Přepravní služba ALDIO, neboli alternativní doprava imobilních osob, pomáhá lidem s handicapem už téměř dvacet tři let. Ve speciálně upraveném vozidle totiž převáží zdravotně postižené a dočasně imobilní občany na místa, na která je pro ně samotné mnohdy problematické se dostat. Využívají ji zejména vozíčkáři.
Je to nesmysl prvního kalibru, nepodporujme na horách vznik smetiště. Tak zareagoval na plány projektu Krkonošské metro o vybudování tramvajové trati Svazek měst a obcí Krkonoše ústy předsedy Jana Sobotky, starosty Vrchlabí. Proti je také Liberecký kraj, který chce zachovat na lokální železniční trati mezi Rokytnicí nad Jizerou a Martinicemi v Krkonoších pouze vlakovou dopravu, za rok a půl tam navíc provede obnovu vozového parku. Podle platné legislativy nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň.
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
/VIDEO/ Lokálky jsou luxus, který si kraj může dovolit zaplatit jen někde pro víkendové výletníky, ale rozhodně nikoli pro zajišťování pravidelné dopravy místním občanům žijícím v okolí kolejí. Bude tohle konstatování znamenat konečnou tečku?
Plzeň od pondělí uzavře natrvalo část své Americké třídy pro individuální automobilovou dopravu. Konkrétně tak už motoristé nezajedou do úseku od Škroupovy ulice po Resslovu ulici a v opačném směru od Goethovy ulice po ulici V Šipce.
Dovést polskou dálnici S8 z Vratislavi až k české hranici v Dolní Lipce u Králík. Tak zní čerstvý plán polské vlády, který by měl být hotový do deseti let. Lidé na Králicku a Lanškrounsku jsou rozhodnutím Poláků nepříjemně zaskočeni. Zdejší úzké a klikaté silnice totiž trpí pod náporem tranzitní dopravy z Polska už nyní a blízká dálnice provoz ještě zvýší.
/FOTO/ Když šoféři vyjíždí na lounský průtah od Zahradního města nebo naproti z ulice 5. května, musí být, hlavně v dopravní špičce, hodně rychlí. Vyjet tam na hlavní bývá někdy složité, dochází i k nebezpečným situacím.
Ředitelství silnic a dálnic potvrdilo, že druhou polovinu chrudimského obchvatu stihne dostavět a zprovoznit do konce letošního roku, jak zněl původní plán. Na jaře se objevila řada komplikací, které hrozily zdržením otevření obchvatu až na jaro příštího roku, zpoždění se však daří dohnat. Na většině trasy už leží podkladní vrstva asfaltu, dodělávají se mostní konstrukce a provádějí se terénní úpravy.
/MAPY, PLÁNY, GRAFY INTENZITY DOPRAVY/ Dovést polskou dálnici S8 z Vratislavi až k české hranici v Dolní Lipce u Králík. Tak zní čerstvý plán polské vlády, který by měl být hotový do deseti let. Lidé na Králicku a Lanškrounsku jsou rozhodnutím Poláků nepříjemně zaskočeni. Zdejší úzké a klikaté silnice totiž trpí pod náporem tranzitní dopravy z Polska už nyní a blízká dálnice provoz ještě zvýší. O napojení dálnice z české strany se přitom neuvažuje. Poláci tak oprášili plány tzv. Hitlerovy dálnice z Vratislavi do Vídně. Bude na ní chybět jen 60kilometrový úsek z Dolní Lipky do Moravské Třebové.
Spolek proti tranzitní dopravě v Bad Reichenhallu demonstroval na spolkové silnici B20/21 u Mellecku minulé pondělí od pěti hodin ráno za dodržování zákazu nočních jízd nákladních aut. Komunikace byla proto uzavřena pro dopravu a policie vozidla odkláněla přes osadu Melleck.
Jaké jsou současné problémy v dopravě na území města? Nejen to, ale spoustu dalších zajímavostí a informací můžete získat na představení projektu Plán udržitelné městské mobility Karviná.
Desítky let slýchali lidé v Lubenci, že se brzy začne stavět obchvat. Tisíce aut každý den svištěly obcí. A stavba se odkládala a odkládala. Teď se konečně dočkali.
Kvůli uzavírce Vyšehradského tunelu je přerušen tramvajový provoz v úseku Výtoň - Podolská Vodárna. Náhradní lodní doprava X-21 je pro Pražany turistickou atrakcí.
Pro paní Blanku z Předmostí, která skončila se zlomenou nohou na neschopence, je cesta do města o francouzských holích utrpením. Odpočítává dny, kdy se život v této největší místní části Přerova opět vrátí k normálu. Stavba okružní křižovatky u Lidlu, která začala po zprovoznění estakády nad tratí, totiž obyvatele Předmostí odřízla od světa. Chodci obcházejí staveniště po provizorních stezkách a cesta nerovným terénem jim trvá mnohem déle.
K sedmi kruhovým objezdům přibudou v Bohumíně další tři. Jeden právě vzniká u vlakového nádraží, druhý má radnice v plánu vybudovat v rušné křižovatce Štefánikovy ulice a třídy Dr. E. Beneše v centru města.
Pandemie koronaviru vyvolala po celém světě nebývalou vlnu zájmu o jízdní kola. Mnoho evropských měst proto urychlilo vytváření nových cest pro cyklisty na úkor automobilové dopravy, ale problémem začíná být nedostatek bicyklů.
Od pondělí 23. srpna bude v Plzni uzavřena část frekventované Americké ulice pro individuální automobilovou dopravu. Konkrétně tak už motoristé nezajedou do úseku od Škroupovy ulice po Resslovu ulici a v opačném směru od Goethovy ulice po ulici V Šipce.
Lokálky jako záminka k předvolebnímu pošťuchování? Nebo se rozbíhá reálný boj o to, jak budou Středočeši cestovat? Záměr vedení Středočeského kraje omezit nebo přímo zrušit osobní vlaky na málo využívaných železničních tratích a nahradit je autobusy jezdícími levněji se zdá přerůstat v jedno z hlavních témat předvolební kampaně ve středních Čechách.
Oponenti považují projekt přeložky I/9 mezi Dolní Libchavou a Novým Borem za zastaralý, i nehospodárný. Provoz po stávající silnici mezi Lípou a Borem téměř nezmění.
Projekt Mobesa reaguje na problémy spojené s nadměrnou dopravní zátěží velkoplošných chráněných území a řeší, jak zahrnout plánování rozvoje udržitelné mobility do strategických dokumentů těchto území a jejich rozhodovací praxe. Výsledkem projektu bude především metodika tvorby plánů mobility pro velkoplošná environmentálně citlivá území doplněná databází příkladů dobré praxe řešení dopravy do/na a po chráněných oblastech.
Na druhý pokus uspěla tento týden Správa železnic se svou žádostí o opravu Kozí dráhy na Děčínsku a Ústecku. Rekonstrukci schválila v úterý 10. srpna na svém jednání centrální komise ministerstva dopravy.
Na druhý pokus uspěla tento týden Správa železnic se svou žádostí o opravu Kozí dráhy na Děčínsku a Ústecku. Rekonstrukci schválila v úterý 10. srpna na svém jednání centrální komise ministerstva dopravy.
S využitím lokálky z Martinic do Rokytnice nad Jizerou pro tramvajovou dopravu počítá ve svých plánech sdružení Krkonošské metro. Liberecký kraj však na této trati hodlá trvale zachovat celoroční provoz vlaků.
Kvůli tragické železniční nehodě, která se stala před týdnem v Milavčích, přišla znovu na přetřes otázka modernizace trati z Plzně přes Domažlice až na státní hranici s Německem.
/ROZHOVOR/ Po zprovoznění dálnice mezi Starým Bohumínem a Ostravou koncem roku 2007 si Vrbičtí konečně oddechli. Pod domy jim přestaly jezdil tisíce nákladních aut a doprava v této městské části se po mnoha letech konečně zklidnila. Moc se tady nestaví, lokalita je v záplavovém pásmu, přestože má vybudovanou protipovodňovou ochranu. „Obyvatelé Vrbice by uvítali, kdyby je přestal obtěžovat občasný zápach ze skládky a kompostárny na území nedalekého Hrušova,“ říká místostarosta Bohumína Lumír Macura.
/MAPKA/ Dvacet let odkládaná stavba takzvané Palačovské spojky, která odlehčí dopravě v obcích na Hranicku, začne už na podzim přípravnými pracemi. Zbudování pět kilometrů dlouhé čtyřproudé silnice usnadní propojení severní mezinárodní dálniční a silniční trasy směrem na Ostravu a do Polska se silnicemi podobného významu ve směru Zlín - Slovensko.
/FOTOGALERIE/ Kvůli uzavření Vyšehradského tunelu budou muset lidé v Praze využívat náhradní lodní dopravu. V úseku Výtoň (křižovatka Rašínovo nábřeží a Svobodova ulice) – Podolská vodárna (křižovatka Podolské nábřeží a Podolská ulice) nepojedou ani tramvaje. Výluka potrvá od 7. do 27. srpna 2021
/ANKETA/ Ministerstvo dopravy chce jednat se Středočeským krajem o zachování provozu na lokálních železničních tratích. Rada kraje minulý týden rozhodla, že některé vlaky na 12 málo vytížených středočeských tratích nahradí autobusy, hejtmanství tím má ušetřit 52 milionů korun. Ministerstvo s tím nesouhlasí.
/ANKETA/ Ministerstvo dopravy chce jednat se Středočeským krajem o zachování provozu na lokálních železničních tratích. Rada kraje minulý týden rozhodla, že některé vlaky na 12 málo vytížených středočeských tratích nahradí autobusy, hejtmanství tím má ušetřit 52 milionů korun. Ministerstvo s tím nesouhlasí.
/ANKETA/ Ministerstvo dopravy chce jednat se Středočeským krajem o zachování provozu na lokálních železničních tratích. Rada kraje minulý týden rozhodla, že některé vlaky na 12 málo vytížených středočeských tratích nahradí autobusy, hejtmanství tím má ušetřit 52 milionů korun. Ministerstvo s tím nesouhlasí.
/ANKETA/ Ministerstvo dopravy chce jednat se Středočeským krajem o zachování provozu na lokálních železničních tratích. Rada kraje minulý týden rozhodla, že některé vlaky na 12 málo vytížených středočeských tratích nahradí autobusy, hejtmanství tím má ušetřit 52 milionů korun. Ministerstvo s tím nesouhlasí.
No to se teda máme na co těšit. To zas bude bouraček než si lidé zvyknou na novou organizaci dopravy, okomentoval snahu žďárské radnice o jednosměrkovou revoluci a rozšíření obytných a cyklistických zón jeden z obyvatel Žďáru nad Sázavou Martin Dolejší.