Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Z procházky po Zubrnicích a místních pamětihodnostech

Starosta Zubrnic: Kamiony nám ničí domy. Také potřebujeme nové parkoviště

/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Největším problémem Zubrnic jsou kamiony. Ničí domy u silnice, včetně těch, které patří skanzenu a patří k těm památkově chráněným. Na to žehrá zdejší starosta Tomáš Pernekr. Na druhou stranu si pochvaluje skvělou práci obou zdejších muzeí, tedy kromě lidové architektury i železničního. 

Rys ostrovid. Ilustrační snímek.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc.

V Dopravním podniku města Brna působí Martin Ecler přes třicet let.

Vedoucí lodní dopravy v Brně Ecler: Další lodě neplánujeme, už je není kam dávat

/ROZHOVOR/ Po Brněnské přehradě se plaví přes třicet let. V brněnském dopravním podniku začínal v devadesátých letech jako lodník, později jezdil jako kapitán a dnes Martin Ecler šéfuje lodní dopravě. Přehrada i její okolí se podle něj za třicet let změnily k lepšímu. „Když si tenkrát někdo chtěl koupit jízdenku na hrad, dívali jsme se na něj jako na exota,“ říká v rozhovoru pro Brněnský deník.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Rys ostrovid.

Pět rysů dostalo v Beskydech speciální obojek. Studují je vědci z Mendelu

Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.

Vybrané semafory v Brně budou upřednostňovat vozy MHD.

Novinka na sedmi vytížených křižovatkách v Brně: víme, kde bude mít MHD přednost

/SEZNAM MÍST, ANKETA/ Místy projedou každý den tisíce řidičů osobních a nákladních aut. K nim se pravidelně přidávají desítky až stovky šoférů vozů městské hromadné dopravy. Sedmička frekventovaných křižovatek v Brně se letos dočká modernizace za zhruba devadesát milionů korun. Nedávno o tom informovali představitelé města.

Jedno z problémových míst na silnici I/43 - křižovatka u kuřimské části Podlesí.

Krátkodobý lék na přetíženou I/43 u Kuřimi: mimoúrovňové křižovatky za miliardu

Na přetížené silnici I/43 v okolí Kuřimi na Brněnsku vyrostou tři mimoúrovňové křižovatky, které nahradí současná křížení. Mají zajistit co největší bezpečnost a plynulost provozu a minimalizovat dopravní komplikace. Zlepší třeba napojení řidičů vyjíždějících z kuřimské Blanenské ulice nebo místní části Podlesí. Ideálním konečným řešením ale křižovatky za víc než miliardu podle policistů nejsou.

U strakonického pivovaru

Na kole do Horažďovic, města na Otavě

Zamíříme na západ a naším cílem budou západočeské Horažďovice. v Sedlíkovicích zabočíme doprava k vodárně Hajská, ve kterém žije něco málo přes 5000 obyvatel. Město leží na hlavním silničním tahu č. 22 mezi Klatovy a Strakonicemi. Na hlavní trati Plzeň – České Budějovice je nádraží Horažďovice předměstí, odkud vychází regionální trať do Domažlic.

Ilustrační foto.

Letos nejen Do práce na kole. Spolek AutoMat nabízí zdravější způsob dopravy

Spolek AutoMat i letos vyzývá, aby se každý vydal Do práce na kole. Zatím se přihlásilo přes dvacet tisíc účastníků, což činí v pořadí jedenáctý ročník rekordním. Po celý květen se lidé budou dopravovat do zaměstnání na bicyklech. A nejen to, vzhledem k současné situaci se totiž počítají i cesty do přírody, na nákupy nebo třeba se psem. 

Město Sušice

Půvabná Sušice s bohatou historií

Kdysi mělo toto město, nad nímž se majestátně a na oko nedostupně tyčí hora Svatobor 845 m n. m., pověst šedého, nevábného města plného vojáků. Od těch dob se ale hodně změnilo. A i když jedna z jeho dominant – sirkárna SOLO – už neexistuje, stalo se cílem mnoha turistů. Sušice. Město, v němž žije kolem 11 tisíc lidí.

Ilustrační snímek.

Překročí názorová mapa dopravy 1000 podnětů? Zbývá jen pár dní

Názorová mapa dopravy se setkala s velkou odezvou veřejnosti. V rámci přípravy Strategie udržitelné mobility Plzeňské metropolitní oblasti ITI spustil Útvar koordinace evropských projektů města Plzně v polovině března Názorovou mapu dopravy pro celou Plzeňskou aglomeraci. Občané nejen Plzně, ale celého Plzeňského kraje do ní mohou zaznačit problémová místa, a to jak přes mobil, tak i počítač.

Ilustrační foto.

Středočesko-pražská spolupráce v dopravě se rozšíří na další kraje

V jednotném tarifním systému by časem měli lidé cestovat napříč republikou od severu k jihu i naopak. Naznačuje to pondělní rozhodnutí středočeských zastupitelů o uzavření memoranda, z něhož plyne, že intenzivně chce Středočeský kraj spolupracovat za zajištění jednotného multikanálového odbavovacího systému ve veřejné dopravě nejen s Prahou, ale také s kraji Libereckým a Jihočeským.

Ilustrační foto.

Spor o výstavbu v Ořešíně a Jehnicích: souboj petic i obavy ze zvýšení dopravy

Plánované rozšiřování míst pro výstavbu domů v Ořešíně a Jehnicích na okraji Brna neúměrně zatíží jedinou silnici vedoucí z města. Zvýší odtoky dešťové vody, které zahltí kanalizaci. V blízkosti Ořešína navíc ohrozí cenná přírodní území, které jsou na území Brna unikátní. Takové obavy trápí část tamních obyvatel, kteří sepsali otevřený dopis, v němž se zvětšením ploch v novém územním plánu nesouhlasí. Současně ale existuje i petice podporovatelů nové výstavby.

Oprava mostu má za cíl zlepšit jeho stavební stav a prodloužit i jeho životnost. Ilustrační foto

U Velké Bíteše opraví dálniční most, na D1 vymění povrch

O víkendu začne rekonstrukce dálničního mostu, který převádí dálnici D1 přes silnici vedoucí od Velké Bíteše (I/37). Oprava mostu má za cíl zlepšit jeho stavební stav a prodloužit i jeho životnost. Zároveň dělníci opraví i vozovku na dálnici D1, čímž bude v místě v budoucnu komfortnější doprava.

MHD Teplice. Ilustrační foto

Pro vlastní MHD budou v Teplicích potřebovat řidiče a management podniku

Nemají zatím jasno v tom, zda to bude akciovka, nebo společnost s ručením omezením. Nicméně plán Teplic založit si po 30 letech vlastní dopravní podnik, lze považovat za téměř stoprocentní. Návrh už totiž prošel radou města a v pondělí ho také podpořili zastupitelé napříč politickým spektrem.