Ředitelé středních škol se připravují na uzavření škol, ke kterému na Kolínsku vzhledem k vysokému výskytu onemocnění covid-19 s největší pravděpodobností v pondělí 5. října dojde. Asi nejsložitější situaci mají gymnázia, kterých se bude týkat distanční výuka pro studenty vyšších ročníku, zatímco děti navštěvující nižší ročníky ve škole prozatím nejspíš normálně zůstanou.
Od pondělí 5. října čekají studenty středních škol z okresů, které mají na koronavirovém semaforu červenou nebo oranžovou barvou, dva týdny distanční výuky. Kutnohorsko zatím svítí zeleně, což znamená výskyt nákazy bez komunitního přenosu. Studenti by se tak měli dále učit přímo ve školách, pouze s omezením hodiny tělocviku a kroužků.
Od pondělí 5. října přejdou studenti středních škol, jejichž okresy svítí na semaforu oranžovou či červenou barvou, minimálně na dva týdny na distanční výuku. Ta by se podle současné situace měla Rakovnicku vyhnout, ale vše se může ještě změnit, neboť od pátku bude platit nový semafor. Ředitelé škol ovšem s distanční výukou předběžně počítají a podnikají veškeré kroky, aby kvalita vzdělávání příliš neutrpěla.
Marie Knápková, která studuje ekologii a životní prostředí na Střední zahradnické škole v Rajhradě na Brněnsku, zůstane od pondělí doma. Ministr zdravotnictví Roman Prymula ve středu oznámil, že střední školy budou pro prezenční výuku na čtrnáct dní zavřené v regionech, které mají na semaforu červenou či oranžovou barvu. Tedy i v celém Jihomoravském kraji.
Čtrnáctidenní nouzový stav a výuka z domova. Vysočinu, přesněji její oranžové okresy, čeká nouzový stav. Cílem je podle ministra zdravotnictví Romana Prymuly snížit riziko nákazy. Spolek učitelů Učitelská platforma ale upozorňuje na problémy hlavně kolem škol s odborným technickým zaměřením a středních odborných učilišť. Tady odbornou praxi nelze nahradit distančním vzděláváním.
Mezi hlavními důvody, proč má vláda vyhlásit nouzový stav, je přijetí opatření, která pomohou zastavit raketový růst počtu nakažených. Tento nárůst ohrožuje kapacitu zdravotnických zařízení. Nouzový stav potřebuje i proto, aby mohla zapojit studenty medicíny. Řada zdravotníků je v karanténě. Poslancům to dnes ve sněmovně řekl ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO), když je informoval o záměru vyhlásit nouzový stav v důsledku šíření nemoci covid-19.
Středoškoláci z regionů s vyšším rizikem nákazy se od pondělí budou muset učit doma. Jejich školy se totiž s nejvyšší pravděpodobností nejméně na dva týdny uzavřou. Podrobnosti opatření, které má zmírnit šíření nákazy covid-19 upřesní dnes ministerstvo zdravotnictví.
Zástupci školských asociací mají pochybnosti o tom, zda by dvoutýdenní uzavření středních škol mohlo zlepšit epidemickou situaci v Česku. Pokud se školy zavřou, není podle nich možné vyloučit, že budou muset učit na dálku i déle. Podle vyjádření předsedy Unie školských asociací CZESHA Jiřího Zajíčka a šéfky Asociace ředitelů gymnázií Renaty Schejbalové pro ČTK střední školy s možností distančního vzdělávání počítaly, ale některé zřejmě v jiné formě.
Ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) společně s ministrem školství Robertem Plagou (ANO) informoval o dalších opatřeních ve školách. Dotknout by se měla pouze středních škol v červených a oranžových regionech. Prymula rovněž zopakoval, že ve středu požádá o vyhlášení nouzového stavu.
Omezení volnočasových aktivit bude znamenat maximální účast deset až 20 lidí. V pořadu Partie na televizi Prima to řekl ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO). Vyhlášení příslušného opatření očekává ve středu nebo v pátek. Na stole je podle něj i možnost zavedení distanční výuky na středních školách. Na vysokých školách by měla distanční výuka platit aspoň měsíc.
Omezení volnočasových aktivit bude znamenat maximální účast deset až 20 lidí. V pořadu Partie na televizi Prima to řekl ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO). Vyhlášení příslušného opatření očekává ve středu nebo v pátek. Na stole je podle něj i možnost zavedení distanční výuky na středních školách. Na vysokých školách by měla distanční výuka platit aspoň měsíc.
Uzavření středních škol a druhého stupně základních škol by vedlo pouze k malému poklesu reprodukčního čísla přenosu koronaviru ve společnosti. Uvádí to analýza Centra pro modelování biologických a společenských procesů, na kterou na twitteru upozornil ministr školství Robert Plaga (za ANO). Analýza také upozorňuje, že uzavření škol by zejména u adolescentů vedla k tomu, že by se oslabilo dodržování ochranných opatření.
Soutěž Vím proč láká již pošesté žáky základních a středních škol k objevování krásy a tajemství fyziky zábavnou interaktivní formou. Na tři minuty se tak může stát Newtonem, Einsteinem nebo Curie-Sklodowskou každý, kdo natočí zajímavý fyzikální pokus.
Soutěž Vím proč láká již pošesté žáky základních a středních škol k objevování krásy a tajemství fyziky zábavnou interaktivní formou. Na tři minuty se tak může stát Newtonem, Einsteinem nebo Curie-Sklodowskou každý, kdo natočí zajímavý fyzikální pokus.
Soutěž Vím proč láká již pošesté žáky základních a středních škol k objevování krásy a tajemství fyziky zábavnou interaktivní formou. Na tři minuty se tak může stát Newtonem, Einsteinem nebo Curie-Sklodowskou každý, kdo natočí zajímavý fyzikální pokus.
/FOTOGALERIE/ Doslova každou minutu se nyní snaží využít střední školy a obzvlášť odborná učiliště. Kdykoliv se totiž může stát, že škola přejde na distanční výuku, což by bylo pro studenty, žáky i jejich vyučující mnohem obtížnější, než kdyby se tak stalo na jaře.
Ředitelky všech základních škol v Prachaticích s ohledem na doporučení Ministerstva zdravotnictví České republiky vyhlašují v pátek 25. září pro žáky volný den, a to včetně uzavření školních družin.
Soutěž Vím proč láká již pošesté žáky základních a středních škol k objevování krásy a tajemství fyziky zábavnou interaktivní formou. Na tři minuty se tak může stát Newtonem, Einsteinem nebo Curie-Sklodowskou každý, kdo natočí zajímavý fyzikální pokus.
Soutěž Vím proč láká již pošesté žáky základních a středních škol k objevování krásy a tajemství fyziky zábavnou interaktivní formou. Na tři minuty se tak může stát Newtonem, Einsteinem nebo Curie-Sklodowskou každý, kdo natočí zajímavý fyzikální pokus.
Na twitterovém účtu informoval primátor Zdeněk Hřib o tom, že se zavádí distanční výuka na pražských středních a vysokých školách. jenže zpráva nebyla pravdivá a za hodinu ji první muž metropole musel korigovat. Stihl mezi tím svou aktivitou na sociálních sítích zmást i naštvat některé rodiče i ředitele středních škol.
Pravidelně docházet do školy a radovat se ze studia navzdory svému handicapu mohou žáci Střední školy, základní školy a mateřské školy JISTOTA, o.p.s., která vzdělává děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v kombinaci s různými postiženími. NADACE AGEL je podporuje již šestým rokem a také letos jim přispěje částkou padesát tisíc korun na provoz speciálních automobilů, které sváží děti do školy.
Andělská křídla, ale také maska mysteriózního mimozemského démona Venoma, motokolo s čínským motorem, multifunkční lampa desetkrát silnější než dálková světla automobilu nebo zdobené dřevěné nože.
Střední odborná škola waldorfská zažívá změny. Na konci roku 2020 přestane být jejím zřizovatelem Moravskoslezský kraj, který tuto záštitu převede na Městský obvod Poruba. Od 1. ledna tak bude Městský obvod Poruba zřizovat mateřskou, základní i střední školu zaměřenou na waldorfskou pedagogiku.
V Berouně je kvůli pozitivnímu testu na Covid-19 jednoho z pedagogů v karanténě celý pedagogický sbor Střední odborné školy Hlinky, v dalších školách pak se jedná jen o třídy. Deníku to potvrdily na sobě nezávislé zdroje.
Mateřskou a základní školu Monty School Ostrava následuje další stupeň. Střední škola v Porubě otevírá první ročník jen pro deset studentů. Výuka na soukromém lyceu se podobá praxi na vysoké škole.
Dnešním dnem se mění svět pro mnoho obyvatel České republiky. Po půl roce se opět otevírají školy a po několika týdnech si budou muset opět lidé na některých místech zvyknout na ústenku.
Návrat do školních lavic bude po prázdninách pro mnohé děti náročnější, většina z nich půjde do školy kvůli koronaviru až po téměř půl roce. I školní rok 2020/2021 s sebou přinese novinky, některé s pandemií úzce souvisí. Do základních a středních škol v Moravskoslezském kraji bude v souvislosti s příznivým demografickým vývojem docházet více žáků než vloni.
Integrovaná střední škola ve Slavkově u Brna nám poskytla fotografie ze závěru školního roku. Rádi jejich ohlédnutí zveřejňujeme. Také vy můžete zaslat třídní či školní fotografie. Objeví se, stejně jako tyto, v rubrice čtenář reportér.
Zhruba 180 základních a středních škol připravilo na srpen pro žáky bezplatné čtyřdenní vzdělávací kempy, které mají děti připravit na začátek školního roku. Část žáků se kvůli jarnímu koronavirovému zavření škol vrátí do lavic 1. září po půl roce, někteří z nich se neúčastnili ani distanční výuky.
Zamezit šíření koronaviru ve škole v případě nákazy některého žáka bude podle zástupců školských asociací při běžném provozu škol v novém školním roce zřejmě problematické. Na druhém stupni základních škol a na středních školách rozvrhy vyučování předpokládají setkávání žáků z různých tříd. Změna režimu v jedné třídě by proto asi měla vliv i na další výuku ve škole. ČTK to řekli předseda Asociace ředitelů základních škol Michal Černý a šéfka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová.
Sedm zaměstnanců teplického gymnázia navštívilo nedávno střední školu Menntaskólinn í Kópavogi na Islandu. Obě školy společně pracují celý školní rok na projektu DCE4.0 - Digital Competences for Education 4.0 (Digitální kompetence pro vzdělávání 4.0) v rámci programu Vzdělávání Fondů EHP 2014 - 2021, které jsou financované Islandem, Lichtenštejnskem a Norskem.
Zvýšit atraktivnost studia na elektrotechnických školách a současně otevřít studentům elektro oborů možnosti budoucího zaměstnání pomáhá motivační program Prokopa Diviše, který spolupořádá ČEZ Distribuce.
Zvýšit atraktivnost studia na elektrotechnických školách a současně otevřít studentům elektro oborů možnosti budoucího zaměstnání pomáhá motivační program Prokopa Diviše, který spolupořádá ČEZ Distribuce.
Zvýšit atraktivnost studia na elektrotechnických školách a současně otevřít studentům elektro oborů možnosti budoucího zaměstnání pomáhá motivační program Prokopa Diviše, který spolupořádá ČEZ Distribuce.
Zvýšit atraktivnost studia na elektrotechnických školách a současně otevřít studentům elektro oborů možnosti budoucího zaměstnání pomáhá motivační program Prokopa Diviše, který spolupořádá ČEZ Distribuce.
Zvýšit atraktivnost studia na elektrotechnických školách a současně otevřít studentům elektro oborů možnosti budoucího zaměstnání pomáhá motivační program Prokopa Diviše, který spolupořádá ČEZ Distribuce. Celkem 1 020 000 korun si mezi sebou rozdělilo devadesát nejaktivnějších studentů elektro oborů deseti partnerských středních škol v Plzni, Ostrově, Chomutově, Liberci, Kladně, Praze, Hradci Králové, Dobrušce, Olomouci a Ostravě. I v době pandemie byl o program obrovský zájem. Do letošního ročníku se zapojilo 1423 studentů, což je o stovku více než loni.
Největší středočeské město se sedmdesáti tisíci obyvateli chce rozšířit síť svých středních škol. Prioritně má zájem o pedagogické obory a obory související s bezpečnostními složkami. Střední školy zřizuje Středočeský kraj a vedení města Kladna s ním proto zahájilo intenzivní vyjednávání.
Letní měsíce jsou na školách spíše ve znamení oprav a ticha. Pro Střední školu umělecko průmyslovou v Ústí nad Orlicí to uprostřed července rozhodně neplatilo. V krajském zařízení se konal příměstský tábor zaměřený na umělecké a řemeslné dovednosti dětí.
Na gymnázia je dlouhodobě nával, zato některá učiliště čelí nezájmu. Plyne to z údajů, které středočeský krajský úřad zveřejnil na svém webu. Celkovou kapacitu středních škol v kraji označuje za dostatečnou, když jejich průměrná naplněnost dosahuje 60 procent.