KOMENTÁŘ: Zatím houby zle. Ale co za měsíc, za dva?
Pořadatelé plesů jsou na mašli, nikdo si dneska netroufá odhadnout, co bude v časech masopustů, natož někdy dál.
Pořadatelé plesů jsou na mašli, nikdo si dneska netroufá odhadnout, co bude v časech masopustů, natož někdy dál.
Pořadatelé plesů jsou na mašli, nikdo si dneska netroufá odhadnout, co bude v časech masopustů, natož někdy dál.
Laufař Jan Šrail z Nové Hůrky u Prášil má za sebou druhý závod letošního ročníku Visma Ski Classics, prestižního seriálu dálkových běhů na lyžích. Po prologu ve švédském Orsa Grönklittu, kde jednatřicetiletý borec oblékající barvy Vltava Fund Ski Teamu obsadil skvělé 23. místo, skončil Šrail v sobotním Pustertaler Ski Marathonu v Itálii pětatřicátý.
Za více než třicetiletou existenci programu Erasmus vyjelo do zahraničí za studiem nebo stáží více než devět milionů studentů. Vyjet mohou ale i absolventi, učitelé a další. Výjezdy prospívají nejen studentům samotným, ale i české ekonomice a také společnosti.
Žáci Střední zemědělské a potravinářské školy v Klatovech sbírali zkušenosti v zahraničí. A to díky tomu, že se škola již podruhé zapojila do Projektu Erasmus + a vyslala žáky na praxi do Itálie a Španělska.
Patří do světové špičky. Pětapadesátiletý Karel Volf, který se extrémním překážkovým závodům věnuje teprve od roku 2015, se za tu krátkou dobu propracoval mezi globální elitu. Z posledního světového šampionátu si přivezl bronzovou medaili.
Patří do světové špičky. Pětapadesátiletý Karel Volf, který se extrémním překážkovým závodům věnuje teprve od roku 2015, se za tu krátkou dobu propracoval mezi globální elitu. Z posledního světového šampionátu si přivezl bronzovou medaili.
V tuzemsku se dají spočítat na jedné ruce - na ty, kteří školí a k tomu mají i vlastní studio, postačí prstů ještě méně. Ivo Výboch je z Krnova a po třinácti letech vedení kurzů má úspěšné studenty v celé republice i na jiných kontinentech.
Region - K fotografování se dostal díky okolí, ve kterém vyrůstal. I přesto, že se svým aparátem sjezdil nejeden kout České republiky a podepsaný je i pod řadou snímků ze zahraničí, jsou Beskydy dodnes jeho srdcovka. „Nikdy neuděláte stejný záběr, a to mě na tom baví,“ řekl Deníku v rozhovoru fotograf z Frenštátu pod Radhoštěm Jiří Baran.
Opravdová smůla potkala jedenašedesátiletého italského mafiánského bosse Gioacchina Gammina. Před rukou zákona utíkal celých deset let pod falešným jménem Manuel. Když si myslel, že má vyhráno, policie ho dopadla ve španělském Galapagaru, a to díky snímku na Google Street View.
Co stačí pro splnění podmínek na ubytování, to nestačí na návštěvu restaurace… Školy asi omezí okruh účastníků na původně doporučené skupiny dětí.
Doby, kdy školy před odjezdem na lyžařské výcviky řešily především sněhové podmínky na horách a sportovní vybavení žáků, už jsou dávno pryč. Nyní jim při pořádání zájezdů přibyly také starosti s testováním neočkovaných studentů.
/FOTOGALERIE/ Od třetího ledna je v Kulturním domě v Holicích veřejnosti zpřístupněna výstava holického rodáka Jiřího Platenky u příležitosti jeho nedožitých 90. narozenin.
Jihočeský tělesně handicapovaný plavec Arnošt Petráček odpočívá po náročné a zároveň úspěšné sezoně.
Malý městský automobil Fiat 126 s stal nástupcem legendární "pětistovky". Ve výrobním programu italské automobilky vydržel dlouhá desetiletí.
Laboratoře v Česku v úterý odhalily 10 169 případů koronaviru. Poprvé za dva týdny tak přibylo více než deset tisíc nakažených. Minulé úterý byl nárůst zhruba o tisíc případů nižší. V nemocnicích je s covidem 2854 pacientů, z toho 506 v těžkém stavu. Opět vzrostlo incidenční číslo. Na 100 tisíc obyvatel připadá v posledních sedmi dnech 368 nakažených, o deset více než v úterý. Vyplývá to z údajů ministerstva zdravotnictví.
/FOTO/ Limoncello, mandarello či arancello. Italské likéry z citronů, mandarinek a pomerančů nezapřou svůj jižanský původ. Sladké alkoholické nápoje vznikají i na Vysočině z citrusových plodů vypěstovaných ve skleníku Petra Broži.
Když před více než dvaceti lety začala jezdit pracovně do Itálie, ani v nejmenším by ji nenapadlo, že tam zůstane žít, vdá se, rozvede se, porodí tři děti, najde novou lásku… Jenže člověk míní, život mění. Modelka a moderátorka Alena Šeredová (43) s námi zavzpomínala na všechny důležité okamžiky svého života a prozradila, zda se provdá za otce své dcery Vivienne Charlotte, podnikatele Alessandra Nasiho, se kterým nyní žije v Turíně. Rozhovor přinesl přední tuzemský společenský magazín Story.
Útočník Jaroslav Moučka již není hráčem královédvorského Rodosu. Chytil laso z italského Val di Fiemme a v horském středisku bude hrát tamní IHL, což je po Alpské lize nejvyšší soutěží hranou v Itálii. Jedna věc se pro Moučku nemění, také jeho nový klub vede tabulku.
Jako vlna tsunami se Evropou rozlévá nová verze koronaviru s označením omikron. A nevyhnula se ani jižní Moravě. Krajští hygienici k začátku týdne evidovali již 190 podezření na nákazu touto mutací.
"Po návštěvě partnerské školy v tureckém Izmiru v říjnu roku 2021 se žáci a učitelé ZŠ a MŠ Tábor, Husova 1570 vydali propagovat svou školu, město a vlast v rámci aktivit projektu Erasmus do Španělska," informovala Deník vyučující Mgr. Jana Bičišťová. Děkujeme za zaslaný příspěvek.
Do Nizozemí nepojede. Žďárská rychlobruslařka Martina Sáblíková se nezúčastní letošního mistrovství Evropy v Heerenveenu. Na soustředění v Itálii se zranila na tréninku. Po pádu a nárazu do mantinelu se pořezala bruslí na levém stehně, musela být ošetřena v nemocnici a zranění ji nepustí k účasti na kontinentálním šampionátu. Přečtěte si, co říká čtyřiatřicetiletá reprezentantka o nové situaci i vzhledem k únorové olympiádě.
Už i tak byl slavný, ovšem když do něj spisovatelka Agatha Christie zasadila děj své nejproslulejší detektivky, stal se Orient Express doslova legendou. Luxusní vlaky jezdící pod tímto názvem ovšem prakticky zmizely z kolejí v roce 2009. Nyní se legenda vrací. První soupravy Orient Express La Dolce Vita vyjedou v roce 2023, vagony nabídnou atmosféru Itálie šedesátých let minulého století.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
/ROZHOVOR/ Je zimní ráno, něco málo před osmou hodinou a v Praze vrcholí ranní špička. Čekám v Praze na Želivského a vyhlížím linku 150. Nabírá cestou trochu zpoždění, a tak mi začíná být jasné, že na rozhovor na konečné nebude tolik času, kolik jsem doufal. To už se ale na křižovatce objevuje kloubový autobus SOR z kačerovských garáží pražského dopravního podniku. Lidé vystupují a spěchají na metro. Za volantem je usměvavý muž Michal Prívara. Katolický kněz, který propadl lásce k autobusům natolik, že už 17 let si bez řízení nedovede představit život. Stejně jako bez služby tomu nahoře. Navíc je to terapeut a dodělává si doktorát na lékařské fakultě.
Předseda vládní krajně pravicové strany Liga Matteo Salvini se vyslovil pro návrat Itálie k jaderné energii. Strana je podle něj připravena sbírat podpisy pro referendum, které by tento krok umožnilo, informují tiskové agentury.
Heřmanoměstecký fotograf Jan Kočičák Kočí se na Nový rok vydal na procházku po Chrudimi.
Papež František důrazně vyzval k ukončení násilí páchaného na ženách; takové činy označil za urážku Boha. Učinil tak při mši ve Svatopetrské bazilice v den, kdy si římskokatolická církev připomíná slavnost Panny Marie, informovala agentura Reuters.
Česko mezi zeměmi, které vyrábí kaviár z jeseterů? Může to znít neobvykle, ale je to tak. Navíc k tomu využívá šetrnou metodu: vědci z Fakulty rybářství a ochrany vod Jihočeské univerzity umějí tuto vyhlášenou pochoutku získávat, aniž by museli zabíjet jesetery.
Nakladatelství Prostor získalo světovou exkluzivitu k vydání ilustrovaného diáře s citáty proslulé italské spisovatelky Eleny Ferrante!
Med s chilli, pepřem, česnekem nebo i čokoládou. Už když před pár lety začínal Pavel Štefka z Bohutic na Znojemsku točit první med, věděl, že chce experimentovat. Dnes za své medové výrobky sbírá ocenění.
Svět poprvé od počátku pandemie nemoci covid-19 překonal hranici milionu nově nakažených koronavirem za den. Vyplývá to z propočtů agentury AFP, která vycházela z průměrného přírůstku za uplynulých sedm dní.
Výuka na gymnáziu v Břeclavi se, podobně jako na ostatních školách v republice, musela odehrávat především na dálku. Břeclavské gymnázium to pojalo jako výzvu k zavedení inovativních forem a vzdělávacích metod. Výuka prostřednictvím internetu byla náročná, ale také poukázala na nutnost zvýšení digitální gramotnosti pedagogů a žáků. Děkujeme Ljubě Stojanova-Stojčeva za pěkný příspěvek a jí i studentům blahopřejeme k velkému úspěchu.
Med s chilli, pepřem, česnekem nebo i čokoládou. Už když před pár lety začínal Pavel Štefka z Bohutic na Znojemsku točit první med, věděl, že chce experimentovat. Dnes za své medové výrobky sbírá ocenění.
Monika Kopřivová z Černošic je mámou tří dětí a doktorkou farmacie. Původní zaměstnání v lékárně později vyměnila za knižní tvorbu, ke které ji inspiroval její devadesátiletý dědeček, když sepsal svoje paměti. Napadlo ji, že by podobně mohl zaznamenat vzpomínky každý prarodič a v této souvislosti založila vlastní nakladatelství a vydala knihy Babičko vyprávěj a Dědečku vyprávěj, později pak online obchod Babičkářství.
/FOTO, VIDEO/ Mandarinek se mi letos urodilo strašně málo. Vloni byla úroda rekordní, takže si rostliny potřebovaly odpočinout. Některé kvetly málo, jiné pozdě. A ty, co kvetly, často neudržely plod. Takže letošní úroda teď končí v sudu a bude z ní speciální kořalka, hodnotí své výpěstky zahradník Petr Broža z Moravce.
/FOTO, VIDEO/ Mandarinek se mi letos urodilo strašně málo. Vloni byla úroda rekordní, takže si rostliny potřebovaly odpočinout. Některé kvetly málo, jiné pozdě. A ty, co kvetly, často neudržely plod. Takže letošní úroda teď končí v sudu a bude z ní speciální kořalka, hodnotí své výpěstky zahradník Petr Broža z Moravce.
Británie za uplynulý den zaznamenala rekordních 129 471 případů nákazy covidem-19. Předchozí rekord ze Štědrého dne činil 122 186 případů. V Itálii za den přibylo 78 313 nových případů. Je to nejvyšší číslo od začátku pandemie. Dosavadní rekord byl 54 762. Varianta omikron už v Nizozemsku převládá, země má 9213 nově nakažených.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.
Po několika letech se do metropole vrátila díky zabavnímu parku Majaland horská dráha. Podívejte se, jak vypadaly její předchůdkyně. Trvalé horské dráhy měla ve 20. a na počátku 21. století Praha dvě. Jedna, zvaná Cyklon stávala od roku 1974 do roku 2018 na Výstavišti. Druhá potom do roku 1935 ve vršovickém Edenu.