro konstrukci různých modelů aut s uplatněním na trzích s potenciálem růstu (za něž se považují například Indie, Rusko, Afrika či země v Latinské Americe nebo regionu ASEAN v jihovýchodní Asii včetně Vietnamu nebo Thajska), odbory upozorňují, že jejich podniková rada se zabývala kritickou situací ve firmě.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Škoda Auto. Ilustrační foto.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Ilustrační snímek.

Lidem z autoprůmyslu má stát připlácet na mzdy, když budou doma

Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.

Kolos v Kvasinách brzdí covid v Asii. Omezování výroby dopadá na další firmy

Kolos v Kvasinách brzdí covid v Asii. Omezování výroby dopadá na další firmy

Dalšímu omezování výroby se ani v následujících týdnech nevyhne kvasinský závod společnosti Škoda Auto. Automobilový průmysl zasáhl nedostatek čipů, a tak se na odstavných plochách hromadí tisíce a tisíce nedokončených aut. V jejich obří parkoviště se proměnilo i hradecké letiště. Situace by se mohla zklidnit po opětovném rozběhnutí výroby polovodičů. Jenže k tomu může dojít až v druhé polovině příštího roku. Firmy závislé na zakázkách automobilek hledají náhradní programy.

Nový primář gynekologicko-porodnického oddělení trutnovské nemocnice Jan Kestřánek (vlevo) s kolegou lékařem Karlem Červíčkem.

Premiéru v trutnovské porodnici obstarala osminásobná rodička

Porodnice v Trutnově obnovila provoz po dlouhých čtrnácti měsících v pátek 1. října a hned první den se tam narodily dvě děti. Jedna z maminek rodila dokonce už poosmé. "V Náchodě jsme měli pacientku, která rodila devatenáctkrát, z toho měla jednou dvojčata," říká nový primář gynekologicko-porodnického oddělení v Trutnově Jan Kestřánek. Ten blíže specifikoval, jak bude porodnice přistupovat k alternativním porodům.