Kreativ

ŠTÍTEK: oprava

Big bag už jsou u zdi dva roky, prorůstá jimi tráva a plevel. Stavbu zpevní druhá řada.

Zeď u Kateřiny se bortí, zpevní ji nové bagy. Opravu zdržely informační šumy

Dva a půl roku uplynulo od chvíle, kdy se zbortila nábřežní zeď u restaurace Kateřina v Chrudimi. Zpevňují ji bílé vaky, big bagy, které však už dosluhují a je tu silné riziko, že se stavba, na jejímž povrchu vede cyklostezka, zřítí do Chrudimky. Vlastník zdi je stále neznámý, už se kvůli tomu uskutečnilo několik soudních jednání. Pokud se její oprava bude dál protahovat, hrozí, že cyklostezka kvůli velkému ohrožení pěších a cyklistů bude uzavřena.

Největší hradecká sportovní hala začala sloužit sportovcům v roce 1991.

Oprava až na krov. Zájem o rekonstrukci hradecké haly Slavie má sedm firem

/VIDEO, FOTO/ Ještě přečkat poslední zimu a pak začne rekonstrukce střechy haly Slavie v Hradci Králové. Do haly v posledních letech už dvakrát zateklo. Tělovýchovná jednota v současnosti vybírá firmu, která střechu opraví. Sportovci chystají i další opravy a zveřejnili studii, jak by měla dnes víc než třicetiletá hala vypadat.

Vedení města vytipovávalo v terénu chodníky a cesty k opravám.

Vedení Bohumína vytipovávalo v terénu chodníky a cesty k opravám

Plán oprav městských chodníků a silnic na příští rok začíná dostávat konkrétní obrysy. Vedení města vyjelo v úterý 17. října do terénu, aby ze zásobníku projektů vybralo nejpotřebnější investice. Do rekonstrukce infrastruktury pro pěší i řidiče chce Bohumín v příštím roce vložit přibližně 18 milionů korun.

Jindřišská věž.

Praha nekoupí Jindřišskou věž. Kvůli vysoké ceně a dlouhé nájemní smlouvě

Hlavní město nekoupí od pražského arcibiskupství středověkou Jindřišskou věž, řekl dnes ČTK pražský radní Adam Zábranský (Piráti). Důvodem jsou vysoká cena, kterou za stavbu církev chce, nutnost nákladných oprav a dlouhá nájemní smlouva, kterou má současný nájemce do roku 2044. Na odmítnutí koupě se podle Zábranského shodla celá pražská koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), Piráti a STAN. Arcibiskupství za stavbu požaduje 100 milionů korun, což je podle radního asi dvakrát víc, než stanovil znalecký posudek.

Jedenáct let starou fontánu na náměstí T. G. Masaryka v Příbrami, lákající pozornost obří koulí ze žuly, čeká oprava. Vytékající voda prozrazuje poruchu se zaplavením technologie.

Fontána s koulí prosakuje. Dominantu příbramského náměstí čeká oprava

/VIDEO, FOTO/ Neobvyklý ruch bude v příštích týdnech panovat kolem fontány s koulí na příbramském náměstí T. G. Masaryka. Zatímco v předchozích letech znamenal příchod podzimního počasí jen uzavření vody a zazimování, letos to bude jiné. Nejnovější z dominant náměstí, zprovozněnou před 11 lety, čeká oprava.

Pracovníci brněnského dopravního podniku se pustili do obnovy trolejbusu 9Tr z roku 1980.

V Brně začala renovace přes čtyřicet let starého trolejbusu. Rozšíří sbírku

/FOTO/ Pracovníci brněnského dopravního podniku se pustili do obnovy trolejbusu 9Tr z roku 1980, který bude součástí sbírky historických vozidel. Externí dodavatel opravil skelet a nyní tak v Brně dávají trolejbusu kompletní elektrovýzbroj, kabeláž, nalakují ho a vybaví interiér. Cestující by se jím mohli svézt poprvé v první polovině roku 2025.

Plavební komora ve Spytihněvi prochází generální opravou.

Od vrat až po značení. Plavební komora ve Spytihněvi prochází generální opravou

Generální opravu plavebních komor ve Spytihněvi a Veselí nad Moravou provede Povodí Moravy. Práce budou rozděleny do dvou let tak, aby od začátku května do konce září mohla probíhat plavba bez omezení. Plavební komora ve Spytihněvi projde kompletní opravou do konce dubna 2024. Práce na obou komorách vyjdou celkem na 47 milionů korun.

Těšínská ulice v Opavě dostala nový asfalt. 12. října 2023.

Opravy cesty v Těšínské v Opavě končí. Jaká omezení na řidiče čekají příští rok?

S koncem letních prázdnin začali dělníci v Opavě s opravou Těšínské ulice. Práce na této velmi frekventované silnici si vyžádaly i větší dopravní omezení v podobě uzavírek a provozu jen v jednom směru. To s sebou přinášelo kolony, zejména pak v odpoledních špičkách. Nyní je rekonstrukce u konce. Jak vše probíhalo a na kterých silnicích se bude pracovat v nadcházejícím roce 2024?

Místní část Přerova Dluhonice, kterou protne dálnice D1, se dočká dalších kompenzací. Finance půjdou do oprav chodníků, výměny veřejného osvětlení a nových parkovacích ploch. Foto:Magistrát města Přerova

Dluhonice, které protne D1, se dočkají oprav chodníků a výměny osvětlení

Po dokončení nového sportoviště a opravě kulturního domu se místní část Přerova Dluhonice dočká dalších kompenzací za zhoršení života v obci v souvislosti s výstavbou dálnice D1. Už v pondělí 16. října začne v Dluhonicích oprava chodníků a výměna veřejného osvětlení. V plánu je i stavba nových parkovacích míst, která v obci citelně chybějí. Stavební ruch potrvá deset měsíců a práce přijdou na 37 milionů korun. Částku plně pokryje dotace Olomouckého kraje.

Starosta Dolní Poustevny Robert Holec na jednom z mostů poškozených povodní.

Mosty po povodních mohou v Lobendavě a Poustevně opravit až po třech letech

Stejně rychle jako v červenci 2021 přišla velká voda, přišly i sliby politiků o státní pomoci zasaženým obcím s likvidací povodňových škod, především s opravami mostků. Doposud ale Dolní Poustevna nebo Lobendava, kde voda napáchala největší škody, nedostaly ani korunu. Dohromady přitom potřebují téměř 50 milionů korun, což je naprosto mimo jejich rozpočtové možnosti. Pokud vše půjde dobře, mohly by být mostky opravené příští rok, tři roky od povodní.

Reportérka Deníku Terezie Heinz.

Doprava v Brně? Mnohdy hrůza, ale buďme trpěliví. Systém je třeba zjednodušit

Brněnská doprava je mezi obyvateli města bezesporu jedním z nejpalčivějších témat. Ve skutečnosti vlastně nejen pouze mezi Brňany, vždyť vtipy o tom, jak bude brzy jednodušší Brno objet velmi velkou oklikou, slýcháme takřka na denním pořádku. Je nezpochybnitelné, že se některým opravám nedá vyhnout, jistě však byla možná jejich lepší koordinace. Minimálně pak v případě koordinace s hromadnou dopravou, aby lidé v případě nutnosti mohli alespoň přesednout na tramvaj. Místo toho však vidíme desetiminutové intervaly a nekonečné kolony.

Z mostu v Náměšti nad Oslavou opadává omítka.

Po rekonstrukci reklamace. Moravský Karlův most v Náměšti potřebuje další opravu

/VIDEO/ Jen necelé dva roky vypadal po opravě barokní most v Náměšti nad Oslavou jako nový. Brzy po rekonstrukci za téměř dvanáct milionů korun totiž začala opadávat omítka. Na radnici proto chtějí práce na mostu z osmnáctého století reklamovat. Není to přitom poprvé, co jsou s historickou památkou po rekonstrukci problémy.

Jez u krumlovské Jelení lávky.

Povodí Vltavy opravuje jez u Jelení lávky. Vodáckého maratonu se to nedotkne

Provizorní dřevěná lávka přes šlajsnu, koruna jezu obehnaná hrazením, otevřený poklop do šachty a červenobílá páska natažená přes Vltavu. Tak to v těchto dnech vypadá na jezu pod krumlovských Plášťovým mostem. Povodí Vltavy se tam pustilo do plánované opravy. Krumlovský vodácký maraton to nijak neohrozí.

Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Silnice v Brně? Jedny z nejhorších v republice, říká radní zodpovědný za dopravu

/ROZHOVOR/ Nervy si testují řidiči při průjezdu Brnem. Často tráví čas s omezeními a v kolonách. Silničáři rozšiřují dálnici D1 na šestipruh, pokračují stavby velkého městského okruhu v Žabovřeské, v Bauerově nebo na Tomkově náměstí. Do toho nastupují další opravy, jako třeba nedávno v Hradecké, u Zvonařky nebo u Makra.

Fronty u Bystřan, kde opravují hlavní tah z Teplic na Ústí a Prahu.

Oprava mostu v Bystřanech na Teplicku se protáhne, kvůli problémům v betonu

Špatný stav hydroizolace, mostní závěry není jak zakotvit. To jsou aktuálně dvě velké komplikace na opravovaném mostě v Bystřanech. A to řidiči rozhodně slyšet nechtěli. Opravy na této hlavní výpadovce z Teplic k dálnici na Prahu a do Ústí se protáhnou. Informuje o tom Ředitelství silnic a dálnic.