Převážením cestujících zasvětil duši i tělo. Po Brně je vozil téměř padesát let. Historie kolejové dopravy ho ale pohltila už v dětství. Tramvajový nadšenec a legenda brněnské dopravy Ivan Nedělka si teď užívá důchodu. Kromě tramvají miluje také folklor.
Ambiciózní plán rozšířit v Mostě tramvajovou trať a vytvořit tak městský kolejový okruh putuje do šuplíku. Současná městská vláda nechce riskovat potíže.
Zda nedaleko břeclavského obchodního domu Tesco vedle areálu společnosti Linde + Wiemann vyroste nové nákupní centrum s menším hobby marketem, je stále ve hvězdách. Změnu územního plánu, která by umožnila změnu pozemků z průmyslové na obchodní zónu, totiž nakonec zastupitelé na svém posledním letošním zasedání neřešili.
Také v Benešově způsobují velké potíže automobily a doprava obecně. Teď svítá naděje, že se situace postupně začne měnit. I díky tomu, že město bude umět popsat potíže a určit cestu nápravy. Asi to ale bude bolet.
Provoz pražské integrované dopravy (PID) vyjde hlavní město v příštím roce na území metropole na 19,15 miliardy korun, což je meziročně více. Vyplývá to ze schváleného rozpočtu města na příští rok. V systému PID je integrována pražská a středočeská veřejná doprava, které tak fungují jako jeden celek. Na jejím financování se podílejí oba kraje, každý ji financuje na svém území.
Město Plzeň zřídí novou linku městské veřejné dopravy č. 35 z Malesic do Dolního Vlkýše. Vybrané spoje pak budou pokračovat kolem základní školy v Chotíkově přes zastávku NC Úněšovská na konečnou Sídliště Košutka.
Zastupitelstvo Plzeňského kraje schválilo v pondělí rozpočet na rok 2022. Počítá se schodkem ve výši 1,995 miliardy korun. Nejvíce financí poputuje do dopravy.
Tři ministři dopravy Vladimír Kremlík, Karel Havlíček a Martin Kupka se vystřídali od doby, kdy byly zahájeny práce na druhé části chrudimského obchvatu. V pondělí byla stavba za více než 440 milionů korun slavnostně otevřena a odpoledne už sloužila plnému provozu.
Na Českolipsku nevyjely 20. prosince ráno některé autobusové spoje. Firmě ČSAD Liberec, která dopravu v regionu převzala od 12. prosince, chybí kvůli koronaviru řidiči. Někteří onemocněli, další jsou v karanténě. Informoval o tom mluvčí Libereckého kraje Filip Trdla.
/FOTO/ V autobusu jelo šest setin člověka. To není začátek nějaké hororové detektivky, ale strohá statistika Kraje Vysočina. Ten se zavedením nových jízdních řádů zrušil spoj do Klementic na Třebíčsku, kam autobus zajížděl téměř půl století.
Život bez vlastního automobilu? Pro drtivou většinu populace absolutně nepředstavitelné. Jsou ovšem lidé, hlavně ti žijící ve větších městech, kteří jej nechtějí z důvodu nízké využitelnosti vůbec vlastnit. Raději si vůz v případě potřeby krátkodobě půjčí pro jednotlivé jízdy. Ovšem nikoliv od příbuzných či přátel, ale od tzv. carsharingových společností.
Od pondělí se zjednoduší neočkovaným lidem návrat do České republiky z Rumunska. Na takzvané mapě cestovatele bude oranžové, což značí střední míru rizika nákazy koronavirem. Naopak obtížnější bude návrat z Kanárských ostrovů, které budou červené. V tiskové zprávě o tom informovalo ministerstvo zahraničí. Změny budou i u dalších států, nemají však vliv na režim při příjezdu do Česka.
Přes Teplicko jich jezdily stovky denně. Mnohem více, než je tomu nyní. Před pěti lety, 17. prosince 2016, se to ale změnilo. Otevřela se dálnice D8 přes České středohoří.
/FOTOGALERIE/ Konečně, oddechli si přesně před pěti lety řidiči i obyvatelé obcí v okolí trasy dálnice D8. Na té se právě 17. prosince 2016 slavnostně otevřel poslední úsek.
Stavbu cyklostezky zásadního významu připravuje Středočeský kraj. Má spojit Kladno s Prahou, tedy nabídnout bezpečnou cestu pro bezmotorovou dopravu spojující největší středočeské město s republikovou metropolí. Podle současných odhadů na ni bude potřeba bezmála půl miliardy korun.
Stavbu cyklostezky zásadního významu připravuje Středočeský kraj. Má spojit Kladno s Prahou, tedy nabídnout bezpečnou cestu pro bezmotorovou dopravu spojující největší středočeské město s republikovou metropolí. Podle současných odhadů na ni bude potřeba bezmála půl miliardy korun.
Stavbu cyklostezky zásadního významu připravuje Středočeský kraj. Má spojit Kladno s Prahou, tedy nabídnout bezpečnou cestu pro bezmotorovou dopravu spojující největší středočeské město s republikovou metropolí. Podle současných odhadů na ni bude potřeba bezmála půl miliardy korun.
Stavbu cyklostezky zásadního významu připravuje Středočeský kraj. Má spojit Kladno s Prahou, tedy nabídnout bezpečnou cestu pro bezmotorovou dopravu spojující největší středočeské město s republikovou metropolí. Podle současných odhadů na ni bude potřeba bezmála půl miliardy korun.
S nečekaným výdajem se musí vyrovnat Ústecký kraj. Zatímco v minulých letech nemusel za autobusové spojení Šluknovska s Prahou nic platit, protože jej na vlastní riziko provozoval soukromý dopravce, příští rok by za něj měl zaplatit milion korun.
Sotva skončila devět let trvající omezení nejvytíženější dálnice D1, už se řidiči musí připravit na další, a to na stejné autostrádě. V příštím roce by měli silničáři začít s rozšiřováním dálnice D1 na šest pruhů: od 182. kilometru u Brna-centrum až po 210. kilometr, kde se silnice E50 odklání směrem k hranicím se Slovenskem.
Po svém vyřešila aktuální problém s dopravou dětí do škol na Teplicku obec Modlany. Poté, co ČSAD Slaný nedokázal kraji zajistit od 1. prosince nasmlouvané spoje, najala si obec vlastní dopravu. Došla jí totiž trpělivost ve vzniklém chaosu na příměstských zelených linkách.
/FOTOGALERIE, PLÁNY TRAS/ Která města v Česku patří k nejucpanějším silničním provozem? Každý, kdo by tipoval, že na první místo patří Praha, tak by se spletl. Hlavní město je „až“ druhé. Na prvním místě je Hradec Králové, na třetím pak Pardubice. Tomu by nyní mohl být konec, po včerejším otevření 13 kilometrů dálnice D35 se uleví zejména Hradci. Teda - mohlo by, kdyby současně s dálnicí bylo změněno i dopravní značení. Tranzit od Olomouce je totiž stále naváděn na starou trasu do centra Hradce po státovce I/35. ŘSD se chystá cedule vyměnit až v lednu. Podívejte se na videosestřih z včerejšího otevření dálnice, projeďte se po ní s námi ve videu a prohlédněte si bohatou fotogalerii.
Která města v Česku patří k nejucpanějším silničním provozem? Každý, kdo by tipoval, že na první místo patří Praha, tak by se spletl. Hlavní město je „až“ druhé. Na prvním místě je Hradec Králové, na třetím pak Pardubice. Tomu by nyní mohl být konec, po včerejším otevření 13 kilometrů dálnice D35 se uleví zejména Hradci.
Státní ŘSD se všemi vládními pohlaváry se sice chlubí otevřením dalšího úseku dálnice D35, která odvede tranzitní dopravu z Hradce a Pardubic, ale udělali chybu. Nevyměnili dopravní značení na stávající státovce I/35 u Holic, kterým by tranzit na dálnici naváděli. Neznalí řidiči tak budou nejspíš dál jezdit rovně na Býšť a přes ucpané centrum Hradce.
/VIDEO/ V neděli přestaly mezi Brnem a Blanskem jezdit vlaky. Na vytíženém koridoru Brno - Česká Třebová začala roční výluka, při které dojde k úpravám železnice zhruba za šest miliard korun. I když hlavní práce začnou naplno až začátkem příštího roku, už teď je na sever od krajského města na trati značný pohyb těžké techniky a dělníků.
/VIDEO/ V neděli přestaly mezi Brnem a Blanskem jezdit vlaky. Na vytíženém koridoru Brno - Česká Třebová začala roční výluka, při které dojde k úpravám železnice zhruba za šest miliard korun. I když hlavní práce začnou naplno až začátkem příštího roku, už teď je na sever od krajského města na trati značný pohyb těžké techniky a dělníků.
/FOTOGALERIE, MAPY STARÉ I NOVÉ TRASY/ Státní ŘSD se všemi vládními pohlaváry se sice chlubí otevřením dalšího úseku dálnice, která odvede tranzitní dopravu z Hradce a Pardubic, ale udělali chybu. Nevyměnili dopravní značení na stávající státovce I/35 u Holic, kterým by tranzit na dálnici naváděli. Neznalí řidiči tak budou nejspíš dál jezdit rovně na Býšť a přes ucpané centrum Hradce.
/ROZHOVOR/ Otevření dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří je šance pro rozvoj Smiřic, myslí si starosta městečka na Hradecku Luboš Tuzar. V čele radnice s bezmála třemi tisíci obyvatel je už 19 let. Podél Smiřic dnes vede přetížená státní silnice z Hradce na Jaroměř, která město odděluje od jeho místní části Rodov. Luboš Tuzar si ale uvědomuje, že vše není dokonalé. Na nadjezdu nad D11 se nemyslelo na chodce a cyklisty a také se může stát, že se do obce částečně přesune tranzit směrem na kvasinskou Škodovku.
Před koncem roku se rozroste česká dálniční síť o necelých 35 kilometrů. Během dvou dní se na východě Čech pro řidiče otevřou dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů a D11 z Hradce Králové do Jaroměře.
Po desetiletích volání a dvou letech dostavby kolem Slatiňan bude v pondělí 20. prosince hotový kompletní obchvat Chrudimě. Přesně za týden se totiž otevře jeho druhá polovina, která dovede tranzit právě až za Slatiňany. První část obchvatu od Medlešic k vysokomýtské výpadovce u chrudimského Kauflandu je v provozu právě šest let. V Chrudimi i Slatiňanech by podle odhadů mohl provoz zeslábnout o třetinu, ubyde především těžká tranzitní doprava.
Po desetiletích volání a dvou letech dostavby kolem Slatiňan bude v pondělí 20. prosince hotový kompletní obchvat Chrudimě. Přesně za týden se totiž otevře jeho druhá polovina, která dovede tranzit až za Slatiňany. První část obchvatu od Medlešic k vysokomýtské výpadovce u Kauflandu je v provozu právě šest let. V Chrudimi i Slatiňanech by podle odhadů mohl provoz zeslábnout o třetinu, ubyde především těžká tranzitní doprava.
/FOTOGALERIE/ Velká část Mladoboleslavska se od neděle 12. prosince stává součástí Pražské integrované dopravy. Už od pátku ale na vybraných autobusových nádražích stojí stánky a v nich dobrovolníci, kteří zdarma rozdávají nové jízdní řády a odpovídají na dotazy k zásadním změnám.
Víceméně celý čtvrtek strávili ti, kteří pracují na Integrovaném operačním středisku na Vysočině, velmi pracovně. Lidé totiž nahlásili přes sto čtyřicet problémů v dopravě a sjízdnosti komunikací. „Bylo také oznámeno sedmdesát dopravních nehod, policie jich ale šetřila dvacet tři. Celkem se sedm lidí lehce zranilo,“ informovala policejní mluvčí Dana Čírtková.
Tramvaj a nákladní auto se srazily v ulici Sokolovská u Invalidovny. Nehoda se obešla bez zranění, ale musela být kvůli ní odkloněna doprava včetně několika tramvajových linek. Událost se stala v pátek kolem půl deváté ráno.
Zastavit v autě před školou, vysadit dítě na vyhrazeném místě a rychle odjet pryč. Nový systém „kiss and ride,“ který navrhl na jednání zastupitelstva jako součást prorodinné politiky města náměstek primátora pro školství Petr Kouba (ODS), u opozičních politiků narazil. Podle mínění opozice může zřízení místa pro krátkodobé zastavení aut zvýšit už tak dost velkou dopravní zátěž Přerova. Novou koncepci jako celek ale většina zastupitelů podpořila.
Sníh komplikoval dopravu v Česku i dnes po ránu a dopoledne. Oproti čtvrtku byla ale situace výrazně klidnější. Silnice jsou obvykle sjízdné se zvýšenou opatrností. Sněhové přeháňky v pátek meteorologové očekávají už jen výjimečně. Komplikace na Českomoravské vrchovině představuje přechodně zesílený vítr, který v kombinaci se suchým prachovým sněhem může vytvářet sněhové jazyky, uvedl ráno na twitteru Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).
Na zastávce stojí hlouček promrzlých lidí. Zoufale vyhlížejí v ulici zelený autobus, který by je měl, ostatně jak jsou zvyklí, dopravit z jejich obce do Teplic. Do práce, k lékaři nebo na nákupy. „Už včera nic nejelo, tak doufám, že to dneska nebude podobné,“ říkala starší paní. Autobus pro ni nakonec ani ve čtvrtek nepřijel. Podobný obrázek teď zažívá řada lidí na Teplicku, pro které je příměstská doprava jediným pojítkem mezi obcemi.
Soustavné sněžení, které od čtvrtečního rána zasáhlo celý Zlínský kraj, působí komplikace v dopravě. Silničáři ve všech jeho čtyřech okresech jsou v terénu, aby zajistili průjezdnost silnic v kraji. Na pomoc kromě sypačů využili i traktory s radlicemi.
/VIDEO, FOTO/ S hustým sněžením a komplikacemi v dopravě se od čtvrtečního rána potýkají lidé na jihu Moravy. Čerstvě padající sníh způsobuje problémy v celém kraji. Výstraha meteorologů na vydatné sněžení platí téměř na naprostou většinou jeho území až do pátečních osmi ráno. Spoje veřejné dopravy měly až hodinové zpoždění.
/VIDEO, FOTO/ S hustým sněžením a komplikacemi v dopravě se od čtvrtečního rána potýkají lidé na jihu Moravy. Čerstvě padající sníh způsobuje problémy v celém kraji. Spoje veřejné dopravy mají až hodinová zpoždění. „Řadu komunikací blokují nehody či uvízlá vozidla. Většina havárií a nehod se obešla bez závažných zranění," informoval policejní mluvčí Bohumil Malášek. V Břeclavi je přesto možné vidět lidi na kolech.
Čtvrteční sněžení zkomplikovalo dopravu ve Středočeském kraji i v Praze. Motoristy ráno kromě sněhu potrápil silný vítr, a to především na Pražském okruhu, dálnici D1 a na silnici první třídy číslo 3. Cestáři vyslali do terénu 69 sypačů.
Čtvrteční sněžení komplikovalo v dopoledních hodinách dopravu v České republice. Největší potíže hlásil Jihomoravský kraj, potíže byly rovněž na jihu Čech a v Ústeckém či Pardubickém kraji. Problémy na zasněžených silnicích měla hlavně nákladní auta, autobusy na některých linkách nabíraly velké zpoždění.
Vlakem z Brna do Blanska nebo v opačném směru se cestující od 12. prosince nedostanou. Důvodem je výluka na trati, jejíž modernizace potrvá až do konce příštího roku. Vlakovou dopravu nahradí autobusy, některým cestujícím se však navzdory ujištěním Kordisu jízdenky zřejmě prodraží. Firma zajišťuje koordinovanou dopravu na jihu Moravy.