Již jen necelé dva měsíce se budou moci cestující mířící z Děčína na ústecký Střekov nebo ze Šluknovska rychlíkem do Nového Boru svézt vlaky Českých drah. A využít jen jednu jízdenku. S novým jízdním řádem přijdou poměrně velké změny.
Kobylí, Zaječí – Od pondělní půl osmé hodiny ranní až do středeční půl třetí odpoledne musejí cestující počítat s výlukou v úseku Zaječí – Kobylí. Vlaky zde nahradí autobusy. Stanoviště náhradní autobusové dopravy bude v Kobylí přímo před staniční budovou.
Telč – Zima i horko, zákeřný nepřítel, nedostatek jídla a oblečení, nulová hygiena a zdravotní péče. S tím vším se museli vypořádat dva legionáři František Komín a Antonín Strnad z Jihlavska, kteří před sto lety vlakem projeli podstatnou část Transsibiřské magistrály v Rusku. Jaké to bylo, si můžete udělat představu do 22. do 27. října na nádraží v Telči, kdy tam zastaví Legiovlak.
Zima i horko, zákeřný nepřítel, nedostatek jídla a oblečení, nulová hygiena a zdravotní péče. S tím vším se museli vypořádat dva legionáři František Komín a Antonín Strnad z Jihlavska, kteří před sto lety vlakem projeli podstatnou část Transsibiřské magistrály v Rusku. Jaké to bylo, si můžete udělat představu do 22. do 27. října na nádraží v Telči, kdy tam zastaví Legiovlak.
Světlá nad Sázavou – V pátek 18. října krátce před dvaadvacátou hodinou srazil motorový vlak šestatřicetiletého muže. Proč a jak ke střetu došlo, nyní šetří havlíčkobrodští kriminalisté.
Blanensko – Krátce po nedělní druhé hodině ráno zastavil provoz na železnici střet vlaku s osobním autem. Při nehodě na železničním přejezdu v Dolní Lhotě se nikdo nezranil. Ani z tříčlenné posádky auta ani nikdo z přibližně čtyřiceti cestujících ve vlaku.
/VIDEO/ Provoz železniční trati spojující Prahu s Berounem a mířící dále na Plzeň se v sobotu 19. října před polednem zastavil kvůli střetu projíždějícího rychlíku s člověkem. K neštěstí došlo v Černošicích na Praze-západ; mezi stanicemi Dobřichovice a Praha-Radotín.
Na železniční stanici ve Svitavách došlo ve čtvrtek kolem půl jedenácté dopoledne ke srážce ženy vlakem. Provoz na hlavní železniční trati mezi Českou Třebovou a Brnem se na dvě hodiny zastavil.
Je prvním místem, které lidé spatří při příjezdu vlakem do Hanušovic na Šumpersku. Dobrý dojem v nich ovšem nezanechá. „Není to tu hezké, navíc v jednom z domů je večerka a herna. Popravdě jsem ráda, když jsem odtud pryč,“ říká Alena Fialová, která před nádražím čekává na odvoz domů. Neutěšený stav se brzy začne měnit. V nejbližších týdnech má odstartovat zásadní rekonstrukce budovy železniční stanice.
Je prvním místem, které lidé spatří při příjezdu vlakem do Hanušovic. Dobrý dojem v nich ovšem nezanechá. Budova vlakového nádraží spolu s okolním prostorem se však v nejbližší době začnou měnit k lepšímu.
Je prvním místem, které lidé spatří při příjezdu vlakem do Hanušovic. Dobrý dojem v nich ovšem nezanechá. Budova vlakového nádraží spolu s okolním prostorem se však v nejbližší době začnou měnit k lepšímu.
Hodějice – Policisté hledají svědky dopravní nehody ze soboty, kdy se ve dvě hodiny odpoledne na železničním přejezdu u Hodějic srazil řidič auta s projíždějícím vlakem.
Jižní Morava - Vlakoví dopravci posilují pro příští rok počet spojů přes jižní Moravu. České dráhy zařadí třeba přímý spoj z Brna do Berlína. Vstoupit na železnici v kraji chce i Leo Express.
Ceny jízdného v autobusech a vlacích v Královéhradeckém a Pardubickém kraji se v tarifu Iredo od 15. prosince změní. Cestování se prodraží lidem, kteří využívají jednorázové klasické jízdenky, naopak zlevní vícedenní jízdné pro pravidelné cestující.
„Když jsem jel vlakem z Prahy do Olomouce, jedné malé dívce jsem vyprávěl, že jsem bankovní lupič. Byla nadšená. Příběhy jsou všude, kam se podíváte,“ uvedl během diskuze se studenty Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati světoznámý americký spisovatel Robert Fulghum.
Žluté motoráky brzy nadobro zmizí z kolejí v Olomouckém kraji. Soupravy Regionova budou vozit cestující i nadále, ale v jednotném modrém stylu Českých drah (ČD). Úprava exteriéru i interiéru je součásti desetileté smlouvy mezi olomouckým hejtmanstvím a národním dopravcem.
Žluté motoráky brzy nadobro zmizí z kolejí v Olomouckém kraji. Soupravy Regionova budou vozit cestující i nadále, ale v jednotném modrém stylu Českých drah (ČD). Úprava exteriéru i interiéru je součásti desetileté smlouvy mezi olomouckým hejtmanstvím a národním dopravcem.
Na trati v úseku Oldřichov u Duchcova Bílina Správa železniční dopravní cesty uzavřela nepřetržitě od 1. října od 0:00 hodin až 21. října do 23:59 hodin obě traťové koleje mezi stanicemi Oldřichov u Duchcova a Bílina. Trať je z důvodu výluky pro všechny vlaky zcela neprůjezdná.
Tak se jmenoval článek, který jsem četl na internetu. Psalo se v něm, že se od nového jízdního řádu, který bude platit od prosince, zruší jízdenky českých drah a začnou platit tzv."krajové jízdenky". Když jsem tento článek četl poprvé, přiznám se, že jsem to bral jako zprávu agentury JPP (jedna paní povídala), ale když jsem četl tuto informaci na internetu po druhé, začal jsem si říkat, že asi na této informaci něco je, a snažil jsem se zjistit víc podrobností.
Žluté motoráky brzy nadobro zmizí z kolejí v Olomouckém kraji. Soupravy Regionova budou vozit cestující i nadále, ale v jednotném modrém stylu Českých drah (ČD). Úprava exteriéru i interiéru je součásti desetileté smlouvy mezi olomouckým hejtmanstvím a národním dopravcem.
Sehnat vlaky, přetřít je do krajských barev, pořídit si odbavovací systém, dát dohromady personál. Do velké změny na železnici zbývají už jen dva měsíce. Od prosince totiž vyjedou na koleje na Děčínsku dva noví dopravci.
Konkrétní obrysy začínají dostávat plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na výstavbu takzvaných VRT: vysokorychlostních tratí konstruovaných pro vlaky zvládající jízdu až 320 km/h. K trasám, kde přípravy pokročily nejvíc, patří VRT Praha - Brno - Ostrava. Aktuální předpoklady tvůrců železniční infrastruktury počítají s tím, že v roce 2030 by celá VRT mezi Prahou a Brnem měla být rozestavěna - a v některých úsecích dokonce už i zprovozněna.
Konkrétní obrysy začínají dostávat plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na výstavbu takzvaných VRT: vysokorychlostních tratí konstruovaných pro vlaky zvládající jízdu až 320 km/h. K trasám, kde přípravy pokročily nejvíc, patří VRT Praha - Brno - Ostrava. Aktuální předpoklady tvůrců železniční infrastruktury počítají s tím, že v roce 2030 by celá VRT mezi Prahou a Brnem měla být rozestavěna - a v některých úsecích dokonce už i zprovozněna.
Konkrétní obrysy začínají dostávat plány Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na výstavbu takzvaných VRT: vysokorychlostních tratí konstruovaných pro vlaky zvládající jízdu až 320 km/h. K trasám, kde přípravy pokročily nejvíc, patří VRT Praha - Brno - Ostrava. Aktuální předpoklady tvůrců železniční infrastruktury počítají s tím, že v roce 2030 by celá VRT mezi Prahou a Brnem měla být rozestavěna - a v některých úsecích dokonce už i zprovozněna.
Vagony nejsou nafukovací. V ranních dopravních špičkách se o tom přesvědčuje řada lidí, která kvůli práci či škole míří do Prahy příměstskými vlaky. Situace je přitom čím dál tím kritičtější. Týká se to především tahů od Českého Brodu, Lysé nad Labem nebo Kralup nad Vltavou. Právě tyto vlaky bývají po ránu nejvíce přecpané.
Poslední z letošních Regionálních dnů Pražské integrované dopravy hostí v sobotu mezi 10. a 17. hodinou vlakové nádraží ve Strančicích na Praze-východ. Nejde však jen o lákavou nabídku pro příznivce veřejné dopravy, kteří ocení zvláštní jízdy historických vlaků a autobusů.
Vagony nejsou nafukovací a koleje jakbysmet. O tom se v ranních dopravních špičkách přesvědčuje řada Středočechů, kteří do práce či školy v Praze dojíždějí příměstskými vlaky.
Vagony nejsou nafukovací a koleje jakbysmet. O tom se v ranních dopravních špičkách přesvědčuje řada Středočechů, kteří do práce či školy v Praze dojíždějí příměstskými vlaky.
Vagony nejsou nafukovací a koleje jakbysmet. O tom se v ranních dopravních špičkách přesvědčuje řada Středočechů, kteří do práce či školy v Praze dojíždějí příměstskými vlaky.
Vagony nejsou nafukovací a koleje jakbysmet. O tom se v ranních dopravních špičkách přesvědčuje řada Středočechů, kteří do práce či školy v Praze dojíždějí příměstskými vlaky.
Vagony nejsou nafukovací a koleje jakbysmet. O tom se v ranních dopravních špičkách přesvědčuje řada Středočechů, kteří do práce či školy v Praze dojíždějí příměstskými vlaky.
Několik hořících svíček, k nimž stále přibývají další. Tak to ve čtvrtek vypadalo na Kamenném mostě v Písku. Také tady vzniklo pietní místo pro Karla Gotta. Lidé si tu výjimečného zpěváka připomínají i jako člověka, který přispěl penězi na obnovu Kamenného mostu po ničivých povodních roku 2002.
Policie se zdravotníky ve čtvrtek večer kolem jednadvacáté hodiny pátrala po člověku, který na železniční trati mezi Novou Pakou a Lázněmi Bělohrad skočil za tunelem u Heřmanic před vlak a utekl.
Rádi zveřejňujeme příběhy se šťastným koncem. Dnes přinášíme jeden z nich. Napsal nám ho čtenář z Jižní Moravy a my s jeho souhlasem zveřejňujeme dopis celý. Podle jeho mínění totiž příběhu chybí pomyslná „třešnička na dortu“. No, posuďte sami.