Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Terminál kombinované dopravy u letiště Mošnov, vizualizace.

U letiště v Mošnově vyroste terminál dopravy. Stát bude půl miliardy

/VIZUALIZACE/ V blízkosti mezinárodního letiště Mošnov (v areálu Ostrava Airport Multimodal Park) odstartovala stavba terminálu nákladní dopravy, který bude napojen na silniční i železniční síť. Developerem je společnost Concens Investments, budoucím vlastníkem a provozovatelem terminálu kombinované dopravy je rakouská skupina Innofreight. Terminál rozšíří možnosti mošnovské průmyslové a logistické zóny.

Trasa obchvatu Kojic

První nová silnice v režii kraje po 11 letech. Kojice budou mít konečně obchvat

Po vybudování obchvatu Chvaletic před 11 lety se začal včera na silnici II/322 z Přelouče na Kolín stavět obchvat sousedních Kojic. Od té doby první stavba zcela nové silnice v režii pardubického hejtmanství vyjde na 280 milionů korun. Pětaosmdesát procent z toho ale platí EU. Výběrové řízení vyhrálo kontroverzní sdružení společnosti Metrostav Infrastructure a Chládek a Tintěra, hotovo má být skoro přesně za rok.

Dnem otevřených dveří a vyhlídkovými jízdami 11. září 2021 oslavila brněnská lodní doprava na Brněnské přehradě 75 let.

Oslavy na Brněnské přehradě: lodě praskaly ve švech, lákala sanitka i simulátor

/FOTO, VIDEO/ Šinu si to rychlým krokem na Brněnskou přehradu do přístaviště, abych stihla začátek oslavy tři čtvrtě století brněnské lodní dopravy. Už z dálky vidím barevnou balónkovou výzdobu a slyším já chči balónek z úst malého chlapce v tričku s dinosaury. Je sobota a kolem bílé kotvy se už hemží davy lidí. Přes všechny se proderu až k zábradlí. V tom odbíjí jedenáctá hodina dopoledne a nastupují lodní kapitáni. Řadu mužů v pěkných stejnokrojích si okamžitě fotí všichni přihlížející včetně mě.

Dnem otevřených dveří a vyhlídkovými jízdami 11. září 2021 oslavila brněnská lodní doprava na Brněnské přehradě 75 let.

Oslavy na Brněnské přehradě: lodě praskaly ve švech, lákala sanitka i simulátor

/FOTO, VIDEO/ Šinu si to rychlým krokem na Brněnskou přehradu do přístaviště, abych stihla začátek oslavy tři čtvrtě století brněnské lodní dopravy. Už z dálky vidím barevnou balónkovou výzdobu a slyším já chči balónek z úst malého chlapce v tričku s dinosaury. Je sobota a kolem bílé kotvy se už hemží davy lidí. Přes všechny se proderu až k zábradlí. V tom odbíjí jedenáctá hodina dopoledne a nastupují lodní kapitáni. Řadu mužů v pěkných stejnokrojích si okamžitě fotí všichni přihlížející včetně mě.

Vlaky mezi Nymburkem a Jičínem čekají na stanici Kopidlno desítky minut. Dopravu urychlí nová výhybna.

Nová výhybna zrychlí vlaky mezi Jičínem a Kopidlnem. Těch ale jezdí málo

DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ: Kolem vlakové dopravy v Královéhradeckém kraji to poslední dny žije. Den železnice oslavil hejtman Martin Červíček a zástupci společnosti České dráhy podpisem smlouvy o zajištění veřejné drážní dopravy na dalších deset let, minulý týden navíc Správa železnic vybrala zhotovitele nového projektu výhybny v Bartoušově na Jičínsku. Ta výrazně urychlí dopravu na trati z Jičína do Nymburku, vlaky tak ušetří oproti stávajícímu času 10 až 13 minut a zkrátí se také doba čekání ve stanici Kopidlno. Právě tam se ale proti vlakové dopravě obrací řada místních. Při poslední změně jízdních řádů totiž kraj proškrtal spoje mezi Kopidlnem a Jičínem. Vlakoví cestující se tak večer nemají jak dostat domů.

Takhle ne. Řidiči můžou vjet se zásobováním na opravenou pěší zónu v Trutnově pouze v době od 6 do 10 a od 17 do 20 hodin. Výjimky nebudou, zdůraznil starosta.

Trutnov více omezí dopravu v centru města. Výjimky nebudou, zdůraznil Adamec

/FOTOGALERIE/ Rekonstrukce pěší zóny v Trutnově přinesla výraznou regulaci dopravy. Vozit zboží do obchodů je možné pouze v omezené době od 6 do 10 a 17 do 20 hodin. "Výjimky nebudou," zdůraznil starosta Trutnova Ivan Adamec. Podle něj město do budoucna plánuje, aby stejné omezení platilo pro celé centrum města. "Máme představu, aby zásobování neprobíhalo libovolně, ale pouze v omezených hodinách. Budeme chtít tento postup sjednotit pro celé centrum tak, aby bylo dominantně určené pro pěší a cyklisty," řekl.

Od září se částečně vrátil provoz do Tovární ulice v Přerově.

Úleva pro řidiče: auta v Tovární a brzy i v Předmostí

Řidiči, kteří se celé léto vlekli Přerovem hlemýždím krokem, nabrali od září trochu svižnější tempo. Po zprovoznění části Tovární ulice, ve které stavebníci koncem srpna položili nový asfaltový koberec, a auta tak mohou konečně projíždět alespoň v jednom směru, se od 21. září spustí také nová okružní křižovatka u Lidlu v Předmostí.

Vizualizace obchvatu Sezemic. Kompletní je ve videu

VIZUALIZACE: Nejen D35. Prioritou je i obchvat Sezemic. Projeďte se po něm

Čtyři miliardy korun uvolní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v příštím roce na rekonstrukce silnic druhé a třetí třídy. Do Pardubického kraje by mělo doputovat 226 milionů korun. „Největší prioritou je pro nás nyní propojení silnic u Dašic, silnice Rokytno – Býšť a modernizace silnice v Třemošnici,“ vyjmenoval náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš (ODS). A také zmínil obchvat Sezemic, který je však státovkou a tudíž je v gesci Ředitelství silnic a dálnic, nikoliv kraje. Hejtmanství se ale o jeho výstavbu u státu zasazuje. Podívejte se, jak bude obchvat vypadat. Virtuálně se po něm můžete projet již nyní. 

Takové vlaky od polského výrobce Pesa Bydhošť budou jezdit v Královéhradeckém kraji od roku 2024.

Čtyřicet nových vlaků, žádné vyhazovy. České dráhy investují v kraji 4 miliardy

Železniční dopravu v kraji čeká pořádný třesk. České dráhy investují v příštích deset letech čtyři miliardy korun. Pořídí za ně čtyřicet nových vlaků. Zákazníkům slibují bezpečnější, komfortnější, rychlejší cestování a zaměstnancům žádné propouštění. "Podepsání smlouvy o zajištění dopravy v Královéhradeckém kraji je jasný signál pro naše zaměstnance, že na deset let mají na tutovku práci," řekl generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Havířov-Prostřední Suchá. Bohuslav Niemiec, náměstek primátora.

O nebezpečné křižovatce v Prostřední Suché se jedná, říká náměstek Niemiec

/ROZHOVOR/ Z původní obce Prostřední Suchá nezbylo prakticky nic a dnes je to městská část Havířova, tvořená zčásti rodinnou zástavbou, zčásti sídlištěm a zčásti několika hypermarkety. Náměstek havířovského primátora Bohuslav Niemiec říká, že hlavním tématem je v Prostřední Suché momentálně plánovaná úprava jedné nebezpečné křižovatky. „Konečný návrh její budoucí podoby budeme znát snad už na podzim,“ dodává.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Prostřední Suchá. Křižovatka ulic Dělnická, Fryštátská, Kapitána Jasioka.

Na návštěvě v Prostřední Suché. Vadí tu nepřizpůsobiví i nebezpečná křižovatka

/SERIÁL, FOTOGALERIE/ Ta křižovatka je desítky let považovaná ze jednu z nejnebezpečnějších ve městě, možná v okrese. Ulice do ní nevedou všechny kolmo, hlavní se točí doleva (nebo doprava, záleží, odkud jedete), řada řidičů jedoucí od fotbalového stadionu směrem do města, stále zapomíná, že odbočuje-li mírně vlevo, nedává blinkr, protože jede rovně a ne doleva. Vážných nehod tady v posledních letech moc nebylo, ovšem i tak je toto místo vedeno jako velmi rizikové.

Úsek silnice 1/38 mezi Kaňkem a Hlízovem.

Uzavírka mezí Kolínem a Kutnou Horou se blíží. Opravy začnou na dvou úsecích

/FOTOGALERIE/ Už v pondělí 6. září zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravu páteřního tahu I/38 mezi Starým Kolínem a Malínem. Úsek dlouhý zhruba 4,1 kilometru bude ŘSD opravovat sice postupně, hned začátek oprav bude ale dost "výživný". Pracovat se bude totiž na dvou úsecích současně proti sobě. Potvrdil to mluvčí ŘSD Martin Buček.