Do ulic Jablonce a jeho přilehlých obcí by měl příští rok vyjet nový dopravce, pražská společnost About Me. Vyhrála výběrové řízení na desetiletou zakázku pro dodavatele veřejné dopravy, kterou magistrát vyhlásil letos v lednu. Dopravní služby začne poskytovat od února 2021.
Snížit hlučnost, prašnost i riziko nehod v dopravně přetíženém centru Zákup má severozápadní obchvat města, který právě nyní začali stavbaři budovat. Hotovo má být letos na podzim.
Koncentrace oxidu dusičitého v ČR za dobu platnosti omezení spojených s koronavirem klesla. Vyplývá to ze srovnání družicových snímků. Není ale zcela jasná příčina, zřejmě jde o kombinaci vlivů, uvedl na blogu meteorologů Jáchym Brzezina z brněnské pobočky Českého hydrometeorologického ústavu. Zdrojem oxidu dusičitého jsou především doprava a průmysl.
Rozsáhlá modernizace Výškovické ulice a přilehlých mostů v Ostravě-Jihu se i přes vyhlášení nouzového stavu dostává do poslední tříetapové fáze. Hotovo by mělo být v půlce května.
/Z ARCHIVU DENÍKU/ Projděte se s Deníkem časem minulým. Každý týden přinášíme archivní fotografie z našeho kraje. Zavzpomínejte společně s námi, tentokrát se podíváme na dobové snímky vlakové dopravy na Šumpersku.
U severoitalského města Aulla, zhruba v půli cesty mezi Janovem a Florencií, se dnes zřítil silniční most. Za normálních okolností je to rušná silnice, kvůli karanténním opatřením však doprava prořídla a na mostě byly v tu chvíli jen dvě dodávky, uvedla místní dopravní policie. Jeden ze dvou řidičů je raněný, napsala agentura ANSA. Komunikaci do roku 2018 provozuje státní správce silnic ANAS, který spadá pod státní dráhy Ferrovie dello Stato.
Projekt VŠTE myslí na seniory ve městech. Řeší, jak zlepšit dopravu i dostupnost důležitých míst a aktivit mimo jiné i v Milevsku, které má podle starosty nejvyšší věkový průměr v kraji.
Krizový štáb hlavního města už před dvěma týdny doporučil úpravu řízení křižovatek, aby nebylo nutné mačkat tlačítko pro chodce. Podobné opatření kvůli pandemii koronaviru už přijaly municipality například ve Spojených státech amerických. Na doporučení hygieniků i na žádost občanů zavádí „bezdotykové“ semafory také Praha. Kritici však upozorňují na možné zpoždění městské hromadné dopravy.
Méně vlaků má od pátku 3. dubna jezdit na území středních Čech, a to zejména na spojení regionů s hlavním městem. V úterý 31. března o tom rozhodl Krizový štáb Středočeského kraje. Přinejmenším zčásti tím vyhověl opakovanému naléhání kolegů z krizového štábu v Praze.
Absurdní spor o umístění značky zakazující částečné či úplné parkování před jedním z rodinných domů v Libici nad Doubravou u Chotěboře na Havlíčkobrodsku pokračuje.
Lidé, kteří k cestování využívají vlakovou dopravu, musí počítat s omezením. Zástupci Jindřichohradeckých místních drah totiž s ohledem na mimořádná a preventivní opatření spojená s šířením nového typu koronaviru ohlásili změny v jízdním řádu.
Méně vlaků, než dosud uvádějí jízdní řády, budou mít od pátku k dispozici cestující ve středních Čechách. Plyne to z mimořádného opatření v provozu veřejné drážní dopravy na území kraje, které má platit od 3. dubna.
Pravdu máme my – a ten, kdo pravdu nemá, jsou Středočeši. Tak mohou představitelé Prahy vnímat vystoupení ministra průmyslu a obchodu i dopravy Karla Havlíčka (za ANO) po pondělním jednání vlády. Havlíček zdůraznil, že v nynější době, kdy v souvislosti s opatřeními proti šíření nového typu koronaviru spojenými s četnými omezeními ubylo cestujících, je na místě reagovat na aktuální poptávku – a veřejnou dopravu omezit.
Pokračující nouzový stav povede od pondělí 30. března k další velké redukci v regionální železniční dopravě. Omezení nově čeká například Jihočeský, Plzeňský a Olomoucký kraj, k dalšímu omezení dojde také v Královéhradeckém kraji. Provoz zredukuje také Praha. Zásadněji omezit železniční dopravu odmítá zatím Středočeský kraj. Na celkem čtyřech lokálkách dojde k dočasnému zastavení provozu.
Veřejná doprava v Moravskoslezském kraji i v Ostravě už v minulých dnech byla omezena, nyní kraj a město chystají od středy 1. dubna další omezení. Půjde zhruba o dvacet procent spojů.
V Evropě bude čím dál větší nedostatek čerstvého ovoce a zeleniny, varují dodavatelé. Pandemie nemoci COVID-19 brání v dopravě zemědělských produktů a lidí, kteří je sklízejí. Vlády se snaží nedostatku předejít různými způsoby - zavedením "zeleného pruhu", aby se tyto produkty nezdržovaly na unijních hranicích, zajišťováním pracovní síly pro sklizeň a zvolňováním pravidel pro cestování migrujících pracovníků. Evropské supermarkety sice tvrdí, že ovoce a zeleniny dostávají dost, ale problémy s dodávkami vznikají už u zdroje, například v Africe, která je klíčovým dodavatelem zemědělských produktů do Evropy, upozornila dnes agentura Reuters.
Odmítnout požadavek Prahy na omezování počtu autobusů i vlaků příměstské dopravy se ve čtvrtek rozhodl Krizový štáb Středočeského kraje. Praha si přeje reagovat na výrazný pokles počtu cestujících související s opatřeními proti šíření koronaviru seškrtáním spojů – a k rozhodnutí o takovém kroku se středočeský krizový štáb snažila přimět již opakovaně. Středočeši však vyhovět nemíní; trvají na tom, že veřejná doprava má nadále fungovat ve víceméně prázdninovém režimu. Byť cestujících je skutečně málo.
Odmítnout požadavek Prahy na omezování počtu autobusů i vlaků příměstské dopravy se ve čtvrtek rozhodl Krizový štáb Středočeského kraje. Praha si přeje reagovat na výrazný pokles počtu cestujících související s opatřeními proti šíření koronaviru seškrtáním spojů – a k rozhodnutí o takovém kroku se středočeský krizový štáb snažila přimět již opakovaně. Středočeši však vyhovět nemíní; trvají na tom, že veřejná doprava má nadále fungovat ve víceméně prázdninovém režimu. Byť cestujících je skutečně málo.
Odmítnout požadavek Prahy na omezování počtu autobusů i vlaků příměstské dopravy se ve čtvrtek rozhodl Krizový štáb Středočeského kraje. Praha si přeje reagovat na výrazný pokles počtu cestujících související s opatřeními proti šíření koronaviru seškrtáním spojů – a k rozhodnutí o takovém kroku se středočeský krizový štáb snažila přimět již opakovaně. Středočeši však vyhovět nemíní; trvají na tom, že veřejná doprava má nadále fungovat ve víceméně prázdninovém režimu. Byť cestujících je skutečně málo.
V Praze budou autobusy MHD jezdit od soboty 28. března podle prázdninových jízdních řádů. Dosud jezdily pouze podle upravených řádů z ledna a února. O víkendu nevyjedou ani turistické linky, například cyklovlaky, naopak vyplují všechny přívozy. Středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) zároveň odmítla výzvu hlavního města k omezení provozu příměstských vlaků.
Je na místě reagovat na současný pokles počtu cestujících ráznějším omezením provozu příměstských vlaků a autobusů, nebo by bylo žádoucí zachovat veřejnou dopravu zajišťující spojení středních Čech s hlavním městem v současném rozsahu?
/FOTO, VIDEO/ Průjezd Bílinou by mohl být ještě letos rychlejší. A to kvůli úpravě křižovatky u Lidlu. Ve směru od centra na Most vznikne nový jízdní pruh, aby řidiči mířící na výpadovku ke Kyselce nemuseli vjíždět do okružní křižovatky a blokovat tam prostor pro ostatní auta.
Do zoufalého stavu se dostali řidiči Zdravotní dopravy Štěpánek. Podle sdělení jednatelky společnosti jsou už prakticky bez ochranných prostředků. Ještě ve středu ráno jim ze státní dávky ochranných pomůcek nepřišel jediný kus. „Prosíme, pomozte nám, lidem z konce distribučního řetězce, dostat se k dodávkám, které nám náleží. Stále jen čekáme a čekáme,“ žádala jednatelka Miloslava Gedeon.
Mít autobus nebo tramvaj s řidičem jen pro sebe? V těchto dnech žádný problém. Lidé kvůli koronavirové pandemii častěji zůstávají doma nebo volí jiný způsob dopravy. A na obsazenosti je to znát.
Z brněnských Židenic na Stránskou skálu by do tří let mohla vést stezka pro pěší i cyklisty. Brněnští radní na svém zasedání schválili zpracování investičního záměru na vybudování dvou stezek. Jedna propojí ulice Pod Sídlištěm s Podstránskou a druhá Olomouckou s Nezamyslovou.
Nouzový stav kvůli epidemii koronaviru v Česku a postupné snižování míst, která jsou lidem přístupná, se dotýkají i dopravy. Připravili jsme pro vás odpovědi na deset nejčastějších otázek. Jak se vyvarovat nákazy v MHD? Je bezpečné jet taxíkem?
Na začátek dopravní stavby roku se připravují ve Veselí nad Moravou na Hodonínsku. Dělníci v rouškách či bez nich se mají pustit do přestavby dvou křižovatek ve středu jedenáctitisícového města. Silnice I/55 z Hodonína na Uherské Hradiště a I/54 od Brna ke slovenským hranicím tak propojí dvě okružní křižovatky. Budou jen 130 metrů od sebe.
Na začátek dopravní stavby roku se připravují ve Veselí nad Moravou. Dělníci v rouškách či bez nich se mají pustit do přestavby dvou křižovatek ve středu jedenáctitisícového města. Silnice I/55 z Hodonína na Uherské Hradiště a I/54 od Brna ke slovenským hranicím tak propojí dvě okružní křižovatky.
Některé organizace musí dočasně kvůli vyhlášení nouzového stavu omezovat své služby spojené s přepravou osob. Organizace a také obce tak nyní hledají dobrovolníky, kteří by zejména seniorům dovezli nezbytně nutné potřeby.
/FOTOGALERIE/ Markantní úbytek cestujících registruje v nouzovém stavu země provozovatel městské hromadné dopravy v Trutnově, společnost Arriva Východní Čechy. Zavedla proto prázdninové jízdní řády, které budou platit až do 30. června, což prakticky znamená, že se bude podle nich jezdit až do konce srpna.
Moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák nařídil v souladu s usnesením vlády omezit od středy 18. března některé spoje meziměstských autobusů a zrušit turistické autobusové linky.
Více než třicetikilometrová fronta kamionů, která se začala tvořit u hraničního přechodu mezi Polskem a Českem u Náchoda, zaměstnává i desítky policistů, kteří se snaží dopravdu korigovat.
Kolona kamionů mířících do Polska přes hraniční přechod Náchod se v noci na dnešek protáhla až na dálnici D11 před Hradcem Králové. Na hranici to kamiony z konce kolony na D11 měly přes 50 kilometrů. Dnes dopoledne se kolona zkrátila a její konec se posunul na čtyřpruhovou silnici kolem Hradce Králové mezi kruhové objezdy u ČKD a ve Svobodných Dvorech. ČTK to řekla mluvčí policie Lucie Konečná.
V úterý večer se v důsledku kontrol (měření teploty a vyplňování formulářů) vytvořila více než desetikilometrová kolona před hranicí s Polskem v Harrachově na silnici I/10. Táhla se až ke Kořenovu.
Zavedení a důsledné provádění kontrol na hranicích s Polskem způsobilo kolaps dopravy před česko-polskou hranicí. Na dálnici D1 od Ostravy směrem do Bohumína, na D48 od Frýdku-Místku a od Mostů u Jablunkova u slovenských hranic směrem k přechodu v Chotěbuzi, stojí mnohakilometrové kolony kamionů. Téměř výhradně s cizími registračními značkami.
/FOTOGALERIE, VIDEO/ Po plánované technologické přestávce se v pondělí 16. března v průběhu dopoledne znovu částečně uzavře čáslavský obchvat na hlavním tahu I/38, a to v rámci druhé etapy rekonstrukce mostů. Uzavírka je povolena až do neděle 13. září, město by ale normální provoz na obchvatu chtělo obnovit dříve.