/FOTOGALERIE/ Vinou dalších souběžných rekonstrukcí působila před nedávnem po několik dní řidičům problémy. Tvořily se v ní kilometrové kolony. A brzy práce v Bohumínské ulici vstoupí do další fáze. Ulice bude střídavě v jednom směru zcela uzavřená. Víme kdy a jak dlouho.
Zhruba 100 dní zbývá do začátku voleb do zastupitelstev obcí a měst a třetiny Senátu Parlamentu České republiky. Strany a uskupení finalizují své kandidátky, na jejichž uzavření mají ještě pět týdnů. Voliči mají prozatím jasno přinejmenším v tématech, které je nejvíce trápí. V krajském městě lidé nejvíce řeší dopravu, parkování i budoucí investice.
/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?
/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?
/FOTOGALERIE/ Chystaná trať na Letiště Václava Havla a modernizace trati z Prahy až do stanice Kladno-Ostrovec může přinést v budoucnu i velké změny v trasování dálkových vlaků do a z Prahy.
/ROZHOVOR/ Průměrně 150 neodjetých spojů denně – takové je po prvním týdnu skóre nového dopravce. Pod oprávněnou palbou kritiky tak nyní není jen vedení společnosti BusLine, ale také krajský úřad. Hejtman Martin Netolický proto už v polovině týdne rozhodl, že cestující prozatím nebudou v oblastech, kde dopravu zajišťuje právě BusLine, platit jízdné.
Jindřichohradecké ČSAD od 12. června neprovozuje v regionu linkovou dopravu. Zůstává zde městská hromadná doprava a několik linek do Prahy. Pro končícího dopravce ČSAD Jindřichův Hradec jde spíše o nostalgii a konec jedné velké éry. Ve městě nad Vajgarem bylo hradecké ČSAD pod různými formami 73 let. V seriálu Deníku se podíváme do historie autobusové i nákladní dopravy na Jindřichohradecku. Čerpali jsme z archivu někdejšího ředitele Zdeňka Šamala.
Velké potíže čekají v příštích měsících nákladní dopravce na železnici. K uzavřenému mostu přes Labe v Děčíně se totiž přidají i výluky na německé straně, kde správce dopravní infrastruktury pracuje na kolejích v Bad Schandau.
Velké potíže čekají v příštích měsících nákladní dopravce na železnici. K uzavřenému mostu přes Labe v Děčíně se totiž přidají i výluky na německé straně, kde správce dopravní infrastruktury pracuje na kolejích v Bad Schandau. Dopad to bude mít také na osobní vlaky. Některé budou končit v Dolním Žlebu, některé nepojedou vůbec. Děčín kvůli tomu v určité dny přijde o přímé železniční spojení na Drážďany, západní Šluknovsko pak o nejrychlejší spojení do Děčína.
Jedno auto za druhým projíždí ve čtvrtek dopoledne kolem hlavního nádraží v Brně. Zpoza vozů čas od času vykouknou hlavy chodců, kteří se opatrně snaží přejít přes silnici. Bezpečnější pohyb jim má v místě zajistit změna organizace dopravy. Ačkoliv je cílem menší riziko dopravních nehod, řada Brňanů se záměrem nesouhlasí.
/VIZUALIZACE/ Prostor před hlavním vlakovým nádražím v Brně získá novou modernější podobu. Cílem je omezit dopravu a zvýšit bezpečnost chodců. Navíc představitelé brněnského magistrátu plánují odstranění některých bariér a na kritických místech opravy zničených povrchů. Stavební práce začnou neprodleně po výběru zhotovitele a potrvají přibližně tři měsíce.
Radní schválili elektrifikaci tří dalších autobusových linek. Tři vytížené spoje na pravém břehu Vltavy tak budou po realizaci investic s předpokládanou celkovou hodnotou přes miliardu korun obsluhovat bateriové trolejbusy. Vedení města současně odsouhlasilo přípravu nové tramvajové trati z Nádraží Podbaba do Suchdola.
ODS, TOP 09 a KDU-ČSL jdou do zářijových komunálních voleb v rámci koalice SPOLU. Lídrem plzeňské kandidátky SPOLU bude náměstek primátora David Šlouf. Do Senátu v obvodu č. 7 bude kandidovat starosta Přeštic Karel Naxera.
Krajská správa a údržba silnic vybrala zhotovitele na stavbu přivaděče k D35 u Dašic. Obchvat se začne stavět ještě letos a bude stát zhruba 555 milionů korun. Projekt v minulosti zbrzdil výkup pozemků i archeologický průzkum za 80 milionů korun. Podívejte se, kudy povede.
V Pardubicích kolabovala doprava na rychlodráze ve směru na Chrudim. Příčinou byla dopravní nehoda, která se stala na rovném a přehledném úseku na výpadovce na Chrudim u dostihového závodiště.
Bloudění chodců, kteří se snaží dostat od nádraží do Kramářovy a Tovární ulice, a občas uvíznou na staveništi. Propad tržeb místních obchodníků, kteří se obávají, že do podzimu nevydrží. Takové jsou dopady stavby průpichu, která zatěžuje chodce a řidiče už déle než rok.
Jen kousek od autobusové zastávky v Náchodě ve Starém Městě, naproti firmě ATAS, spadl v pondělí 13. června okolo 12. hodiny strom. Částečně leží ve vozovce a blokuje dopravu, která je řízena kyvadlově. Ve městě se tvoří kolony. Na místě jsou hasiči, strážníci městské policie a pracovníci technických služeb. Za aktuální fotografie děkujeme paní Monice Balské.
Po dálnici mezi připojením Pražského okruhu u Modletic a sjezdem na Říčany projede denně přes sto tisíc aut, z toho je více než dvaadvacet tisíc nákladních
Nového kruhového objezdu se ještě letos dočkají lidé ve Zlíně. Rondel za 3,5 milionů korun vznikne na křižovatce ve Fryštácké ulici, kde se u benzinové pumpy protínají silnice vedoucí do Fryštáku a na Jižní Svahy.
Zodpovědní se každý měsíc scházejí, aby plánovali a koordinovali dopravní stavby. Nechybí vedoucí odborů dopravy z kraje, Ostravy, případně jiných dotčených měst, dopravní policie, ale ani zástupci dopravců. Kdo si vezme na triko kilometrové kolony v metropoli na slezském břehu Ostravice?
Kvůli konání liboucheckého cyklotouru Giro di Beer 2022 – Sobolův memoriál bude v sobotu 11. června od 10 do 11 hodin značně omezená doprava na silnici I/13.
/INFOGRAFIKA/ Osobní auto srazilo loni v druhé polovině června ženu v brněnské Úzké ulici. Vjelo na chodník a vrazilo do lavičky u zastávky, na níž seděla. Žena zraněním podlehla. Při nehodách v Brně loni zemřelo dalších pět lidí, sedmdesát utrpělo těžké poranění. Podle nově vydaných statistik Generali České pojišťovny je Brno v bezpečnosti silničního provozu za rok 2021 nejhorší ze všech krajských měst v republice.
Náměstí, které slouží spíše autům, chodníky tak úzké, že lidem při procházce s kočárkem tuhne krev v žilách, aby je nesmetlo projíždějící auto. Tak hodnotí někteří obyvatelé brněnské Líšně bezpečnost tamní dopravy. Rozhodli se proto sepsat petici, která by palčivé problémy pomohla vyřešit.
/VIDEO/ Řidič, kterému se porouchalo auto a odmítl odtah zdarma, blokoval skoro hodinu dopravu na městském okruhu v Praze a v okolí opravovaného Barrandovského mostu. Podle Technické správy komunikací Praha řidič ohrozil a omezil dopravu v metropoli. Podle policie však splnil zákonnou povinnost.
Řidič, kterému se porouchalo auto a odmítl odtah zdarma, blokoval skoro hodinu dopravu na městském okruhu v Praze a v okolí opravovaného Barrandovského mostu. Podle Technické správy komunikací Praha řidič ohrozil a omezil dopravu v metropoli. Podle policie však splnil zákonnou povinnost.
Postupné uzavírky a omezení provozu čekají některá parkoviště v centru Zlína. Důvodem je obměna stávajících buněk pro obsluhu za nový závorový systém. Jaké první se od pondělí uzavřelo stání pod Velkým kinem.
Kvůli středečnímu protestnímu průvodu zemědělců musejí Pražané počítat s omezením dopravy včetně hlavních tahů v okolí Václavského náměstí. Zástupci Agrární komory ČR, Zemědělského svazu ČR a odborových svazů pořádají dopoledne protestní setkání v paláci Lucerna, kam svazy pozvaly i představitele vládní koalice. Chtějí vyjádřit svoji nespokojenost s rozhodnutím vlády směřovat více peněz z dotací k malým farmářům na úkor středních a větších podniků.
Rozdělení Zlínského kraje do zón, zavedení předplatných jízdenek, ale i zvýšení ceny jízdného. Změny v regionální dopravě začnou platit od 1. července.
Hned dvě mimořádné události na železniční infrastruktuře a zřejmě neochota dopravce operativně řešit náhradní spojení se v sobotu dopoledne postaraly o to, že desítky cestujících na Náchodsku se nedostaly v přijatelný čas tam, kam chtěly.
/FOTOGALERIE/ V Ostravě v uplynulých dnech a týdnech začalo hned několik dopravních staveb. Jedna taková se ve druhé polovině minulého týdne rozjela na pomezí Slezské a Moravské Ostravy v Bohumínské ulici, kde je provoz zúžen do jednoho jízdního pruhu. Pěší i řidiči zažívají muka!
Ostrava pokračuje v realizaci cykloopatření na městské třídě 28. října – Opavská, v úseku Frýdlantských mostů. Cílem je zvýšit bezpečnost lidí na kolech a rozvíjet tuto formu udržitelné dopravy.
Po dvouleté pauze zaviněné pandemií se vrací milovický Votvírák. Festival rockové, popové, ale třeba i hiphopové hudby se tradičně uskuteční na letišti za městem. V platnosti zůstávají vstupenky, které si fanoušci zakoupili na předchozí dva ročníky, jenž se nakonec neuskutečnily. Martina Jablanovská z pořadatelského týmu však slibuje, že letos si to příchozí budou moci vynahradit.
Po dvouleté pauze zaviněné pandemií se vrací milovický Votvírák. Festival rockové, popové, ale třeba i hiphopové hudby se tradičně uskuteční na letišti za městem. V platnosti zůstávají vstupenky, které si fanoušci zakoupili na předchozí dva ročníky, jenž se nakonec neuskutečnily. Martina Jablanovská z pořadatelského týmu však slibuje, že letos si to příchozí budou moci vynahradit.
Stavební stroje obsadily už polovinu silnice. Přibyslav se dočká prvního kruhového objezdu v historii a také ho zaplatí. Předběžná cena je dvacet milionů korun. Objezd vyřeší nepřehlednou dopravu pod zámkem.
I když v Benešově v posledních letech přibyly významné dopravní stavby, které přinesly do silničního provozu určité změny, žádná z nich nejspíš neměla tak velký vliv na celkové dopravní zatížení centra města jako ta, která přijde v neděli 5. června. Ten den se po mnoha letech vrátí provoz v Tyršově ulici do podoby z let dávno minulých.
Na dopravní komplikace v Dluhonské ulici v Přerově, kde se nyní buduje nová okružní křižovatka, se musejí připravit v nejbližších dnech řidiči. Od soboty 4. do úterý 7. června bude možné po silnici projíždět pouze jedním směrem a provoz bude veden kyvadlově. O víkendu budou dopravu na frekventované silnici řídit semafory.
Devět let v září uplyne ode dne, kdy do ulic Hradce Králové vyjel autobus s číslem 173 na boku. A byla to sláva, stal se totiž prvním autobusem v ulicích českých měst, který jako pohon využil jen elektrickou energii. Hradecký dopravní podnik se tak stal průkopníkem elektrických autobusů v republice. Od té doby tamní flotila čítající již dvaadvacet elektrobusů urazila přes čtyři miliony kilometrů. Ve zbytku republiky jsou ale vůči těmto vozidlům opatrnější. Rozvoj brzdí hlavně legislativa.
Všechno zcela nové a dosud nevyzkoušené bude provázet zavádění autobusů poháněných vodíkem, jež ve středních Čechách mají začít jezdit v regionu kolem Mníšku pod Brdy; včetně spojení této oblasti s Prahou. Že nová je i firma, která má jejich provoz zajišťovat, připomněl na jednání středočeských zastupitelů Robert Bezděk (ANO).
/ROZHOVOR/ V meziměstské a nyní v městské osobní dopravě pracuje současná ředitelka Simona Mohacsi u Dopravního podniku města Ústí nad Labem už 10 let. „Mou vizí je nasměrovat naši společnost k větší energetické soběstačnosti, zaměřit se na modernizaci vozového parku trolejbusů a autobusů, využít dnešní moderní trolejbusy k obsluze částí města, která nejsou pokryta trolejovým vedením, vytvořit lepší prostředí pro práci zaměstnancům, osadit budovy společnosti fotovoltaickými panely, začít hospodařit s šedou vodou a podobně,“ říká v rozhovoru pro Deník o svých plánech.
/ROZHOVOR/ V meziměstské a nyní v městské osobní dopravě pracuje současná ředitelka Simona Mohacsi u Dopravního podniku města Ústí nad Labem už 10 let. „Mou vizí je nasměrovat naši společnost k větší energetické soběstačnosti, zaměřit se na modernizaci vozového parku trolejbusů a autobusů, využít dnešní moderní trolejbusy k obsluze částí města, která nejsou pokryta trolejovým vedením, vytvořit lepší prostředí pro práci zaměstnancům, osadit budovy společnosti fotovoltaickými panely, začít hospodařit s šedou vodou a podobně,“ říká v rozhovoru pro Deník o svých plánech.
Od prosince jezdí mezi Brnem a Blanskem kvůli rozsáhlé rekonstrukci železnice za šest miliard korun místo vlaků autobusy. Od začátku června až téměř do konce srpna přibudou další omezení. Konkrétně na úseku mezi Blanskem a Svitavami. Dojde totiž k výluce obou traťových kolejí mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami a také o výluku napájení. „Rychlíky a spěšné vlaky na trase Svitavy, Březová nad Svitavou a Brno budou ve směru od České Třebové ukončeny a budou začínat ve Svitavách. V úseku Svitavy – Brno zajistí náhradní dopravu tři autobusové linky,“ sdělil za společnost Kordis, která má v kraji na starosti integrovanou dopravu, Květoslav Havlík.
I přesto, že ceny energií a pohonných hmot letí raketově vzhůru, Plzeňský kraj ani v příštím roce neplánuje zdražovat veřejnou dopravu. Naopak. Do autobusů a vlaků chce slevami nalákat ještě více lidí. Deníku to řekl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.
Zbystřete při plánování víkendového výletu směrem ku Praze. Kvůli demolici mostu mezi Příšovicemi a Svijany bude úplně uzavřena dálnice D10 ve směru na Prahu. Uzávěra začne v sobotu 28. května v 17 hodin a potrvá do neděle 29. května 10 hodin.
Začátek příštího měsíce bude pro řidiče v Rakovníku náročný. Od 3. do 8. června je čeká dopravní peklo kvůli uzavírkám na karlovarské silnice I/6, a to pod Krupou a u Kněževsi, jejichž příčinou je souběžná oprava dvou železničních přejezdů. Veškerá doprava směřující z Prahy na Karlovy Vary a zpět tak bude muset projet centrem města. Radnice proto nabádá řidiče, aby si v tomto termínu, bude-li to možné, raději cestování auty rozmysleli.
V úterý odpoledne slavnostně zahájila automobilka Škoda Auto stavbu mostu Laurina & Klementa přes dálnici D10. Nové přemostění vznikne mezi sjezdy č. 44 Mladá Boleslav a 46 Kosmonosy. Tato stavba je projektována jako směrově rozdělená, čtyřproudá, oboustranná komunikace. Do projektu dále náleží nová brána do areálu závodu Škoda Auto a také navazující silnice III. třídy.