Zásadní změny v jednosměrkách v ulicích ústících na Horní náměstí v Olomouci čekají motoristy začátkem příštího týdne. Některé změní směr. Úprava režimu dopravy by měla zamezit zneužívání centra k rychlejšímu tranzitu a vést k většímu zklidnění automobilového provozu v pěší zóně.
Nejvíc úmrtí a vážných zranění. Brno a Znojmo patří mezi města s nejrizikovější dopravou v republice. Černé prvenství ukázaly aktuálně zveřejněné statistiky bezpečnosti provozu za první pololetí.
/FOTOGALERIE/ Každý, kdo má elektronickou předplatní jízdenku na MHD, může jet čtyřikrát denně zdarma 15 minut na sdíleném kole. Hlavní město v pondělí propojilo pražskou integrovanou dopravou se sdílenými koly provozovatelů Rekola a Nextbike v pilotním provozu. Pražský deník vyzkoušel, jak propojení funguje.
Čekání na semaforu a kyvadlová doprava čeká ode dneška na řidiče jedoucí přes znojemskou městskou část Kasárna. Státní silničáři tam začali s opravou asi tří set metrů dlouhého úseku vozovky.
Na pátek 8. října připravili dobrovolní hasiči z Černovíru taktické cvičení zaměřenéna likvidaci požáru v těžko přístupném terénu pomocí dálkové dopravy vody do místa zásahu.
Ještě nemá občanku, ale ve školním parlamentu už má své místo. Teprve čtrnáctiletý Vojtěch Vaníček ze Základní školy Broumovská v Liberci pracuje na tom, aby se jeho spolužáci dostali bezpečně a pohodlně na vyučování. Chce prosadit novou školní linku.
Ještě nemá občanku, ale ve školním parlamentu už má své místo. Teprve čtrnáctiletý Vojtěch Vaníček ze Základní školy Broumovská v Liberci pracuje na tom, aby se jeho spolužáci dostali bezpečně a pohodlně na vyučování. Chce prosadit novou školní linku.
Řidiči se mají na co „těšit.“ Na dva roky zkomplikuje dopravu na silnici I/9, I/13 mezi Novým Borem a obcí Svor její rozsáhlá přestavba a rozšíření na čtyři pruhy.
/FOTOGALERIE/ Pohodlnější cestování do okolních měst. Odklon dopravy, převážně nákladní, z centra obce v ulicích Komenského a Fügnerova. Klidnější bydlení. To má přinést nový průtah přes Rájec-Jestřebí na Blanensku. Jedná se o další etapu přímého spojení mezi Blanskem a Boskovicemi. Řada místních stavbu v režii krajských silničářů za více než 220 milionů, kterou z velké části pokryje dotace, ostře kritizuje. Podle nich jsou to vyhozené peníze. „Celá stavba je jedno nepovedené dílo. Nyní prochází Rájcem směrem Blansko-Boskovice dvě souběžně vedené komunikace. Brzy přibude třetí. Vzdálené jsou od sebe do dvou stovek metrů. Na nové silnici budou tři kruhové objezdy a další dva stávající. To má být zrychlení dopravy? Je to jenom odklon nákladní přepravy z ulice Komenského,“ řekl Deníku jeden z místních obyvatel Milan Vrba.
/FOTO/ Nový odbavovací systém v autobusech městské dopravy a hlavně nové chytré čipové karty zavádí v Havlíčkově Brodě. „Skončila výměna odbavovacích zařízení v autobusech městské dopravy, následuje výměna čipových karet z roku 2005 za nové,“ informovala mluvčí brodské radnice Alena Doležalová.
Řidiči, kteří nyní projíždějí frekventovanou Těšínskou ulicí v Opavě, jsou zvyklí na čtyřproud. To by se ale mohlo změnit a místo čtyř pruhů by motoristům musely stačit jen dva. Naopak po stranách silnice by nově vyrostly cyklopruhy.
Tunely Libouchec a Panenská na dálnici D8 ve směru od Německa na Ústí nad Labem se o půlnoci na pátek 8. října zase otevřou. Končí práce na opravách vozovky a servisní údržbě tunelů.
Změť aut, dodávek, cyklistů a chodců. Tak vypadá každodenní dopravní špička na frekventovaných ulicích Jičína, ale také přímo na Valdštejnově náměstí v centru města. Kvůli celé řadě stížností Jičíňanů se vedení města rozhodlo vytvořit Plán udržitelné mobility, který by za přispění veřejnosti měl postupně vznikat v následujících dvou letech a přinést řešení pohybu po městě, které by vyhovovalo všem. "Je na čase, aby se začalo o dopravě v centru mluvit. Jako cyklista a chodec se ve městě necítím příjemně," uvítal iniciativu obyvatel Jičína Daniel D.
/VIDEO/ Dlouhé kolony. Troubení, túrování motorů a nervy na pochodu. Tak to několikrát denně vypadá v dopravních špičkách na ulici Sokolská v Boskovicích na Blanensku.
Se zdržením musejí počítat řidiči, kteří jedou ze Kdyně do Brnířova. Dělníci opravují zhruba kilometrový úsek na hlavním tahu směrem do Klatov a doprava je řízena kyvadlově. V místech se i mimo špičku tvoří kolony.
Autobus přijíždí ke křižovatce, kde v příštích vteřinách má naskočit červená. Systém však vozidlo „uvidí“ a zelenou ještě chvíli podrží, aby mohlo projet a neblokovalo provoz. To je budoucnost dopravy v Třebíči. Má to ale jeden háček – tuto zakázku řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), tedy tzv. antimonopolní úřad.
Po celou dobu fungování Velkokapacitního očkovacího centra Plzeňského kraje v Plzni-Skvrňanech koordinovali strážníci dopravu v těsné blízkosti centra a dohlíželi na dodržování veřejného pořádku. V prvních měsících, v době největšího náporu zájemců o vakcíny, působily hlídky u očkovacího centra nonstop.
Všechno jde, když se chce. Tímto heslem se řídili pořadatelé akce, která měla ukázat, že po Labi se dá doplout z Pardubic třeba až do Hamburku. S překážkou si poradili po svém. Loď z řeky v problematickém místě vyzvedl jeřáb a přemístil ji.
/FOTOGALERIE/ Hlavní silniční průtah Karvinou – třída 17. listopadu – se v nejbližších letech promění. Na čtyřproudové silnici, po které se do města přijíždí od Ostravy a vyjíždí směr Český Těšín (a opačně), přibudou semafory a silnice možná v budoucnu nebude čtyřproudová.
/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ V botanické zahradě hlavního města symbolicky odstartovala říjnová výzva celostátní akce 10 tisíc kroků. Ta motivuje veřejnost ke každodenní, ideálně několik kilometrů dlouhé chůzi pro upevnění zdraví a psychickou pohodu. Hlásit se do výzvy lze oficiálně do pondělí 4. října.
Úlevu přineslo lidem žijícím v Charvátech, když se na sjezdu z dálnice a dalších místech na konci loňského roku objevily dopravní značky zakazující vjezd těžkých nákladních automobilů. Realita je však taková, že nepomohly. Řidiči zákaz nerespektují. Obce ležící mezi Olomoucí a Tovačovem, které se spojily v boji za bezpečnější a klidnější provoz na krajské silnici II/435, proto volají po změně zákona pro tranzit. Chtějí, aby vozidla o hmotnosti nad 12 tun za průjezd platila.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Výhled do budoucnosti nás děsí. Nemáme ani chodník a po dokončení dálnice v Polsku se tudy povalí neúnosné množství aut. Starostku Zlaté Olešnice Evu Kmiećovou, podobně jako její kolegy z obcí ležících na hlavním tahu na Polsko trápí, jak moc jsou Češi pozadu oproti Polákům v budování dálnice. Ta propojí Prahu, Hradec Králové, Trutnov s Baltem.
Devítiletá omezení na dálnici D1 dokončením velké modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Uherské Hradiště. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem, řekl ČTK ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Devítiletá omezení na dálnici D1 dokončením velké modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Uherské Hradiště. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem, řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Na území Hořanského koridoru se vše připravuje k tomu, aby zde před koncem roku mohla začít těžba skrývky. Na místě už roste linka dálkové pásové dopravy, která zanedlouho protne uzavřenou komunikaci z Bylan do Komořan.
Severočeská vodárenská společnost (SVS) zahájila rekonstrukci vodovodu a kanalizace v Alšově ulici v Novém Boru. V první etapě práce probíhají v úseku od ulice Husova po Br. Čapků, který se uzavřel pro dopravu.
/FOTOGALERIE/ Ten záměr je starý možná padesát let. A obyvatele Dolních Datyní, místní části Havířova, stále straší ve snech. Dávno před rokem 1989 vznikl plán narovnání sinice spojující Václavovice a Havířov, resp. Horní Bludovice - ulice Josefa Kotase, která se klikatí mj. středem obce, na mnoha místech je úzká a svými parametry současným požadavkům dopravy nevyhovuje. Už jen to věčné vyhýbání se autobusů s auty poté, co sem pravidelně zajíždí městská hromadná doprava.
Někteří mluví o pasti na řidiče, jiní o přínosném kroku, který přináší zklidnění dopravní situace na frekventovaných silnicích. Řeč je o úsekovém měření rychlosti. Využívá ho řada měst a obcí napříč celou Českou republikou. Výjimkou není ani Liberecký kraj.
Kvalitou ovzduší v Karlových Varech a jeho okolí se aktuálně zabývají hned dva orgány města, komise pro lázeňství a výbor dopravy a životního prostředí. Obávají se zhoršení kvality ovzduší.
Obyvatelé Rovně se obávali otevření jen části nové dálnice, což by vedlo k velkému nárůstu dopravy v jejich obci. Sepsali proto petici. Od Ředitelství silnic a dálnic dostali jasnou odpověď: Celá stavba dálnice „D35 Časy - Ostrov“ bude zprovozněna najednou, a to v úseku od obce Časy až po obec Ostrov, jak definuje projektová dokumentace a vydané stavební povolení.
/FOTO/ Kolik aut jezdí do města, kolik z něj vyjede a jak dlouho v něm zůstanou ta, která jen neprojíždí. To vše zjišťovala Jihlava v takzvaném kordonovém průzkumu, který nechala udělat ve čtvrtek.
Na dvou místech v Lounech se začne měřit rychlost projíždějících aut. Kdo překročí tu maximální povolenou, může čekat z radnice dopis s vyměřenou částkou, kterou bude muset zaplatit. Víme, kde přesně se bude měřit, jaké pokuty řidičům hrozí a kdy chce novinku lounská radnice spustit.
/VIDEO/ Václav Bubák provozuje lyžařský areál ve Vrchlabí od začátku 90. let. Minulá sezona pro něj byla nejhorší, jakou pamatuje. Sjezdovka na Bubákově zůstala kvůli epidemii koronaviru netknutá, nelyžovalo se tam ani jeden den. Příjmy byly nulové. Teď pomalu vyhlíží novou sezonu, pro kterou připravila Asociace lanové dopravy ČR takzvaný chytrý model bezpečného a ohleduplného lyžování. Od Světové rady pro cestování a turismus získala oprávnění používat v českých skiareálech prestižní známku Safe Travels nastavenou podle švýcarského a italského modelu, která zaručuje bezpečný provoz lanové dráhy. Objeví se i ve skiareálu Herlíkovice - Bubákov.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.
/FOTO/ Se snahou změnit podmínky provozu na polickém Masarykově náměstí vedení města narazilo na odpor podnikatelů, kteří mají své obchody právě na zdejším rynku. Návrh řešení dopravy a parkování by sice zrušil přímý průjezd skrz náměstí, ale zároveň přišel s variantou udělat v centru města v podstatě velký kruhový objezd po obvodu náměstí. A to se zdejším obchodníkům vůbec nelíbí. Jejich nelibost vyústila v protestní petici proti navrženým dopravním opatřením. Hlas obchodníků zněl tak silně, že město sice od svého záměru neustoupilo, ale prozatím couvlo, a nyní se na radnici hledají kompromisní varianty.
Na koridorové trati mezi Prahou a Berounem podél Berounky by mělo v příštích letech dočasně jezdit méně vlaků než dosud. Shodli se na tom zástupci Středočeského kraje, obcí, koordinátorů dopravy a Správy železnic. Do plného počtu vlaků by se měl provoz vrátit po dokončení rekonstrukce trati.
Na koridorové trati mezi Prahou a Berounem podél Berounky by mělo v příštích letech dočasně jezdit méně vlaků než dosud. Shodli se na tom zástupci Středočeského kraje, obcí, koordinátorů dopravy a Správy železnic. Do plného počtu vlaků by se měl provoz vrátit po dokončení rekonstrukce trati.
Ve středu 22. září pár minut před jedenáctou hodinou dopoledne zaparkoval nákladní vůz s vysokozdvižnou plošinou na náměstí na silnici před budovou nymburské radnice. Účelem bylo odstranit ze střechy utržený plech, který hrozil zřícením a případným zraněním někoho z kolemjdoucích.
Více než týden po akci stále rezonují názory na organizaci dopravy v centru Ostravy při konání nejstaršího maratonu v republice. Pořadatelům naopak vadí nedostatečná úcta a podpora tradiční akce.