
Koronavirus vysál dopravní podnik, město chce pomoci
Podobně jako všichni provozovatelé veřejné dopravy napříč Českou republikou se i Dopravní podnik Karlovy Vary potýká s důsledky koronavirové pandemie.
Podobně jako všichni provozovatelé veřejné dopravy napříč Českou republikou se i Dopravní podnik Karlovy Vary potýká s důsledky koronavirové pandemie.
Jsou za tím běžné opravy vozovek, ale i zásadní obnova silnice II / 262 od České Lípy na Mimoň i stavba severozápadního obchvatu Zákup.
Objížďky čekají kvůli uzavírce Plavské ulice, omezením v Okružní či na Nádražní v Českých Budějovicích. Dále v Nové Vsi nebo Týně nad Vltavou.
Pro řidiče v hlavním městě nastává každoroční martyrium – letní uzavírky a rekonstrukce ulic. Pracovat se bude i na některých frekventovaných místech, kde bývají kolony i v době bez dopravních omezení. Leckoho může napadnout otázka: proč pražský magistrát nevyužil nouzový stav v souvislosti s šířením infekční nemoci covid-19 a větší část plánovaných oprav nerealizoval už na jaře?
Zkrátit si cestu přes budějovické náměstí Přemysla Otakara II. nebo zaparkovat přímo před kanceláří na náměstí, možná v budoucnu nepůjde. Radnice totiž uvažuje nad tím, jak by průjezdu aut v centru města zamezila.
České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery obnoví od pondělí 22. června provoz vlaků do Polska. Po tříměsíční přestávce se tak znovu rozjedou dálkové vlaky na hraničních přechodech Bohumín / Chałupki a Petrovice u Karviné / Zebrzydowice.
Kulantně řečeno, personalista téhle firmy má hodně špatný týden i ruku. Strážníci Městské policie Pardubice totiž zjistili, že dopravu na Hlaváčově ulici, kde se u nemocnice instalují protihlukové stěny, kyvadlově usměrňují pracovníci soukromé firmy. Problém byl ovšem v tom, že tak činili pod vlivem alkoholu. Dva a dva dny po sobě.
Ani koronavirus nezměnil každoroční tradici – řidiče v hlavním městě čekají v létě skoro dvě desítky uzavírek. Technická správa komunikací (TSK) bude opravovat mimo jiné Koněvovu a Chodovskou ulici, pracovat se bude také na Karlově náměstí nebo na Jižní spojce. Opraven bude rovněž most přes železniční trať ve Wilsonově ulici na severojižní magistrále nebo spodní část mostu Barikádníků na pravém břehu Vltavy.
Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) chce prosadit několik velkých vodních staveb v Česku. K největším patří zesplavnění přes 90 kilometrů řeky Odry mezi Ostravou a polským městem Koźle, přičemž česká část by mohla stát kolem 15 miliard korun. Ještě větší vodní stavbou by pak mohlo být propojení jezer na severu Čech. Ministr to dnes řekl novinářům. K dalším cílům ministra ve vodní dopravě patří vyřešení stavu kolem jezů v Děčíně a Přelouči.
V polovině května v Česku skončil nouzový stav včetně opatření omezujícího možnost vycestování a mnoho českých turistů se chystá na zahraniční dovolenou. Zájem o cestu za hranice republiky však bude kvůli koronavirové epidemii nižší a čeští občané budou velmi často využívat dopravu automobilem. Vyplývá to ze statistik České asociace asistenčních společností (ČAAS).
Od půlnoci 17. června začne v areálu Fakultní nemocnice Ostrava platit nová organizace dopravy.
Tarifní systém, který funguje v hlavním městě a ve středních Čechách, by mohl sloužit lidem i na Liberecku. To připomínají zástupci hnutí STAN, kteří však především vybízejí ke zlepšení autobusového spojení právě pro Liberecko. Prezentoval to i hejtman Libereckého kraje Martin Půta (SLK). Středočeští politici z řad Starostů se přidávají. I oni hovoří o tom, že v době koronavirové krize selhala dálková autobusová doprava mezi Libercem a Prahou, vedoucí z podstatné části i územím středních Čech, přes Mladoboleslavsko a Prahu-východ, a o potřebě řešit budoucí podobu tohoto spojení. A nejen tohoto.
Podle mediálních ohlasů, politických reakcí a příspěvků na sociálních sítích se zdá, že hlavní město netrápí žádné problémy – s výjimkou Smetanova nábřeží. Částečná uzavírka v centru metropole se řeší už čtvrtý týden. Spory (ani vtipy) neutichly, ačkoliv kritizované černo-žluté citybloky nahradila provizorní dlažba a květináče. Praha 1 tvrdí, že současný stav není pro vedení radnice cílový. Jednání mají pokračovat.
/VIDEO, FOTOGALERIE/ Starostové hned tří obcí na Kladensku mají těžkou hlavu. Kvůli rekonstrukci mostu nad Kutrovicemi na silnici I/7 z Prahy na Chomutov, jim nastaly krušné časy. Na mostě nyní funguje kyvadlová doprava, řidiči musí čekat desítky minut v dlouhých frontách a zkracují si proto cestu, jak to jde.
Kamiony s vahou nad dvanáct tun už se na dálnici D5 mýtným branám nevyhnou.
/VIDEO/ Lidé se těší, až kamiony z vesnic zmizí. Obcím by se mohlo ulevit za rok, Pardubice se ale brání.
/VIDEO/ Lidé se těší, až kamiony z vesnic zmizí. Obcím by se mohlo ulevit za rok, Pardubice se ale brání.
V neděli 14. června vstoupí v platnost změny jízdních řádů autobusové a vlakové dopravy.
Přispějte nám na dopravu. Nepřispějeme, sami máme málo. Letos na jaře odstartoval Kraj Vysočina projekt Veřejná doprava Vysočiny s cílem zlepšit dopravní obslužnost v kraji. Do projektu ale vstoupila koronavirová pandemie a kraji se na veřejnou dopravu nedostává peněz. Proto žádá města a obce o příspěvek. Obecní samosprávy se ale k žádosti kraje staví většinou negativně
V neděli 14. června vstoupí v platnost změny jízdních řádů autobusové a vlakové dopravy. Mezi nejvýznamnější novinky patří zavedení autobusového spoje z Hradce Králové přes Trutnov, Janské Lázně, Pec pod Sněžkou do Horní Malé Úpy a zavedení spěšného vlaku do Svobody nad Úpou.
Celých 3800 kilogramů věcí donesli na sběrné místo do někdejších Táborských kasáren v Benešově ti, kteří se rozhodli pomoci potřebným. Právě v současnosti opuštěných kasárnách se konala další sbírka Charity Broumov, do níž se zapojil poskytnutím místa také městský úřad. „Akce se uskutečnila během tří dnů na přelomu května a června a zájem o ni byl skutečně veliký,“ potvrdila Alena Korešová z benešovského odboru sociálních věcí a zdravotnictví.
Ještě do konce letošního léta by měla být dokončena takzvaná SEA, tedy studie na posuzování vlivu na životní prostředí v rámci připravovaného Generelu dopravy v Karlových Varech. Informoval o tom náměstek primátorky Tomáš Trtek.
Obyvatelé českobudějovické ulice čelí mnohonásobnému navýšení těžké dopravy. Kvůli stavbě dálnice i uzavírkám v okolí.
/FOTOGALERIE/ Nejen divadla, školy nebo sportovní utkání omezil nový čínský koronavirus. Ten se podepsal také na dopravě. Kvůli němu nefungovalo od plánovaného data například měření rychlosti v opravovaných úsecích dálnice D1 na Benešovsku.
Nové parkoviště, které bude fungovat v režimu park and ride, se začne stavět v červenci u tramvajové smyčky v Hlučínské ulici v lokalitě Černý potok v Přívoze.
Co je pro sídlo důležité a co ještě důležitější? Bezpochyby to nejdůležitější je, aby se v něm jeho obyvatelům dobře žilo. K tomu političtí vůdci také plánují a sestavují i strategické dokumenty. "V nich jsou definovány priority, jimž se chce město v následujících letech věnovat," připomněla Pavla Novotná z Odboru investic Městského úřadu v Benešově.
Jubilejního desátého ročníku výzvy Do práce na kole se letos v Kraji Vysočina zúčastnilo 763 lidí. I na této akci se podepsala koronavirová pandemie. Loni se totiž přihlásila více než tisícovka nadšenců, kteří se rozhodli vstoupit do boje s pohodlností a překonat sami sebe. Přesto se i letos do výzvy zapojila všechna okresní města.
Kvůli projíždějícím kamionům, jejichž dunění nad ránem je pravidelné jako budíček, se téměř nevyspí. Marek Ossos z Tovačova, který bydlí v Nádražní ulici, si ve svém domě připadá jako na frekventované křižovatce za bílého dne.
Kvůli koronaviru ztratí Jihomoravský kraj víc než miliardu korun. Musí odložit investice do dopravy, škol i zdravotnictví.
Zákazové značky, lomozící pracovní stroje a zastavená doprava. Dlouho plánovaná rekonstrukce železničního přejezdu ve Vrahovické ulici v pondělí odstartovala. Krkolomné objízdné trasy tak musejí snášet řidiči, s vlakovou výlukou na trati mezi Olomoucí a Prostějovem se smiřují cestující.
/FOTO/ Sulec, Velemyšleves, Žiželice nebo Lubenec. To jsou vesnice v okrese Louny, které se v minulých letech dočkaly nebo se brzy dočkají silničních obchvatů. Tam, kde už vede tranzitní doprava mimo zastavěné území, si lidé pochvalují klid od aut. Tam, kde ještě obchvaty nejsou, se na ně těší. Odvedení dopravy má ale i své stinné stránky. Zvláště pro obchodníky.
/FOTOGALERIE/ Už víc jak dva roky se v Příbrami čeká na realizaci opravy Milínské ulice. Oprava by se měla týkat úseku od křižovatky s ulicí Špitálská po okružní křižovatku u Drupolu Příbram. Důvodem je zklidnění a zvýšení bezpečnosti dopravy v této části města.
Skoro čtvrt miliardy investuje Pardubický kraj do vybudování přivaděčů k budoucí dálnici D 35 u Litomyšle. Nejedná se však o novou silniční stavbu. Jako přivaděče poslouží po modernizaci současné silnice druhé třídy 358 a 360.
Už za několik měsíců může fungovat kamerový systém pro úsekové měření v Kuchařovicích. Vedení obce už nechalo nainstalovat kamery na dvou místech dopravou a rychle jezdícími auty trpící vesnice.
Česko-slovenská hranice je od čtvrtka volně průjezdná i pro veřejnou hromadnou dopravu. Rozhodl o tom Ústřední krizový štáb na Slovensku. Informaci přinesla slovenská média, například Pravda.sk.
Náměstí rušné tak, že se nedá skoro ani přejít. Tak vypadá domažlické náměstí. Právě zde míní město dopravní situaci zklidnit. V současné době jsou k dispozici dva návrhy, jak k tomu dospět.
Slovensko umožnilo obnovit autobusovou, železniční, leteckou i lodní dopravu do Česka. Na sociální síti to napsal ministr dopravy Andrej Doležal, podle kterého zmíněné rozhodnutí ústředního krizového štábu je již pravomocné. Provoz mezinárodních spojů Bratislava pozastavila v březnu jako jedno z opatření proti šíření koronaviru.
Aktuální případ částečné uzavírky Smetanova nábřeží opět nechal vyplout na povrch pomyslnou válku mezi motoristy a příznivci jízdy na kole, koloběžce či pěší chůze, která se už několik let odehrává (nejen) v ulicích Prahy. Další „bitvou“ mezi řidiči a cyklisty se stal spor o vyhrazené pruhy na frekventovaných silnicích. Silná slova znějí hlavně kvůli cyklopruhům na západním okraji metropole v Bucharově ulici u výjezdu z dálnice D5.
Změny v linkování a spojích MHD v Ústí nad Labem budou platit už od příštího měsíce.
Na středečním veřejném setkání v písecké knihovně se mohli lidé vyjadřovat k plánům udržitelné mobility a udržitelné zeleně, které si město nechává zpracovat. Tvůrci obou dokumentů představili navrhovaná opatření, která mají zvýšit kvalitu života ve městě a zlepšit stav dopravy i zeleně.
Rychleji a bez nutnosti projíždět úzkými ulicemi Žebětína se za několik let dostanou obyvatelé brněnského sídliště Kamechy na Starou dálnici. Využijí východní obchvat Žebětína. Autoři projektu nyní usilují o získání územního rozhodnutí u tamního stavebního úřadu.
Ani po čtrnácti dnech nepřestává diskuze mezi pražskými politiky i obyvateli metropole o zhruba stopadesátimetrovém úseku na Smetanově nábřeží v centru hlavního města, který je z rozhodnutí magistrátu uzavřen pro automobily. Magistrátní opozice si kvůli tomu dokonce vynutila mimořádnou schůzi zastupitelstva a Praha 1 se cítí dotčená, že toto opatření s městskou částí primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) neprojednal. Naposledy se ke kritice přidal krajský výbor TOP 09. Ale radní Scheinherr své rozhodnutí dál sveřepě hájí.
Novelizací zákona o pozemních komunikacích získaly obce pro účely organizování dopravy na svém území přístup do základních Registrů obyvatel. Praha bude tyto údaje využívat například pro lepší a plnohodnotnější fungování zón placeného stání (ZPS). Řidiči si tak díky této změně mohou vyřídit vydání parkovacího oprávnění nebo jeho prodloužení on-line, bez nutnosti cesty na úřad.
Podzemní varianta průtahu Bílinou ekonomicky nevychází. Ředitelství silnic a dálnic bude chtít pro záměr stavby dvoutubusobého tunelu získat podporu vlády.
Očekávané se potvrdilo. Vypracované finanční i dopravní analýzy ohledně tunelu pod Bílinou dopadly negativně. Dva levnější protisměrné pruhy pod Bílinou husté dopravě nepomohou. Tunel musí mít kvůli předpokládané kapacitě v důsledku dopravy na příjezdových cestách z obou stran dva samostatné tubusy a v nich dva provozní pruhy v každém směru. Jenže taková varianta podle aktuálních ekonomických propočtů, které v minulých týdnech získalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), není příliš reálná z finančního hlediska.
/FOTOGALERIE/ Najet místo dvaceti hned 47 kilometrů, to je sakra rozdíl! Už v pondělí 1. června se o tom přesvědčí šoféři, kteří při transportu zboží náklaďákem těžším než 3,5 tuny jezdí běžně z Benešova do Vlašimi po silnici druhé třídy číslo 112. Na obvyklou trasu je neopustí zákazové a příkazové značky. Ty umístili cestáři na příjezdech k uvedené silnici kvůli začínající uzavírce.
Na dálnici D7 z Prahy na Chomutov byla u Panenského Týnce tento týden zahájena stavba levého dálničního pásu. Rozšíření silnice D7 v délce 3,5 km přijde na 685 milionů korun bez DPH. Silnici, která vede těsně kolem Slaného, rozšiřují Vodohospodářské stavby a dvě firmy Doprastav, ze silnice vybudují čtyřproudou dálnici.
Zcela nová servisní stanice poutá od čtvrtka pozornost brněnských cyklistů na stezce podél řeky Svratky. Stojan umístěný na křížení cyklostezky s Renneskou třídou v Brně využijí nejen lidé na kole, ale také matky s kočárky nebo vozíčkáři pro dohuštění nebo seřízení kol.
Pokud vše půjde podle plánu, pak ještě před začátkem letních prázdnin by měl být v Berouně a přilehlém okolí spuštěný projekt sdílených elektrokol. Vedení radnice si od zavedení této novinky slibuje mimo jiné snížení dopravního provozu, který je ve městě velmi diskutovaným tématem. V současné době se již čeká na připojení speciálních stojanů k elektrické síti. Informovala o tom mluvčí berounské radnice Jitka Soukupová.
Srážka osobního auta a kamionu nedaleko Svoru ve čtvrtek zastavila dopravu na silnici I/9. Pro vážně zraněného řidiče z osobního auta musel letět vrtulník.