V pondělí kolem půl páté odpoledne došlo na železniční trati mezi Lichkovem a Těchonínem ke srážce člověka s vlakem. "Pacient bohužel už před naším příjezdem zemřel," potvrdil mluvčí Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Aleš Malý.
Známou písničku od Mňágy a Žďorp o zrychleném vlaku, co náhle stojí v půli cesty, si mohli v sobotu v podvečer notovat cestující, kteří se vydali motorovým vlakem z Pardubic do Havlíčkova Brodu. Souprava Regionova totiž nakonec neplánovaně zastavila mezi stanicemi Hlinsko v Čechách a Ždírec nad Doubravou.
Jižní Morava – Do známých slovenských lázní v Piešťanech se brzy Jihomoravané dostanou přímým vlakem z Brna nebo z Břeclavi. Nový spoj soukromého dopravce RegioJet začne jezdit od patnáctého prosince a lidi doveze až do Žiliny.
Blansko - Sezóna na mnoha památkách sice skončila, ale v Muzeu Blanenska na blanenském zámku se pokračuje i v zimě. Ve čtvrtek 14. listopadu byly zahájeny celkem tři výstavy v muzejních prostorách pro malé i velké návštěvníky.
Správa železniční dopravní cesty zastavila provoz na trati z Trutnova do Královce. Důvodem je sesuv části železničního tělesa. Vlaky na trati nahradily autobusy.
/FOTOGALERIE/ Bez vlastní vůle se z cestujících využívajících k nástupu do vlaků votické nádraží stanou otužilci. Zima je na krku a na nádraží se před mrazem zatím nikam neschovají. Přitom tam stojí objekt, v němž téměř století nacházeli cestující teplou a suchou čekárnu. Ta je nyní mimo provoz.
/FOTOGALERIE/ Už jen do neděle 17. listopadu bude k vidění na nádraží ve Vlašimi Legiovlak. Ten je replikou skutečného vlaku, který sloužil československým legionářům ke složité a strastiplné cestě domů, do nově vzniklé Československé republiky.
Jihlavsko - Cestující se musí připravit na to, že v době od 18. do 29. listopadu nebudou mezi Telčí a Kostelcem u Jihlavy jezdit vlaky. Nahradí je autobusová doprava, která bude organizovaná dle výlukového jízdního řádu.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce do tří let začít s elektrizací a rekonstrukcí tratě z Plzně do Domažlic. Jen krátce poté chce stavět kvůli lepšímu spojení s Bavorskem i novou trať v nové stopě až na 200 kilometrů v hodině.
/FOTOGALERIE/ Nejkrásnějším nádražím roku 2019 se staly Rozsochy nedaleko Bystřice nad Pernštejnem ve žďárském okrese. Druhé místo získaly středočeské Čelákovice, třetí pak Slezské Rudoltice. Rozsošské nádraží do 13. ročníku soutěže nominoval Miloš Stloukal, který objekt z roku 1905 od roku 2011 obývá a pečuje o něj. Současně si tak plní svůj životní sen – bydlet na malém venkovském nádraží.
Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Chtějí vyrazit na výlet, ale na vlakové nástupiště se nedostanou. Po schodech totiž nemohou. Tělesně postiženým lidem či rodičům s kočárky se však brzy bude cestovat o něco příjemněji. Železničáři plánují v desítkách jihomoravských vlakových stanic bezbarierový přístup.
Největší železniční dopravci budou v sobotu v souvislosti s připravovanou demonstrací v Praze na Letné posilovat své spoje. České dráhy navýší kapacity přibližně o 1000 míst k sezení, vozy navíc bude přidávat i RegioJet. Zájem je především o dopolední linky z Moravy do hlavního města a rovněž opačným směrem večer. Vyplývá to z vyjádření dopravců. Zvláštní vlaky vypraveny nejspíš nebudou.
Největší železniční dopravci budou v sobotu v souvislosti s připravovanou demonstrací v Praze na Letné posilovat své spoje. České dráhy navýší kapacity přibližně o 1000 míst k sezení, vozy navíc bude přidávat i RegioJet. Zájem je především o dopolední linky z Moravy do hlavního města a rovněž opačným směrem večer. Vyplývá to z vyjádření dopravců. Zvláštní vlaky vypraveny nejspíš nebudou.
Největší železniční dopravci budou v sobotu v souvislosti s připravovanou demonstrací v Praze na Letné posilovat své spoje. České dráhy navýší kapacity přibližně o 1000 míst k sezení, vozy navíc bude přidávat i RegioJet. Zájem je především o dopolední linky z Moravy do hlavního města a rovněž opačným směrem večer. Vyplývá to z vyjádření dopravců. Zvláštní vlaky vypraveny nejspíš nebudou.
Správa železnic ve středu zahájila přestavbu pražského železničního úseku mezi Smíchovem a Radotínem. Po ní vznikne na části trati mezi Radotínem a Velkou Chuchlí čtyřkolejná trať. Rekonstrukce celého úseku o délce devět kilometrů bude stát 3,6 miliardy korun. Po modernizaci se na trati zvýší rychlost i zkrátí čas průjezdu. Informovala o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Hotovo by mělo být v červenci 2022.
Vernisáž v Muzeu Blanenska zahájí výstavu, kterou by si neměli nechat ujít příznivci železnice. Expozice se jmenuje Vlaky, vláčky, koleje a přiblíží historii železnice na Blanensku.
Cestování po Vysočině by mohlo být jednodušší. Od 15. prosince totiž začíná platit nový systém organizace dopravy nazvaný Veřejná doprava Vysočiny. Tento systém propojí postupně železniční i autobusovou dopravu a díky tomu by cestujícím v budoucnu mohla stačila jedna jízdenka po celém kraji. Zástupci dopravních společností a obcí o tom včera hovořili na Setkání s hejtmanem Kraje Vysočina Jiřím Běhounkem, které už počtvrté organizoval Deník.
Jižní Morava – Vláda dala tento týden zelenou prodeji železniční trati mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem na Znojemsku. Po deseti letech by se tak mohly na necelých sedm kilometrů železnice vrátit vlaky osobní dopravy.
Šťastný konec měl v úterý 12. listopadu večer střet osobního vlaku a osobního auta na železničním přejezdu v Huslenkách na Horním Vsacku. Bez zranění vyvázla obsluha vlaku, všech dvanáct cestujících v soupravě i pětadvacetiletá řidička vozu Ford ze Vsetínska a její spolujezdec. Škoda překročila čtvrt milionu korun.
El Día De Los Muertos je oslava zesnulých pocházející z Mexika a společně s našimi žáky ze ZŠ Na rovině jsme se tentokrát vydali již v maskách a ozdobenými obličeji pěšky na nádraží v České Třebové, odkud jsme pokračovali vlakem do Moravské Třebové.
Zřejmě nezkušenost osmnáctileté řidičky stála za nehodou auta a vlaku na trase mezi Vizovicemi a Otrokovicemi, k níž došlo v pondělí před polednem ve Zlíně. Řidička z nehody vyvázla bez zranění.
/FOTO/ Leo Express představil v Lichkově, Jablonném, Letohradu či Ústí nad Orlicí své nové vlaky pro regionální dopravu na Orlicku. Na prezentační jízdu, která vedla také přes Pardubice a byla ukončena v Praze, dorazilo několik stovek návštěvníků.
/VIDEO/ Pád železné opony si připomněli v sobotu Češi a Němci na nádraží v Alžbětíně, kam z Plzně přijel Vlak s nostalgií a stejně tak i z německé strany.
Dnes jsou parní jízdy na osoblažské úzkokolejce samozřejmostí. Úplně první cestující vezl parní vlak před patnácti lety. Jel na Svatomartinské hody do Bohušova.
Železniční most přes Vltavu v Braníku se označoval jako „most Inteligence“. V době komunistického teroru v padesátých letech minulého století na jeho stavbě v dělnických profesích totiž pracovalo mnoho právníků, lékařů či učitelů. Když však 30. května 1964 došlo ke zprovoznění Branického mostu, bylo to bez fanfár i bez účasti soudruhů z KSČ. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nyní uvažuje, že tudy po skoro šedesáti letech povede jedna z důležitých vlakových spojek v metropoli.
Je těsně po půlnoci 10. listopadu 1989. Chladno. Hustá mlha. Po hlavní železniční trati se od Prahy ve směru Lovosice řítí rychlostí 116 km/h mezinárodní rychlík Balt – Orient.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, říká se. Nejspíš si na to vzpomněl i řidič vozidla značky Škoda Fabia, kterého ve středu u nemocnice v obci Hořovice na Berounsku požádal stopař, jestli ho sveze k místnímu vlakovému nádraží. Stopující muž však auto ukradl. Policejní hlídka falešného stopaře dopadla na čerpací stanici v Praze.
Je těsně po půlnoci 10. listopadu 1989. Chladno. Hustá mlha. Po hlavní železniční trati se od Prahy ve směru Lovosice řítí rychlostí 116 km/h mezinárodní rychlík Balt – Orient.
Je těsně po půlnoci 10. listopadu 1989. Chladno. Hustá mlha. Po hlavní železniční trati se od Prahy ve směru Lovosice řítí rychlostí 116 km/h mezinárodní rychlík Balt – Orient.
Je těsně po půlnoci 10. listopadu 1989. Chladno. Hustá mlha. Po hlavní železniční trati se od Prahy ve směru Lovosice řítí rychlostí 116 km/h mezinárodní rychlík Balt – Orient.
Je těsně po půlnoci 10. listopadu 1989. Chladno. Hustá mlha. Po hlavní železniční trati se od Prahy ve směru Lovosice řítí rychlostí 116 km/h mezinárodní rychlík Balt – Orient.
Adamov – V sobotu krátce po poledni srazil v Adamově vlak malou dívku a její matku. „Podle zjištění se pětiletá holčička s dvaačtyřicetiletou matkou pohybovaly z neznámých důvodů v kolejišti. Tedy tam, kde neměly co dělat. Událost dále vyšetřujeme,“ uvedl mluvčí jihomoravských policistů Bohumil Malášek.
Klub železničních cestovatelů Podtrosecký rychlík požádal Jičín o podporu provozu výletního vlaku ve výši 75 tisíc korun. Zastupitelé požadavek zamítli.