Lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila výročí. Má pětasedmdesát let
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
Z Mácháče dostali vodu až do Ralska. Před dvaceti lety přes 1 200 hasičů v Ralsku pokořilo hasičský světový rekord v dálkové dopravě vody.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Lubuše Hošková, děkujeme.
/DENÍK NA NÁVŠTĚVĚ/ Největším problémem Zubrnic jsou kamiony. Ničí domy u silnice, včetně těch, které patří skanzenu a patří k těm památkově chráněným. Na to žehrá zdejší starosta Tomáš Pernekr. Na druhou stranu si pochvaluje skvělou práci obou zdejších muzeí, tedy kromě lidové architektury i železničního.
Radnice začala v květnu zpracovávat Plán udržitelné městské mobility. Cílem je zjistit, jaké jsou možnosti rozvoje moderní dopravy a poukázat na dopravní komplikace. Do průzkumu se může zapojit i široká veřejnost.
/FOTOGALERIE/ Hned na dvou místech na jediné přístupové silnici do Pece pod Sněžkou musí počítat řidiči na delší dobu s částečným omezením dopravy. Je to kvůli opravě mostů v Temném Dole a Velké Úpě.
Již brzy začnou na krajských komunikacích platit čtyři nové, úplné uzavírky. Důvodem jsou rekonstrukce silnic a mostů. Opravám se řidiči vyhnou po objízdných trasách.
Od začátku května zpomaluje dopravu semafor v Pasovské ulici. Z Vimperka směrem k hraničnímu přechodu je možné projíždět pouze kyvadlově, protože vimperská radnice zadala bourání objektu s číslem popisným 150.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
Někdejší náměstek českobudějovického primátora František Konečný, jenž jako lídr kandidátky ANO vloni usiloval o post jihočeského hejtmana, nyní hnutí Andreje Babiše opouští. Vadí mu prý papalášské chování některých kolegů. Městským i krajským zastupitelem František Konečný zůstane.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc.
Stavba patří mezi jednu z nezbytných v souvislosti s dostavbou Jaderné elektrárny Dukovany. Právě tato silnice by měla sloužit pro přepravu nadrozměrných a těžkých nákladů nutných pro výstavbu.
Pravidelná lodní doprava na Brněnské přehradě oslavila 5. května pětasedmdesát let. O své fotografie z letošního dubna se podělila se čtenáři paní Libuše Hošková, děkujeme.
/ROZHOVOR/ Po Brněnské přehradě se plaví přes třicet let. V brněnském dopravním podniku začínal v devadesátých letech jako lodník, později jezdil jako kapitán a dnes Martin Ecler šéfuje lodní dopravě. Přehrada i její okolí se podle něj za třicet let změnily k lepšímu. „Když si tenkrát někdo chtěl koupit jízdenku na hrad, dívali jsme se na něj jako na exota,“ říká v rozhovoru pro Brněnský deník.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Pět tisíc korun, takovou pokutu může dostat svérázná ekologická aktivistka, která na jaře už dvakrát blokovala dopravu v Mladé Boleslavi. Částka přitom může ještě stoupnout kvůli neopodstatněnému výjezdu hasičů.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
/FOTOGALERIE, MAPA/ Dopravě v Jičíně od června uleví nový obchvat na severovýchodě města. Stavba by podle ředitele krajské Údržby silnic Jiřího Brandejse měla být hotová do pátku 7. května, s otevřením se ale čeká na posudky především z hygieny.
/ANKETA/ Ve středu 5. května 2021 uplynulo přesně pětasedmdesát let od chvíle, kdy na dnešní Brněnské přehradě odstartovala lodní doprava.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
Vědci z Mendelovy univerzity v Brně odchytili za jediný rok v centrální části Moravskoslezských Beskyd pět rysích samců. Každému z nich úspěšně nasadili satelitní telemetrický obojek. Intenzivní sledování pomocí telemetrie probíhá v rámci mezinárodního projektu SaveGREEN, jehož českým partnerem je i Hnutí DUHA Olomouc. Odborníci chtějí zmapovat důležité koridory, kterými velké šelmy a další zvířata prochází. Získaná data poslouží k jejich důslednější ochraně a zachování prostupnosti krajiny, která se s rozšiřováním zástavby a budováním nových silnic významně snižuje.
/SEZNAM MÍST, ANKETA/ Místy projedou každý den tisíce řidičů osobních a nákladních aut. K nim se pravidelně přidávají desítky až stovky šoférů vozů městské hromadné dopravy. Sedmička frekventovaných křižovatek v Brně se letos dočká modernizace za zhruba devadesát milionů korun. Nedávno o tom informovali představitelé města.
/VIDEO/ První ostrý odstřel skály kvůli budoucímu tramvajovému tunelu v brněnské Žabovřeské ulici mají za sebou stavbaři. Portál vedoucí skrze skalní masiv je součástí stavby tamní druhé části velkého městského okruhu. Práce se v pondělí obešly bez dopravních omezení.
Ve čtvrtek 2. května 1991 se v ulicích Českých Budějovic začalo opět jezdit na elektřinu. Po třiceti letech tvoří trolejbusy páteř městské hromadné dopravy, svezení po městě je s nimi navíc bezemisní. Květen bude v Dopravním podniku města České Budějovice (DPMCB) ve znamení jejich oslav.
Na přetížené silnici I/43 v okolí Kuřimi na Brněnsku vyrostou tři mimoúrovňové křižovatky, které nahradí současná křížení. Mají zajistit co největší bezpečnost a plynulost provozu a minimalizovat dopravní komplikace. Zlepší třeba napojení řidičů vyjíždějících z kuřimské Blanenské ulice nebo místní části Podlesí. Ideálním konečným řešením ale křižovatky za víc než miliardu podle policistů nejsou.
Zamíříme na západ a naším cílem budou západočeské Horažďovice. v Sedlíkovicích zabočíme doprava k vodárně Hajská, ve kterém žije něco málo přes 5000 obyvatel. Město leží na hlavním silničním tahu č. 22 mezi Klatovy a Strakonicemi. Na hlavní trati Plzeň – České Budějovice je nádraží Horažďovice předměstí, odkud vychází regionální trať do Domažlic.
Spolek AutoMat i letos vyzývá, aby se každý vydal Do práce na kole. Zatím se přihlásilo přes dvacet tisíc účastníků, což činí v pořadí jedenáctý ročník rekordním. Po celý květen se lidé budou dopravovat do zaměstnání na bicyklech. A nejen to, vzhledem k současné situaci se totiž počítají i cesty do přírody, na nákupy nebo třeba se psem.
Kdysi mělo toto město, nad nímž se majestátně a na oko nedostupně tyčí hora Svatobor 845 m n. m., pověst šedého, nevábného města plného vojáků. Od těch dob se ale hodně změnilo. A i když jedna z jeho dominant – sirkárna SOLO – už neexistuje, stalo se cílem mnoha turistů. Sušice. Město, v němž žije kolem 11 tisíc lidí.
Pilotní projekt cyklodepa na Florenci má za sebou už třicet tisíc přepravených zásilek. Chystá se další překladiště na Smíchově.
/FOTOGALERIE/ Vítězové nad covidem? Domkaři ve Svinově! Právě tam zavítal Deník na návštěvu v dalším díle oblíbeného seriálu. První písemná zmínka o něm pochází už z roku 1265. Aktuálně zde žije přes čtyři tisíce obyvatel. Pojďte se s námi podívat, jak se jim zde žije.
Názorová mapa dopravy se setkala s velkou odezvou veřejnosti. V rámci přípravy Strategie udržitelné mobility Plzeňské metropolitní oblasti ITI spustil Útvar koordinace evropských projektů města Plzně v polovině března Názorovou mapu dopravy pro celou Plzeňskou aglomeraci. Občané nejen Plzně, ale celého Plzeňského kraje do ní mohou zaznačit problémová místa, a to jak přes mobil, tak i počítač.
Dlouhé roky zatěžují náklaďáky naložené kamenem por stavbu dálnice D35 obyvatele Prosetína na Chrudimsku. Obcí denně projede dvě stě aut šedesátikilometrovou rychlostí. Lidé trpí prachem a hlukem, bojí se o své děti.
Strategická komunikace se opravuje. Komplikace v dopravě potrvají zřejmě až do června.
Do boje s kamiony se pustily obce a města, která leží na silnici II/260. Těžké vozy si totiž, místo, aby jely přes Litoměřice a Lovosice na dálnici, tudy zkracují cestu.
Prioritou je vyřešení otázky, kde bude stát nový dopravní terminál pro meziměstskou dopravu.
Brno v indexu bezpečnosti silnic loni propadlo. Špatně se navíc umisťuje dlouhodobě. Zástupci města považují index za zkreslující.
V jednotném tarifním systému by časem měli lidé cestovat napříč republikou od severu k jihu i naopak. Naznačuje to pondělní rozhodnutí středočeských zastupitelů o uzavření memoranda, z něhož plyne, že intenzivně chce Středočeský kraj spolupracovat za zajištění jednotného multikanálového odbavovacího systému ve veřejné dopravě nejen s Prahou, ale také s kraji Libereckým a Jihočeským.
Více než patnáct let od dostavby dálnice D1 usiluje město Klimkovice o zajištění opatření, která by chránila občany před hlukem z dopravy. Nyní je konečně šance, že se tak stane.
Zdražení a omezení. Tak vidí středočeský radní pro oblast veřejní dopravy Petr Borecký (STAN) budoucnost cestování. Pokud někdo už nedočkavě vyhlíží zavedení bezemisních autobusů, o čemž hovoří vládní závazek, radní nadšení mírní. S tím, že podle něj to neprospěje nikomu: cestujícím ani ekologii.
Plánované rozšiřování míst pro výstavbu domů v Ořešíně a Jehnicích na okraji Brna neúměrně zatíží jedinou silnici vedoucí z města. Zvýší odtoky dešťové vody, které zahltí kanalizaci. V blízkosti Ořešína navíc ohrozí cenná přírodní území, které jsou na území Brna unikátní. Takové obavy trápí část tamních obyvatel, kteří sepsali otevřený dopis, v němž se zvětšením ploch v novém územním plánu nesouhlasí. Současně ale existuje i petice podporovatelů nové výstavby.
Na silnici I/16 mezi Vysokou Libní a Mělnickým Vtelnem by měla o víkendu skončit oprava komunikace. Už v pondělí by se tu v předstihu mohlo jezdit po novém povrchu bez jakéhokoliv omezení dopravy.
O víkendu začne rekonstrukce dálničního mostu, který převádí dálnici D1 přes silnici vedoucí od Velké Bíteše (I/37). Oprava mostu má za cíl zlepšit jeho stavební stav a prodloužit i jeho životnost. Zároveň dělníci opraví i vozovku na dálnici D1, čímž bude v místě v budoucnu komfortnější doprava.
Nemají zatím jasno v tom, zda to bude akciovka, nebo společnost s ručením omezením. Nicméně plán Teplic založit si po 30 letech vlastní dopravní podnik, lze považovat za téměř stoprocentní. Návrh už totiž prošel radou města a v pondělí ho také podpořili zastupitelé napříč politickým spektrem.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.
Městská vlaková linka S49 protažená z Prahy do Roztok kvůli tomu, že se neumí otočit na hranici metropole, nemá zůstat osamocena. Do budoucna Praha počítá s prodloužením městských vlaků i do Říčan a Úval.