Kreativ

ŠTÍTEK: vlak

Pitva prokázala, že ztraceného psa nakonec přejel vlak

Když se vám ztratí pes a nakonec ho najdete mrtvého, honí se hlavou ledacos. Týden před loňskými Vánocemi se podobná událost přihodila manželům ze Dvora Králové, kterým se z oplocené zahrady u domu podhrabal jejich pes rasy Bullmastif.

Dívky málem zavinily vykolejení vlaku

Český Těšín – Vykolejení vlaku a ohrožení cestujících. Přesně toto se mohlo stát v pátek odpoledne v prostoru českotěšínského nádraží. Dvě nezletilé dívky totiž přes koleje příčně položily tři dřevěné hranoly. 

Vlaky i autobusy loni zvýšily přepravu. Autobusům výrazně pomohly i slevy

Loni vlaky a autobusy přepravily téměř 530 milionů pasažérů, což je meziroční nárůst o více než 17 milionů. Zatímco cestujících ve vlacích přibývá nepřetržitě už deset let, autobusová doprava loni zvrátila klesající trend z posledních let. Vyplývá to ze statistik ministerstva dopravy. K růstu počtu cestujících přispěly i nové státní slevy pro studenty a důchodce, které se promítly zejména v autobusové dopravě. U vlaků naopak jejich vliv není příliš výrazný.

Nová brožura poradí, kam na výlet vlakem nebo autobusem

Střední Čechy – Nejenom kdy, kam a jak se vydat (a to včetně kalendáře akcí), ale také co tam lze vidět či zažít. Tyhle informace najdou zájemci v nově vydané brožurce Zážitkový průvodce PID pro rok 2019 s nabídkou, kam se lze vypravit na výlet dopravními prostředky v systému Pražské integrované dopravy.

Turistická sezona začíná. Na Pražském semmeringu pojedou parní vlaky

Už tuto sobotu nastane v Praze a okolí nová sezona turistických vlaků Českých drah a KŽC Doprava. Úplnou novinkou jsou parní vlaky, které budou vypravovat České dráhy na jihozápadě Prahy. Dětský vlak Cyklohráček bude zase častěji jezdit až do Zlonic. Novinky představili během týdne zástupci Prahy a Středočeského kraje na tiskové konferenci.

Nehody na železnici: Strojvůdci jsou unavení a chybějí bezpečnostní systémy

Počet mimořádných událostí na železnici je letos nebývale vysoký, za první dva měsíce roku 2019 jich Drážní inspekce řešila už 220, meziročně o čtvrtinu více. Strojvedoucích je v Česku dlouhodobě nedostatek, schází jich minimálně 300. To vede k jejich přetěžování. Problémem jsou četné, opakující se přesčasy, které dopravci využívají, a časté služby.

Revoluce na železnici? Kraj zvažuje konec režijních jízdenek a slevových karet

Jižní Morava /ANKETA/ – Železničáři a jejich rodiny možná na některých linkách v Jihomoravském kraji přijdou o levné cestování, ostatní pasažéři mohou ztratit nárok na některé slevy. Vedení regionu zvažuje, že přestane ve vlacích, které objednává, uznávat režijní jízdenky i slevové karty Českých drah.

Oblastí Posázaví se bude prohánět i údajná Vindobona

Střední Čechy - Astronomické jaro přichází ve středu 62 minut před půlnocí, to železniční nastává od soboty. Poprvé letos vyjedou sezonní turistické vlaky. Přímo na pražském hlavním nádraží na to v úterý upozornili jak zástupci dopravců – vedle Českých drah i společnosti KŽC Doprava - tak hlavního města a za střední Čechy zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Oblastí Posázaví se bude prohánět i údajná Vindobona

Střední Čechy - Astronomické jaro přichází ve středu 62 minut před půlnocí, to železniční nastává od soboty. Poprvé letos vyjedou sezonní turistické vlaky. Přímo na pražském hlavním nádraží na to v úterý upozornili jak zástupci dopravců - vedle Českých drah i společnosti KŽC Doprava - tak hlavního města a za střední Čechy zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Oblastí Posázaví se bude prohánět i údajná Vindobona

Střední Čechy - Astronomické jaro přichází ve středu 62 minut před půlnocí, to železniční nastává od soboty. Poprvé letos vyjedou sezonní turistické vlaky. Přímo na pražském hlavním nádraží na to v úterý upozornili jak zástupci dopravců - vedle Českých drah i společnosti KŽC Doprava – tak hlavního města a za střední Čechy zástupce ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.-

OBRAZEM: Vlak srazil člověka v Ptácké ulici

Mladá Boleslav - Vlak srazil ve středu 20. března odpoledne v Mladé Boleslavi chodce. Ten střet přežil, avšak z místa neštěstí jej musel transportovat vrtulník. Událost se stala na nepoužívaném železničním přejezdu v Ptácké ulici.

Vlakem z Brna do Bohumína? Regiojet láká na komfort

Brno – Při cestě z Brna do Bohumína si cestující nově dají zdarma kávu nebo si přečtou denní tisk. Provoz rychlíkové linky R8 převezme od prosince soukromá firma Regiojet, smlouvu má až do roku 2027. Její představitelé nyní shání nové zaměstnance a také nakoupí vagony. Žluté vlaky nahradí České dráhy.  

Vlakem z Brna do Bohumína? Regiojet láká na komfort

Při cestě z Brna do Bohumína si cestující nově dají zdarma kávu nebo si přečtou denní tisk. Provoz rychlíkové linky R8 převezme od prosince soukromá firma Regiojet, smlouvu má až do roku 2027. Její představitelé nyní shání nové zaměstnance a také nakoupí vagony. Žluté vlaky nahradí České dráhy.  

Většinu dotovaných tratí stát přidělil ČD. Šest jich zbylo na konkurenci

Převážnou část dotovaných dálkových vlaků, které si objednává stát, budou i nadále zajišťovat České dráhy. Jde o celkem 22 dálkových linek, například na dvou tratích mezi Prahou a Brnem. Dnes to sdělil František Jemelka z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Šest dálkových linek loni dostali soukromí dopravci.

Spáče ve vlaku kdosi okradl. Někdy během sedmi hodin

Berounsko - Patrně jen dosti mizivou šanci na dopadení pachatele budou mít policisté z Prahy-venkov: Západ, kterým své okradení ohlásil cestující, jenž ve vlaku přišel o peníze. Není se totiž čeho chytit - leda by se objevily pokusy o zneužití platební karty z odcizené peněženky.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Odvolaného ředitele organizátora dopravy zastoupí odvolaný ředitel

Střední Čechy - Pavel Procházka už není ředitelem příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK), řešící dopravní obslužnost kraje zajišťovanou vlaky i autobusy, avšak nadále zůstává v jejím čele. Tohle sdělení obsahuje tisková zpráva, již středočeské hejtmanství v pondělí zveřejnilo na svém webu.

Testovaly se v Česku, jezdí na naftu i elektřinu. Vlaky Azuma vyjely z Londýna

Na trať mezi Londýnem a Leedsem se od 15. května vydají nové soupravy od Hitachi, které umí jezdit na elektřinu i naftu. Společnost LNER (London North Eastern Railway) oznámila nasazení jednotek Azuma na tuto trať od 15. května. Cestujícím mají jednotky přinést větší komfort a současně zvýšit i kapacitu vlaků na trase z Londýna na sever Anglie.

V Zákolanech vzpomínají na železniční neštěstí a chtějí památník

Zákolany - Počet mimořádných událostí na železnici letos prudce vzrostl. Za první dva měsíce 2019 jich drážní inspektoři museli řešit už 220, meziročně je to o čtvrtinu více. Jedna z posledních byla zaznamenána počátkem března - na hlavním nádraží v Brně se srazily na jedné koleji dva vlaky. Záchranáři v souvislosti s nehodou ošetřili nakonec 23 lidí, z toho 15 bylo převezeno do nemocnice.

V Zákolanech vzpomínají na železniční neštěstí a chtějí památník

Zákolany - Počet mimořádných událostí na železnici letos prudce vzrostl. Za první dva měsíce 2019 jich drážní inspektoři museli řešit už 220, meziročně je to o čtvrtinu více. Jedna z posledních byla zaznamenána počátkem března - na hlavním nádraží v Brně se srazily na jedné koleji dva vlaky. Záchranáři v souvislosti s nehodou ošetřili nakonec 23 lidí, z toho 15 bylo převezeno do nemocnice.

Zrychlení tratí brání například i prostorová omezení a přejezdy

Střední Čechy - Začnou vlaky ve středních Čechách jezdit rychleji? Problematika není tak jednoduchá, že stačí pouze zvýšit rychlost, kterou vlaky pojedou. Kromě finanční náročnosti, která souvisí se zrychlováním tratí, existuje v problematice celá řada limitujících faktorů; těmi mohou být i prostorové možnosti, kdy nelze přeložit celou trať do nové stopy a tím docílit jejího zrychlení. Řekl to Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Zrychlení tratí brání například i prostorová omezení a přejezdy

Střední Čechy - Začnou vlaky ve středních Čechách jezdit rychleji? Problematika není tak jednoduchá, že stačí pouze zvýšit rychlost, kterou vlaky pojedou. Kromě finanční náročnosti, která souvisí se zrychlováním tratí, existuje v problematice celá řada limitujících faktorů; těmi mohou být i prostorové možnosti, kdy nelze přeložit celou trať do nové stopy a tím docílit jejího zrychlení. Řekl to Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Zrychlení tratí brání například i prostorová omezení a přejezdy

Střední Čechy - Začnou vlaky ve středních Čechách jezdit rychleji? Problematika není tak jednoduchá, že stačí pouze zvýšit rychlost, kterou vlaky pojedou. Kromě finanční náročnosti, která souvisí se zrychlováním tratí, existuje v problematice celá řada limitujících faktorů; těmi mohou být i prostorové možnosti, kdy nelze přeložit celou trať do nové stopy a tím docílit jejího zrychlení. Řekl to Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.