Kreativ

ŠTÍTEK: doprava

Most v Kokorách na hlavním tahu Olomouc - Přerov projde opravou

Uzavírka na tahu Přerov - Olomouc. Začíná oprava mostu v Kokorách

Řidiči na hlavním tahu mezi Olomoucí a Přerovem se budou muset v příštích dnech obrnit trpělivostí. Stavbou obousměrného mostního provizoria odstartovala v pátek oprava mostu na silnici I/55 v Kokorách. Na jeho technickém stavu se podepsala velká frekvence aut a nadměrná dopravní zátěž.

Most v Kokorách na hlavním tahu Olomouc - Přerov projde opravou

Uzavírka na tahu Olomouc - Přerov. Začíná oprava mostu v Kokorách

Řidiči na hlavním tahu mezi Olomoucí a Přerovem se budou muset v příštích dnech obrnit trpělivostí. Stavbou obousměrného mostního provizoria odstartovala v pátek oprava mostu na silnici I/55 v Kokorách. Na jeho technickém stavu se podepsala velká frekvence aut a nadměrná dopravní zátěž.

Ulice Třebovská v Mohelnici.

Šňůry aut, hluk, otřesy... Jak se žije u průtahu Mohelnicí?

Přes patnáct tisíc aut denně a s tím související hluk, prach, otřesy a zápach. Nikde na Šumpersku nežijí lidé v sousedství tak vytížené silnice, jako obyvatelé Třebovské ulice v Mohelnici. Před nedávnem se v této části města uskutečnilo měření hluku. Jeho výsledky přijímají místní s rozpaky.

Výhled na Ronov obyvatelům Blíževedel zůstane, výhled z Ronova se může zásadně změnit.

Noční můra obyvatel obce Blíževedly a okolí: Proti silnici sepisují petici!

Obyvatele Blíževedel, menší obce Libereckého kraje, vystrašila zpráva o možné výstavbě nové dopravní komunikace 1. třídy v její přímé blízkosti. Zveřejněna byla totiž vyhledávací studie (zpracovaná společností PUDIS a.s. na objednávku Ředitelství silnic a dálnic ČR), která mapuje možné varianty přeložky současné silnice I/9 Liběchov - Dubá. Dvě z variant vedou přes území obce Blíževedly.

Ilustrační foto táborský dopravce Comett Plus.

Comett nebo STTRANS vás už nesveze. Kraj vybral autobusové dopravce

Jihočeský kraj na základě výběrového řízení vybral dopravní společnosti, které budou od června příštího roku na následujících deset let, tedy do června roku 2032 zajišťovat osobní dopravu na jihu Čech. Zaplatí jim za to 7,5 miliardy. Jaké změny čekají na cestující?

Ulice Třebovská v Mohelnici.

Hluk, prach a otřesy. Jak se žije u nejvytíženější silnice na Šumpersku?

Přes patnáct tisíc aut denně a s tím související hluk, prach, otřesy a zápach. Nikde na Šumpersku nežijí lidé v sousedství tak vytížené silnice, jako obyvatelé Třebovské ulice v Mohelnici. Před nedávnem se v této části města uskutečnilo měření hluku. Jeho výsledky přijímají místní s rozpaky.

Ulice Třebovská v Mohelnici.

Hluk, prach a otřesy. Život u rušné silnice není jednoduchý

Přes patnáct tisíc aut denně a s tím související hluk, prach, otřesy a zápach. Nikde na Šumpersku nežijí lidé v sousedství tak vytížené silnice, jako obyvatelé Třebovské ulice v Mohelnici. Před nedávnem se v této části města uskutečnilo měření hluku. Jeho výsledky přijímají místní s rozpaky.

Spadlý strom. Ilustrační snímek

Meteorologové varovali před silným větrem. Může zkomplikovat dopravu

V Moravskoslezském kraji a části Libereckého a Olomouckého kraje bude ve čtvrtek foukat silný vítr, který v nárazech může dosáhnout rychlosti kolem 70 kilometrů v hodině. Vítr může lámat větve, případně způsobit menší škody na budovách a zkomplikovat dopravu. Informoval o tom dnes Český hydrometeorologický ústav.

Vlak, železniční doprava. Ilustrační foto

ČD klesl počet cestujících o 35 procent. Přišly o více něž čtyři miliardy korun

České dráhy (ČD) v loňském roce přepravily 117,7 milionu cestujících, což je meziročně o více než 64 milionů cestujících méně. Důvodem poklesu byla koronavirová krize, která oslabila dálkovou i regionální dopravu. Dráhy kvůli tomu loni ztratily na tržbách více než čtyři miliardy korun. Letos navíc situace zatím pokračuje, oznámila dnes společnost. V předchozích letech zájem o cestování vlaky pravidelně stoupal. Loňský počet cestujících je nejnižší za desítky let.

Výzkum ve významných ústeckých institucích ukazuje zájem zaměstnanců a studentů o spolujízdu při cestách do práce nebo do školy.

Budoucnost spolujízdy v Ústí nad Labem

Výzkum ve významných ústeckých institucích ukazuje zájem zaměstnanců a studentů o spolujízdu při cestách do práce nebo do školy. Jak a z jaké dálky dojíždíme? Jsme schopni změnit své dopravní chování?

Stavební práce v Předmostí, 8. března 2021

Šňůry aut od Olomouce. Z Předmostí je obří staveniště, kdy bude hotovo?

Dlouhé kolony aut na příjezdu od Olomouce, stavební ruch a těžká technika. Tak to vypadá v těchto dnech v Předmostí u Přerova, kde se intenzivně pracuje na mimoúrovňovém křížení. Stavebníci nyní budují spojovací větev mezi Lipnickou a Hranickou ulicí, která propojí silnici I/55 s komunikací I/47, a jež je součástí okružní křižovatky u Lidlu. S jejím zahájením se počítá koncem května.

Stavební práce v Předmostí, 8. března 2021

Z Předmostí je obří staveniště, podívejte se. Kdy bude hotovo?

Dlouhé kolony aut na příjezdu od Olomouce, stavební ruch a těžká technika. Tak to vypadá v těchto dnech v Předmostí u Přerova, kde se intenzivně pracuje na mimoúrovňovém křížení. Stavebníci nyní budují spojovací větev mezi Lipnickou a Hranickou ulicí, která propojí silnici I/55 s komunikací I/47, a jež je součástí okružní křižovatky u Lidlu. S jejím zahájením se počítá koncem května.

Obcí Kokory prochází hlavní tah Olomouc - Přerov

Dálnice v nedohlednu, Kokory zřizují kvůli provozu strážníka a nasadí radary

Po silnici v Kokorách, která je hlavní spojnicí mezi Olomoucí a Přerovem, projíždí denně až patnáct tisíc aut. Protože je hustota dopravy čím dál větší a naděje na zahájení stavby dálnice D55 v nedohlednu, začne už brzy dohlížet na bezpečnost dopravy v Kokorách obecní strážník. Ve hře je i nový radar, který má krotit rychlost šoférů.

Viadukt by měl být po rekonstrukci mnohem širší a vyšší, tak aby jím mohly proijíždět například kamiony. Proti tomu jsou Velké Albrechtice, na jejichž území stojí, i sousední Bílovec.

Prach a hluk! Obce jsou proti železniční rekonstrukci ve Velkých Albrechticích

Obavy z nárůstu dopravy, zvýšené prašnosti a hluku jsou hlavními důvody, proč se město Bílovec snaží zabránit Správě železnic rekonstruovat starý viadukt ve Velkých Albrechticích. Proti je i druhá jmenovaná obec. Viadukt se nachází téměř na jejich hranici. Přijíždí se k němu po silnici, která vede v Bílovci poměrně hustě obydlenou oblastí a okolo základní školy. Další zvýšení dopravy by tu přitom mohl přivést i plán Velkých Albrechtic na vybudování průmyslové zóny. 

Ilustrační snímek.

Zase změny v jízdních řádech. Vlaky a autobusy v kraji jako o prázdninách

Kvůli vládou nařízenému omezení pohybu se opět změní jízdní řády regionálních autobusů i vlaků. Jako o prázdninách začnou jezdit příměstské autobusy od neděle 7. 3., změny ve vlakové dopravě budou platit od čtvrtka 11. 3. Dočasně bude zastaven provoz turistických linek, a to už od zítřka (4.3.).

Začátek stavby průpichu v Přerově - 1. března 2021

Konečně! V Přerově začala stavba průpichu

V Přerově začala v pondělí dlouho očekávaná stavba průpichu, kterou zanesli do svých plánů ještě socialističtí inženýři, ale desítky let zůstala jen na papíře. Takzvaný průpich je součástí vnitřního průtahu městem - tedy jakési „přerovské magistrály,“ která má přispět k větší plynulosti dopravy. Pro katastrofální situaci Přerova je to dnes jediná šance na zlepšení - dokončení dálnice D1 v úseku u Říkovic totiž stále blokují obstrukce ekologických aktivistů Děti Země.

Ilustrační foto.

Kraj chystá zásadní změnu: každá obec bude muset přispívat na dopravu

Zdražování jízdného a i redukce některých spojů vyvolaly negativní ohlasy. Města a obce se obávají, že lidé dojíždějící za prací začnou mnohem více využívat osobní vozidla. Místo zdražování vyzývají Středočeský kraj k řešení nespravedlivého systému financování veřejné dopravy.

Autobus.

Kraj vybral společnosti, které zajistí dopravu. Zaplatí jim 7,5 miliardy

Zhruba 7,5 miliardy korun. Tolik uhradí kraj za zajištění veřejné linkové osobní dopravy na jihu Čech od června 2022 do června 2032. Rozhodnutí rady kraje potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák s tím, že tuto službu zajistí v sedmi jihočeských okresech tři autobusové společnosti vzešlé z výběrového řízení.

Ilustrační foto.

Kraj chystá zásadní změnu: každá obec bude muset přispívat na dopravu

Zdražování jízdného a i redukce některých spojů vyvolaly negativní ohlasy. Města a obce se obávají, že lidé dojíždějící za prací začnou mnohem více využívat osobní vozidla. Místo zdražování vyzývají Středočeský kraj k řešení nespravedlivého systému financování veřejné dopravy.

Radnice v Novém Bydžově.

Kdo chce, práci na Novobydžovsku najde, říká starosta Pavel Louda

/ROZHOVOR, FOTO/ Už 27 let stojí v čele Nového Bydžova starosta Pavel Louda. V rozhovoru pro Deník hovoří například o tom, že lidé na západě hradeckého okresu jsou mimo zájem kraje, představuje hlavní investiční plány města v nejbližších letech nebo také vysvětluje, proč město ani po osmi letech příprav stále nemá protipovodňovou hráz.

V Husovickém tunelu projedou řidiči jen čtyřicítkou.

Průjezd Husovickým tunelem: vzorní řidiči převažovali nad hříšníky

/TEST DENÍKU ROVNOST/ Nohu z plynu musí dát zřejmě už od května řidiči projíždějící brněnským Husovickým tunelem. Tedy pokud nebudou chtít platit pokuty za nedodržování rychlosti. Policisté tam v obou tubusech spustí ostré úsekové měření. Podle úterního exkluzivního testu Deníku Rovnost přímo v tunelech menší část řidičů jela rychleji, než jim umožňovala nejvyšší povolená rychlost.