Zbytečnost, která ničemu nepomůže a dopravě v Havířově už vůbec ne. Takový názor mají obyvatelé havířovské městské části Životice, kteří si v úterý vyslechli informaci týkající se plánované stavby obchvatu Havířova, tedy silnice, která by podle vedení města i ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měla vyvést dopravu z města ven.
Zavazí chodcům, kočárkům i hendikepovaným. Nebo jsou zaparkované na naprosto nevhodném místě. Sdílené koloběžky, kola i skútry chtějí radní Brna-středu na území své městské části omezit.
Sotva skončily ve Zlíně opravy komunikací u Kongresového centra a ulice Březnické, omezí se provoz v této ulici znovu, a to v části od zimního stadionu až po okružní křižovatku U Majáku.
„Tohle se může stát jen v Přerově!“ nebo „Ať žijí křečci země!,“ a pak už jen nepublikovatelné nadávky a výkřiky zoufalých řidičů, kteří zůstali trčet ve třicetistupňovém vedru v dlouhých kolonách. Tvořily se nejen na všech příjezdových cestách, ale i v centru města.
„Tohle se může stát jen v Přerově!“ nebo „Ať žijí křečci země!,“ a pak už jen nepublikovatelné nadávky a výkřiky zoufalých řidičů, kteří zůstali trčet ve třicetistupňovém vedru v dlouhých kolonách. Tvořily se nejen na všech příjezdových cestách, ale i v centru města.
Havárie vodovodu v ulici Arbesova komplikuje v pondělí 21. června dopravu v jabloneckém Mšeně. Komunikace je kvůli opravě vedení překopaná, proto v pondělí autobusy linek 109, 110 a 133 neobslouží zastávky Arbesova ZŠ a MŠ.
Už ve středu oficiálně začnou tříleté práce na výstavbě Velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova v Brně. Zřejmě už o prázdninách přeruší provoz na tramvajové trati. Později v létě zavřou státní silničáři pro řidiče Pisárecký tunel. Tohle omezení dopadne na řidiče podle koordinátorky dopravy víc.
Pohodlnější doprava na koupání ve Vodním ráji nebo pohodlné objetí centra města při cestě z nákupů v Shopping Jihlava. To vše přináší nově otevřený sjezd z dálničního přivaděče na ulici Romana Havelky ve směru od Znojma.
Pardubické letiště se snaží rozjet cargo dopravu a pomoci mu v tom mají regionální firmy. V terminálu Jana Kašpara se tak v úterý v podvečer sešly největší importéři a exportéři, zástupci přepravních společností i samospráv a vedení jak pardubického, tak hradeckého letiště, aby společně napomohli rozvoji letecké nákladní dopravy v regionu.
Příjezd ze zemí s velmi vysokým rizikem nákazy covidem nebude od čtvrtka v případě individuální dopravy podmíněný předchozím negativním testem na nový koronavirus. Lidé vracející se ze zemí zařazených do tmavě červené kategorie ale budou muset jít na PCR test nejpozději 14 dní po návratu do Česka.
Zcela jinak než dosud mají středočeské obce a města přispívat na zajištění veřejné dopravy. Některé na tom „vydělají“, protože se jejich úhrady sníží, jiné čekají výdaje navíc. A pokud platit odmítnou, jejich obyvatelé mohou pocítit takové zhoršení spojení, že své starosty a zastupitele lidé dotlačí k tomu, aby se k celokrajskému systému připojili.
Už za půl roku se mají slavnostně otevřít hned dva nové úseky dálnic poblíž krajského města. Primátor Hradce Králové Alexandr Hrabálek (ODS) po schůzce s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem oznámil, že otevření dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří i dálnice D35 mezi Opatovicemi a Časy se uskuteční v polovině prosince.
/FOTO, VIDEO/ Čím méně nutných cest do Třebíče, tím líp. Doprava je tam opravdu katastrofální, natož až uzavřou spodní stranu náměstí. S takovým přístupem to bude zasekané už navěky, řidiči tam stráví mládí, reagoval na novinku ohledně dopravy na Karlově náměstí řidič Jakub Dvořák.
Rychlovlaky jsou v Česku, stejně jako v celé východní Evropě dosud fikcí. Zatímco v západních státech Evropské unie jsou už normální součástí života, redukují ekologicky nejvíce škodlivou leteckou dopravu, u nás jsme nabrali v tomto druhu železniční dopravy obrovské zpoždění několika desítek let. A může se stát, že budeme dopravní černou dírou Evropy.
O Pardubicích se často říká, že jsou městem cyklistů. To se neprojevuje jen na tom, kolik lidí se denně prožene na kole ulicemi, ale i tím, kolik je ve městě cyklostezek. Nyní mají vzniknout v samotném centru krajského města dvě nové. Zajímavostí je, že kvůli pruhům pro cyklisty budou zrušena parkovací místa. To nenesou dobře někteří řidiči, kteří zbrojí zejména proti pruhům na 17. listopadu, kde má dojít i k dalším změnám.
/FOTOGALERIE/ Velká změna ve veřejné dopravě přišla v neděli, kdy byly autobusy jezdící v oblasti Dobříšska a Sedlčanska začleněny do systému Pražské integrované dopravy (PID) – a v pondělí pak následovala malá oslava. Do Sedlčan zavítal radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN), aby zahájil provoz na tamějším autobusovém nádraží, představujícím významnou součást systému integrované dopravy.
/ROZHOVOR/ Město v lesích se přezdívá Týništi nad Orlicí. I těmi vedou zdejší cyklostezky. Letos se rozrostly o další více než dva kilometry mezi Týništěm nad Orlicí a Křivicemi.
Doslova boj s větrnými mlýny svádí Radovan Karola, starosta obce Zádveřice-Raková na Zlínsku s „úřady“. On i jeho předchůdce Lubomír Kokeš usilují o to, aby si přes jejich obec nezkracovaly cestu kamiony a těžká nákladní vozidla, která překročí váhu 12 tun. Podle starosty Karoly mohou tato vozidla využívat souběžnou hlavní komunikaci na tahu Vizovice – Zlín.
/ROZHOVOR/ Skalka Family Park, porubské koupaliště, o kterém lidé říkají, že jdou na Vřesinu, a prodloužená Rudná. Tato tři témata nelze nezmínit, bavíte-li se o zhruba třítisícové obci jihozápadně od Ostravy.
Pražský městský soud dnes zrušil část opatření ministerstva zdravotnictví, podle kterého je možné z některých zemí před návratem do České republiky individuální dopravou vyžadovat negativní test na covid-19. Pro návrat veřejnou dopravou povinnost zachoval. V tiskové zprávě to uvedl soudce Štěpán Výborný.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě. Ve středních Čechách si tak odpůrci ohlašovaného rušení lokálek mohou ověřit, jaké vlaky v jejich regionu mají podle aktuálních plánů jezdit – a případné výhrady hned začít řešit.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě. Ve středních Čechách si tak odpůrci ohlašovaného rušení lokálek mohou ověřit, jaké vlaky v jejich regionu mají podle aktuálních plánů jezdit – a případné výhrady hned začít řešit.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě.
Se kterými vlaky se počítá pro provoz v příštím roce (a se kterými už nikoli)? To může naznačit návrh změny jízdních řádů mající platit od zimy, který k tradiční letní diskusi zveřejnila Správa železnic. S tím, že na případné podněty, návrhy, připomínky či protesty je čas právě nyní; až se změny od 12. prosince uplatní, bude pozdě.
Takzvaná jižní tangenta propojí dálnice D52 a D2. Některé obce výstavbu vítají, jiné kritizují. Součástí bude i rozšíření části D2 na šestipruh. Hotovo má být v roce 2035.
Okolí autobusového nádraží v těchto dnech připomíná jedno velké staveniště. Stavba průpichu, který je součástí vnitřního průtahu městem a má výrazně ulehčit dopravě, totiž pokročila. Kromě frézování v Tovární ulici obsadila technika také parkoviště u marketu Albert, kde se silnice rozšiřuje na čtyři pruhy. Řidiči, kteří jsou zvyklí odstavit u obchodu svá auta, kvůli tomu přišli o část parkovacích míst.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Pilníkov bude až do poloviny listopadu odříznutý pro řidiče osobních i nákladních aut. Ve městě s 1229 obyvateli Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravuje od poloviny května silnici první třídy a čtyři mosty. Dva z nich zbourá a postaví nové. Opraví také železniční přejezd v Chotěvicích. ŘSD v Pilníkově investuje 63,3 milionu korun. Pilníkovem projedou pouze místní obyvatelé a dopravní obsluha. Na dodržování zákazu vjezdu dohlíží policisté. Částečné dopravní omezení trvá v Pilníkově už od poloviny loňského roku, kdy ŘSD vybudovalo nový páteřní most za 13 milionů v centru u hasičské zbrojnice. Ten už je hotový, dokončují se jen terénní a sadové úpravy.
Doprava v Pelhřimově houstne. Stavba západního obchvatu města se neustále oddaluje. „Kdo nebo co vydání potřebných povolení blokuje?, pokládá si otázku místní obyvatel Karel Král, kterého narůstající doprava v Pelhřimově trápí. „Dopravní situace ve městě je díky průtahu velmi nebezpečná a krajně neekologická. Stavba by velmi ulevila dopravě ve městě. Vyřešil by se silný tranzit i doprava v rámci obce do průmyslové zóny,“ dodal Karel Král.
Čtyři roky měl Jakub Unucka (ODS) na kraji na starosti dopravu. Podařilo se mu do úspěšného konce dotáhnout dostavbu jedné klíčové silnice v područí státu (prodloužené Rudné), druhá (obchvat Hlučínska) však zůstala pouze v rovině úvah a snažení a naplno se význam tohoto selhání projevil před několika týdny, kdy došlo z důvodu opravy k uzavření jediného mostu přes řeku Odru v dané lokalitě.
Ostré reakce na sociálních sítích vyvolala uzavírka ulice Písecká ve Strakonicích z důvodu opravy. Ta začala platit v úterý 8. června odpoledne. Pisatelé především poukazují na skutečnost, že ani na jednom z míst, kde jsou zákazy vjezdu, není cedule s vyznačením objížďky. V mnoha vedlejších komunikacích se tak hned ráno tvořily dlouhé fronty aut, někteří řidiči byli na pokraji kolapsu. "Tohle je možné jen ve Strakonicích" byla na sociálních sítích ta slušnější verze reakce.
Nový, „chytrý“ radar míří na řidiče v obci Velký Valtinov na Českolipsku, na silnici III. třídy z Jablonného v Podještědí do Brniště. Ves ho pořídila z důvodu zvýšení dopravy přes centrum obce.
Předseda dopravního výboru Královéhradeckého kraje Aleš Dohnal (Piráti) před dvěma lety řídil pod vlivem alkoholu. Na nějaký čas proto přišel o řidičský průkaz. Zákaz řízení však porušil a od soudu pak dostal roční podmínku. Poté, co se jeho příběh dostal na veřejnost, se Dohnal rozhodl, že na štědře placenou funkci rezignuje.
Každý rozumný člověk ví, že je lepší problémům předcházet, než je pak složitě řešit. Oním problémem, o němž chci dnes psát, je doprava. Přebujelá silniční doprava. Přesněji, ta nákladní, kamionová.
Dva přerovští zastupitelé za hnutí Starostové a nezávislí - Antonín Prachař a Martin Trhlík - opouštějí svá křesla. Antonín Prachař, který krátce působil jako ministr dopravy hnutí ANO a později se stal městským zastupitelem za STAN, se podle svých slov rozhodl odejít z politiky.
Lodní výlety nebudou chybět ani letos. Navzdory pandemii v nabídce naleznete plavbu po Labi za vínem i k sousedům do Německa. Ostatně, ani minulou sezonu nechyběly, ačkoliv i letos bude potřeba sledovat aktuálně platná protiepidemická opatření.
Blížící se léto. Uzavírky. Rozvolňování a doba covidová, která proměnila dopravní návyky. Tyto a další faktory se projevují na tom, že v době dopravní špičky Pardubice připomínají parkoviště. Dlouhé kolony se tvoří nejen v centru města, ale také už při příjezdu do Pardubic, a to třeba od Chrudimi nebo od Přelouče.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal v minulém týdnu pravomocné stavební povolení na rekonstrukci stropní desky a další úpravy podchodu a vestibulu stanice metra Florenc. Celá akce bude trvat čtyři a půl roku.
Po roce vyjíždí v sobotu 5. června mezinárodní autobusová linka Klatovy-Bodenmais, která již několik let spojuje Klatovsko se Spolkovou republikou Německo. Letos byla prodloužena právě do lázní Bodenmais. Linka bude v provozu denně do 26. září.
V Praze se sešli vyznavači a vyznavačky jízdního kola, aby přitáhli pozornost k městské cyklodopravě. Využili k tomu magistrálu, po které z Pankráce projeli až na ostrov Štvanice. Na nějakou dobu tak zastavili provoz na jedné z nejfrekventovanějších silnic v zemi a v ulicích v centru města.
První červnový víkend můžete zhlédnout putovní výstavu v České Třebové, která se zaměřuje na dopravu v Pardubickém kraji. Nenechte si ujít ani festival Jeden svět, který nabízí několik zajímavých filmů. Zasportovat si můžete v Kunvaldu na turistickém pochodu nebo v Říčkách, kde děti potěší lanová dráha.
Podpisem smluv se třemi dopravci na deset let dopředu bylo včera zajištěno, že i dál budou Jihočeši moci cestovat do zaměstnání, škol či k lékaři linkovými autobusy. Kraj jim za to zaplatí pět miliard korun, sami dopravci si na jízdném vydělají zhruba poloviční částku. Jestli se bude v budoucnu zdražovat jízdné, zatím není na programu dne.
/FOTOGALERIE/ Naději na zlepšení kvality života přineslo obyvatelům Pouchova pondělní jednání hradeckých zastupitelů. Proti možnému omezení kamionů na Pouchově se ale bouří ostatní městské části.
Česká republika se po letech jednání dohodla s Německem na splavnění Labe z Čech až do Hamburku. Kompromis, který bere velké ohledy na ekologii, umožní v Česku dále provozovat i český přístav v severoněmeckém městě.