Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Ilustrační foto.

Vítr trápil Vysočinu: bez proudu si musely poradit tisíce domácností

Nejhorší situaci kvůli větru a výpadkům proudu jsme dopoledne na Vysočině zaznamenali na Pelhřimovsku a Jihlavsku. Tam byly bez dodávek elektrické energie přibližně dvě tisícovky domácností, komentoval stav mluvčí společnosti E.ON Roman Šperňák. Silný vítr během dne zaměstnával i hasiče, omezil dopravu na kolejích.

Dva nové vlaky RegioPanter pro Jihočeský kraj.

České dráhy převzaly první dva vlaky RegioPanter pro Jihočeský kraj

Zbrusu nové elektrické jednotky RegioPanter 650.216 a 650.217 v pátek 28. ledna v Plzni převzaly České dráhy od společnosti Škoda Transportation. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavkého se jedná o první dvě z celkem deseti souprav, které během první poloviny roku nahradí v regionální dopravě na jihu Čech klasické soupravy ze začátku 90. let.

Ulice Hlavní třída, 27. března 2021 ve Frýdku-Místku.

Nové sčítání dopravy: Toto jsou nejvytíženější silnice na Moravskoslezsku

/FOTOGALERIE/ Po pěti letech se na českých silnicích a dálnicích opět konalo sčítání dopravy. Měření hustoty provozu bylo velmi zajímavé na silnicích v Moravskoslezském kraji, kde nejedno přetížené město řeší a mnohdy už i staví obchvat. Deník zjišťoval, které silnice a dálnice jsou ze všech nejvytíženější.

Ulice Hlavní třída, 27. března 2021 ve Frýdku-Místku.

Toto jsou nejvytíženější silnice v kraji, jezdíte tudy, a jak dopadla Hlavní?

/FOTOGALERIE/ Po pěti letech se na českých silnicích a dálnicích opět konalo sčítání dopravy. Měření hustoty provozu bylo velmi zajímavé na silnicích v Moravskoslezském kraji, kde nejedno přetížené město řeší a mnohdy už i staví obchvat. Deník zjišťoval, které silnice a dálnice jsou ze všech nejvytíženější.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

'Kulatý' stůl k veřejné dopravě ve Středočeském kraji.

Obce schvalují nové příspěvky na veřejnou dopravu. Velká města říkají ne

Autobusy odkláněné z tradičních tras, zastávkami pouze projíždějící - nebo sice zastavující, ale s otevřením dveří pouze pro výstup; bez možnosti nastupovat. I takové jsou scénáře, k jejichž naplnění by za půl roku mohlo dospět dohadování mezi krajem a představiteli obcí kolem takzvaných standardů dopravní obslužnosti.

Kolona na dálnici, ilustrační foto.

Silnice Vysočiny zahlcuje čím dál více aut, dálnicí projede 42 tisíc aut denně

Roste počet aut, která projíždí Vysočinou. Za posledních pět let narostl v průměru o deset procent. Nejvíce přibylo nákladních aut, oproti minulosti došlo k šestnáctiprocentnímu nárůstu. V některých městech množství aut ochromuje dopravu. Nejvytíženějším místem dálnice D1 na Vysočině je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži. Každý den místem projede téměř dvaačtyřicet tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Ředitelství silnic a dálnic.

Celostátní sčítání dopravy 2020 v Přísečné u Českého Krumlova. Počet vozidel ve směru na České Budějovice po necelé hodině sčítání.

Sečteno. Na jihu Čech jsou nejzatíženější silnice v Budějovicích a D3 u Tábora

Desetitisíce aut denně brázdí den co den jihočeské silnice a je jich o 10 procent víc než před pěti lety. Nejhůř je na tom budějovická Dlouhá louka, která za den poslouží téměř čtyřicet tisícům vozidel všech typů, o sedm tisíc méně jich projíždí po Nádražní a až na třetím místě je dálnice D3, resp. obchvat Tábora. Po tom denně jezdí něco přes dvacet tisíc aut. To jsou výsledky celostátního Sčítání dopravy. 

Oprava železničního přejezdu ve Vratimově, duben 2021. Ilustrační foto.

Elektrizace trati do Frýdku-Místku. Obce na alternativní trati mají obavy

Plán na vylepšení a elektrifikaci trati z ostravských Kunčic do Frýdku-Místku (323) musí projít takzvaným velkým procesem EIA, tedy důkladným posouzením vlivu na okolí. Ve zjišťovacím řízení o tom rozhodl Krajský úřad Moravskoslezského kraje. Vedle obav z odklonění nákladních vlaků mají obce obavy i z náhradní autobusové dopravy.

ŘSD počítá se zahájením prací okolo roku 2026. Podle starosty Jana Malého by mohl jižní obchvat města získat vyhovující podobu v následujících deseti letech.

Z obchvatu Jičína bude čtyřpruh. K rozšíření dojde do osmi let

Všeobecně se ví, že jižní obchvat Jičína na silnici I/16 už delší dobu nevyhovuje současným dopravním požadavkům jak technicky, tak kapacitně. Zprávy o rozšiřování silnice na čtyři pruhy zní z vedení Královéhradeckého kraje řadu let, nyní však projekt konečně začíná nabírat jasné obrysy. "Podle našich zpráv počítá kraj se zahájením stavby v roce 2026," potvrdil jičínský starosta Jan Malý. Téměř čtyři kilometry dlouhý úsek by měl být další fází rozšíření hlavního silničního tahu z Mladé Boleslavi na Krkonoše.

Autobusy společnosti Arriva. Ilustrační foto

Řidiči autobusů vyhlásili stávkovou pohotovost. Kvůli pracovním podmínkám

Stávkovou pohotovost vyhlásily odborové organizace ve firmě Arriva autobusy v Olomouckém, Moravskoslezském a Zlínském kraji. Krok odůvodňují výrazným zhoršením pracovních podmínek. Zda se stovky autobusů veřejné linkové dopravy skutečně zastaví, bude záležet na výsledcích dalších vyjednávání mezi odboráři a vedením firmy.

Teplice, Bohosudovská ulice, železniční přejezd. 24. ledna 2022

Nový most, moderní přejezdy. Podívejte se, kde se pojede přes koleje bezpečněji

/FOTO/ Udělat dva nové mosty a zrekonstruovat tři železniční přejezdy. Takový plán si stanovila pro nadcházející roky v Teplicích v rámci investic do modernizace trati Teplice – Ústí Správa železnic. Všechna místa jsme objeli, zjistili aktuální stav a lokality nafotili. Zároveň jsme  zjišťovali, co se bude dělat nového.

Vjezd do ulice Na Vozovce. Někteří místní si stěžují na kolony v ranní a odpolední dopravní špičce

Jednosměrka Na Vozovce? Kladné ohlasy i stížnosti

Na jednosměrku v ulici Na Vozovce si postupně zvykají motoristé projíždějící takzvanou úřední čtvrtí. Ke změně v organizaci dopravy tam došlo koncem listopadu a ohlasy místních občanů na tuto novinku jsou většinou kladné. Někteří obyvatelé Dvořákovy ulice ale poukazují na kolony v ranní a odpolední dopravní špičce.

Sněžení na silnici. Ilustrační snímek

Počasí komplikovalo dopravu. Sněhové jazyky se mohou tvořit i nadále

Sněhové jazyky se mohou vytvářet na většině území republiky v místech nad 500 metrů nad mořem ještě během pátku, na západě Čech až do půlnoci, na Vysočině s nimi musejí hlavně řidiči počítat do sobotního odpoledne. Vyplývá to z aktuální výstrahy Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). Sněžení v kombinaci se silným větrem či ledovka komplikovaly dopravu na řadě míst už ve čtvrtek, v noci i v pátek ráno ráno.

Farmáři protestovali, dopravu na Hradecku to příliš neovlivnilo...

FOTO: Farmáři protestovali, dopravu na Hradecku to příliš neovlivnilo

Zemědělská technika projela na protest proti chystaným změnám v dotační politice státu Hradeckem. Někde se za traktory s transparenty vytvořily kolony, ale dopravu to zásadně neovlivnilo. Třeba po hradeckém městském okruhu projely hladce. "Protestní akce se obešla bez dopravních komplikacích," komentovala situaci na Hradecku za policii Šárka Pižlová.

Budoucí podoba mimoúrovňové křižovatky u prodejny Uni Hobby na pomezí brněnské Bystrce a Komína. Vznikne přestavbou současného, nevyhovujícího křížení.

Úprava křižovatky u Uni Hobby v Brně na mimoúrovňovou: takto bude vypadat

/VIZUALIZACE/ Současné křížení silniční a tramvajové dopravy blízko prodejny Uni Hobby na pomezí brněnské Bystrce a Komína skončí. Místo nepřehledné křižovatky vznikne mimoúrovňová, jež tramvaje i chodce s cyklisty oddělí od ostatního provozu. Její budoucí podobu ukazují nové vizualizace.

Zpevněná plocha těsně za odbočkou k Janohradu slouží jako zázemí strojů dělníků, kteří pracují na nákladné revitalizaci zámeckého rybníka.

Záchytné parkoviště v Lednici? V obci je shoda, chce ulevit vytíženému centru

/FOTO/ Co to může být? Jedině velké parkoviště pro desítky aut. Vždyť už i ornici odtěžili a plochu zpevnili. Nejen lidé z Břeclavska, ale i turisté z různých konců republiky přemítají, k jakému účelu vedení Lednice na Břeclavsku využije oplocenou skrývku těsně za odbočkou k Janovu hradu. „Jeli jsme kolem několikrát, dokonce jsme se tady i zastavili a manžel si to fotil. Do Lednicko-valtického areálu se pravidelně a rádi vracíme, tak uvidíme, jestli tady už v létě budeme moct auto odstavit,“ zamýšlela se Lucie Halamová z Turnovska.

V Peci pod Sněžkou se k obvyklým davům lyžařů přidali ještě návštěvníci závodu RedBull Homerun. Snaha najít parkování mohla trvat i hodinu a pro některé byla marná. A ti, kteří auto nechali na neznačených místech, po návratu čekalo nepříjemné překvapení.

Lyžaři vzali hory útokem. Policisté je vraceli zpět, nebylo totiž místo

Samá ledovka, davy lidí a parkoviště narvaná k prasknutí. Řada lyžařů, kteří si chtěli zasportovat v záři sobotního slunce, měla o víkendu problém se do oblíbených rezortů v Orlických horách a v Krkonoších dostat. Ze Šerlichu řidiče vracela zpět policie, v Peci pod Sněžkou stála auta frontu před parkovištěm.

V Peci pod Sněžkou se k obvyklým davům lyžařů přidali ještě návštěvníci závodu RedBull Homerun. Snaha najít parkování mohla trvat i hodinu a pro některé byla marná. A ti, kteří auto nechali na neznačených místech, po návratu čekalo nepříjemné překvapení.

Lyžaři vzali hory útokem. Policisté je vraceli zpět, nebylo totiž místo

Samá ledovka, davy lidí a parkoviště narvaná k prasknutí. Řada lyžařů, kteří si chtěli zasportovat v záři sobotního slunce, měla o víkendu problém se do oblíbených rezortů v Orlických horách a v Krkonoších dostat. Ze Šerlichu řidiče vracela zpět policie, v Peci pod Sněžkou stála auta frontu před parkovištěm.

Auta v Orlických horách stála v horském sedle mezi Šerlichem a Velkou Deštnou.

Turisté zaplnili parkoviště na Šerlichu v Orlických horách, dopravu řídí policie

Parkoviště v horském sedle pod Šerlichem na hřebeni Orlických hor se dnes dopoledne zaplnila auty turistů. Policie řídí dopravu tak, aby zůstala průjezdná silnice Deštné – Orlické Záhoří. Ve směru od Dešného a také od Orlického Záhoří pouští jen auta, která projíždějí. Uvedla to mluvčí krajské policie v Hradci Králové Eliška Majerová. Podobná situace se v oblasti Šerlichu v zimní sezoně opakuje často.

Auta v Orlických horách stála v horském sedle mezi Šerlichem a Velkou Deštnou.

Turisté zaplnili parkoviště v Orlických horách. Dopravu musela řídit policie

Parkoviště v horském sedle pod Šerlichem na hřebeni Orlických hor se v sobotu dopoledne zaplnila auty turistů. Policie řídila dopravu tak, aby zůstala průjezdná silnice Deštné – Orlické Záhoří. Ve směru od Dešného a také od Orlického Záhoří pouštěla jen auta, která projíždějí. Uvedla to mluvčí krajské policie v Hradci Králové Eliška Majerová. Podobná situace se v oblasti Šerlichu v zimní sezoně opakuje často.