Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Evropský týden mobility. Ilustrační foto.

Evropský týden mobility začne i v Praze. Kampaň propaguje šetrnější dopravu

Mezinárodní kampaň Evropský týden mobility ve čtvrtek 16. září startuje i v Praze s podtitulem „bezpečně a zdravě udržitelnou dopravou“. Součástí akce, prosazující ekologické způsoby dopravy, je opět výzva Do práce na kole nebo sobotní sousedské slavnosti Zažít město jinak, které čeká už 16. ročník.

Mattoni 1/2 maraton v Ústí nad Labem omezí dopravu a přepravu.

Mattoni 1/2 maraton v Ústí nad Labem omezí dopravu a přepravu

V sobotu 18. září proběhne v Ústí nad Labem další ročník běžecké série Mattoni 1/2maraton a Rodinného běhu. V souvislosti s touto sportovní akcí se musí řidiči při průjezdu krajskou metropolí připravit na omezení dopravy a cestující v Městské hromadné dopravě na upravený provoz linek MHD, vzhledem k četným uzavírkám komunikací v centru města a přilehlých částí.

Terminál kombinované dopravy u letiště Mošnov, vizualizace.

U letiště v Mošnově vyroste terminál dopravy. Stát bude půl miliardy

/VIZUALIZACE/ V blízkosti mezinárodního letiště Mošnov (v areálu Ostrava Airport Multimodal Park) odstartovala stavba terminálu nákladní dopravy, který bude napojen na silniční i železniční síť. Developerem je společnost Concens Investments, budoucím vlastníkem a provozovatelem terminálu kombinované dopravy je rakouská skupina Innofreight. Terminál rozšíří možnosti mošnovské průmyslové a logistické zóny.

Trasa obchvatu Kojic

První nová silnice v režii kraje po 11 letech. Kojice budou mít konečně obchvat

Po vybudování obchvatu Chvaletic před 11 lety se začal včera na silnici II/322 z Přelouče na Kolín stavět obchvat sousedních Kojic. Od té doby první stavba zcela nové silnice v režii pardubického hejtmanství vyjde na 280 milionů korun. Pětaosmdesát procent z toho ale platí EU. Výběrové řízení vyhrálo kontroverzní sdružení společnosti Metrostav Infrastructure a Chládek a Tintěra, hotovo má být skoro přesně za rok.

Dnem otevřených dveří a vyhlídkovými jízdami 11. září 2021 oslavila brněnská lodní doprava na Brněnské přehradě 75 let.

Oslavy na Brněnské přehradě: lodě praskaly ve švech, lákala sanitka i simulátor

/FOTO, VIDEO/ Šinu si to rychlým krokem na Brněnskou přehradu do přístaviště, abych stihla začátek oslavy tři čtvrtě století brněnské lodní dopravy. Už z dálky vidím barevnou balónkovou výzdobu a slyším já chči balónek z úst malého chlapce v tričku s dinosaury. Je sobota a kolem bílé kotvy se už hemží davy lidí. Přes všechny se proderu až k zábradlí. V tom odbíjí jedenáctá hodina dopoledne a nastupují lodní kapitáni. Řadu mužů v pěkných stejnokrojích si okamžitě fotí všichni přihlížející včetně mě.

Dnem otevřených dveří a vyhlídkovými jízdami 11. září 2021 oslavila brněnská lodní doprava na Brněnské přehradě 75 let.

Oslavy na Brněnské přehradě: lodě praskaly ve švech, lákala sanitka i simulátor

/FOTO, VIDEO/ Šinu si to rychlým krokem na Brněnskou přehradu do přístaviště, abych stihla začátek oslavy tři čtvrtě století brněnské lodní dopravy. Už z dálky vidím barevnou balónkovou výzdobu a slyším já chči balónek z úst malého chlapce v tričku s dinosaury. Je sobota a kolem bílé kotvy se už hemží davy lidí. Přes všechny se proderu až k zábradlí. V tom odbíjí jedenáctá hodina dopoledne a nastupují lodní kapitáni. Řadu mužů v pěkných stejnokrojích si okamžitě fotí všichni přihlížející včetně mě.

Vlaky mezi Nymburkem a Jičínem čekají na stanici Kopidlno desítky minut. Dopravu urychlí nová výhybna.

Nová výhybna zrychlí vlaky mezi Jičínem a Kopidlnem. Těch ale jezdí málo

DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ: Kolem vlakové dopravy v Královéhradeckém kraji to poslední dny žije. Den železnice oslavil hejtman Martin Červíček a zástupci společnosti České dráhy podpisem smlouvy o zajištění veřejné drážní dopravy na dalších deset let, minulý týden navíc Správa železnic vybrala zhotovitele nového projektu výhybny v Bartoušově na Jičínsku. Ta výrazně urychlí dopravu na trati z Jičína do Nymburku, vlaky tak ušetří oproti stávajícímu času 10 až 13 minut a zkrátí se také doba čekání ve stanici Kopidlno. Právě tam se ale proti vlakové dopravě obrací řada místních. Při poslední změně jízdních řádů totiž kraj proškrtal spoje mezi Kopidlnem a Jičínem. Vlakoví cestující se tak večer nemají jak dostat domů.

Takhle ne. Řidiči můžou vjet se zásobováním na opravenou pěší zónu v Trutnově pouze v době od 6 do 10 a od 17 do 20 hodin. Výjimky nebudou, zdůraznil starosta.

Trutnov více omezí dopravu v centru města. Výjimky nebudou, zdůraznil Adamec

/FOTOGALERIE/ Rekonstrukce pěší zóny v Trutnově přinesla výraznou regulaci dopravy. Vozit zboží do obchodů je možné pouze v omezené době od 6 do 10 a 17 do 20 hodin. "Výjimky nebudou," zdůraznil starosta Trutnova Ivan Adamec. Podle něj město do budoucna plánuje, aby stejné omezení platilo pro celé centrum města. "Máme představu, aby zásobování neprobíhalo libovolně, ale pouze v omezených hodinách. Budeme chtít tento postup sjednotit pro celé centrum tak, aby bylo dominantně určené pro pěší a cyklisty," řekl.

Od září se částečně vrátil provoz do Tovární ulice v Přerově.

Úleva pro řidiče: auta v Tovární a brzy i v Předmostí

Řidiči, kteří se celé léto vlekli Přerovem hlemýždím krokem, nabrali od září trochu svižnější tempo. Po zprovoznění části Tovární ulice, ve které stavebníci koncem srpna položili nový asfaltový koberec, a auta tak mohou konečně projíždět alespoň v jednom směru, se od 21. září spustí také nová okružní křižovatka u Lidlu v Předmostí.

Vizualizace obchvatu Sezemic. Kompletní je ve videu

VIZUALIZACE: Nejen D35. Prioritou je i obchvat Sezemic. Projeďte se po něm

Čtyři miliardy korun uvolní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v příštím roce na rekonstrukce silnic druhé a třetí třídy. Do Pardubického kraje by mělo doputovat 226 milionů korun. „Největší prioritou je pro nás nyní propojení silnic u Dašic, silnice Rokytno – Býšť a modernizace silnice v Třemošnici,“ vyjmenoval náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš (ODS). A také zmínil obchvat Sezemic, který je však státovkou a tudíž je v gesci Ředitelství silnic a dálnic, nikoliv kraje. Hejtmanství se ale o jeho výstavbu u státu zasazuje. Podívejte se, jak bude obchvat vypadat. Virtuálně se po něm můžete projet již nyní. 

Takové vlaky od polského výrobce Pesa Bydhošť budou jezdit v Královéhradeckém kraji od roku 2024.

Čtyřicet nových vlaků, žádné vyhazovy. České dráhy investují v kraji 4 miliardy

Železniční dopravu v kraji čeká pořádný třesk. České dráhy investují v příštích deset letech čtyři miliardy korun. Pořídí za ně čtyřicet nových vlaků. Zákazníkům slibují bezpečnější, komfortnější, rychlejší cestování a zaměstnancům žádné propouštění. "Podepsání smlouvy o zajištění dopravy v Královéhradeckém kraji je jasný signál pro naše zaměstnance, že na deset let mají na tutovku práci," řekl generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Havířov-Prostřední Suchá. Bohuslav Niemiec, náměstek primátora.

O nebezpečné křižovatce v Prostřední Suché se jedná, říká náměstek Niemiec

/ROZHOVOR/ Z původní obce Prostřední Suchá nezbylo prakticky nic a dnes je to městská část Havířova, tvořená zčásti rodinnou zástavbou, zčásti sídlištěm a zčásti několika hypermarkety. Náměstek havířovského primátora Bohuslav Niemiec říká, že hlavním tématem je v Prostřední Suché momentálně plánovaná úprava jedné nebezpečné křižovatky. „Konečný návrh její budoucí podoby budeme znát snad už na podzim,“ dodává.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.

Ilustrační foto.

Trolejbusy obce v okolí Prahy odmítají. Zadrátovaní nehrozí, vysvětluje kraj

Trolejbusy jsou ve středních Čechách nesmysl – a zadrátování obcí trolejemi by byla vrcholná ohyzdnost. S takovými ohlasy, a někdy vskutku hlasitě vyjadřovaným nesouhlasem, se setkávají plány na prodloužení trolejbusové trati chystané v Praze i do středních Čech: na Prahu-východ i do části mělnického okresu; vlastně až po Kostelec nad Labem.