Používáme je denně v kuchyni při dochucování jídel a často si ani neuvědomujeme, že koření může mít příznivý vliv nejen na chuť našich pokrmů, ale také na naše zdraví. Bylinky jako oregano, tymián nebo hřebíček byly v minulosti důležitou součástí domácí lékárničky.
Používáme je denně v kuchyni při dochucování jídel a často si ani neuvědomujeme, že koření může mít příznivý vliv nejen na chuť našich pokrmů, ale také na naše zdraví. Bylinky jako oregano, tymián nebo hřebíček byly v minulosti důležitou součástí domácí lékárničky.
Na svátek Všech svatých se každý rok u nás doma chystala sváteční výzdoba hrobů. Naši dávali na hrob dvě vázy s tradiční podzimní květinou, které se u nás doma neřeklo jinak než "kateřena". Za příspěvek děkujeme panu Pavlovi Kyselákovi.
Na svátek Všech svatých se každý rok u nás doma chystala sváteční výzdoba hrobů. Naši dávali na hrob dvě vázy s tradiční podzimní květinou, které se u nás doma neřeklo jinak než "kateřena". Za příspěvek děkujeme panu Pavlovi Kyselákovi.
Více než 2,3 miliardy korun měli podle policistů Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) vylákat od klientů manažeři společnosti J.O. Investment s.r.o. a použít je pro soukromé účely, např. na nákup nemovitostí. Policisté chtějí čtyři obviněné postavit před soud, nyní podali státnímu zástupci Vrchního státního zastupitelství v Praze návrh na podání obžaloby.
Na "Vše svaty" se každý rok u nás doma chystala sváteční výzdoba hrobů. Naši dávali na hrob dvě vázy s tradiční podzimní květinou, které se u nás doma neřeklo jinak než kateřena. Za dušičkový příspěvek děkujeme panu Pavlovi Kyselákovi.
Obklopené lesy bývalo donedávna Jamné na Jihlavsku. Kůrovcová kalamita změnila region k nepoznání. Přesto se starosta Ľuboš Varhaník snaží vidět i na této situaci něco pozitivního. Nový les bude pestřejší a odolnější.
/FOTOGALERIE/ Přes vesnici sem tam projede auto, ale jinak tu vládne nezvyklý klid. Je ale jen zdánlivý. Místní automobilka omezila letos provoz už několikrát a nejinak tomu bude do konce roku. Místní zpomalení tohoto kolosu pociťují především v hustotě dopravy, která jinak působí kvůli chybějícím obchvatům velké problémy na zdejších silnicích. Jak pak současnou situaci vnímají sami zaměstnanci? "Pokud běží výplata, je to dobré," tvrdí.
Na první pohled vše vypadá jasně. Karantény, omezení pohybu a pobyty doma se promítly do poklesu zločinnosti. Pokud příležitost dělá zloděje, pak bylo v posledních dvou letech takových příležitostí určitě méně. Jenže celkový pokles kriminality je pouze tou zřejmější a optimističtější částí statistik. Nejnovější výzkumy odhalily další temnou stránku pandemie.
Dle titulku by se mohlo zdát, že budu psát o svátku svaté Kateřiny, který je uvedený v kalendáři až 25. listopadu. Mým tématem jsou ale dušičky. Za vzpomínky děkujeme Pavlu Kyselákovi.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Pětadvacet tisíc zaměstnanců Škody Auto ze tří českých závodů, které od pondělka utlumily výrobu aut kvůli nedostatku čipů dodávaných z Asie, zůstane doma dva týdny. S 80procentní náhradou mzdy pro překážku v práci na straně zaměstnavatele. Na počátku listopadu se vrátí do práce. Deníku to řekl předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík v odpovědi na otázku, jaká nyní platí pravidla pro zaměstnance.
Úterní vernisáží ve výstavní síni Městského muzea Zbiroh se začátkem v sedmnáct hodin začíná expozice věnovaná policejním symbolům v pěti kontinentech.
Automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října na následující dva týdny zcela zastavila výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou je jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Během odstávky chce firma dokončit 10 tisíc rozdělaných aut. Zaměstnanci automobilky zůstávají doma za 80 procent průměrného platu.
Minipivovar Most se otevřel loni v září, ale po měsíci provozu musel prodávat jen z okénka kvůli celostátním proticovidovým opatřením. Následovala doba plná nejistoty a otázek, co bude dál. Ředitel Martin Trčka tehdy s vážným výrazem ve tváři v prázdné pivovarské restauraci Deníku vysvětloval, jak složité bude krizí proplout.
Chcete si nechat opravit auto? Tak počítejte s tím, že si nejenom připlatíte, ale také nějakou dobu počkáte. Důvodem je souhra zpřetrhaných dodavatelských řetězců, přetížená logistika a nedostatek náhradních dílů. A to včetně těch osazených čipy.
Den 2. listpadu patří zesnulým. Tento den a celý začátek měsíce je každoročně spjat s návštěvami hrobů našich zesnulých na hřbitovech a vzpomínkami na ně. Dnešní příspěvek pana Kyseláka taktéž pojednává o tomto svátku, lidově řečeném dušičky. Děkujeme.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
Tíživou podobu začínají ve Škodě Auto dostávat dopady celosvětová krize automobilového průmyslu. Tu automobilky vysvětlují především palčivým nedostatkem čipů do palubní elektroniky dodávaných z Asie, ale i nouzí o další komponenty či suroviny pro externí dodavatele.
„Prvních pár dní jsem se trochu styděl, ale pak jsem se otrkal a už pět let byste v mém šatníku hledali nohavice marně,“ vypráví Jan Pávek, majitel žamberské šicí dílny. Na zakázku v ní vyrábí brašny pro drsné motorkáře, taktické bundy, výbavu pro policisty a mnoho dalšího. Portfolio teď doplňuje revolučním kouskem – sukněmi pro muže.
Jak ze dvou jiných světů se jeví čtvrteční zprávy týkající se mladoboleslavské automobilky Škoda Auto. Zatímco její oficiální informační kanály připomínají, že v rámci koncernu Volkswagen firma s okamžitou platností převzala celosvětovou odpovědnost za modulární platformu MQB-A0, určenou pro konstrukci různých modelů aut s uplatněním na trzích s potenciálem růstu (za něž se považují například Indie, Rusko, Afrika či země v Latinské Americe nebo regionu ASEAN v jihovýchodní Asii včetně Vietnamu nebo Thajska), odbory upozorňují, že jejich podniková rada se zabývala kritickou situací ve firmě.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Zaměstnance automobilek, které zejména kvůli nedostatku čipů dovážených z Asie musejí utlumovat výrobu, stát padnout nenechá. Plyne to z informací dosluhujícího ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který je v kontaktu s vedením Škody Auto, jejími dodavateli, kolínské Toyoty i automobilkou v Nošovicích.
Dalšímu omezování výroby se ani v následujících týdnech nevyhne kvasinský závod společnosti Škoda Auto. Automobilový průmysl zasáhl nedostatek čipů, a tak se na odstavných plochách hromadí tisíce a tisíce nedokončených aut. V jejich obří parkoviště se proměnilo i hradecké letiště. Situace by se mohla zklidnit po opětovném rozběhnutí výroby polovodičů. Jenže k tomu může dojít až v druhé polovině příštího roku. Firmy závislé na zakázkách automobilek hledají náhradní programy.
Na dekorativní kosmetiku si nepotrpí, coby herečka si jí v práci užila dost. Eva Josefíková ovšem miluje vůně, a i když to bez parfému zkoušela během putování s krosnou po Asii, jakmile sestoupila z hor do města, parfém si koupila.
/FOTO/ V parku mezi mosteckým Sputnikem a knihovnou se na stromech objevila výstava. Barevné plakáty s texty vypráví příběhy lidí, kteří sbírají či zpracovávají bavlnu, ale kvůli nerovnému zacházení žijí s nízkou mzdou v nedůstojných podmínkách.
Porodnice v Trutnově obnovila provoz po dlouhých čtrnácti měsících v pátek 1. října a hned první den se tam narodily dvě děti. Jedna z maminek rodila dokonce už poosmé. "V Náchodě jsme měli pacientku, která rodila devatenáctkrát, z toho měla jednou dvojčata," říká nový primář gynekologicko-porodnického oddělení v Trutnově Jan Kestřánek. Ten blíže specifikoval, jak bude porodnice přistupovat k alternativním porodům.