Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Parkování na Valdštejnově náměstí je předmětem svárů.

Jičín hledá řešení pohybu po městě. Zajistí bezpečnost cyklistů, chodců i řidičů

Změť aut, dodávek, cyklistů a chodců. Tak vypadá každodenní dopravní špička na frekventovaných ulicích Jičína, ale také přímo na Valdštejnově náměstí v centru města. Kvůli celé řadě stížností Jičíňanů se vedení města rozhodlo vytvořit Plán udržitelné mobility, který by za přispění veřejnosti měl postupně vznikat v následujících dvou letech a přinést řešení pohybu po městě, které by vyhovovalo všem. "Je na čase, aby se začalo o dopravě v centru mluvit. Jako cyklista a chodec se ve městě necítím příjemně," uvítal iniciativu obyvatel Jičína Daniel D.

Semafor, ilustrační foto

Chytré semafory mají pomoci řidičům v Třebíči, projekt ale zkoumá ÚOHS

Autobus přijíždí ke křižovatce, kde v příštích vteřinách má naskočit červená. Systém však vozidlo „uvidí“ a zelenou ještě chvíli podrží, aby mohlo projet a neblokovalo provoz. To je budoucnost dopravy v Třebíči. Má to ale jeden háček – tuto zakázku řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), tedy tzv. antimonopolní úřad.

Poděkování strážníkům za práci spojenou s dohledem nad veřejným pořádkem a koordinací dopravy v okolí Velkokapacitního očkovacího centra Plzeňského kraje v Plzni na Skvrňanech.

Činnost strážníků u velkokapacitního očkovacího centra byla oceněna

Po celou dobu fungování Velkokapacitního očkovacího centra Plzeňského kraje v Plzni-Skvrňanech koordinovali strážníci dopravu v těsné blízkosti centra a dohlíželi na dodržování veřejného pořádku. V prvních měsících, v době největšího náporu zájemců o vakcíny, působily hlídky u očkovacího centra nonstop.

Všechno jde když se chce. Tímto heslem se řídili pořadatelé akce, která měla ukázat, že po Labi se dá doplout z Pardubic třeba až do Hamburku. S překážkou si poradili po svém.

Plavba lodí z Pardubic až do Německa? Nyní už je to možné

Všechno jde, když se chce. Tímto heslem se řídili pořadatelé akce, která měla ukázat, že po Labi se dá doplout z Pardubic třeba až do Hamburku. S překážkou si poradili po svém. Loď z řeky v problematickém místě vyzvedl jeřáb a přemístil ji.

Dvě problémová místa na třídě 17. listopadu - přechod pro chodce u Vydmuchova a u hypermarketu Tesco. V budoucnu by tam měly bezpečné přecházení hlídat semafory.

Hlavní průtah v Karviné dostane novou podobu

/FOTOGALERIE/ Hlavní silniční průtah Karvinou – třída 17. listopadu – se v nejbližších letech promění. Na čtyřproudové silnici, po které se do města přijíždí od Ostravy a vyjíždí směr Český Těšín (a opačně), přibudou semafory a silnice možná v budoucnu nebude čtyřproudová.

Karolína Klímová.

Karolína Klímová: Pražské chodníky nesou historický dluh

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ V botanické zahradě hlavního města symbolicky odstartovala říjnová výzva celostátní akce 10 tisíc kroků. Ta motivuje veřejnost ke každodenní, ideálně několik kilometrů dlouhé chůzi pro upevnění zdraví a psychickou pohodu. Hlásit se do výzvy lze oficiálně do pondělí 4. října.

Průjezd Charváty, září 2021

Zákaz nepomohl, obcemi na jihu Olomoucka dál proudí kamiony

Úlevu přineslo lidem žijícím v Charvátech, když se na sjezdu z dálnice a dalších místech na konci loňského roku objevily dopravní značky zakazující vjezd těžkých nákladních automobilů. Realita je však taková, že nepomohly. Řidiči zákaz nerespektují. Obce ležící mezi Olomoucí a Tovačovem, které se spojily v boji za bezpečnější a klidnější provoz na krajské silnici II/435, proto volají po změně zákona pro tranzit. Chtějí, aby vozidla o hmotnosti nad 12 tun za průjezd platila.

Ve Zlaté Olešnici je v plném proudu rekonstrukce silnice první třídy. ŘSD tam staví nový most.

Zlatou Olešnici děsí pomalé tempo D11 a nával z Polska, nemá ani chodník

/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Výhled do budoucnosti nás děsí. Nemáme ani chodník a po dokončení dálnice v Polsku se tudy povalí neúnosné množství aut. Starostku Zlaté Olešnice Evu Kmiećovou, podobně jako její kolegy z obcí ležících na hlavním tahu na Polsko trápí, jak moc jsou Češi pozadu oproti Polákům v budování dálnice. Ta propojí Prahu, Hradec Králové, Trutnov s Baltem.

Letos na podzim bude hotová kompletní modernizace D1 od Prahy do Brna

Omezení na D1 nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů

Devítiletá omezení na dálnici D1 dokončením velké modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Uherské Hradiště. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem, řekl ČTK ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Letos na podzim bude hotová kompletní modernizace D1 od Prahy do Brna

Další omezení pro řidiče na D1: začne rozšiřování na šest pruhů u Brna

Devítiletá omezení na dálnici D1 dokončením velké modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Uherské Hradiště. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem, řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Na území Hořanského koridoru se vše připravuje k tomu, aby zde před koncem roku mohla začít těžba skrývky.

V Hořanském koridoru bylo přes léto hodně živo

Na území Hořanského koridoru se vše připravuje k tomu, aby zde před koncem roku mohla začít těžba skrývky. Na místě už roste linka dálkové pásové dopravy, která zanedlouho protne uzavřenou komunikaci z Bylan do Komořan.

Dolní Datyně, městská část Havířova.

Dolní Datyně, strach z nárůstu dopravy a cesta, kterou by někteří rádi rovnali

/FOTOGALERIE/ Ten záměr je starý možná padesát let. A obyvatele Dolních Datyní, místní části Havířova, stále straší ve snech. Dávno před rokem 1989 vznikl plán narovnání sinice spojující Václavovice a Havířov, resp. Horní Bludovice - ulice Josefa Kotase, která se klikatí mj. středem obce, na mnoha místech je úzká a svými parametry současným požadavkům dopravy nevyhovuje. Už jen to věčné vyhýbání se autobusů s auty poté, co sem pravidelně zajíždí městská hromadná doprava.

V Rovni.

D35 v úseku Časy - Ostrov se otevře, až bude celá. Obyvatelé Rovně se radují

Obyvatelé Rovně se obávali otevření jen části nové dálnice, což by vedlo k velkému nárůstu dopravy v jejich obci. Sepsali proto petici. Od Ředitelství silnic a dálnic dostali jasnou odpověď: Celá stavba dálnice „D35 Časy - Ostrov“ bude zprovozněna najednou, a to v úseku od obce Časy až po obec Ostrov, jak definuje projektová dokumentace a vydané stavební povolení. 

Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček hovořil ve skiareálu Herlíkovice - Bubákov o vyplacených kompenzacích pro lyžařská střediska.

Doufáme, že se něco podobného nebude opakovat, říká majitel skiareálu

/VIDEO/ Václav Bubák provozuje lyžařský areál ve Vrchlabí od začátku 90. let. Minulá sezona pro něj byla nejhorší, jakou pamatuje. Sjezdovka na Bubákově zůstala kvůli epidemii koronaviru netknutá, nelyžovalo se tam ani jeden den. Příjmy byly nulové. Teď pomalu vyhlíží novou sezonu, pro kterou připravila Asociace lanové dopravy ČR takzvaný chytrý model bezpečného a ohleduplného lyžování. Od Světové rady pro cestování a turismus získala oprávnění používat v českých skiareálech prestižní známku Safe Travels nastavenou podle švýcarského a italského modelu, která zaručuje bezpečný provoz lanové dráhy. Objeví se i ve skiareálu Herlíkovice - Bubákov.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Ilustrační foto.

Jaké jízdenky používají lidé ve vlaku? Odpověď se bude hledat za měsíc

Nejen průvodčí či revizoři se budou zajímat o to, jaké mají lidé jízdenky – PID chystá ve vlacích rozsáhlý průzkum používaných jízdních dokladů. Uskuteční se za měsíc – přesněji ve dvou termínech: od 19. do 24. října a od 2. do 14. listopadu; vždy od úterka a co čtvrtka a pak během soboty a neděle.

Návrh úpravy řešení dopravy a parkování by zrušil přímý průjezd skrz náměstí, ale zároveň udělal v centru města v podstatě velký kruhový objezd po obvodu náměstí. A to se zdejším obchodníkům vůbec nelíbí.

Snaha o dopravní úpravy je ve slepé uličce, obchodníci z náměstí kruhový objezd

/FOTO/ Se snahou změnit podmínky provozu na polickém Masarykově náměstí vedení města narazilo na odpor podnikatelů, kteří mají své obchody právě na zdejším rynku. Návrh řešení dopravy a parkování by sice zrušil přímý průjezd skrz náměstí, ale zároveň přišel s variantou udělat v centru města v podstatě velký kruhový objezd po obvodu náměstí. A to se zdejším obchodníkům vůbec nelíbí. Jejich nelibost vyústila v protestní petici proti navrženým dopravním opatřením. Hlas obchodníků zněl tak silně, že město sice od svého záměru neustoupilo, ale prozatím couvlo, a nyní se na radnici hledají kompromisní varianty.

Ilustrační foto.

Mezi Prahou a Berounem by mělo jezdit méně vlaků, kvůli rekonstrukci

Na koridorové trati mezi Prahou a Berounem podél Berounky by mělo v příštích letech dočasně jezdit méně vlaků než dosud. Shodli se na tom zástupci Středočeského kraje, obcí, koordinátorů dopravy a Správy železnic. Do plného počtu vlaků by se měl provoz vrátit po dokončení rekonstrukce trati.

Spadlý sloup trakčního vedení.

Mezi Prahou a Berounem by mělo jezdit méně vlaků, kvůli rekonstrukci

Na koridorové trati mezi Prahou a Berounem podél Berounky by mělo v příštích letech dočasně jezdit méně vlaků než dosud. Shodli se na tom zástupci Středočeského kraje, obcí, koordinátorů dopravy a Správy železnic. Do plného počtu vlaků by se měl provoz vrátit po dokončení rekonstrukce trati.

Dne 21. září 1921 vyjel tento autobus poprvé na trasu, jíž spojil Tábor s Mladou Vožicí pravidelnou linkou.

Před 100 lety spojila autobusová doprava Tábor s Mladou Vožicí

Přinášíme článek Františka Sahuly "Dědeček autobus - Počátky autobusové dopravy v Mladé Vožici", který vyšel v Zemědělských novinách přesně před padesáti lety, tedy 21. 9. 1971. V závěru jej doplňuje novodobá poznámka Jiřího Kostrouna, řidiče autobusu z Mladé Vožice, který některé údaje zpřesnil.

Měststký znak u frekventované křižovatky vedle městského úřadu, kde se počítá s vybudováním kruhového objezdu.

Vratimov bojuje s dopravou. Pomoci má železniční podjezd a dva kruháče

/SERIÁL DENÍKU, FOTOGALERIE/ V dalším díle seriálu Deník na návštěvě jsme zamířili do města sousedícího s Ostravou. Bezmála 7,5tisícový Vratimov je v podstatě obcí ve městě. V posledních letech se zejména ve své venkovštější části Horních Datyň slušně rozrůstá, zato centrální část Vratimova nyní zejména dumá nad tím, jak se vypořádat s otázkou dopravy, která v dopravních špičkách město zcela ucpává.

Městský znak u frekventované křižovatky vedle městského úřadu, kde se počítá s vybudováním kruhového objezdu.

Vratimov bojuje s dopravou. Pomoci má železniční podjezd a dva kruháče

/SERIÁL DENÍKU, FOTOGALERIE/ V dalším díle seriálu Deník na návštěvě jsme zamířili do města sousedícího s Ostravou. Bezmála 7,5tisícový Vratimov je v podstatě obcí ve městě. V posledních letech se zejména ve své venkovštější části Horních Datyň slušně rozrůstá, zato centrální část Vratimova nyní zejména dumá nad tím, jak se vypořádat s otázkou dopravy, která v dopravních špičkách město zcela ucpává.

Ilustrační foto.

Jezdit třicítkou jako v Paříži? Politici to v Praze nechtějí, odborníci jsou pro

Rozhodnutí zavést v Paříží plošné omezení rychlosti na 30 kilometrů v hodině vyvolalo diskuze i v Praze. Podobné opatření ale již platí na řadě míst Helsinek, Bruselu či Osla. Předsedové všech zastupitelských klubů, které Pražský deník oslovil, jsou víceméně proti snížení rychlosti v pražských ulicích, experti v tom ale vidí pozitivní přínos.

Ilustrační foto

Vinařský půlmaraton omezí dopravu v Pardubicích

V neděli se bude ve středu města konat Pardubický vinařský půlmaraton, jeho trasa omezí dopravu. V době konání této sportovní akce bude pro městskou hromadnou dopravu uzavřena Sukova třída i třída Míru, náměstí Republiky a Smetanovo náměstí. Bude se jednat o dobu od sedmi hodin ráno do pěti hodin odpoledne. Běžci startují na Smetanově náměstí a dobíhají na Pernštýnské náměstí.

O plynulosti jízdy na této třídě se nedá mluvit. Nyní ale obyvatele z této ulice trápí především plánované zrušení parkovacích míst.

Další mrtvá zóna? Kvůli nové cyklostezce se podnikatelé bojí o své obchody

/NÁVRH AUTORŮ PETICE, GRAFIKA, FOTOGALERIE/ Tato třída je jedním z nejdůležitějších průtahů městem. Nejen pro auta, trolejbusy, ale i cyklisty, koloběžkáře a chodce. Na třídě 17. listopadu v Pardubicích každý den vznikají nebezpečné situace, o plynulosti dopravy se nedá hovořit. Pomoci by mohla nová cyklostezka. Kvůli ní však má dojít ke zrušení parkovacích míst, proti čemuž se bouří místní obchodníci. A už sepsali petici. Více v článku.