Nejdřív to vypadalo na dohodu, ale pak přišla záporná reakce. Ani po jednání s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem se nezměnil postoj Petra Holubce z Hajnice na Trutnovsku, který podal odvolání proti územnímu rozhodnutí na stavbu dálnice D11 v úseku Jaroměř - Trutnov. Mátl to uvedl při zahájení stavby obchvatu Jaroměře.
Ředitelství silnic a dálnic ČR ve čtvrtek oficiálně zahájilo dlouho připravovanou stavbu obchvatu dvanáctitisícové Jaroměře na Náchodsku. Obchvat po severním okraji města odvede z Jaroměře tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Řidičům by měl začít sloužit v roce 2024. Obchvat postaví společnost Metrostav Infrastructure za 688 milionů korun bez daně. Předpokládaná cena před soutěží byla 863 milionů korun.
/INFOGRAFIKA/ Herní vývojář nebo feministická aktivistka. O přízeň voličů v boji o brněnský magistrát se ucházejí i kandidáti s netradičními povoláními. Například za Piráty kandiduje bocman, u nějž někteří mohou tápat, co vlastně dělá. „Je to loďmistr na historické lodi," přiblížil profesi svého kolegy z kandidátky lídr Pirátů Marek Lahoda.
V Berouně jde do boje o přízeň voličů celkem deset stran a hnutí. Jedná se tak historicky o rekordní počet kandidujících subjektů. Do voleb se odpočítávají už pouhé hodiny, a všechny strany něco slibují a doufají, že jejich program osloví co nejvíce voličů. Koho budete letos volit?
Plzeň chystá spuštění nového způsobu řízení dopravy na několika křižovatkách v úseku Lidická – Plaská. Cílem projektu je využít nejmodernější technologie pro efektivnější řízení provozu v západočeské metropoli.
/FOTO, VIZUALIZACE/ Stavba obchvatu Pardubic, která bude zkratkou z Trnové na Dubinu, by měla začít v říjnu a potrvá tři roky. Ředitelství silnic a dálnic vybralo nejvýhodnější nabídku za více než 1,4 miliardy korun. Dlouho očekávanou silnici postaví sdružení firem Hochtief, Doprastav a Silnice Čáslav. Tendr, ze které soud nechal odstranit Metrostav Infrastructure, měl komplikace a trval téměř dva roky. Projeďte po severovýchodním obchvatu už nyní, virtuálně ve vizualizaci.
Bytů, po kterých vládne v Rychnově nad Kněžnou velká poptávka, přibývá. Místní však volají i po větší kapacitě parkovacích míst, ta současná podle nich nestačí. Téma rezonuje i blížícími se komunálními volbami.
Už několik volebních období rezonují Náchodem dvě stále aktuální témata - doprava a obnova lázeňství. Už za týden se otevřou volební místnosti a obě tato témata se objevují v prioritách téměř všech devíti náchodských kandidátek.
Kolony aut, osobních, nákladních i autobusů. A s tím spojené znečištění ovzduší výfukovými zplodinami, nadměrný hluk a problém vyjet z vedlejších silnic na hlavní komunikaci. Hranice dlouhodobě trápí hustá doprava, a to jak ve směru na Valašské Meziříčí, tak na Odry. Způsobů, jak si s množstvím aut poradit, ale není mnoho.
/CO ROZHODNE VOLBY/ Na hladině líně tekoucí řeky Dyje spolu tančí dvě labutě. Slunce teprve pozvolna začíná rozpalovat střechy prvních z několika bytových domů podél nábřeží. Vzduch voní čerstvým letním ránem a vybízí hladové kolemjdoucí, aby si ještě alespoň kousek z jeho svěžesti ukousli, než se rozplyne úplně. Někteří spěchají a neúnavně sledují tikající ručičky hodinek. Jiní nasávají poslední zbytky klidu, který z pozadí stále důrazněji vyrušuje hukot motorů projíždějících aut. Tohle je Břeclav. Skrytá kráska, která dává domov pětadvaceti tisícům obyvatel.
Sotva kilometrový úsek uprostřed místecké části souměstí se stal druhým nejfrekventovanějším místem pohybu nákladních automobilů v kraji. Což – jak všichni doufají – přestane platit s dostavěním obchvatu D48. Jaké jsou s touto komunikací další plány?
Digitalizace v Česku nabírá na obrátkách a za pár měsíců by to měli poznat i motoristé. Pokud dnes šofér ztratí řidičský průkaz, dvě cesty na úřad jej neminou: musí podat žádost o vydání nového dokladu a následně si jej i vyzvednout. Zatím. Ministerstvo dopravy totiž plánuje do konce letošního roku spustit nový Portál dopravy a usnadnit komunikaci s úřady.
Na pondělní debatě ve Florentinu se sešli kandidáti na primátora hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti), Jan Čižinský (Praha sobě), Petr Hlaváček (STAN), Patrik Nacher (ANO) a Bohuslav Svoboda (Spolu – ODS, TOP 09, KDU-ČSL). Diskutovali na téma doprava, které pražské podnikatele nejvíc pálí.
Tradiční a zaběhnutou akcí již je ve slezské metropoli Den otevřených dveří dopravního podniku. Každoročně vítá návštěvníky zajímavým programem a ten letošní bude výjimečný. Akce má totiž podtitul jednoho významného výročí, a sice sedmdesát let trolejbusů v Opavě. Trolejbusy v Opavě slaví 70 let.
V lázeňském městě Teplice jezdí trolejbusy už 70 let. Radnice v posledních letech investuje především do nákupu hybridních vozů, které dokáží zajíždět i do míst, kam nevedou troleje. Pracuje se také na rozšiřování linek. Do roku 2023 by měla být MHD v Teplicích kompletně bezemisní.
Nehoda dvou osobních aut a dodávky zastavila dnes odpoledne na téměř dvě hodiny dopravu na 22. kilometru dálnice D2 z Brna na Lanžhot. Při nehodě se zranili dva dospělí a dvě děti. ČTK to řekli mluvčí policistů, záchranářů a hasičů. Policisté odkláněli dopravu na sjezdu 11 u Blučiny, zpět na dálnici se mohli řidiči vracet u Hustopečí. Odklon dopravy skončil před 16:30, kdy se otevřel jeden pruh.
/VIZUALIZACE/ Úvahy o vybudování tramvajové trati mezi Ostravou a Karvinou dostávají reálnější obrysy. Trať má využít bývalé dráhy a modernizované důlní vlečky.
Městský soud Praze zrušil povolení, na základě kterého vznikl na jaře zřejmě nejznámější kruhový objezd v Česku. U Prašné brány v historickém centru metropole ho nechala vybudovat městská část Praha 1.
Chabařovice dlouhodobě trápí hustá doprava přímo v centru města. Při nadcházejících komunálních volbách by plány jednotlivých politických uskupení na její zklidnění mohly mít vliv na rozhodování voličů. Proto jsme se ptali politiků: Myslíte si, že přestavba náměstí, kterou připravila současné koalice, dostatečně vyřeší dopravní problémy a navrátí společenský život do centra Chabařovic?
/CO U VÁS ROZHODNE VOLBY/ Také ve Vlašimi žijí obyvatelé svými běžnými „obecními“ problémy. A také oni mají jednou za čtyři roky možnost s nedostatky města něco dělat. Stačí správně hlasovat při komunálních volbách. Jaké problémy jsou ty hlavní, které by mohly rozhodnout ve Vlašimi o výsledku voleb?
/CO U VÁS ROZHODNE VOLBY/ Pokud se člověk v ranní nebo odpolední špičce vydá ulicí 9. května na Palackého náměstí a dá se například po telefonu s někým do hovoru, těžko uslyší vlastního slova. V tu dobu, a vlastně po celý den, totiž tato táhlá a svažitá komunikace jen stěží odolává náporu dopravy. Denně tu projedou tisíce aut a společně s hlukem obyvatelé Hořovic musí snášet i značné znečištění.
Hluk a nepříjemný zápach z výfuků trápí obyvatele Častolovic. Městys leží na důležité dopravní tepně regionu a denně po ní během pár hodin projedou tisíce osobních aut i kamionů. Na výstavbu obchvatů čeká městys už léta. Dopravní bezpečnost tu tak bude důležitým tématem i letošních voleb.
Dopravní situace trápí řadu lidí v Trutnově. Po otevření polské dálnice se ještě násobně zhorší. Co s tím město může dělat? Jaké kroky chystá? Co navrhují současní zastupitelé a další kandidující sdružení, kterých jde do komunálních voleb v Trutnově dvanáct?
Stejně jako v Uherském Hradišti je rovněž v Uherském Brodě jedním z velkých témat všedního života tamních obyvatel přetížená doprava a potřeba obchvatu města. Na tom se shodují oslovení lidé v čele tamních volebních seskupení.
Silnice I/35 od Hranic do Rožnova a silnice I/57 od Nového Jičína do Vsetína. Dvě významné dopravní tepny, které procházejí centrem Valašského Meziříčí. Intenzita dopravy v centru dvaadvacetitisícového města především kvůli nim stále roste a přesahuje i hranici 25 tisíc vozidel za 24 hodin.
/CO ROZHODNE VOLBY/ Malý městys, velké množství aut. Tak lze nazvat problém, který trápí Okříšky na Třebíčsku. Nejhustší doprava bývá na křižovatce, kde se střetává Masarykova ulice s Nádražní a Jihlavskou. „Mělo by se to tu zpomalit a zklidnit. Aspoň sto nebo dvě stě metrů před křižovatkou dát třicítku. Snížením rychlosti by se také snížila hlučnost a prašnost. Také by bylo dobré namalovat poblíž křižovatky plnou čáru,“ ukazuje zdejší lékař Ivan Skála.
Ne prodloužení tramvajové trati ze smyčky Štefánikova čtvrť přes Merhautovu a Okružní až na Halasovo náměstí. Někteří obyvatelé městské části Brno-sever podepisují petici proti tomuto záměru. „Už tam jsou stovky podpisů. Věřím, že jich bude hodně. Většina lidí z mého širšího okolí je zásadně proti prodloužení trati," řekl Deníku Rovnost iniciátor petice Petr Vašíček.
/FOTO, VIDEO/ Decibely na ně útočí ve dne i většinu noci. Proto se chtějí někteří Chomutované obrátit na primátora města, aby se zasadil o ztišení silnice I/13 – jde hlavně o obyvatele ulic Jezerní, Štábního kapitána Kouby, Fügnerova, V Alejích, Černovická a dalších zón poblíž “třináctky”. Vznikla petice, která začíná sbírat podpisy na papírových arších i v elektronické podobě.
Telematika neboli ITS (inteligentní dopravní systémy) je považována za důležitý prostředek budoucího rozvoje dopravních a přepravních systémů. Meteostanice a proměnlivá dopravní značení nejenže šetří prostředky, ale ve velké míře snižují nehodovost, a to až o 30 procent.
Co rozhodne zářijové komunální volby v Chabařovicích? Velkým tématem je tam hustá doprava přímo v centru města, která do značné míry omezuje jeho využití k společenskému životu.
Křižovatka u nového marketu Kaufland ve Strakonicích nefunguje tak, jak by si řidiči představovali. Zejména při odbočování vlevo ve směru od města poukazují na krátký časový interval, kdy projedou maximálně tři auta.
Konec autobusů v teplické MHD. Město chce pouze trolejbusy. Primátor Hynek Hanza zcela bezemisní MHD vidí reálně do roka a půl. Město postupně přikupuje nové trolejbusy, aby byl vozový park dostatečný. „Jsme lázeňské město, proto chceme podporovat bezemisní provoz. Městská doprava by měla být kompletně na elektrický pohon,“ řekl v tomto ohledu Hanza. Nejpozději v roce 2023 podle něj budou mít Teplice celou síť MHD jen prostřednictvím elektrické trakce, provoz zajistí klasické trolejbusy a takzvané parciální trolejbusy, které umožňují jet část trasy mimo troleje na baterie.
Půlka desítky let trvajícího snu obyvatel o vyvedení husté dopravy z centra Frýdku-Místku se v pátek splnila. Po dálnicích D48 a D56 se v jižním a severním a nově i západním směru řidiči zcela vyhnou průtahu městem.
/VIDEO/ Děčín je vyhlášený téměř v celém kraji nejen díky okouzlující přírodě v okolí, ale také kvůli špatné dopravní situaci. Ta trápí obyvatele města i řidiče projíždějící Děčínem kvůli neustálým opravám již mnoho let. Lepší situace zřejmě nebude ani příští rok.
/ANKETA/ Děčíňané si dlouhodobě stěžují na špatnou dopravní situaci, která město trápí kvůli opravám mnoho let. Před nadcházejícími komunálními volbami jsme se politiků zeptali, jak tento problém řešit.
Doprava. Slůvko, které velmi často zaznělo od obyvatel Nymburka při dotazu, co je největším problémem města a co by také mohlo rozhodnout nadcházející komunální volby. Zeptali jsme se Nymburáků, co je podle nich největším dopravním problémem ve městě a jaké má řešení. Přečtěte si, co zaznělo.
V kolonách často uvíznou hlavně ve špičkách řidiči v křížení Kníničské a Bystrcké ulice blízko prodejny Uni Hobby v brněnském Komíně. Jsou dlouhé i několik stovek metrů. Frekventovanou křižovatku čeká výrazná přestavba. Místo stávající vznikne mimoúrovňová, jež tramvaje i chodce oddělí od ostatního provozu. Než se ale tato výrazná úprava stane skutečností, snaží se představitelé města místu ulehčit alespoň částečně.
Únosná míra oprav pražských komunikací a rozvoj infrastruktury pro alternativy k individuálnímu automobilismu, kolem těchto témat se v posledních letech točila většina polemik na dopravní téma nejen na schůzích magistrátních zastupitelů, ale ve veřejném prostoru obecně. Své úvahy k těmto otázkám rozvádějí i respondenti ankety Deníku s otázkou Co očekáváte od nového vedení Prahy v oblasti dopravy?
Doprava. Slůvko, které často zaznělo od obyvatel Nymburka při dotazu, co je největším problémem města a co by také mohlo rozhodnout nadcházející komunální volby. Pod problémy s dopravou ve městě ovšem vidí každý něco jiného. Někdo si stěžuje na prodlevu při čekání u železničních přejezdů, jinému vadí kolony v centru města a nevyužívání obchvatu. Dalšímu se nezdá pohyb cyklistů po úzkém kamenném mostě nebo vidí katastrofu v malém počtu parkovacích míst.