Dopravní karambol v Malém Poříčí zkomplikoval dnes ráno na více než dvě hodiny dopravu v Náchodě. V ulici Broumovská došlo v 6:45 k nehodě, při níž osobní automobil skončil v příkopě a dodávka s vlekem plným štěrku prorazila plot a zastavila se o roh rodinného domu.
V těchto dnech místostarosta Martin Buršík otevřel debatu na téma možnosti provozování městské hromadné dopravy (MHD) v Příbrami zdarma. Podle něj by tento krok mohl vést k výraznému snížení počtu automobilů v ulicích města. Nicméně město by tento krok přišel na částku zhruba 10 milionů korun a podle kritiků na to nyní není nejvhodnější doba.
/FOTO/ Velká úleva čeká v pondělí ráno na tisíce řidičů, kteří denně projíždí po Gočárově okruhu v Hradci Králové. Ten je totiž po šesti týdnech znovu průjezdný bez omezení.
Kvůli koronaviru jezdily v Brně i v kraji prázdné vozy hromadné dopravy. Brněnský dopravní podnik tak přišel na jízdném o sto milionů korun. Cestující se pomalu vrací.
Po ukončení školy „utekl“ do Německa. Po návratu do rodné země si otevřel svou první restauraci. Z gastronomie ale po nějakém čase odešel a věnoval se hotelové dopravě. Dnes je to rok a půl, co Filip Koval pracuje jako partnerský řidič aplikace Bolt. Ve volném čase vyhledává adrenalinové zážitky a do budoucna by chtěl složit kapitánské zkoušky.
Už tak komplikovanou dopravu v Nymburce zahustila ve čtvrtek po desáté dopoledne nehoda na křižovatce ulic Zbožská a Purkyňova přímo před restaurací Na Schůdkách. Došlo ke střetu dvou bílých osobních vozů značek Nissan a Peugeot.
Babičanka Martina Horňáková musí denně řešit drama s přecházením, nebo spíše přebíháním mimořádně frekventovaní silnice I/55, podélně protínající její vesnici. Tvrdí, že je to někdy hrůzostrašné dostat se na druhou stranu cesty a jen v Babicích se spousta obyvatel musí osobně potýkat s hustým proudem aut mnohokrát za týden.
Dlouho očekávaná stavba průpichu, o kterém se v Přerově mluví už roky a jako s vizí řešení dopravy ve městě s ním přišli ještě socialističtí plánovači v osmdesátých letech, vypukne v listopadu.
Většina Evropanů trávila prázdniny ve své zemi, skoro nikdo nelétal, turistů byla i v nejúspěšnějších destinacích polovina. Některé země se v srpnu zase zavíraly. Byly to prostě divné prázdniny. Z hlediska ekologie a boje proti globálnímu oteplování ale nejlepší za mnoho let.
Dlouho očekávaná stavba průpichu, o kterém se v Přerově mluví už roky a jako s vizí řešení dopravy ve městě s ním přišli ještě socialističtí plánovači v osmdesátých letech, vypukne v listopadu.
Magistrátní koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) „vrací do hry“ myšlenku zavedení mýta za vjezd aut do středu města. Když naposledy padl nápad na zavedení mýta, strhla se bouře, a to i uvnitř koalice. Nyní čeká Pražany zřejmě další pokus.
Poslední prázdninový víkend přinesl na Trutnovsku zvýšený dohled policistů, kteří se v rámci dopravně bezpečnostní akce více zaměřili na kontrolu dodržování všech platných předpisů. Odhalili šoféry, kteří usedli za volant pod vlivem alkoholu a drog, dvaceti řidičům nadělili pokuty za vysokou rychlost. Zvýšený dohled nad dopravou budou mít i 1. září.
Čtyři dny před plánovaným termínem – tedy ve čtvrtek 27. srpna – skončilo dopravní omezení v okolí Karlova náměstí. Magistrátní společnost Technická správa komunikací (TSK) dokončila dokončila první etapu rekonstrukce komunikace a chodníků po obvodu největšího náměstí v zemi. Lidé tak nemusejí kvůli přecházení silnice do vestibulu metra.
Mohou za to kouzla a čáry? Veřejnost se diví postupu pražského radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) ohledně rekonstrukce Libeňského mostu. Scheinherr oznámil, že na základě zatěžovacích zkoušek a dalších diagnostik už nebudou po mostě jezdit tramvaje „jako šnek“. Původní rychlost se na konstrukci z roku 1928 vrací po šesti letech. Pražané si však kladou otázku, co se změnilo od doby, kdy byl Libeňský most kvůli havarijnímu stavu uzavřen.
Žďár nad Sázavou – Dopravní situaci ve městě chtějí komplexně vyřešit ve Žďáře nad Sázavou. Zaměří se nejen na parkování, intenzitu dopravy, místní propojky a cyklistiku, ale také na městskou hromadnou dopravu. Místní obyvatelé aktivitě radnice sice fandí, na druhou stranu se ale ptají, proč se na komplexní řešení nepočkalo i s novými semafory. Ty jsou mnohým stále trnem v oku
Raketový rozvoj elektrokol v posledních čtyřech letech přináší stále více možností a vylepšení. Na mnoha trzích v Evropě již prodej elektrokol přeskočil v počtech prodeje klasických kol a aktuální situace, která nepřeje „hromadnému“ transportu, ještě zvyšuje zájem zákazníků.
Oprava semaforů začíná ve čtvrtek na křižovatce ulic Masarykova, Ledečská a Svatovojtěšská v Havlíčkově Brodě. Práce si vyžádají určité dopravní komplikace. „Na této světelné signalizaci jsme v poslední době zaznamenali řadu poruch. Proto nyní přistupujeme k výměně semaforů včetně kabeláže a řadiče,“ vysvětlil Jaroslav Teplan z odboru dopravy městského úřadu.
Do dvou měsíců mají začít práce na novém úseku D55 mezi Babicemi a Starým Městem. Nová dálnice se tak posune na osm kilometrů k hranicím Jihomoravského kraje. Čtyřproudovou novinku vyhlížejí především tisíce lidí, kteří bydlí v obcích, přes něž vede silnice I/55. Přivítali by ale jakýkoliv obchvat.
Jihomoravany bydlící u silnice I/55 trápí stále hustější doprava v jejich obcích. To podle nich souvisí i s výstavbou dálnice. Právě ta jim má v budoucnu pomoci.
Další parkoviště nabídne informační systém s hlášením volných míst, tentokrát se pracuje na Senovážném náměstí. Sanitkám dali přednost v Mánesově ulici.
/ROZHOVOR/ Aleš Kratina působí jako předseda dopravní komise Rady Kraje Vysočina. Má proto přehled o všem, co se děje ve veřejné dopravě. Na rovinu říká: „Kostelec má 891 obyvatel a i kdybych bral, že má kolem tisícovky, stejně zřejmě nejde o místo, kde by měla doprava, jež jede přes celou republiku, zastavovat.“
Od pondělí musejí řidiči počítat s komplikacemi v dopravě na křižovatce v Pražské ulici. Začne se tam budovat moderní systém chytrého řízení provozu, který má zlepšit plynulost dopravy ve městě.
Kraj chce po vládě, aby mu kompenzovala ztrátu v dopravě. Jen za duben a květen přišel Liberecký kraj kvůli poklesu cestujících během pandemie o 36 milionů korun. Vláda přitom apelovala na všechny kraje, aby dopravu neomezovaly. Autobusy a vlaky tak z větší části jezdily v nezměněné podobě, jenom byly poloprázdné.
Velkou diskuzi rozpoutalo úterní uzavření severního obchvatu Opočna, který byl v provozu jen týden. Obyvatelé jeho centra, kam znovu zamířily kamiony, si tak klidu moc neužili. Nyní doufají, že se "administrativní" problémy i připomínky k dopravnímu značení podaří co nejdříve vyřešit a zákaz vjezdu z obchvatu zmizí co nejdříve. Opočno však ještě čeká na jižní obchvat, který by měl od tranzitu osvobodit i zbylou obydlenou a dopravou velmi zatíženou část města. Jak uvedl krajský radní odpovědný za oblast investic a majetku Václav Řehoř, má naději na zahájení stavebních prací v příštím roce.
Do školy, do práce, na kroužek. Leckdo za tím vším jezdí autem, pořád je ale dost lidí, kteří k cestě volí vlak či autobus. Na zajištění dopravní obslužnosti se podílí kromě Českých drah a krajské dopravní společnosti několik soukromých dopravců. Vše ale dotuje kraj, kterému za to chodí peníze od cestujících.
Do školy, do práce, na kroužek. Leckdo za tím vším jezdí autem, pořád je ale dost lidí, kteří k cestě volí vlak či autobus. Na zajištění dopravní obslužnosti se podílí kromě Českých drah a krajské dopravní společnosti několik soukromých dopravců. Vše ale dotuje kraj, kterému za to chodí peníze od cestujících.
Především výrazné zpomalení dopravy a bezpečnější dopravu očekávají od změny klasické křižovatky na kruhový objezd v Hevlíně představitelé obce, obyvatelé vsi i správci silnic. Kruhový objezd uprostřed Hevlína začala specializovaná firma stavět právě toto pondělí. „Firma Firesta ho dělá na základě zakázky od Správy a údržby silnic. Stát má kolem dvanácti milionů korun a hotovo má být do konce listopadu,“ uvedl starosta Hevlína Antonín Pichanič mladší.
Existuje stále více pacientů, kteří se chtějí přesunout z jednoho zdravotnického zařízení do jiného, klidně i vzdálenějšího, a to i přesto, že musí jet vlastní dopravou nebo si dopravu musí zajistit sami. Nově služby soukromých převozů nabízí také Nemocnice AGEL Ostrava-Vítkovice, která je zajišťuje i za hranice Česka.
Místo jednoduchého přejití silnice musí oklikou přes tři okolní přechody. Složité obcházení a nepohodlí zažívají Brňané po zrušení přechodu na křižovatce Nádražní a Hybešovy ulice v centru města. Někteří z nich jeho odstranění kritizují. „I když ulehčí dopravě, nevynahradí to nepohodlí, které vznikne chodcům. Rušení přechodů nedává smysl,“ řekl na místě třeba Brňan Ondřej Hošek.
Změny chystané ve veřejné dopravě na Voticku i na Dobrovicku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy!
Jen týden si obyvatelé Opočna a návštěvníci užívali relativního klidu v jeho centru. Zavládl tu poté, kdy se tranzitní dopravě minulé úterý otevřel dlouho očekávaný obchvat města, tedy jeho první - severní část. Od kamionů si však místní nadlouho neoddechli, už po týdnu provozu se do centra vrátily, podstatná část obchvatu se totiž uzavřela. Otevřen ani neměl být, auta na něj vyjela bez vydání povolení stavebního úřadu v Dobrušce ke zkušebnímu provozu.
Změny chystané ve veřejné dopravě na Dobrovicku i na Voticku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy.
Změny chystané ve veřejné dopravě na Voticku i na Dobrovicku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy!
Změny chystané ve veřejné dopravě na Voticku i na Dobrovicku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy!
Změny chystané ve veřejné dopravě na Voticku i na Dobrovicku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy!
Změny chystané ve veřejné dopravě na Voticku i na Dobrovicku slibují zlepšení, jež ocení nejen obyvatelé těchto oblastí. K užitku mohou být třeba i výletníkům z Prahy, kteří právě v těchto regionech mohou najít řadu zajímavých cílů. Zvlášť když se počítá s rozšířením víkendové dopravy!
Havířov v rámci podpory ekologické udržitelné dopravy pořídil dva elektromobily značky Hyundai IONIQ, které budou sloužit zaměstnancům havířovského magistrátu k jejich služebním účelům.
V pondělí 17. srpna v sedm hodin ráno byl pro veškerou dopravu uzavřen železniční přejezd na silnici I/39 v Lenoře. Ten byl podle informací Martina Grožaje ze Správy a údržby silnic v Prachaticích poškozen přívalovou povodní a je nutné ho okamžitě opravit.
/FOTOGALERIE/ Důvěřuj, ale prověřuj. Tohle pořekadlo v případě placení parkovného za auta v centru města stále platí. Potvrdil to benešovský místostarosta Roman Tichovský. Připomněl, že morálka řidičů při placení parkovného je celkově dobrá, ale stoprocentní rozhodně není.
Co se cen jízdného týče, patří Praha mezi českými i evropskými městy k těm levnějším. Vedení města bude na podzim řešit ožehavé politické téma jak to bude dále?
/ROZHOVOR/ Jak vzpomíná Štěpán Rusňák, ředitel lodní společnosti Prezidentské plavby, na tisíciletou vodu, která se v roce 2002 prohnala hlavním městem? V čem podle něj pomohly Praze povodně? A co pozitivního s sebou přinesla letošní karanténa? Nejen na to odpověděl v rozhovoru pro Pražský deník.