Do tří týdnů by měla v Hradci Králové začít výměna prvních semaforů. Tím začne viditelná fáze budování inteligentního dopravního systému (IDS), díky kterému se má z Hradce Králové stát moderní evropské město. S pomocí moderních technologií by měly z hradeckých ulic už za dva roky zmizet časté kolony.
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) měla podle představ minulého vedení hejtmanství zajišťovat většinu autobusové dopravy v kraji. To současné chce ale krajskou firmu používat pouze jako zálohu, aby se neopakovala situace, kdy jeden dominantní dopravce ochromí provoz autobusových linek.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
Po Brněnské ulici si v době uzavírek v centru města krátí cestu někteří řidiči ve Slavkově u Brna na Vyškovsku. Vjíždějí přitom do pěší zóny, která na provoz není připravená. „Jediná legální cesta, kterou se řidiči z této části města dostávají do centra, je ale u Penny, kde najedou doleva na obchvat. To je však v tomto provozu nadlidský úkon,“ komentoval situaci třeba Jan Marek ze Slavkova.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
Podobu zcela nové silnice, která má vzniknout při zásadní přeměně brněnského Červeného kopce, prověří technická studie. Propojí Bohunice a Štýřice přes ulice Vinohrady a Kamenice, kde už dnes vede komunikace mezi zahrádkami.
/FOTOGALERIE/ Problémy se stavbou dvou kruhových objezdů u nemocnice neberou konce. Kontrolní den minulý týden odhalil další problémy, a to na obou stavbách. Tedy jak na už dokončeném a využívaném prvním objezdu, tak na stavbě druhé křižovatky u bazénu, kde se řeší časový skluz.
Cestující jsou rádi, že starší vozy postupně mizí z městské hromadné dopravy v Brně. Naopak sběratelé mají o vyřazené autobusy nebo trolejbusy velký zájem. Brněnský dopravní podnik kontaktují na sociálních sítích ještě dříve, než je nabídnou k prodeji.
Díky troše toho cyklistického nacionalismu, nejde ovšem o politiku, se podíváme do blízkého okolí Strakonic, navštívíme Hoštice a u obřího kamenného oblouku si vzpomeneme na Michala Tučného, abychom naši cestu zakončili středověkem – návštěvou zříceniny hradu Helfenburk.
Česko v neděli zažilo výrazné oteplení. Počasí lákalo ven tisíce lidí, plno bylo zejména v zoologických zahradách, které mají kvůli protiepidemickým opatřením stále omezenou kapacitu. V jejich okolí někde kvůli zájmu lidí kolabovala doprava.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 procentech signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 % signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Největším problémem Zubrnic jsou kamiony. Ničí domy u silnice, včetně těch, které patří skanzenu a patří k těm památkově chráněným. Na to žehrá zdejší starosta Tomáš Pernekr. Na druhou stranu si pochvaluje skvělou práci obou zdejších muzeí, tedy kromě lidové architektury i železničního.
Radnice začala v květnu zpracovávat Plán udržitelné městské mobility. Cílem je zjistit, jaké jsou možnosti rozvoje moderní dopravy a poukázat na dopravní komplikace. Do průzkumu se může zapojit i široká veřejnost.
/FOTOGALERIE/ Hned na dvou místech na jediné přístupové silnici do Pece pod Sněžkou musí počítat řidiči na delší dobu s částečným omezením dopravy. Je to kvůli opravě mostů v Temném Dole a Velké Úpě.
Již brzy začnou na krajských komunikacích platit čtyři nové, úplné uzavírky. Důvodem jsou rekonstrukce silnic a mostů. Opravám se řidiči vyhnou po objízdných trasách.
Od začátku května zpomaluje dopravu semafor v Pasovské ulici. Z Vimperka směrem k hraničnímu přechodu je možné projíždět pouze kyvadlově, protože vimperská radnice zadala bourání objektu s číslem popisným 150.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
Někdejší náměstek českobudějovického primátora František Konečný, jenž jako lídr kandidátky ANO vloni usiloval o post jihočeského hejtmana, nyní hnutí Andreje Babiše opouští. Vadí mu prý papalášské chování některých kolegů. Městským i krajským zastupitelem František Konečný zůstane.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc.
Stavba patří mezi jednu z nezbytných v souvislosti s dostavbou Jaderné elektrárny Dukovany. Právě tato silnice by měla sloužit pro přepravu nadrozměrných a těžkých nákladů nutných pro výstavbu.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Libuše Hošková, děkujeme.
/ROZHOVOR/ Po Brněnské přehradě se plaví přes třicet let. V brněnském dopravním podniku začínal v devadesátých letech jako lodník, později jezdil jako kapitán a dnes Martin Ecler šéfuje lodní dopravě. Přehrada i její okolí se podle něj za třicet let změnily k lepšímu. „Když si tenkrát někdo chtěl koupit jízdenku na hrad, dívali jsme se na něj jako na exota,“ říká v rozhovoru pro Brněnský deník.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
/FOTOGALERIE, MAPA/ Dopravě v Jičíně od června uleví nový obchvat na severovýchodě města. Stavba by podle ředitele krajské Údržby silnic Jiřího Brandejse měla být hotová do pátku 7. května, s otevřením se ale čeká na posudky především z hygieny.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
/SEZNAM MÍST, ANKETA/ Místy projedou každý den tisíce řidičů osobních a nákladních aut. K nim se pravidelně přidávají desítky až stovky šoférů vozů městské hromadné dopravy. Sedmička frekventovaných křižovatek v Brně se letos dočká modernizace za zhruba devadesát milionů korun. Nedávno o tom informovali představitelé města.
/VIDEO/ První ostrý odstřel skály kvůli budoucímu tramvajovému tunelu v brněnské Žabovřeské ulici mají za sebou stavbaři. Portál vedoucí skrze skalní masiv je součástí stavby tamní druhé části velkého městského okruhu. Práce se v pondělí obešly bez dopravních omezení.
Ve čtvrtek 2. května 1991 se v ulicích Českých Budějovic začalo opět jezdit na elektřinu. Po třiceti letech tvoří trolejbusy páteř městské hromadné dopravy, svezení po městě je s nimi navíc bezemisní. Květen bude v Dopravním podniku města České Budějovice (DPMCB) ve znamení jejich oslav.
Na přetížené silnici I/43 v okolí Kuřimi na Brněnsku vyrostou tři mimoúrovňové křižovatky, které nahradí současná křížení. Mají zajistit co největší bezpečnost a plynulost provozu a minimalizovat dopravní komplikace. Zlepší třeba napojení řidičů vyjíždějících z kuřimské Blanenské ulice nebo místní části Podlesí. Ideálním konečným řešením ale křižovatky za víc než miliardu podle policistů nejsou.
Zamíříme na západ a naším cílem budou západočeské Horažďovice. v Sedlíkovicích zabočíme doprava k vodárně Hajská, ve kterém žije něco málo přes 5000 obyvatel. Město leží na hlavním silničním tahu č. 22 mezi Klatovy a Strakonicemi. Na hlavní trati Plzeň – České Budějovice je nádraží Horažďovice předměstí, odkud vychází regionální trať do Domažlic.
Spolek AutoMat i letos vyzývá, aby se každý vydal Do práce na kole. Zatím se přihlásilo přes dvacet tisíc účastníků, což činí v pořadí jedenáctý ročník rekordním. Po celý květen se lidé budou dopravovat do zaměstnání na bicyklech. A nejen to, vzhledem k současné situaci se totiž počítají i cesty do přírody, na nákupy nebo třeba se psem.
Kdysi mělo toto město, nad nímž se majestátně a na oko nedostupně tyčí hora Svatobor 845 m n. m., pověst šedého, nevábného města plného vojáků. Od těch dob se ale hodně změnilo. A i když jedna z jeho dominant – sirkárna SOLO – už neexistuje, stalo se cílem mnoha turistů. Sušice. Město, v němž žije kolem 11 tisíc lidí.
/FOTOGALERIE/ Vítězové nad covidem? Domkaři ve Svinově! Právě tam zavítal Deník na návštěvu v dalším díle oblíbeného seriálu. První písemná zmínka o něm pochází už z roku 1265. Aktuálně zde žije přes čtyři tisíce obyvatel. Pojďte se s námi podívat, jak se jim zde žije.
Názorová mapa dopravy se setkala s velkou odezvou veřejnosti. V rámci přípravy Strategie udržitelné mobility Plzeňské metropolitní oblasti ITI spustil Útvar koordinace evropských projektů města Plzně v polovině března Názorovou mapu dopravy pro celou Plzeňskou aglomeraci. Občané nejen Plzně, ale celého Plzeňského kraje do ní mohou zaznačit problémová místa, a to jak přes mobil, tak i počítač.
Dlouhé roky zatěžují náklaďáky naložené kamenem por stavbu dálnice D35 obyvatele Prosetína na Chrudimsku. Obcí denně projede dvě stě aut šedesátikilometrovou rychlostí. Lidé trpí prachem a hlukem, bojí se o své děti.
Do boje s kamiony se pustily obce a města, která leží na silnici II/260. Těžké vozy si totiž, místo, aby jely přes Litoměřice a Lovosice na dálnici, tudy zkracují cestu.