
Kladrubská spojka? Už aby byla. Pomůže Proseticím a Třešňovce
Kladrubská spojka sice vezme kus orné půdy, na druhou stranu ale sníží emise v části Teplic.
Kladrubská spojka sice vezme kus orné půdy, na druhou stranu ale sníží emise v části Teplic.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Přetížené historické centrum města by se tak mělo zbavit především projíždějících kamionů.
Silnice druhé třídy v Újezdci na Prachaticku, která je spojnicí mezi Volyní a Husincem, je až do 8. října neprůjezdná. Správa a údržba silnic Jihočeského kraje zahájila opravu mostu přes bezejmenný potok.
Řidiči společnosti Z-Group bus jsou ve stávkové pohotovosti. S majitelem se neshodli na znění nové kolektivní smlouvy.
Necelých osm měsíců už jezdí přibližně pět stovek řidičů společnosti Z-Group bez platné kolektivní smlouvy. Ta obsahuje společná ujednání zaměstnanců a zaměstnavatele v otázkách pracovních podmínek, platů, benefitů a podobně. Vyjednávání o nové kolektivní smlouvě se ovšem stále protahují a zaměstnancům dochází trpělivost. Vyhlásili proto stávkovou pohotovost.
Je ozdobou Litovle a v těchto dnech velkým tématem „Hanáckých Benátek“. Unikátní kamenný most přes řeku Moravu čeká oprava a vedení města řeší, jestli po něm mají i nadále jezdit auta. Ta v posledních týdnech zatěžují Svatojánský most více než jindy kvůli uzavírce rekonstruovaného průtahu městem. Radnice do rozhodování o budoucím provozu na Svatojánu zapojila obyvatele.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
/VIZUALIZACE/ U Svratky a Svitavy připravují protipovodňová opatření, která zásadně změní tvář Brna. Stojí třeba i za nedávnou soutěží na nové hlavní nádraží. Pracují na novém územním plánu, klíčovém dokumentu pro město, i na strategickém dlouhodobém projektu čtvrti Nová Trnitá. Městský architekt Michal Sedláček se svým týmem nedávno oslavil pětileté výročí od vzniku kanceláře věnující se právě architektonickému vývoji města.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem dvanácti regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Radní Středočeského kraje schválili záměr zastavit nebo výrazně omezit na celkem 12 regionálních tratích provoz. Místo zrušených vlaků mají jezdit autobusy. Kraj od tohoto kroku očekává úsporu 52 milionů korun ročně. K omezení dojde od prosince letošního roku s novým jízdním řádem.
Tajemní jako hrad v Karpatech jsou ústečtí muzejníci, když přijde řeč na výstavu, kvůli které bude od 29. července do 25. srpna uzavřena frekventovaná Brněnská ulice v centru města. Přesněji úsek od Vaníčkovy ulice k Masarykově třídě mezi Smetanovými sady a hlavním vchodem do muzejní budovy. Co přesně bude náplní výstavy, to nikdo z muzejního personálu nechce říci, ačkoliv jindy bývá velmi sdílný.
Procházka Přerovem připomíná už několik týdnů cestu bludištěm. Lidé, kteří se chtějí dostat po provizorních chodníčcích od nádraží do centra města a naopak, totiž mnohdy netuší, kde se nakonec vynoří. Špatná dostupnost pro pěší a nemožnost zaparkovat už odrazují i zákazníky prodejen u nádraží. Obchodníci z Kramářovy a Čechovy ulice přes léto zaznamenali citelný propad tržeb.
Od začátku března si cestující i řidiči na Královéměstecku zvykají na nové jízdní řády. Několik autobusových linek zaniklo, několik jich přibylo. Jak se změna jízdních řádů osvědčila?
V pondělí 26. července odstartovali stavaři rekonstrukci mostu v Dolní Lipce u Králík. Stavbu, která se nachází jen 300 metrů od státní hranice s Polskem, pracovníci kompletně zdemolují a na místě vybudují nový most. Práce by měly být dokončeny letos v říjnu.
Poté, co se 25. května za přítomnosti představitelů města Jičín a Královéhradeckého kraje otevřel pro řidiče nový severovýchodní obchvat Jičína, se několik týdnů zdálo, že po něm budou denně projíždět stovky aut. Ta se díky největší krajské silniční novostavbě roku měla vyhnout centru Jičína a ulehčit tak frekventované dopravě ve městě. Dva měsíce po otevření ale silnice zeje prázdnotou. "Kdykoliv tudy jedu, jsem na celé přeložce sám," říká jičínský řidič Daniel H. Proč?
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Dopravu mezi Mostem, Teplicemi a Ústím významně urychlí chystané propojení dvou tahů.
Zásluhy nynější vlády, jakož i vlád minulých - na stavbě dálnic - pohledem premiéra Andreje Babiše.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě, které přijde od srpna (a napodobí je i tarif již utlumované Středočeské integrované dopravy), není jediné navýšení. Cestující mohou zaplatit i víc peněz na pokutách.
Jaromír Pýcha, obyvatel Dolní Rovně, komentuje stavbu dálnice D35 a možnost by se kvůli komplikacím na stavbě otevřela jen část úseku, a to od Časů do Dašic, čímž by výrazně utrpěly obce a města v okolí.
Není to jen subjektivní pocit naštvaných motoristů stojících v kolonách. V Česku je podle dat serveru Mapy.cz rekordní počet uzavírek a kyvadlových semaforů. Hlavní město je pak nejviditelnějším místem republiky. Zvlášť proto, že magistrátní koalice slibovala napravit nekoordinovaný postup minulé vlády nad metropolí v čele s exprimátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO). Jenže dopravní „peklo“ pálí řidiče v Praze dál.
S komplikacemi v podobě nutnosti sjet na objízdnou trasu musí uprostřed víkendu počítat řidiči z Nymburska, Kolínska, Prahy-východ, ale třeba i z Hradce Králové, pokud ke spojení s hlavním městem využívají dálnici D11. Při okraji metropole se chystají práce, které si vynutí úplnou uzavírku D11 mezi dálničními kilometry 0 a 8 (tedy po Jirny), a to od sobotního večera do nedělního dopoledne.
S komplikacemi v podobě nutnosti sjet na objízdnou trasu musí uprostřed víkendu počítat řidiči z Nymburska, Kolínska, Prahy-východ, ale třeba i z Hradce Králové, pokud ke spojení s hlavním městem využívají dálnici D11. Při okraji metropole se chystají práce, které si vynutí úplnou uzavírku D11 mezi dálničními kilometry 0 a 8 (tedy po Jirny), a to od sobotního večera do nedělního dopoledne.
Nedbale odstavené sdílené koloběžky jsou Brňanům trnem v oku. Na situaci se rozhodli reagovat radní, problém chtějí řešit přímo s provozovateli služby. V krajním případě uvažují dokonce o zákazu vjezdu koloběžek do pěší zóny. Lidé by se tak prostřednictvím sdílených dopravních prostředků nedostali například do centra Brna.
Dálniční přechod se Slovenskem u Břeclavi zablokovala ve středu podvečer asi čtyřicítka protestujících lidí.
Desítky tisíc aut denně projíždí například centrem Strážnice na Hodonínsku po frekventované silnici I/55. Místním i obyvatelům dalších obcí na trase má ulevit nová dálnice D55. Od 2. srpna chtějí státní silničáři začít se stavbou prvního úseku na jihu Moravy mezi Starým Městem a Moravským Pískem. „Dokončená bude v roce 2024," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.
Pojízdná informační kancelář Dopravy Ústeckého kraje vyrazí do obcí a městeček na Děčínsku. Zájemci se budou moci přijít informovat o tom, co je v krajské integrované dopravě nového.
Obec Tečovice na Zlínsku má mnoho výhod. Má čtyři průmyslové zóny, pět tříd základní školy, tři třídy mateřské školky, obec je dobře dostupná včetně MHD. Je vklíněna mezi městské části krajského města - Louky, Malenovice, Lhotka a Chlum a dominantou obce je ranně gotický kostel sv. Jakuba Většího ze 13. století.
ROZHOVOR/ Před deseti měsíci společně otevřeli továrnu na revoluční baterie v Horní Suché u Havířova. Předseda představenstva společnosti HE3DA Václav Binar a hlavní akcionář projektu Radomír Prus mají další velké plány.
Dopravní karambol, který se stal v pondělí 19. července krátce před jedenáctou hodinou dopoledne v turnovské ulici 5. května, omezil dopravu v centru města.
Praha, Brno, Ostrava? Co mají tato města společného? Dá se po nich přepravovat tramvají. A pokud půjde vše podle plánu, přiřadí se k nim brzy i tramvajová trať v lůnu Krkonoš. Právě v těchto dnech tam míří čtyři ikonické vozy T3, které před dvěma lety dosloužily v Dopravním podniku Ostrava. Cílovou destinací je trať z Martinic do Rokytnice.
Praha, Brno, Ostrava? Co mají tato města společného? Dá se po nich přepravovat tramvají. A pokud půjde vše podle plánu, přiřadí se k nim brzy i tramvajová trať v lůnu Krkonoš. Právě v těchto dnech tam míří čtyři ikonické vozy T3, které před dvěma lety dosloužily v Dopravním podniku Ostrava. Cílovou destinací je trať z Martinic do Rokytnice.