Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Doprava v Hradci Králové

Hradec začíná budovat chytrou dopravu. Vydělat na ní chce pomocí pokut

Do tří týdnů by měla v Hradci Králové začít výměna prvních semaforů. Tím začne viditelná fáze budování inteligentního dopravního systému (IDS), díky kterému se má z Hradce Králové stát moderní evropské město. S pomocí moderních technologií by měly z hradeckých ulic už za dva roky zmizet časté kolony.

Zelený autobus. Ilustrační foto.

Krajský dopravce celý region nepřevezme, má sloužit jako pojistka

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) měla podle představ minulého vedení hejtmanství zajišťovat většinu autobusové dopravy v kraji. To současné chce ale krajskou firmu používat pouze jako zálohu, aby se neopakovala situace, kdy jeden dominantní dopravce ochromí provoz autobusových linek. 

Řidiči projíždějící pěší zónou na Brněnské ulici, které zachytily bezpečnostní kamery.

Kvůli uzavírce si řidiči ve Slavkově krátí cestu pěší zónou

Po Brněnské ulici si v době uzavírek v centru města krátí cestu někteří řidiči ve Slavkově u Brna na Vyškovsku. Vjíždějí přitom do pěší zóny, která na provoz není připravená. „Jediná legální cesta, kterou se řidiči z této části města dostávají do centra, je ale u Penny, kde najedou doleva na obchvat. To je však v tomto provozu nadlidský úkon,“ komentoval situaci třeba Jan Marek ze Slavkova.

Ilustrační foto.

Jak se dopravuje GENERACE Z a co před cestou řeší?

Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.

Zřícenina hradu Helfenburk

Ze Strakonic až k Helfenburku

Díky troše toho cyklistického nacionalismu, nejde ovšem o politiku, se podíváme do blízkého okolí Strakonic, navštívíme Hoštice a u obřího kamenného oblouku si vzpomeneme na Michala Tučného, abychom naši cestu zakončili středověkem – návštěvou zříceniny hradu Helfenburk.  

Ilustrační foto.

Tramvaje v Praze zrychlují. Lví podíl na tom má preference na křižovatkách

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 procentech signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli. 

Ilustrační foto.

Tramvaje v Praze zrychlují. Lví podíl na tom má preference na křižovatkách

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 % signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli. 

Z procházky po Zubrnicích a místních pamětihodnostech

Starosta Zubrnic: Kamiony nám ničí domy. Také potřebujeme nové parkoviště

/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Největším problémem Zubrnic jsou kamiony. Ničí domy u silnice, včetně těch, které patří skanzenu a patří k těm památkově chráněným. Na to žehrá zdejší starosta Tomáš Pernekr. Na druhou stranu si pochvaluje skvělou práci obou zdejších muzeí, tedy kromě lidové architektury i železničního. 

Rys ostrovid. Ilustrační snímek.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc.

V Dopravním podniku města Brna působí Martin Ecler přes třicet let.

Vedoucí lodní dopravy v Brně Ecler: Další lodě neplánujeme, už je není kam dávat

/ROZHOVOR/ Po Brněnské přehradě se plaví přes třicet let. V brněnském dopravním podniku začínal v devadesátých letech jako lodník, později jezdil jako kapitán a dnes Martin Ecler šéfuje lodní dopravě. Přehrada i její okolí se podle něj za třicet let změnily k lepšímu. „Když si tenkrát někdo chtěl koupit jízdenku na hrad, dívali jsme se na něj jako na exota,“ říká v rozhovoru pro Brněnský deník.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Vybrané semafory v Brně budou upřednostňovat vozy MHD.

Novinka na sedmi vytížených křižovatkách v Brně: víme, kde bude mít MHD přednost

/SEZNAM MÍST, ANKETA/ Místy projedou každý den tisíce řidičů osobních a nákladních aut. K nim se pravidelně přidávají desítky až stovky šoférů vozů městské hromadné dopravy. Sedmička frekventovaných křižovatek v Brně se letos dočká modernizace za zhruba devadesát milionů korun. Nedávno o tom informovali představitelé města.

Jedno z problémových míst na silnici I/43 - křižovatka u kuřimské části Podlesí.

Krátkodobý lék na přetíženou I/43 u Kuřimi: mimoúrovňové křižovatky za miliardu

Na přetížené silnici I/43 v okolí Kuřimi na Brněnsku vyrostou tři mimoúrovňové křižovatky, které nahradí současná křížení. Mají zajistit co největší bezpečnost a plynulost provozu a minimalizovat dopravní komplikace. Zlepší třeba napojení řidičů vyjíždějících z kuřimské Blanenské ulice nebo místní části Podlesí. Ideálním konečným řešením ale křižovatky za víc než miliardu podle policistů nejsou.

U strakonického pivovaru

Na kole do Horažďovic, města na Otavě

Zamíříme na západ a naším cílem budou západočeské Horažďovice. v Sedlíkovicích zabočíme doprava k vodárně Hajská, ve kterém žije něco málo přes 5000 obyvatel. Město leží na hlavním silničním tahu č. 22 mezi Klatovy a Strakonicemi. Na hlavní trati Plzeň – České Budějovice je nádraží Horažďovice předměstí, odkud vychází regionální trať do Domažlic.

Ilustrační foto.

Letos nejen Do práce na kole. Spolek AutoMat nabízí zdravější způsob dopravy

Spolek AutoMat i letos vyzývá, aby se každý vydal Do práce na kole. Zatím se přihlásilo přes dvacet tisíc účastníků, což činí v pořadí jedenáctý ročník rekordním. Po celý květen se lidé budou dopravovat do zaměstnání na bicyklech. A nejen to, vzhledem k současné situaci se totiž počítají i cesty do přírody, na nákupy nebo třeba se psem. 

Město Sušice

Půvabná Sušice s bohatou historií

Kdysi mělo toto město, nad nímž se majestátně a na oko nedostupně tyčí hora Svatobor 845 m n. m., pověst šedého, nevábného města plného vojáků. Od těch dob se ale hodně změnilo. A i když jedna z jeho dominant – sirkárna SOLO – už neexistuje, stalo se cílem mnoha turistů. Sušice. Město, v němž žije kolem 11 tisíc lidí.

Ilustrační snímek.

Překročí názorová mapa dopravy 1000 podnětů? Zbývá jen pár dní

Názorová mapa dopravy se setkala s velkou odezvou veřejnosti. V rámci přípravy Strategie udržitelné mobility Plzeňské metropolitní oblasti ITI spustil Útvar koordinace evropských projektů města Plzně v polovině března Názorovou mapu dopravy pro celou Plzeňskou aglomeraci. Občané nejen Plzně, ale celého Plzeňského kraje do ní mohou zaznačit problémová místa, a to jak přes mobil, tak i počítač.