Řidiči projíždějící Klatovskou ulicí musejí počítat s dopravním omezením. V pátek 1. července totiž odstartovala plánovaná oprava přejezdu „U Práce“, práce zde skončí 22. července.
Opilý řidič naboural před Zlíchovským tunelem do zdi, pak do něj narazilo další auto. Na Městském okruhu u Barrandovského mostu kvůli nehodě zkolabovala ve čtvrtek ráno doprava.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo firmu Metrostav z výběrových řízení na stavby v Pardubickém kraji. Reagovalo tím na rozhodnutí soudu, který společnosti zakázal se po tři roky ucházet o veřejné zakázky. To přináší problémy u stavby severovýchodního obchvatu Pardubic.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyloučilo firmu Metrostav z výběrových řízení na stavby v Pardubickém kraji. Reagovalo tím na rozhodnutí soudu, který společnosti zakázal se po tři roky ucházet o veřejné zakázky. To přináší problémy u stavby severovýchodního obchvatu Pardubic.
K dopravní nehodě osobních vozidel došlo ve středu odpoledne na komunikaci u Plané na Tachovsku. Veškerá doprava musela být odkloněna přes Planou, na místě zůstalo stát několik kamionů.
Jinak než dosud se s počátkem prázdnin začne jezdit veřejnou dopravou v některých oblastech středních Čech. Souvisí to s omezeními v rámci prázdninového provozu (obnášejícími rozsáhlejší změny než jen fakt, že až do konce srpna nepojedou školní spoje), ale i s výlukami na železnici - a třeba také s posílením dopravy do čestlického akvaparku.
/MAPA TRASY/ Úleva dopravě ve městě. To má přinést obchvat u Velkého Meziříčí, který vyloučí tranzitní dopravu z města. Jeho stavba je ale prozatím v nedohlednu, obchvat je zatím pouze na papíře.
/FOTOGALERIE/ Obrovské dopravní komplikace přinese v Pardubicích hned první prázdninový týden. Rekonstrukce železničního mostu přes ulici 17. listopadu si od pátku 1. července vyžádá kompletní uzavírku podjezdu na hlavním tahu na Chrudim. Neprojedou ani vozy městské hromadné dopravy, jinou trasu si budou muset najít i chodci.
Ve středu krátce po půlnoci začaly v důsledku úterních bouřek doprovázených vydatnými dešti stoupat i hladiny vodních toků v Krumlově a na Prachaticku.
Méně osobních vlaků než v současnosti vyjede od prosince na železniční tratě v Olomouckém kraji. Takzvanou optimalizaci veřejné drážní dopravy schválili v pondělí 27. června krajští zastupitelé. Hejtmanství tím ušetří přes 26 milionů korun v situaci, kdy výdaje na veřejnou dopravu prudce rostou.
Přísné limity hluku brání rozvoji satelitů na okraji obcí. Prakticky je totiž překračuje i pouhá doprava místních obyvatel. Změnit to má chystané nařízení vlády.
/FOTO, VIDEO/ Poruchy vodovodu způsobily mnohým řidičům v pondělí ráno dopravní komplikace hned na třech místech v Brně. Během dopoledne ohlásili zástupci brněnských vodáren havárie na dalších dvou. „Složitou situaci v dopravě připravila zejména havárie vodovodu na Žerotínově náměstí, kde tlak vody poškodil vozovku v úseku mezi ulicemi Veveří a Kounicova tak, že byla v obou směrech úplně uzavřena. Ranní dopravní špičku usměrnili policisté se strážníky,“ přiblížil dopoledne policejní mluvčí David Chaloupka.
Co podle vás rozhodne podzimní komunální volby ve vaší obci či městě? Na co by se nové vedení mělo zaměřit? Deník se před letním zbrojením na zářijové volby zeptal voličů na Olomoucku.
Reportéři Deníku zjišťovali, která témata vás trápí. Co bude tím hlavním tématem zářijových komunálních voleb na Kolínsku? Zeptali jsme se místních. A co rozhodne letošní volby u vás? Zapojte se do velké ankety Deníku.
Věčně ucpané silnice. V centru a na sídlištích není kde zaparkovat. Doprava obyvatele Třebíče skutečně trápí. Bude právě doprava hlavním tématem zářijových komunálních voleb ve městě? Případně co dalšího rozhodne volby? Podívejte se, jak na otázku odpovídají obyvatelé Třebíče v anketě Deníku.
Dostupné bydlení pro každého. Oprava Masarykova náměstí. Nebo školství a sport? Jaké bude hlavní téma zářijových komunálních voleb v Jihlavě? Případně co dalšího rozhodne volby? Podívejte se, jak na otázku odpovídají obyvatelé Jihlavy anketě Deníku.
Věčně ucpané silnice. Chybějí zubaři. Bydlení je drahé. Jaké bude hlavní téma zářijových komunálních voleb ve městech a obcích na Žďársku? Případně co dalšího rozhodne volby? Podívejte se, jak na otázku odpovídají obyvatelé Žďárska v anketě Deníku.
/MAPA TRASY/ S časovou rezervou a sáhnutím hlouběji do peněženky musí počítat řidiči na Vyškovsku. Oprava více jak tří a půl kilometrového úseku silnice I/50 mezi Bučovicemi a Křižanovicemi jim zkomplikuje dopravu už od pondělí.
Obce Osoblaha, Bohušov, Slezské Rudoltice, Liptaň, Dívčí hrad a Třemešná společně vyhlásily, že chtějí převzít od Českých drah (ČD) provoz každodenní osobní dopravy na úzkokolejce. Je to reálná vize?
Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.
Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.
Setkání s politiky, petice, dokonce i demonstrace na nádražích a manifestační jízdy vlakem. To byla před rokem realita. Loni v červnu, ale i pak během prázdninových měsíců se odehrával boj středočeské lokálky: o 12 železničních tratí místního významu. Někde se podařilo dosáhnout dohody mezi krajem a místními partnery o omezení provozu a spolufinancování, jinde pravidelné osobní vlaky od prosince zmizely z kolejí.
V Porubě vznikne nejdelší úsek nejmodernější tratě v Ostravě. Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou projde změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací.
Zastupitelé Jičína finančně podpořili vznik Plánu udržitelné městské mobility. Poslouží jako podklad pro budoucí úpravy ulic tak, aby městem mohli jezdit cyklisté bez obav o své zdraví. Když před osmi měsíci vedení Jičína spolu s odbornými poradci z řad architektů a dopravních expertů představovali v kině svůj záměr na zlepšení dopravní situace ve městě, zaznívaly některé návrhy jako hudba vzdálené budoucnosti. A je to tady.
/FOTOGALERIE/ Krajskému městu se podařilo vyřešit problém stávajícího autobusového nádraží, které je v dočasném užívání na soukromém pozemku. Pardubičtí zastupitelé se dohodli se společností Redstone House, která umožní provoz nádraží minimálně další rok. Do té doby by měl vedle vlakového nádraží vyrůst nový terminál B pro regionální dopravu. Poté na místě současného "autobusáku" investor postaví obchodní centrum a byty. Stávající nádraží tak budou moci lidé využívat minimálně do června 2023.
Uzavření Koterovské a dalších ulic v Plzni není jediným omezením naplánovaným na léto. Na komplikace se musí od července připravit i řidiči projíždějící Klatovskou.
Lidé utíkající před válkou na Ukrajině si budou muset od začátku července zaplatit za jízdenky v krajské dopravě, doposud mají tuto dopravu bezplatnou. Ve středu 22. června o tom rozhodli krajští radní.
Lidé budou mít od 1. července jedinečnou možnost cestovat po Plzeňském kraji a Bavorsku jen za 240 Kč, celá rodina za 360 Kč. Dohoda o této spolupráci byla v úterý slavnostně podepsána na vlakovém nádraží v Alžbětíně. K cestě bude potřeba jízdenka Turista Plzeňskem a Bavorskem.
Bezpečnější světelné křižovatky na průtahu Vyškova slibují chodcům i řidičům zástupci města. Jejich modernizací zajistí lepší viditelnost a naopak menší poruchovost. Změny se mimo jiné týkají systémového vybavení. „Konstrukci semaforů zatím měnit nebudeme,“ sdělila radní Blanka Mikulková.
Do finále spěje vyjednávání mezi krajem a obcemi a městy o takzvaných standardech dopravní obslužnosti (SDO). Z uzavřených dohod (či případně z jejich neuzavření) vyplyne, jaké autobusové i vlakové spoje budou mít občané v budoucnu k dispozici.
Do finále spěje vyjednávání mezi krajem a obcemi a městy o takzvaných standardech dopravní obslužnosti (SDO). Z uzavřených dohod (či případně z jejich neuzavření) vyplyne, jaké autobusové i vlakové spoje budou mít občané v budoucnu k dispozici.
Do finále spěje vyjednávání mezi krajem a obcemi a městy o takzvaných standardech dopravní obslužnosti (SDO). Z uzavřených dohod (či případně z jejich neuzavření) vyplyne, jaké autobusové i vlakové spoje budou mít občané v budoucnu k dispozici.
/FOTOGALERIE/ Vinou dalších souběžných rekonstrukcí působila před nedávnem po několik dní řidičům problémy. Tvořily se v ní kilometrové kolony. A brzy práce v Bohumínské ulici vstoupí do další fáze. Ulice bude střídavě v jednom směru zcela uzavřená. Víme kdy a jak dlouho.
Zhruba 100 dní zbývá do začátku voleb do zastupitelstev obcí a měst a třetiny Senátu Parlamentu České republiky. Strany a uskupení finalizují své kandidátky, na jejichž uzavření mají ještě pět týdnů. Voliči mají prozatím jasno přinejmenším v tématech, které je nejvíce trápí. V krajském městě lidé nejvíce řeší dopravu, parkování i budoucí investice.
/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?
/ROZHOVOR/ Do konce června chtěl mít Středočeský kraj uzavřené dohody s obcemi a městy o přistoupení ke standardům dopravní obslužnosti (SDO), s čímž souvisí i změny ve způsobu připlácení na provoz autobusů a vlaků. Co se změní od července, jestliže řada starostů zatím nedospěla k dohodě s krajem – tím méně k podpisu smlouvy schválené svým zastupitelstvem?
/FOTOGALERIE/ Chystaná trať na Letiště Václava Havla a modernizace trati z Prahy až do stanice Kladno-Ostrovec může přinést v budoucnu i velké změny v trasování dálkových vlaků do a z Prahy.
/ROZHOVOR/ Průměrně 150 neodjetých spojů denně – takové je po prvním týdnu skóre nového dopravce. Pod oprávněnou palbou kritiky tak nyní není jen vedení společnosti BusLine, ale také krajský úřad. Hejtman Martin Netolický proto už v polovině týdne rozhodl, že cestující prozatím nebudou v oblastech, kde dopravu zajišťuje právě BusLine, platit jízdné.
Jindřichohradecké ČSAD od 12. června neprovozuje v regionu linkovou dopravu. Zůstává zde městská hromadná doprava a několik linek do Prahy. Pro končícího dopravce ČSAD Jindřichův Hradec jde spíše o nostalgii a konec jedné velké éry. Ve městě nad Vajgarem bylo hradecké ČSAD pod různými formami 73 let. V seriálu Deníku se podíváme do historie autobusové i nákladní dopravy na Jindřichohradecku. Čerpali jsme z archivu někdejšího ředitele Zdeňka Šamala.
Velké potíže čekají v příštích měsících nákladní dopravce na železnici. K uzavřenému mostu přes Labe v Děčíně se totiž přidají i výluky na německé straně, kde správce dopravní infrastruktury pracuje na kolejích v Bad Schandau.
Velké potíže čekají v příštích měsících nákladní dopravce na železnici. K uzavřenému mostu přes Labe v Děčíně se totiž přidají i výluky na německé straně, kde správce dopravní infrastruktury pracuje na kolejích v Bad Schandau. Dopad to bude mít také na osobní vlaky. Některé budou končit v Dolním Žlebu, některé nepojedou vůbec. Děčín kvůli tomu v určité dny přijde o přímé železniční spojení na Drážďany, západní Šluknovsko pak o nejrychlejší spojení do Děčína.
Jedno auto za druhým projíždí ve čtvrtek dopoledne kolem hlavního nádraží v Brně. Zpoza vozů čas od času vykouknou hlavy chodců, kteří se opatrně snaží přejít přes silnici. Bezpečnější pohyb jim má v místě zajistit změna organizace dopravy. Ačkoliv je cílem menší riziko dopravních nehod, řada Brňanů se záměrem nesouhlasí.
/VIZUALIZACE/ Prostor před hlavním vlakovým nádražím v Brně získá novou modernější podobu. Cílem je omezit dopravu a zvýšit bezpečnost chodců. Navíc představitelé brněnského magistrátu plánují odstranění některých bariér a na kritických místech opravy zničených povrchů. Stavební práce začnou neprodleně po výběru zhotovitele a potrvají přibližně tři měsíce.
Radní schválili elektrifikaci tří dalších autobusových linek. Tři vytížené spoje na pravém břehu Vltavy tak budou po realizaci investic s předpokládanou celkovou hodnotou přes miliardu korun obsluhovat bateriové trolejbusy. Vedení města současně odsouhlasilo přípravu nové tramvajové trati z Nádraží Podbaba do Suchdola.