Základem prověřovacího cvičení hasičských jednotek města Jihlavy bylo dovést vodu z řeky Jihlávky přes lesopark Malý Heulos ke kostelu svatého Jakuba Většího. Cvičení, které proběhlo v odpoledních hodinách 26. května, se pořádá každých pět let. Podílí se na něm jednotky požární ochrany zřizované statutárním městem Jihlava.
V těchto dnech se opět musejí řidiči ve Strakonicích obrnit trpělivostí. A pořádnou dávkou. Začalo totiž frézování povrchu komunikace na křižovatce u nádraží, které je předzvěstí úprav ulice Písecká. Ty začnou 1. června a potrvají do poloviny července. Silnice I/4 bude v průběhu akce uzavřena.
Poslat tisíce aut, z nichž velkou část tvoří kamiony, po objížďce kolem základní školy? Vždyť doprava tam ráno a odpoledne kolabuje už dnes. Nechat si zničit závodní trať Ecce Homo a přijít o licenci? Plánovaná uzavírka v Jívavské ulici na hlavním tahu na Opavu a zejména stanovení objížďky popudily obyvatele Šternberka. Některé natolik, že mluví o blokádě.
O tom, že se u hokejové arény v Pardubicích bude stavět parkovací dům, se mluví již roky. Avšak nyní město přišlo s návrhem, že by parkovací dům na rohu ulic Sukova a U Stadionu mohl sloužit také jako sportoviště. V přízemí tak bude posilovna a na střeše hřiště na míčové sporty.
/FOTO/ Je plná hlubokých výtluků a výmolů. Silnice mezi Filipovou Horou a Mrákovem připomíná tankodrom. Její plánovaná kompletní rekonstrukce se však několikrát odložila, a tak vznikla petice.
Enormní nápor řidičů zažívají především silnice vedoucí od Hrotovic a od Stříteže. Dostat se z okraje města do centra je mnohdy téměř hodinová záležitost. Kolony se tvoří několikrát denně a s tím se zároveň snižuje i trpělivost řidičů.
/ROZHOVOR/ Středočeský radní pro mobilitu Petr Borecký (STAN) vzbudil minulý týden velký rozruch poté, co na veřejnost unikla tabulka s plánem na zrušení provozu na celkem 13 lokálkách. Podle něj je vzhledem k nedostatku veřejných financí redukce nevyhnutelná. „Hrajeme teď o to, v jakém rozsahu veřejnou dopravu zachováme,“ říká Borecký.
„S kamarádem chodíme občas na zdravotní procházku. Vzhledem k tomu, že jsme oba dva důchodci nechodíme pomalu, ale jak říkám důstojně, proto máme dost času se dívat kolem sebe a sledovat to, co se nám líbí, ale bohužel i nelíbí,“ uvádí na pocátku svého vyprávění pan Vlastimil Tělupil z Hustopeče. O tom, co mu vadí si přečtetě v jeho dnešním příspěvku, za který mu děkujeme!
Dlouho slibovaná severovýchodní přeložka Jičína je už několik dnů v provozu. Kraj ve spolupráci s městem Jičín připravoval rozsáhlý projekt několik let. Stavbu, jejíž cena přesáhla 210 milionů korun, financoval Integrovaný regionální operační program a Královéhradecký kraj. Město Jičín pak mělo na starosti výkup potřebných pozemků.
Západní část České republiky zasáhne během úterního odpoledne silný vítr, který v nárazech dosáhne rychlosti až 65 kilometrů za hodinu. Vyplývá to z nejnovější výstrahy Českého hydrometeorologického ústavu. Kvůli pádům větví hrozí nejen problémy v dopravě, ale i škody na domech.
Do roku 2027 vyjede do plzeňských ulic autonomní tramvaj ovládaná robotem. Její provoz se bude testovat na Borských polích, v okolí kampusu Západočeské univerzity.
/DOPLNĚNO V CELÉM TEXTU/ Hodně nepovedené ráno zažil v pondělí čtyřiapadesátiletý řidič, který svou nepochopitelnou nehodou způsobil dopravní kolaps v celém Hradci Králové. Doprava na většině městského okruhu do 16 hodin stála.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
„S kamarádem chodíme občas na zdravotní procházku. Vzhledem k tomu, že jsme oba dva důchodci nechodíme pomalu, ale jak říkám důstojně, proto máme dost času se dívat kolem sebe a sledovat to, co se nám líbí, ale bohužel i nelíbí,“ uvádí na pocátku svého vyprávění pan Vlastimil Tělupil z Hustopeče. O tom, co mu vadí si přečtetě v jeho dnešním příspěvku, za který mu děkujeme!
Údolí Úhlavy je na Klatovsku poměrně široké, přehledné a cykloturisticky nenáročné. To ale neznamená, že vytyčené cíle navštívíme úplně bez námahy. Využijeme značených cyklotras a cest se zpevněným povrchem nebo málo frekventovaných silnic. Výlet je tedy vhodný i pro méně zdatné cyklisty a rodiny s dětmi.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
Před 138 lety se narodil průkopník české aviatiky, pardubický pilot Jan Kašpar. U příležitosti Dne dopravy 2021 k výročí narození letce nad hrobkou Jana Kašpara přeletí letouny JAS-39 Gripen.
Po uzavření Tovární ulice, kde se naplno rozjela stavba průpichu, a zprůjezdnění estakády nad železniční tratí v Předmostí, nastalo v ulicích Přerova hotové pozdvižení. Komenského ulice je věčně ucpaná kamiony, řidiči stojí v kolonách na nábřeží i třídě 17. listopadu. J
Městská policie loni řešila celkem 3985 přestupků, oproti roku 2019 to bylo o 564 méně. Dalších 129 přestupků předala k vyřešení oddělení občansko-správních přestupků. Velkou zásluhu na tom má výrazně nižší počet přestupků v dopravě.
Přecházet Střelničnou ulici u stanice metra linky C Ládví bude bezpečnější než dosud. Praha chystá úpravy ve prospěch chodců, kdy zde omezí provoz aut. Namísto dvou pruhů vznikne jen jeden. Důvodem je vysoký počet nehod.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
Po Brně vozil tři generace cestujících. Pouhé čtyři dny po vojně roku 1970 tehdy jednadvacetiletý Jaroslav Hanych nastoupil do autobusových garáží Grmelova v Brně. Začínal jako mechanik, po čase začal i řídit. Za volantem autobusů Dopravního podniku města Brna vydržel jednapadesát let. "Člověka ta práce musí bavit. Tenkrát doprava byla ale jiná, to se nedá srovnat," prozrazuje dnes dvaasedmdesátiletý Brňan.
/FOTOGALERIE/ První květnovou sobotu začala výstavba kruhového objezdu u Řevničova, který má spojit silnice I/16, I/6 a výjezd a nájezd na dálnici D6. Někteří Rakovničané se podivovali nad tím, proč nebyla stavba zahájena dřív, třeba již při budování obchvatu Řevničova. Reagovali tak i na časté dopravní nehody, které se na rizikové křižovatce udály.
Chodci, kličkující na přechodech mezi těžkými tonážemi, a bezstarostná jízda kamionů v centru města. Tak to vypadá v ulicích Přerova poté, co byla zprovozněna estakáda nad železniční tratí na příjezdu od Olomouce. Kamiony doslova ucpávají frekventovanou Komenského ulici, ze které není úniku.
Chodci, kličkující na přechodech mezi těžkými tonážemi, a bezstarostná jízda kamionů v centru města. Tak to vypadá v ulicích Přerova poté, co byla zprovozněna estakáda nad železniční tratí v Předmostí. Kamiony doslova ucpávají frekventovanou Komenského ulici, ze které není úniku. Krajští radní proto bouchli do stolu a trvají na úpravě dopravního značení.
Když jsem byl kluk, spal jsem při otevřeném okně do silnice a těšil se, až kolem pojede auto. Poznal jsem jestli je osobní nebo nákladní I co je to za typ podle hučení motoru. Dneska musíme okna celý den zavírat, protože se ten rámus nedá vydržet, popsal situaci ve Věži na Havlíčkobrodsku umělecký kovář Josef Jerml.
/FOTOGALERIE/ Od čtvrtečního rána kolabovala doprava na dálnici D5 ve směru na Prahu. Kolona se táhla daleko za Králův Dvůr. Řada aut byla dlouhá asi 30 kilometrů. Už v půl deváté ráno Pražská integrovaná doprava na Twitteru informovala o výrazném zpoždění spojů na příjezdu do Prahy kvůli havárce na vnějším pražské okruhu D0. Od Berouna se kolona začala hýbat kolem třinácté hodiny a asi od půl druhé se doprava vrátila k normálu.
Přes sto tisíc pendlerů, tedy lidí dojíždějících denně z Česka za prací do hlavně do německého pohraničí, si během covidu zažilo očistec. Evropská unie tu přestala na dlouhé měsíce jakoby existovat, hranice se uzavíraly ze dne na den a na pendlery nebral nikdo ohled. „Pohraničí dostalo těžkou ránu,“ říká předsedkyně české asociace pendlerů Zuzana Vintrová.
Do ulic Ostravy vyjede v tomto týdnu další stovka sdílených elektrických koloběžek a navíc šedesátka plně elektrických skútrů, které sice fungují v režimu jako auta, ale protože jsou plně elektrické, mohou parkovat i v rezidenčních zónách. Rozšíří dosavadní nabídku alternativních forem dopravy, jejichž obliba rychle roste. Pravidla pro provoz e-koloběžek bude řešit memorandum mezi městem a provozovateli.
Diskuse o omezení dopravy na Smetanově nábřeží stále nejsou u konce. Práce na první etapě úprav vypuknou na podzim, společně s nimi by měl začít platit nový dopravní režim.
Do tří týdnů by měla v Hradci Králové začít výměna prvních semaforů. Tím začne viditelná fáze budování inteligentního dopravního systému (IDS), díky kterému se má z Hradce Králové stát moderní evropské město. S pomocí moderních technologií by měly z hradeckých ulic už za dva roky zmizet časté kolony.
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) měla podle představ minulého vedení hejtmanství zajišťovat většinu autobusové dopravy v kraji. To současné chce ale krajskou firmu používat pouze jako zálohu, aby se neopakovala situace, kdy jeden dominantní dopravce ochromí provoz autobusových linek.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
Po Brněnské ulici si v době uzavírek v centru města krátí cestu někteří řidiči ve Slavkově u Brna na Vyškovsku. Vjíždějí přitom do pěší zóny, která na provoz není připravená. „Jediná legální cesta, kterou se řidiči z této části města dostávají do centra, je ale u Penny, kde najedou doleva na obchvat. To je však v tomto provozu nadlidský úkon,“ komentoval situaci třeba Jan Marek ze Slavkova.
Pro mladé lidi je za poslední roky zásadním tématem životní prostředí. Svoje místo má i v projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice, jehož smyslem je vtáhnout studenty středních a vysokých škol do problematiky snížení dopravní nehodovosti a bezpečného pohybu v provozu.
Podobu zcela nové silnice, která má vzniknout při zásadní přeměně brněnského Červeného kopce, prověří technická studie. Propojí Bohunice a Štýřice přes ulice Vinohrady a Kamenice, kde už dnes vede komunikace mezi zahrádkami.
/FOTOGALERIE/ Problémy se stavbou dvou kruhových objezdů u nemocnice neberou konce. Kontrolní den minulý týden odhalil další problémy, a to na obou stavbách. Tedy jak na už dokončeném a využívaném prvním objezdu, tak na stavbě druhé křižovatky u bazénu, kde se řeší časový skluz.
Cestující jsou rádi, že starší vozy postupně mizí z městské hromadné dopravy v Brně. Naopak sběratelé mají o vyřazené autobusy nebo trolejbusy velký zájem. Brněnský dopravní podnik kontaktují na sociálních sítích ještě dříve, než je nabídnou k prodeji.
Díky troše toho cyklistického nacionalismu, nejde ovšem o politiku, se podíváme do blízkého okolí Strakonic, navštívíme Hoštice a u obřího kamenného oblouku si vzpomeneme na Michala Tučného, abychom naši cestu zakončili středověkem – návštěvou zříceniny hradu Helfenburk.
Česko v neděli zažilo výrazné oteplení. Počasí lákalo ven tisíce lidí, plno bylo zejména v zoologických zahradách, které mají kvůli protiepidemickým opatřením stále omezenou kapacitu. V jejich okolí někde kvůli zájmu lidí kolabovala doprava.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 procentech signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK) plánují zavést preferenci tramvají na dalších pražských křižovatkách. Dosud funguje na téměř 89 % signalizačních zařízeních. Toto opatření výrazně přispívá ke zrychlení tramvajové dopravy v metropoli.